Toyota C-HR - Osvajač gradskih ulica
U Toyoti kažu da ako je život avantura koju treba voziti, onda je novi model C-HR vaš pasoš za to! Oštrog i mišićavog izgleda, vozača u svakom trenutku željno čeka da ga vozi u novu avanturu
Kada su u pitanju hibridna vozila Toyota je definitivno na koti jedan, i to neprikosnovena! Kao rezultat svog dugogodišnjeg iskustva s hibridnim električnim vozilima, Toyota poseduje veliku stručnost u temeljnim tehnologijama elektrifikacije koje su zajedničke u svim oblicima elektrifikovanih pogona. Više od dve decenije neprekidnog razvoja elektromotora, baterija i upravljačkih sklopova omogućilo je znanje kako da se efikasno upravlja i ponovo koristi energija. Toyota je širom sveta prodala preko 15 miliona hibrida od predstavljanja Priusa 1997. godine. U Evropi je prodaja HEV (hibridnih električnih vozila) premašila granicu od 2,8 miliona vozila, uz ponudu od 19 različitih HEV modela pod oznakama Toyote i Lexusa.
Maneken
na saobraćajnoj pisti
Njen model C-HR je jedan od retkih
četvorotočkaša koji kada vozite bukvalno imate utisak da ste na manekenskoj
pisti, jer prolaznici "ne skidaju oči" sa ovog modela. Od kada je
prvi put predstavljen kao koncept u Parizu 2014. godine, a zatim i na Salonu
automobila u Ženevi 2016. godine, označen kao kupe sa petoro vrata, C-HR i
posle toliko godina i dalje pleni, osvaja i mami uzdahe budućih kupaca ili onih
koji nemaju novaca, a maštaju da u svom dvorištu bude parkirano jedno ovakvo
vozilo.
Tada, kao i sada, ovaj model je
izuzetno pozitivno prihvaćen i posle nekoliko godina i dalje se kotira kao
popularno vozilo. Spoljašnjost nalik kupeu je svedočanstvo hrabrosti njegovih
dizajnera koji su kreirali stil koji se izdvaja u Toyotinoj ponudi, i utabali
put koji je postavio i postavlja novi pravac među srednje velikim krosoverima.
Moderan
i dinamičan
Moderan C-HR je savremenog i oštrog
dizajna. Dinamičan i izuzetno efikasan uz svoje neverovatno ubrzanje čini
preticanje lakim, a uz lakoću upravljanja savladava bez problema svaki put
ispred sebe. Odlično vlada na auto-putu, a maksimalno i prijatno krstari
gradskim ulicama uz izuzetno malu potrošnju goriva. Vozač u svim segmentima
vožnje uživa bez napora u ovom automobilu. C-HR je takve prirode da vozača uvek
tera da papučica gasa bude na maksimumu.
Agregat
2.0 sa ukupnih 184 KS
Imali smo priliku da testiramo ovaj
osveženi Toyotin model u verziji 2.0 benzinski hibrid sa motorom snage od 152
KS. Međutim, ukupnom snagom sa hibridnim pogonom konjske snage se penju na 184
KS. Agregat je uparen sa elektronski kontrolisanim kontinuelno varijabilnim
menjačem e-CVT, koji je više nego perfektno usaglašen sa motorom. Odlično je
podešen, precizno i na vreme menja stepen prenosa. Daje moćan osećaj ubrzanja,
a ukoliko želite da menjate samostalno brzine "plus-minus" sistem sa
malim prstom možete "terati" do šeste brzine. Ručica menjača je,
reklo bi se, idealno postavljena za vozača.
Hibridi
pružaju izuzetan užitak u vožnji
Toyota C-HR ponosi se uvođenjem
2,0-litarskog pogonskog sklopa Hybrid Dynamic Force. Stvarajući 184 KS, ovaj
sistem istovremeno omogućava naglašene vozne performanse, uz veliku efikasnost.
Kao što smo i ranije pisali o Toyotinim vozilima, hibridi pružaju izuzetan
užitak u vožnji, neverovatno su lagani i vrlo osetljivi kada se vozite kroz
grad, uživate u tišini potpuno električnog načina rada, štede gorivo i smanjuju
emisije. Izuzetno su laki za upravljanje, kao i konvencionalni automobili.
Garantuju uglađenu vožnju, bez vibracija. Sami se pune i nikada ih ne morate
uključivati u "šteker". Uz novi 2.0-litarski motor Dynamic Force i
snažni elektromotor, uživaćete u ubrzanju bez napora. Kada je to potrebno, na
primer, u vožnji po auto-putu ili prilikom preticanja, hibridni pogonski sklop
vam osigurava više nego dovoljno snage za izuzetan odziv i dinamičnost.
