Toyota Aygo X - Vožnja bez krova

Kako bi se razlikovala od drugih Toyota se decenijama trudila da ima drugačiji put od ostalih proizvođača automobila. Tako je bilo i kada se stvarao novi model Toyota Aygo X

    foto: Gordana Nikolić
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Mali gradski automobili uvek su bili privlačni i popularni kako vozačima, tako i onima koji su samo hteli da se prevoze u njima. Upravljivi su, zgodni za parkiranje na malim površinama, nisu veliki potrošači goriva, dosta su jeftiniji pri kupovini od većih vozila, komforni su za četiri osobe, imaju fino skrojen mali prtljažni prostor za svakodnevne potrebe, pregledni su tokom vožnje… Kada se na ovo pridoda odličan motor ispod haube i automatski menjač, a pre svega pokretni platneni krov koji se otvara celom dužinom vozila, onda je kupovina usmerena na novi Toytoin model Aygo X, i to kao pikado strelice u centar mete!

Nešto sasvim drugačije

Ovoga puta Toyota je napravila nešto sasvim drugačije kada su u pitanju mali gradski automobili. Krojen je za gradsku vožnju, ali novi Toyotin model se može upustiti zbog svog povišenog klirensa i na planinske staze. Svojim izgledom i karakteristikama ovo vozilo se definitivno izdvaja na tržištu i možemo slobodno reći da je jedinstven u svom segmentu. U Toyoti kažu da najbolje stvari dolaze u malim pakovanjima. I definitivno su u pravu! To su dokazali i pokazali na modelu Aygo X. Ovaj urbani četvorotočkaš je neverovatno kompaktan. Osvaja kako svojim neobičnim spoljašnjim izgledom, tako i potpuno jedinstvenom unutrašnjošću. Prkosi uobičajenom, nudeći pregršt samopouzdanja i krosover osećaja izdignute vožnje, ali sa jedinstvenim karakteristikama gradskog automobila.

Motor i mjenjač usaglašeni na svim poljima

Na našem testu se našao model Toyota Aygo X 1.0 VVT-i X-Trend! Ispod haube ovaj mali lepotan na četiri točka ima postavljen trocilindrični benzinski agregat u varijanti 1.0 sa motorom snage 72 KS. Uparen je sa proverenim automatskim CVT menjačem. Izuzetno je efikasan, dobro odmeren i svoj posao za šta je napravljen radi izuzetno precizno i stepen prenosa menja na vreme i onda kada je to potrebno. Proveren je i standardno dobar tokom njegove eksploatacije. Treba reći da nije startan kao neke sportske “guje”. Naravno, to se od njega i ne očekuje, a očekuje se da vas od tačke A do tačke B preveze bezbedno i sigurno, što će uvek i uraditi.

Do stotke za 14 sekundi i izuzetno mali potrošač

Umeren je u svemu pa tako i na “gasu”. Kada se papučica stisne na maksimum do stotke stiže za 14 sekundi! Maksimalnu brzinu na cajgeru razvija do 150 km/h. Od njega možete dobiti pre svega umerenost, preciznu i bezbednu vožnju. Jednostavno, ovaj Toyotin automobil nije za “arčenje”, već za uživanje tokom vožnje na svim saobraćajnim podlogama. Ono što je bitno napomenuti jeste da ovaj automobil ima solidno snage za preticanja vozila ispred sebe, i to bez zaletanja. Pri velikim i manjim brzinama izuzetno je upravljiv i precizan na upravljaču.

Izuzetno mali potrošač

Ono što se sa sigurnošću mogu pohvaliti Toyotini inženjeri jeste potrošnja goriva! Kada su stvarali ovaj automobil, definitivno su napravili jedan od najštedljivijih agregata na tržištu. Zahvaljujući pre svega odličnom CVT automatskom menjaču, na otvorenom putu do 90 km/h Aygo X iz rezervoara isteruje sjajnih 4,7 litara benzina, dok je do 130 km/h kompjuter pokazivao 5,7 litara. U gradskoj vožnji maksimalna potrošnja je bila šest litara. Ono što je jako lepo, pored visokog sedenja, jeste vaš osećaj tokom vožnje kada vidite da je skala za potrošnju goriva zacementirana na vrhu duži niz vremna tokom vožnje. Takođe, kada se spušta ka “benzinskoj pumpi”, to čini laganim tempom.

