Toyota CH-R Hybrid - Jedinstveni igrač u konkurenciji
Nova Toyota CH-R prkosi uobičajenom! Kada pričamo i pišemo o ovom vozilu ne moramo stajati mirno, ali definitivno sa velikim poštovanjem kako ovom modelu, tako i njegovom proizvođaču automobila
Smeo i privlačan izgled koji ga izdvaja od svih drugih! Nova Toyota CH-R napravljena je po strogo visokom standardu za koji većina proizvođača automobila u konkurenciji, što bi se narodski reklo, samo može da zavidi. Za ovog četvorotočkaša se može slobodno reći da je najpoželjniji automobil u gradu! Jer bukvalno gde se god pojavi ostavlja jak utisak “na terenu” kod većine prisutnih prolaznika! Dizajniran je kako za gradski saobraćaj, tako i za jednu četvoročlanu porodicu i njihov svakodnevni život - od posla, saobraćajne gužve, pa sve do komfora i sigurne vožnje na dalekim putovanjima.
Odlične dimenzije i perfektan
motor
Novi Toyotin četvortočkaš je dugačak 4,36 metara, širok je
1,83, dok se u visinu proteže na finih 1,55 metara. Zapremina prtljažnika je
364 litre. U njega se mogu smemstiti dve velike putne torbe, kao i dosta manjih
stvari. Obaranjem zadnje klupe dobija se nešto više od 1.100 litara i time se
onda stvara već ozbiljan “tovarni prostor”. Međuosovinsko rastojanje je 2,64
metra.
Testirani model ispod haube je imao benzinski agregat 2,0
koji raspolaže sa skoro 200 konjskih snaga – “prate” ga dva elektromotora na
prednjoj i zadnjoj osovini (113 i 41 KS). Agregat je impresivan u svakom
pogledu, i to od njegove startnosti, pa sve do odlične potrošnje goriva.
Izolacija je odlično “ukrojena” pa tako rad motora u unutrašnjosti vozila se
skoro i ne čuje. Agregat je uparen sa
menjačem e-CVT, koji je više nego perfektno usaglašen sa motorom. Odlično je
podešen, precizno i na vreme menja stepen prenosa. Sa kompaktnim motorom i
snažnim visokonaponskim baterijama, nova Toyota CH-R 2,0 Hyibrid Electric pruža
vodeći balans snage, efikasnosti i niske emisije izduvnih gasova u klasi. Sa
2,0 Hybrid Electric AWD-I, koji ima drugi elektromotor velike snage na zadnjoj
osovini, energične performanse od skoro 200 KS kombinovane su sa sigurnom
kontrolom pogona na svim točkovima. U kombinovanoj vožnji iz rezervoara ovaj
automobil isteruje odličnih 6,3 litara benzina na pređenih 100 kilometara.
Do stotke stiže za osam
sekundi
Maksimalnu brzinu razvija na odličnih 180 km/h! Do
stotke stiže za osam sekundi. Kada stavite ruke na volan i pritisnete papučicu
gasa, ovaj automobil će vam pokazati svu svoju lepotu vožnje. Izuzetno je
precizan “na volanu”, u krivine ulazi jasno i bezbedno, dok je na pravcu
maksimalno precizan. Kao i kada smo pisali o prethodnom modelu, i sada kod
novog CH-R modela upravljanje je projektovano tako da bude linearno, sa što
manje zakretanja volana, a to modelu C-HR daje izuzetnu preciznost za jedan
krosover. Kada prolazite putevima koji nisu u najboljem stanju, ovaj
četvorotočkaš se ponaša predvidivo i precizno, što doprinosi samopouzdanju
vozača i uživanju u vožnji. Kod novog modela, dinamičke dorade uključuju obradu
sistema oslanjanja, kojom je poboljšana udobnost u vožnji uz zadržavanje
odlične upravljivosti na Toyoti C-HR.
Hibridi pružaju
izuzetan užitak u vožnji
Kao i uvek kada pišemo o hibridnim verzijama Toyotinih
vozila, moramo spomenuti to i sada. Hibridi pružaju izuzetan užitak u vožnji,
neverovatno su lagani i vrlo osetljivi kada se vozite kroz grad, uživate u tišini
potpuno električnog načina rada, štede gorivo i smanjuju emisije. Izuzetno su
laki za upravljanje, kao i konvencionalni automobili. Garantuju uglađenu
vožnju, bez vibracija.
