Toyota Aygo X - Vožnja bez krova
Kako bi se razlikovala od drugih Toyota se decenijama trudila da ima drugačiji put od ostalih proizvođača automobila. Tako je bilo i kada se stvarao novi model Toyota Aygo X
Mali gradski automobili uvek su bili privlačni i popularni kako vozačima, tako i onima koji su samo hteli da se prevoze u njima. Upravljivi su, zgodni za parkiranje na malim površinama, nisu veliki potrošači goriva, dosta su jeftiniji pri kupovini od većih vozila, komforni su za četiri osobe, imaju fino skrojen mali prtljažni prostor za svakodnevne potrebe, pregledni su tokom vožnje… Kada se na ovo pridoda odličan motor ispod haube i automatski menjač, a pre svega pokretni platneni krov koji se otvara celom dužinom vozila, onda je kupovina usmerena na novi Toytoin model Aygo X, i to kao pikado strelice u centar mete!
Nešto sasvim drugačije
Ovoga puta Toyota je napravila nešto sasvim drugačije kada su
u pitanju mali gradski automobili. Krojen je za gradsku vožnju, ali novi
Toyotin model se može upustiti zbog svog povišenog klirensa i na planinske
staze. Svojim izgledom i karakteristikama ovo vozilo se definitivno izdvaja na
tržištu i možemo slobodno reći da je jedinstven u svom segmentu. U Toyoti kažu
da najbolje stvari dolaze u malim pakovanjima. I definitivno su u pravu! To su
dokazali i pokazali na modelu Aygo X. Ovaj urbani četvorotočkaš je neverovatno
kompaktan. Osvaja kako svojim neobičnim spoljašnjim izgledom, tako i potpuno
jedinstvenom unutrašnjošću. Prkosi uobičajenom, nudeći pregršt samopouzdanja i
krosover osećaja izdignute vožnje, ali sa jedinstvenim karakteristikama
gradskog automobila.
Motor i mjenjač
usaglašeni na svim poljima
Na našem testu se našao model Toyota Aygo X 1.0 VVT-i X-Trend!
Ispod haube ovaj mali lepotan na četiri točka ima postavljen trocilindrični
benzinski agregat u varijanti 1.0 sa motorom snage 72 KS. Uparen je sa
proverenim automatskim CVT menjačem. Izuzetno je efikasan, dobro odmeren i svoj
posao za šta je napravljen radi izuzetno precizno i stepen prenosa menja na
vreme i onda kada je to potrebno. Proveren je i standardno dobar tokom njegove
eksploatacije. Treba reći da nije startan kao neke sportske “guje”. Naravno, to se od
njega i ne očekuje, a očekuje se da vas od tačke A do tačke B preveze bezbedno
i sigurno, što će uvek i uraditi.
Do stotke za 14 sekundi
i izuzetno mali potrošač
Umeren je u svemu pa tako i na “gasu”. Kada se papučica
stisne na maksimum do stotke stiže za 14 sekundi! Maksimalnu brzinu na cajgeru
razvija do 150 km/h. Od njega možete dobiti pre svega umerenost, preciznu i
bezbednu vožnju. Jednostavno, ovaj Toyotin automobil nije za “arčenje”, već za
uživanje tokom vožnje na svim saobraćajnim podlogama. Ono što je bitno napomenuti
jeste da ovaj automobil ima solidno snage za preticanja vozila ispred sebe, i
to bez zaletanja. Pri velikim i manjim brzinama izuzetno je upravljiv i
precizan na upravljaču.
Izuzetno mali potrošač
Ono što se sa sigurnošću mogu pohvaliti Toyotini inženjeri
jeste potrošnja goriva! Kada su stvarali ovaj automobil, definitivno su
napravili jedan od najštedljivijih agregata na tržištu. Zahvaljujući pre svega
odličnom CVT automatskom menjaču, na otvorenom putu do 90 km/h Aygo X iz
rezervoara isteruje sjajnih 4,7 litara benzina, dok je do 130 km/h kompjuter
pokazivao 5,7 litara. U gradskoj vožnji maksimalna potrošnja je bila šest
litara. Ono što je jako lepo, pored visokog sedenja, jeste vaš osećaj tokom
vožnje kada vidite da je skala za potrošnju goriva zacementirana na vrhu duži
niz vremna tokom vožnje. Takođe, kada se spušta ka “benzinskoj pumpi”, to čini
laganim tempom.