Potrošnja
mala, a do stotke za devet sekundi
Iako u njegovoj kataloškoj
specifikaciji piše da sa istoimenim motorom maksimalnu brzinu razvija 180 km/h,
mi smo uspeli da je razvučemo na odličnih 195 km/h! Kome je šta promaklo ne
znamo, ali znamo da smo postigli veću brzinu od proizvođača! Do stotke ovaj
četvorotočkaš je izuzetno poletan, pa tako do nje stiže uz pun gas za samo
devet sekundi. Ono što je svakako najbitnije, jeste njegova potrošnja. Baterija
je postavljena ispod zadnje klupe i zahvaljujući njoj u gradskoj vožnji ona je
svedena gotovo do minimuma - četiri litre benzina na pređenih 100 kilometara.
Jednostavno, rekli bi, ne može bolje, a i jeftinije! Na otvorenom putu, kada
smo vozili do 120 km/h potrošnja je bila 5,2 litara, a kada smo stiskali papučicu
gasa kako bi videli sportske karakteristike ovog vozila iz rezervoara je C-HR
isterivao finih 6,5 litara. Moramo priznati da je ovo više nego zadovoljavajuća
potrošnja.
Upravljanje
za desetku
Upravljanje je projektovano tako da
bude linearno, sa što manje zakretanja volana, a to modelu C-HR daje izuzetnu
preciznost za jedan krosover. Kada prolazite putevima koji nisu u najboljem
stanju, ovaj četvorotočkaš se ponaša predvidivo i precizno, što doprinosi
samopouzdanju vozača i uživanju u vožnji. Toyota C-HR ima jedinstven karakter,
koji demonstrira fleksibilnost tokom vožnje i pruža maksimalnu upravljivost u
svim segmentima "drajverisanja". Kod osveženog modela, dinamičke
dorade uključuju obradu sistema oslanjanja, kojom je poboljšana udobnost u vožnji
uz zadržavanje odlične upravljivosti na Toyoti C-HR.
Prtljažnik
od 358 litara
Nekoliko rečenica o njegovim
dimenzijama svakako dobro dođu kako bi videli u kom pravcu je projektovan.
Toyota C-HR je dugačak 4,39 metara, širok je 1,79, u visinu se proteže na finih
1,55, dok je međuosovinsko rastojanje 2,64 metara. Zapremina prtljažnika nije
prevelika, ali dovoljana da u 358 litara prostora postavite dve osrednje putne
torbe i nekoliko sitnih stvari. Obaranjem zadnje klupe litraža se penje na
1.102. Po njegovim dimenzijma može se reći momačko-devojački automobil za
"sve pare"!
Fino
izvajana unutrašnjost
Testirani model ima originalnu
unutrašnjost. Insturment tabla je moderna i kompletno pregledna. Sve je
nadohvat ruke i jednostavno za upravljanje, i to u duhu japanskog proizvođača
automobila. Materijali su izuzetno kvalitetni i prijatni na dodir. Vidi se na
prvi pogled da proizvođač nije štedeo na materijalima kada je izgled unutrašnjosti
u pitanju. Obnovljena Toyota C-HR opremljena je novim multimedijalnim sistemom
koji uključuje integraciju pametnih telefona Apple Carplay i Android Auto. Ovaj
sistem sada omogućava potpunu integraciju pametnog telefona, a podržava čak i
zadnje verzije Apple Carplay i Android Auto. Mapa je osvežena, pa putnici mogu
bezbrižno uživati u zadnjim verzijama evropskih auto karata.
Veliki i izuzetno jasno vidljiv
multiinformacioni ekran osetljiv na dodir fino je integrisan u sredini table i
jedan je od boljih u klasi. Na njemu se možete informisati od "glave do
pete"! U svakom trenutku će pokazati svako ponašanje vozila tokom vožnje.
Visokokvalitetna crna unutrašnjost upotpunjena je jedinstvenim i kvalitetnim
sedištima. Udobna su, kako napred tako i na zadnjoj klupi gde mogu da se smeste
komforno osobe visoke do maksimalnih 185 centimetara. Odlikuje se smanjenom
bukom i vibracijama, pa je komfor u kabini dodatno poboljšan.
