Toyota Aygo X prologue - Nova vizija za A segment
Aygo je oduvek prepoznatljiv po odvažnom, naglašenom dizajnu u segmentu A. Toyotin dizajnerski centar odlučan je da pruži još više smelosti i začina kupcima malih automobila
Smešten u blizini Nice, na francuskoj Azurnoj obali, ED² je Toyotin evropski dizajnerski studio. Veći deo 21. veka, Toyota je predvodnik u segmentu A u Evropi. Posvećena budućnosti ovog segmenta, Toyota je zadužila ED² da pretvori u stvarnost njenu evropsku viziju tog segmenta. Zadatak je bio da se na to gleda na novi način. Definisati i zamišljati šta bi segment A mogao biti za evropske kupce, ispunjavajući njihove potrebe i želje. Pri tom, trebalo je dokazati da automobili koji se tradicionalno nazivaju „početnim modelima“, svejedno mogu da budu i predvodnici po istaknutom dizajnu.
Ken Billes
-Modelom Aygo X prologue smo,
verujem, pokazali da mali automobil ipak može da ima jak i odvažan karakter -
kaže Ken Billes, pomoćnik glavnog dizajnera ED² .
Nadogradnja legendarnog izgleda
Od predstavljanja 2005. godine, Aygo,
Toyotin najpristupačniji automobil, zavodi mladalačke, progresivne kupce svojom
razigranošću i veseljem.
Lance Scott
-Veselje i razigranost su oduvek bili
srž Aygo-a. Sada smo u njegov DNK dodali prstohvat ljutog začina - rekao je
Lance Scott, direktor dizajna ED.
Obraćajući se publici osetljivoj na
dizajn, Aygov živahni karakter i dinamika vožnje privukli su brojne nove
evropske kupce Toyoti. Ali, jedinstveni DNK i istaknuti položaj Aygo-a se
oduvek oslanjaju na to da budu ispred svoje konkurencije. Više nego ikada, nove
Toyotine stranke zahtevaju darovitost, posebnost i priliku za isticanje
vlastitog stava. Oslanjajući se na položaj legende dizajna u segmentu A, ED² je
namerio da oblikuje automobil upravo za njih.
Posebna ekipa s jasnim ciljem
ED² je imenovao posebnu ekipu sa
zadatkom da se usredsrede na zaokruženu poruku od početka do kraja i ubrzo su
se uverili da se javlja prilika za stvaranje odvažnijeg i snažnijeg dizajna. Iz
tog uverenja je proizašao Aygo X prologue.
Unosi još više začina u segment
Ime Aygo je oduvek simbolizovalo
ličnu slobodu i mobilnost. Uz Aygo X prologue, taj spoj je dobio dodatak smele
nestašnosti. Podjednako je zabavan, a sada je pomalo i oštar. Iz svih uglova
demonstrira posebnost, jak karakter i još snažniji stav. Uz veće točkove, vozač
uživa u boljoj preglednosti zahvaljujući višem položaju za sedenje, a veća
izdignutost od tla pomaže jer ko zna što nas čeka na putu.
Oblikovan da se ističe
Gledan napred, nazad ili bočno,
nestašnost Aygo X prologue-a se jasno ističe. Hrabra dvobojna verzija daje
jedinstveni grafički profil koji privlači pažnju na putu, naglašavajući
spremnost automobila da uskoči u akciju. Nova, klinasta linija krova isto tako
povećava osećaj dinamičnosti, a time i agresivniji sportski imidž. Spreda,
high-tech svetla, pri tom, grle gornji poklopac motora, stvarajući oblik nalik
krilu. Bliže zemlji, velika maska hladnjaka, svetla za maglu i zaštitna ploča,
oblikom utemeljeni na šestougaonom obliku, pokazuju da je ovaj automobil spreman
za pokret. Bilo kuda.
Praktičan i spreman za slobodarske
duhove sutrašnjice, Aygo X prologue nudi funkcionalnosti koje će dodatno
obogatiti njihovu slobodu. Na zadnjoj donjoj zaštitnoj ploči nalazi se držač za
nosač bicikla, pa je tako beg od svakodnevnice uvek moguće pretvoriti u
pustolovinu. S druge strane, u spoljni retrovizor smeštena je kamera, savršena
za snimanje i deljenje istraživačkih trenutaka. Konačno, integrisani krovni
nosači naglašavaju profil vozila i stvaraju vizuelnu poveznicu sa šestougaonim
zadnjim svetlima, koja su blagi podsetnik na Aygo DNA.
Boje osećaja
U životu, boje su ključne za naše
osećaje. Ovo vredi i za Aygo X prologue. U oživljavanju koncepta „začina“, neki
sastojci su se prirodno pojavili. Prva četiri na popisu bili su čili, đumbir,
wasabi i crni biber. Najljući od njih je „čili“. Osim toga, dvobojna verzija
bila je dodatni poziv za podizanje ravnoteže boja na novi nivo. U Aygo X
prologue-u, boja je postala još malo važnija ubacivanjem male količine plavih
metalnih čestica u mešavinu boja. Zadivljujući utisak koji stvara zaista
opravdava ime „Sparkling Chilli Red“ (Iskričava čili crvena).
Momoko Otawara
-Osim što sam dizajner, ja sam i
stranka. Zato sam doprinela tome da Aygo X prologue bude automobil koji želim
za sebe - objasnio je Momoko Otawara, dizajner boja, materijala i obloga ED².
Sarađujući različito, i bolje
Izazovni projekt stvaranja modela
Aygo X prologue u sadašnjim okolnostima bio je veliki ispit za agilni proces
ED²-a brzog i fluidnog razvoja dizajna. Radeći zajedno ili na daljinu,
dizajnerski tim u ED² stvarao je bez napora, od ručnih skica preko digitalnog
modeliranja, do simulacija virtuelne stvarnosti i 3D „brzinskih oblika“ i
konačno do pravog automobila.
Ian Cartabiano
-Svako zaslužuje cool automobil. Kada
pogledam Aygo X prologue, s ponosom kažem da je ekipa u ED² stvorila upravo to.
Uzbuđen sam da vidim kako unosi revoluciju u svoj segment - kaže Ian
Cartabiano, pedsednik ED.
Aygo X prologue odvažna je ilustracija toga kako i mali automobil može da ima hrabar nastup. Ovim prologom, Toyota nanovo osmišljava kako da se začini segment A.
Komentari(0)