Kompaktne dimenzije
vozila
Aygo X je dugačak 3,7 metara, širok je 1,74, dok se u visinu
proteže na 1,52 metara. Međuosovinsko rastojanje je 2,43 metra. Ovaj lepotan je
težak 1015 kilograma. Treba reći, da je u poređenju s modelom Aygo, ukupna
širina karoserije povećana za 125 mm, na 1.740 mm. Visina vozila je povećana za
50 mm, odnosno na 1.510 mm. Kao rezultat toga, prednja sedišta su pomerena
napred za 20 mm, povećavajući prostor oko ramena za 45 mm. Kao kompaktni
krosover sa izdignutom pozicijom, Aygo X obezbeđuje uočljivost i sigurnost na
putu jer je klirens povećan za 11 mm u odnosu na prethodnu generaciju modela.
Položaj sedenja je podignut za 55 mm, što omogućava lako uočavanje drugih
učesnika u saobraćaju, posebno biciklista i pešaka. Veća izdignutost od tla
ovom automobilu daje da “zaore” i van asfaltne podloge, i to bez ustručavanja.
Platneni krov Aygo X
Air-a
Za ovaj model se može reći da je najpoželjniji krosover u
gradu. Jedan od razloga je svakako njegov platneni krov, koji kada se otovri dobija
se skoro pa jedan pravi mini kabriolet! U Toyoti kažu da je vožnja sa ovim
automobilom vožnja sa pogledom na nebo. Kada se krov pokrene i ugledaju se prvi
zraci svetlosti ono što je najbitnije jeste da se opustite u vozilu i totalno
se prepustite dobroj muzici i uživanju, jer otvoreni prostor predstavlja
potpunu slobodu za čoveka. Otvorite atraktivni platneni krov Aygo X Air-a da
biste se svim svojim čulima istinski povezali sa svojim gradom ili
prirodom. Osetite toplinu sunca na svom licu, vetar u kosi i uživajte u
prizorima i zvucima užurbanog gradskog života oko sebe. Neka vas preplavi
svetlost dok sa stilom krstarite ulicama.
Aygo X najbolji izbor u
segmentu
A-segment za Toyotu je veoma važan! Donosi joj mnogo novih
kupaca. Da bi potpuno novi Aygo X učinila najboljim izborom u segmentu, Toyota
je širom kontinenta sprovela temeljno istraživanje o potrebama za gradsku
vožnju, osluškujući želje kupaca za elegantnim, kompaktnim i samouverenim
automobilom. Rezultat je najnoviji kompaktni automobil u Toyotinoj gami,
izrađen na veoma uspešnoj GA-B platformi Toyota Global New Architecture (TNGA),
prvi put predstavljenoj s novim Yarisom, aktuelnim automobilom godine 2021. u
Evropi, i potom nedavno s modelom Yaris Cross, kažu nadležni u Toyoti.
Bilo da se nalazite u gradu ili na otvorenom putu, istinski sjajan
automobil A-segmenta mora da se ističe skladnošću i okretnošću, kako bi ulio
poverenje vozaču. Takođe, treba da stvori i prenese emocije, a istovremeno da
spoji najbolja tehnološka dostignuća u kompaktno pakovanje koje je ekonomično u
vožnji. Potpuno novi Aygo X donosi sve to, ali i više, kako bi postao ono što
evropski kupci žele od automobila A segmenta.
Neobična spoljašnjost
Uz prilagođenu, dokazanu i uspešnu GA-B platformu za Aygo X,
novi i jedinstveni igrač u konkurenciji A-segmenta predstavlja originalni
krosover proizvod, koji se odlikuje modifikovanim i smanjenim zadnjim delom
karoserije, uz kraće prepuste napred i pozadi. Dizajn eksterijera je neobičan i
upadljiv. Deluje odvažno kako napred, tako i pozadi, kao i na bočnom delu
vozila! Definitivno je jedinstven i lep sa svih strana! Nova klinasta linija
krova povećava dinamičnost i daje ovom vozilu sportsku liniju.
Na prednjoj strani, visokotehnološka svetla uklopljena su
gore s poklopcem motora i formiraju oblik krila, dok su, na nižem delu, velika
rešetka, svetla za maglu i zaštitni panel oblikovani kao dvostruki trapez koji
je deo Aygovog identiteta. Navodimo, da je proizvođač razvio jedinstvenu paletu
boja za ovaj urbani model, od kojih svaka odražava ukuse i ličnosti ovog
automobila. Prefinjena, jedistvena i nesumnjivo fina, dvobojna karoserija
osvaja izgledom, odiše originalnošću i razigranim karakterom. Impozantni
18-inčni aluminijumski točkovi ispod velikih blatobrana daju Aygou X
neuporedivo širu siluetu koja uliva poverenje. Kuda god da krenete LED farovi
će jasno osvetljavati put.
