Toyota Camry Hybrid - Čiste automobilske emocije
Kada Toyota izbaci karte iz rukava, ne događa se mađioničarski trik, već vozilo koje će se svrstati kao jedano od najboljih u dugoj automobilskoj tradiciji ovog japanskog proizvođača
Za Toyota Camry možemo reći da je prava direktorska limuzina! Snažan je, dinamičan i elegantan. Udoban i izuzetno prostran. Kada su ovaj model projektovali japanski inženjeri, želeli su da dobiju jasnu i privlačnu spoljašnjost, kao i preciznu unutrašnjost. Gde god sedeli u kabini vozila ili kružili oko njegove spoljašnjosti sve je svedeno na kvalitet. Kao što se zna, ali treba uvek ponoviti, da je Toyota pionir u proizvodnji hibrida već više od 20 godina. Toyotini hibridi predvode po pitanju stručnosti, odlika, raspona modela i pouzdanosti i voze se u potpuno električnom načinu rada više od 50 odsto vremena.
Njih nije potrebno
prikjučiti na struju, jer se baterija puni sama tokom vožnje i prilikom
kočenja, pa zato nikada nećete imati potrebu da tražite električne stanice za
punjenje. Poslovno-direktorska limuzina došla je za Toyotu u pravo vreme.
Proizvođač je gamu novih automobila poslednjih godina na svetske saobraćajnice
izbacio poprilično i time pokušao da razbije konkurenciju u svim segmentima.
Mišljenja smo da je i postigao svoj cilj ne samo u Evropi, već i na svetskom
nivou. Mi možemo reći slobodno da ovaj četvorotočkaš zaslužuje pažnju kao
najprivlačnije Toyotino vozilo!
Agregat 2.5 sa ukupih 218 KS
Redakcija makina.rs
imala je priliku da testira novu Toyota Camry u verziji 2.5 benzinski Hybrid
Dynamic Force Engine sa motorom snage od 180 KS. Agregat je uparen sa odličnim
elektronski kontrolisanim kontinuelno varijabilnim automatskim CVT menjačem
preko koga se prenose još dodatne konjske snage zajedničkog učinka i u ukupnom
zbiru iznose čak 218 KS. Camry ima odlične performanse i veoma solidnu
potrošnju goriva.
Do stotke za devet sekundi
U gradskim uslovima vožnje
zbog baterije ovaj automobil je logično imao manju potrošnju goriva koja je
iznosila 5,8 litara, dok je na otvorenom putu iz rezervoara isterivao na
pređenih 100 kilometara solidnih 6,9 litara pri prosečnoj brzini od 130 km/h.
Težak je 1.660 kilograma i agregat ga iz mesta odlično pogoni. Makismalnu
brzinu na cajgeru isterujemo na 190 km/h, dok do stotke stižemo za devet
sekundi. Proizvođač navodi da je kod njegovog novog modela štetna emisija
svedena na 98 grama CO2 po kilometru.
Odlične dinamičke performanse
Toyotin Dynamic Force
Engine laki 2,5 litarski agregat obezbeđuje veliki obrtni momenat na niskim
brzinama i veliku snagu na visokim brzinama, pruža odlične dinamičke
performanse i kao što smo rekli ubrzava bez napora. Kombinacija direktnog i indirektnog
ubrizgavanja pojačava uzbuđenje i pruža odličnu dinamičku vožnju. Takođe, motor
karakteriše vrhunska termalna efikasnost koja za posledicu ima velike uštede u
potrošnji goriva. Potpuno novi motor transformiše iskustvo u vožnji
omogućavajući hibridnom sistemu da isporuči impresivnih 218 KS!