Zakošeni
krov i mali prozori stvaraju problem
Treba reći da smo zbog zakošenog
krova kod C-HR-a imali manjih problema kada je u pitanju vožnja u
"rikverc". Znatno manji i suženi prozori figurativno rečeno kako na
"petim", tako i na "trećim" i "četvrtim" vratima,
kao i širokim stubovima krova, dovodili su nas u situaciju da na pojedinim
mestima prilikom okretanja vozila ne vidimo dobar deo saobraćajnice kuda idemo unazad
"iza sebe". Međutim, na kameri koja se automatski pali kada menjač
stavite u poziciju "R", pokazuje se sve ono što ne možete uočiti kada
je u pitanju vožnja unazad. Jasno, čitko i vidljivo. Proizvođač je dobio na
estetici kada je u pitanju njegova spoljašnjost, ali je u vozilu taj deo dosta
mračan i slabo vidljiv, ali je na multiinformacionom ekranu ispred vozača
čuveni proizvožač automobila obrnuo situaciju i vožnju unazad pretvorio u pravi
užitak.
Dosledan
svom vizuelnom identitetu
Njegov spoljašnji izgled ostavlja
utisak kao što smo rekli za desetku. Na samom početku proizvodnje možda je bilo
neverice i nepoznanice kod budućih kupaca, ali danas je on jedan od
najpoželjnijih i omiljenijih četvorotočkaša. Toyota C-HR ostaje dosledna svom
vizuelnom identitetu, a silueta u stilu kupea stvara hrabar izgled koji se i
dalje ističe. Prednji i zadnji deo doživeli su promene čineći ovaj legendarni
automobil još prefinjenijim, dok obojena donja „usna“ pojačava dinamiku oblika
naglašavajući snažan, širok i povišen stav.
Prednja i zadnja svetla unapređena su
odličnom LED tehnologijom, pri čemu dnevna svetla i pokazivači smera stvaraju
jedinstven prednji sklop čineći glatku liniju iznad glavnih svetala. Nazad,
novi sklopovi svetala spojeni su sjajnim crnim spojlerom stvarajući jedinstveni
čisti oblik. Njegov osoben stil dodatno je naglašen time što su ručice za
otvaranje na zadnjim vratima sakrivene i integrisane u zadnji C stub vozila.
Pored toga, padajuća linija krova se završava malim spojlerom, što dodatno
ističe dinamičnost novog Toyotinog modela.
Bezbednost
na nivou
Kada je u pitanju bezbednost, Toyota
se uvek trudila da njihovi modeli budu izuzetno bezbedni. Tako je i sa ovim
četvorotočkašem koji je dobio ranije najveću ocenu od pet zvezdica u nezavisnom
ispitivanju bezbednosti Euro NCAP. Osim toga što nudi odličnu zaštitu putnika u
slučaju sudara, ovaj model je postigao i vrlo dobre rezultate i u aktivnoj
bezbednosti. C-HR je postigao odličan rezultat od 95 odsto za sveukupnu zaštitu
odraslih putnika, 77 odsto za zaštitu dece u vozilu, 76 odsto za zaštitu pešaka
i 78 odsto za funkcije pomoćne zaštite.
U svom izveštaju Euro NCAP je
pohvalio C-HR za odličan rezultat koji je pokazao u čeonom sudaru sa pomeranjem
i za osvajanje maksimalnog broja bodova u bočnom sudaru sa preprekom i u
opasnijem bočnom sudaru sa stubom. Performanse ovog pokazane na „crash“ testu,
rezultat su snage njene platforme koja se zasniva na Toyota New Global
Architecture i karoserije koja dobro koristi pažljivo raspoređena ojačanja i
upotrebu čelika visoke čvrstoće radi upijanja i usmeravanja snage sudara u
smeru od putničke kabine.
Kao deo Toyotine posvećenosti širenju
napredne sigurnosne opreme, nova, druga generacija sistema Toyota Safety Sense
sada se standardno ugrađuje u sve varijante Toyote. Ovaj sigurnosni paket
uključuje predsudarnu zaštitu (Pre-Collision System - PCS) s prepoznavanjem
pešaka i biciklista, prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control - ACC),
upozorenje za nenamerno prestrojavanje (Lane Departure Alert - LDA) sa
zakretanjem upravljača, automatska duga svetla (Automatic High Beam - AHB) i
čitanje saobraćajnih znakova (Road Sign Assist - RSA).
Dragan
Stanimirović
LIČNA
KARTA
Zapremina
2.0 Hybrid
Snaga
184 KS
Ubrzanje
9 sekundi
Potrošnja
4 - 6,2l
Maksimalna
brzina 195 km/h
Cena od 25.900 evra
Komentari(0)