Kompaktne dimenzije vozila

Aygo X je dugačak 3,7 metara, širok je 1,74, dok se u visinu proteže na 1,52 metara. Međuosovinsko rastojanje je 2,43 metra. Ovaj lepotan je težak 1015 kilograma. Treba reći, da je u poređenju s modelom Aygo, ukupna širina karoserije povećana za 125 mm, na 1.740 mm. Visina vozila je povećana za 50 mm, odnosno na 1.510 mm. Kao rezultat toga, prednja sedišta su pomerena napred za 20 mm, povećavajući prostor oko ramena za 45 mm. Kao kompaktni krosover sa izdignutom pozicijom, Aygo X obezbeđuje uočljivost i sigurnost na putu jer je klirens povećan za 11 mm u odnosu na prethodnu generaciju modela. Položaj sedenja je podignut za 55 mm, što omogućava lako uočavanje drugih učesnika u saobraćaju, posebno biciklista i pešaka. Veća izdignutost od tla ovom automobilu daje da “zaore” i van asfaltne podloge, i to bez ustručavanja.

Platneni krov Aygo X Air-a

Za ovaj model se može reći da je najpoželjniji krosover u gradu. Jedan od razloga je svakako njegov platneni krov, koji kada se otovri dobija se skoro pa jedan pravi mini kabriolet! U Toyoti kažu da je vožnja sa ovim automobilom vožnja sa pogledom na nebo. Kada se krov pokrene i ugledaju se prvi zraci svetlosti ono što je najbitnije jeste da se opustite u vozilu i totalno se prepustite dobroj muzici i uživanju, jer otvoreni prostor predstavlja potpunu slobodu za čoveka. Otvorite atraktivni platneni krov Aygo X Air-a da biste se svim svojim čulima istinski povezali sa svojim gradom ili prirodom. Osetite toplinu sunca na svom licu, vetar u kosi i uživajte u prizorima i zvucima užurbanog gradskog života oko sebe. Neka vas preplavi svetlost dok sa stilom krstarite ulicama.

Aygo X najbolji izbor u segmentu

A-segment za Toyotu je veoma važan! Donosi joj mnogo novih kupaca. Da bi potpuno novi Aygo X učinila najboljim izborom u segmentu, Toyota je širom kontinenta sprovela temeljno istraživanje o potrebama za gradsku vožnju, osluškujući želje kupaca za elegantnim, kompaktnim i samouverenim automobilom. Rezultat je najnoviji kompaktni automobil u Toyotinoj gami, izrađen na veoma uspešnoj GA-B platformi Toyota Global New Architecture (TNGA), prvi put predstavljenoj s novim Yarisom, aktuelnim automobilom godine 2021. u Evropi, i potom nedavno s modelom Yaris Cross, kažu nadležni u Toyoti.

Bilo da se nalazite u gradu ili na otvorenom putu, istinski sjajan automobil A-segmenta mora da se ističe skladnošću i okretnošću, kako bi ulio poverenje vozaču. Takođe, treba da stvori i prenese emocije, a istovremeno da spoji najbolja tehnološka dostignuća u kompaktno pakovanje koje je ekonomično u vožnji. Potpuno novi Aygo X donosi sve to, ali i više, kako bi postao ono što evropski kupci žele od automobila A segmenta.

Neobična spoljašnjost

Uz prilagođenu, dokazanu i uspešnu GA-B platformu za Aygo X, novi i jedinstveni igrač u konkurenciji A-segmenta predstavlja originalni krosover proizvod, koji se odlikuje modifikovanim i smanjenim zadnjim delom karoserije, uz kraće prepuste napred i pozadi. Dizajn eksterijera je neobičan i upadljiv. Deluje odvažno kako napred, tako i pozadi, kao i na bočnom delu vozila! Definitivno je jedinstven i lep sa svih strana! Nova klinasta linija krova povećava dinamičnost i daje ovom vozilu sportsku liniju.

Na prednjoj strani, visokotehnološka svetla uklopljena su gore s poklopcem motora i formiraju oblik krila, dok su, na nižem delu, velika rešetka, svetla za maglu i zaštitni panel oblikovani kao dvostruki trapez koji je deo Aygovog identiteta. Navodimo, da je proizvođač razvio jedinstvenu paletu boja za ovaj urbani model, od kojih svaka odražava ukuse i ličnosti ovog automobila. Prefinjena, jedistvena i nesumnjivo fina, dvobojna karoserija osvaja izgledom, odiše originalnošću i razigranim karakterom. Impozantni 18-inčni aluminijumski točkovi ispod velikih blatobrana daju Aygou X neuporedivo širu siluetu koja uliva poverenje. Kuda god da krenete LED farovi će jasno osvetljavati put.