Unutrašnjost - sve na mestu
Kada je u pitanju
njegova unutrašnjost kvalitet enterijera i tehnologije u vozilu su na najvećem
nivou koju japanski proizvođač može da ponudi. Predstavlja idealan spoj
dizajna, udobnosti i vrhunske izrade. Sve je na svom mestu! Kompletna
instrument tabla, koja je malo zakrivljena, postavljena je i dizajnirana
maksimalno precizno i sve vitalne informacije su lako uočljive. Komande su
orjentisane ka vozaču i sve su nadohvat ruke kako bi se olakšala vožnja ovog
lepog i snažnog četvorotočkaša. Volan je fino "izvajan" i pomera se
po dubini i visini. Poklopac motora je dodatno spušten radi bolje vidljivosti.
Vozačevo mesto je ergonomično i prilagođeno njegovim potrebama.
Lep TFT ekran od sedam
inča između obrtomera i brzinomera pruža vozaču sve informacije koje su mu
potrebne, dok 8-inčni ekran osetljiv na dodir služi za upravljanje
audio-sistemom, navigacijom i ostalim funkcijama i nalazi se malo ispod sredine
instrument table. Izuzetno udobna i prijatna kabina kombinuje finu izradu sa
komforom i praktičnošću koja vozaču i putnicima potrebna. Najfiniji materijali
su korišćeni u svim delovima vozila. Kontinuirane linije stvaraju utisak
prostora oko vozača i suvozača, dok inteligentno osmišljena vozačka pozicija
stvara idealne uslove za vožnju, koja je sada u modelu Camry još mirnija, pre
svega zahvaljujući odličnoj zvučnoj izolaciji koja umanjuje spoljnu buku, kao i
zvuk vetra pri manjim ili većim brzinama.
Idealno okruženje za audio sistem
Zahvaljujući
poboljšanoj zvučnoj izolaciji, nova Toyota Camry predstavlja idealno okruženje
za audio sistem. Kreirao ga je nagrađivani studio JBL i uz njega uživanje je
zagarantovano u muzici na najbolji mogući način. Treba reći da je svih devet
zvučnika posebno podešeno kako bi bili u skladu sa dimenzijama kabine i
materijalima od kojih je izrađena unutrašnjost automobila.
Prostrana zadnja klupa
Zadnja klupa nudi
putnicima izuzetnu prostranost i visok nivo udobnosti. Prostrana je za tri
osobe do 185 centimetara. Kako napred tako i pozadi. Kompromisa nema ni kod
prostora za glavu, noge, čak ni kod prostora između ramena putnika i prozora.
Odličan detalj zapažamo na zadnjoj klupi gde multifunkcionalni panel u naslonu
za ruku na zadnjem sedištu daje mogućnost putnicima da pristupe audio-sistemu,
podešavanjima sedišta, kao i klima-uređaju.
Prtljažni prostor od 524 litara
Camry je dugačak 4,88
metara, širok 1,84, u visinu se proteže na 1,44, dok mu je međuosovinsko
rastojanje 2,82 metara. Pored visokog nivoa komfora i velikog prostora u
kabini, Camry raspolaže i s respektabilnim prtljažnim prostorom od 524 litara
koji je moguće proširiti obaranjem naslona zadnje klupe. Dovoljno je veliki da
se u njega stavi pozamašan broj većih i sitnijih stvari. Ispunjava sve kriterijume
jednog poslovnog i porodičnog četvorotočkaša.
Spoljašnjost - Pre svega elegantna
Njegov elegantan,
oštar i dinamičan spoljašnji izgled odlikuje se putničkom kabinom sa produženom
linijom krova, koja osigurava komfor putnika, kombinovanu sa kompaktnim bočnim
prozorima koji se protežu od prednjih do zadnjih točkova i tako stvaraju
jedinstven sportski izgled. Na prednjoj strani izdvajaju se široka i ubedljiva
maska i stilizovane LED svetlosne grupe. Ima samouveren izgled i deluje kao
visokokvalitetna limuzina. Njegov izduženi bočni profil pojačan je novim
18-inčnim aluminijumskim naplacima i dodatno ulepšavaju izgled Camry-a i daju
dodatnu sigurnost na putu pogotovo pri većim brzinama. Zadnji deo automobila
izgleda dobro do najsitnijih detalja. Široka svetla koja se
"prelivaju" ka boku ostavljaju izuzetno jak utisak. Na
"petim" vratima istaknut je veliki znak prizvođača, kao i celom
dužinom njegovo ime koju ponosno nosi ovaj lepotan na četiri točka.