Jedinstvena
unutrašnjost
Unutrašnjost ovog četvorotočkaša je jednostavna i jedinstvena
na tržištu! Neobični spoljašnji izgled, prelio se i na unutrašnjost vozila,
koja je opremljena najmodernijim
rešenjima. Kao što smo i naglasili, ono što ga izdvaja od konkurencije je jasna
i precizna uzdignuta pozicija sedenja, koja vozaču daju odličnu preglednost
tokom voženje bilo po gradskim ulicama, kao i van asfaltne podloge. Sedišta su
fino izvajana i udobna za četiri putnika u vozilu. Kompaktan je, izuzetno okretan
i veoma se lako uparkirava. Vozači koji nemaju mnogo iskustva, ovaj automobil
će im biti uvek od velike pomoći. Na primer, zahvaljujući zadnjoj kameri i
inteligentnim parking senzorima samouvereno parkirajte bilo gde u gradu. Nivo
unutrašnje buke je smanjen većom primenom i poboljšanjem materijala za zvučnu
izolaciju.
Kada sednete u vozilo, jedinstvena unutrašnjost će se
definitivno istog momenta “zalepiti za oči”. Instrument tabla je jednostavna,
moderna i sve je nadohvat ruke vozaču. Naglašeni detalji enterijera usklađeni
su sa spoljašnjim bojama karoserije u nijansama začina kako bi bio dobijen
prepoznatljiv izgled kabine, uključujući kontrolnu tablu i centralnu konzolu.
Osmišljen da ponudi laku interakciju između vozača i putnika. Zahvaljujući
povećanoj širini, ovaj kompaktan krosover na prednjim sedištima ima izdašan
prostor, uz izuzetnu preglednost puta. Zadnja klupa nije velika, ali dovoljna
da se smeste putnici do visine od 185 centimetara. Prostora za odlaganje
sitnica ima sasvim dovoljno. Široki HD ekran osetljiv na dodir,
dijagonale 9 inča, prikazuje sve što vam je potrebno da izbegnete zastoje u
gradu ili na putu, dok pronalaženje parking mesta postaje mnogo brže.
Veliki HD ekran
osetljiv na dodir
Povezivanje uz pomoć aplikacije Toyota Smart Connect
obezbeđuje neprekidnu povezanost i sinhronizaciju vašeg telefona i automobila.
Veliki i široki HD ekran osetljiv na dodir, visoke rezolucije, dijagonale 9-
inča, odličnog ambijentalnog osvetljenja, prikazuje sve što vam je potrebno da
uz pomoć navigacije u realnom vremenu izbegnete zastoje u gradu ili na putu,
dok pronalaženje parking mesta postaje mnogo brže. Toyota Smart Connect nudi
korisnicima besprekorno iskustvo s pratećom MyT aplikacijom za pametne
telefone. Pomoću aplikacije MyT, kupci mogu da prate različite informacije o
vozilu, kao što su analitika vožnje, nivo goriva, upozorenja i praćenje
vozila. Toyotin najnoviji multimedijalni sistem takođe nudi cloud navigaciju,
pružajući informacije o ruti u realnom vremenu, preko uvek povezanih usluga
predviđenih za više pakete opreme. Toyota Smart Connect sistem nudi i kablovsko
i bežično povezivanje pametnih telefona preko aplikacija Android Auto i Apple
CarPlay.
Prtljažni prostor 231
litar
Prtljažni prostor je takođe vodeći u segmentu, sada sa 125 mm
većom dužinom prtljažnika, i pametnim dizajnom prostora iza zadnjih sedišta,
kapacitet prtljažnika je povećan za više od 60 litara, i to na 231 litar u
poređenju s prethodnom generacijom. U njega se može smestiti jedna veća putna torba,
kao i manje sitnice. Kada se zadnja klupa obori “litraža” se penje na finih 829
litara. Vrata od prtljažnika su kompletno staklena. Kada su u pitanju njegove
karakteristike, treba dodati i da je kod modela Aygo X zapremina rezervoara 35
litara.
Cena od 16.390 evra
Za kraj ono najbitnije. Početna cena ovog više nego
zanimljivog četvorotočkaša kod nas se kreće od 16.390, a u najvećem paketu
opreme ona se penje na 21.900 evra.
LIČNA KARTA
Zapremina 1.0
Snaga 72 KS
Ubrzanje 14 sekundi
Potrošnja 4,7 - 6l
Maksimalna brzina 150 km/h
Cena od 16.390 do 21.900 evra
Komentari(0)