Jedinstvena unutrašnjost

Unutrašnjost ovog četvorotočkaša je jednostavna i jedinstvena na tržištu! Neobični spoljašnji izgled, prelio se i na unutrašnjost vozila, koja je opremljena najmodernijim rešenjima. Kao što smo i naglasili, ono što ga izdvaja od konkurencije je jasna i precizna uzdignuta pozicija sedenja, koja vozaču daju odličnu preglednost tokom voženje bilo po gradskim ulicama, kao i van asfaltne podloge. Sedišta su fino izvajana i udobna za četiri putnika u vozilu. Kompaktan je, izuzetno okretan i veoma se lako uparkirava. Vozači koji nemaju mnogo iskustva, ovaj automobil će im biti uvek od velike pomoći. Na primer, zahvaljujući zadnjoj kameri i inteligentnim parking senzorima samouvereno parkirajte bilo gde u gradu. Nivo unutrašnje buke je smanjen većom primenom i poboljšanjem materijala za zvučnu izolaciju.

Kada sednete u vozilo, jedinstvena unutrašnjost će se definitivno istog momenta “zalepiti za oči”. Instrument tabla je jednostavna, moderna i sve je nadohvat ruke vozaču. Naglašeni detalji enterijera usklađeni su sa spoljašnjim bojama karoserije u nijansama začina kako bi bio dobijen prepoznatljiv izgled kabine, uključujući kontrolnu tablu i centralnu konzolu. Osmišljen da ponudi laku interakciju između vozača i putnika. Zahvaljujući povećanoj širini, ovaj kompaktan krosover na prednjim sedištima ima izdašan prostor, uz izuzetnu preglednost puta. Zadnja klupa nije velika, ali dovoljna da se smeste putnici do visine od 185 centimetara. Prostora za odlaganje sitnica ima sasvim dovoljno. Široki HD ekran osetljiv na dodir, dijagonale 9 inča, prikazuje sve što vam je potrebno da izbegnete zastoje u gradu ili na putu, dok pronalaženje parking mesta postaje mnogo brže.

Veliki HD ekran osetljiv na dodir

Povezivanje uz pomoć aplikacije Toyota Smart Connect obezbeđuje neprekidnu povezanost i sinhronizaciju vašeg telefona i automobila. Veliki i široki HD ekran osetljiv na dodir, visoke rezolucije, dijagonale 9- inča, odličnog ambijentalnog osvetljenja, prikazuje sve što vam je potrebno da uz pomoć navigacije u realnom vremenu izbegnete zastoje u gradu ili na putu, dok pronalaženje parking mesta postaje mnogo brže. Toyota Smart Connect nudi korisnicima besprekorno iskustvo s pratećom MyT aplikacijom za pametne telefone. Pomoću aplikacije MyT, kupci mogu da prate različite informacije o vozilu, kao što su analitika vožnje, nivo goriva, upozorenja i praćenje vozila. Toyotin najnoviji multimedijalni sistem takođe nudi cloud navigaciju, pružajući informacije o ruti u realnom vremenu, preko uvek povezanih usluga predviđenih za više pakete opreme. Toyota Smart Connect sistem nudi i kablovsko i bežično povezivanje pametnih telefona preko aplikacija Android Auto i Apple CarPlay.

Prtljažni prostor 231 litar

Prtljažni prostor je takođe vodeći u segmentu, sada sa 125 mm većom dužinom prtljažnika, i pametnim dizajnom prostora iza zadnjih sedišta, kapacitet prtljažnika je povećan za više od 60 litara, i to na 231 litar u poređenju s prethodnom generacijom. U njega se može smestiti jedna veća putna torba, kao i manje sitnice. Kada se zadnja klupa obori “litraža” se penje na finih 829 litara. Vrata od prtljažnika su kompletno staklena. Kada su u pitanju njegove karakteristike, treba dodati i da je kod modela Aygo X zapremina rezervoara 35 litara.

Cena od 16.390 evra

Za kraj ono najbitnije. Početna cena ovog više nego zanimljivog četvorotočkaša kod nas se kreće od 16.390, a u najvećem paketu opreme ona se penje na 21.900 evra.

LIČNA KARTA

Zapremina 1.0

Snaga 72 KS

Ubrzanje 14 sekundi

Potrošnja 4,7 - 6l

Maksimalna brzina 150 km/h

Cena od 16.390 do 21.900 evra

Komentari(0)

sortiraj