Nova TNGA K platforma
Razvijen na potpuno
novoj TNGA K platformi, Camry s „mekfersonom“ u prednjem i dvostrukim ramenima
u zadnjem delu nudi vrhunsku upravljivost, udobnost i bezbednost. TNGA
platforma obezbeđuje nisko težište, veoma čvrstu konstrukciju i savremeno
dvostrano poprečno oslanjanje, zahvaljujući čemu se ovaj automobil odlikuje
izuzetnim prijanjanjem na putu, komfornom vožnjom i većim osećajem kontrole
tokom vožnje.
Poslednja generacija
predstavila je dizajn i inženjersku filozofiju nove Toyotine globalne
arhitektonske platforme. TNGA postavlja karakteristike „zabavnog vozila“, kakve
vole entuzijasti na ravnopravnoj osnovi sa vrhunskim kvalitetom izrade,
efikasnim prostornim rasporedom i tehnologijom jednostavnom za korišćenje.
Bezbednost pre svega
Nudi i širok spektar
Toyota Safety Sense sistema i opreme aktivne i pasivne bezbednosti, kao što su
detekcija pešaka i biciklista, prepoznavanje saobraćajnih znakova, adaptivni
kruz kontrol, asistencija u slučaju neželjenog napuštanja saobraćajne trake,
upozoravanje na vozila u drugim trakama i opasnost od sudara. Toyota Safety
Sense tehnologija je sistem funkcija za pomoć vozaču, koji se smatra
standardnom opremom kod nove Toyote Camry Hybrid.
Sa njim možete biti
potpuno bezbrižni. On detektuje moguće sudare, prati saobraćajnu signalizaciju
i stavlja vašu bezbednost na prvo mesto. Pored Toyota Safety Sense sistema,
nova Toyota Camry je opremljena i Blind Spot Monitor sistemom koji služi za
eliminisanje mrtvog ugla i bezbednije i lakše prestrojavanje. Inteligentni
prednji i zadnji parking senzori sa automatskim kočenjem čine parkiranje
jednostavnim, a Rear Cross Traffic Alert zajedno sa Brake Assist sistemom vas
upozoravaju na vozila kojima se približavate dok se krećete unazad. Sistem sam
koči ukoliko je potrebno.
Trajnost i pouzdanost
Potpuno novi Toyota
Camry dizajniran je na osnovnim vrednostima, koje su ga učinile popularnim do
danas - najbolji odnos kvaliteta, trajnosti i pouzdanosti u segmentu, tih rad i
udobnost vožnje, privlačan unutrašnji i spoljašnji dizajn, izuzetna udobnost i
prostranost, vrhunska tehnologija pogonskog sklopa i potpuno novi užitak
vožnje, zahvaljujući dinamici vožnje koja je posebno prilagođena za evropsko
tržište.
Za kraj treba reći da
svi uživaju u ovom vozilu, ali vozač pogotovo! Sam ulazak u njegovu kabinu
pruža osećaj koji stvara jednu dinamičnu zonu, pre svega komfora, osećaj
bezbednosti i kvaliteta. Imamo utisak da je prilagođen vozaču i obezbeđuje
međusobni dijalog čistih automobilskih emocija sa svima koji su u njemu ili ga
samo posmatraju.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 2.5
Snaga 218 KS
Ubrzanje 9 sekundi
Potrošnja 5,8 - 6,9l
Maksimalna brzina 190 km/h
Cena od 34.000 evra
Komentari(0)