Unutrašnjost vozila za
desetku
Sirova emocija spoljašnjeg dizajna ogleda se u unutrašnjosti
koja kombinuje sportski karakter i održivost sa nizom digitalnih tehnologija i
izbora materijala. Ono što se ističe kod njega je svakako i atmosfera u vozilu koja
je prestižna, moderna i kvalitetna na dodir. Kompletna kabina deluje moderno
dizajnirana i definitivno je jedinstvena u klasi. Utisak kvaliteta u kabini
poprima sasvim novu dimenziju zahvaljujući materijalima vrhunskog kvaliteta,
mekim oblogama instrument table, umetaka u vratima i okvira središnje konzole
kao i pomno dizajniranim elementima. Ističu se kako prednja tako i zadnje
sedište. Besprekorno su udobna i odaju utisak kao da su specijalno pravljena za
vas. Sedišta su udobna i ne preterano kruta, kako napred tako i na zadnjoj
klupi. Njegova kabina je dizajnirana tako da obezbedi veliki prostor za noge i
glave putnika. Komfora ima za četiri odrasle osobe. Panoramski stakleni
krov vozilu daje poseban efekat svetlosti. Ukoliko vam svetlost trenutno smeta
u svakom trenutku možete povući zaštitu jednim dodirom.
Treba reći da se za vozača svi prekidači i elementi rukovanja
nalaze nadohvat ruke, a to je najbitnije kada ste koncentrisani na bezbednu
vožnju pri velikim brzinama. Digitalni kokpit koji se nalazi iza volana,
sa ekranom veličine 12,3 inča prikazaće vam sve važne informacije na jednom
mestu. U Toyoti kažu za ovaj model da ima tehnologiju koja štiti putnike u
vozilu! Bezbedonosni senzori u svakom trenutku nadgledaju okruženje tokom
vožnje i u svakom momentu upozoravaju o rizicima koji vam dolaze u susret.
Povezano sa sistemom pomoći za bezbedan izlazak, unutrašnje ambijentalno
osvetljenje prelazi u intezivnu crvenu boju da bi upozorio na potencijalni
sudar. I taj visoki nivo podrške za vozača je uvek tu kad god zatreba. Pri
malim brzinama, monitor panoramskog prikaza nudi sliku automobila odozgo nalik
dronu, prikazanu na ekranu od 12,3 inča, fino i precizno postavljen na
središnji deo instrument table, za nesmetan pogled na vašu okolinu. Kao i
ostalim Toyotinim vozilima, u novom CH-R modelu se nalazi najnovija
multimedijalna tehnologija. Kontrolni panel koji je prilagođen evropskim
ukusima sadrži i potpuno novu, multifunkcionalnu digitalnu instrument tablu
dijagonale 12,3 inča za vozača. Digitalna instrument tabla dijagonale 12,3 inča
sadrži potpuno novi hardver i softver. Najveća u segmentu, nudi maksimalan
prostor za neophodan sadržaj, brojne podatke i opcije prilagođavanja ili
personalizacije, kao što su potrošnja goriva, rad hibridnog sistema i
navigacije.
Spoljašnjost vozila -
Jednostavna i upadljiva
Kod ovog Toyotinog modela spoljašnjost je glatka, sa jasnim
linijama i izuzetno upadljiva “za oko”! Koliko je unutrašnjost ovog vozila
jedinstvena, tako je i njegova spoljašnjost izuzetno fantastična. Jedostavno
izgleda svetski! Toyotini inženjeri su stvari postavili precizno toliko da je
svaka linija na njemu u svojoj “osi”! Jednostavno su otišli stepenicu više kada
je u pitanju ovaj model. Toyota kod CH-R modela spaja elemente dizajna kupea i
krosovera u orginalnu i prepoznatljivu siluetu. Izgleda kao ni jedan drugi
automobil.
Precizne linje njegovog karaktera, uglađena prednja svetla i
elegantna traka zadnjeg svetla, gde sve govori da je ovaj automobil uvek spreman
da krene na put. Kako kažu u Toyoti, ovaj automobil ima trostruko dejstvo, kao i
ambiciozan dzajn koji zahteva savršenstvo od svakog detalja. Upečatljiv dizajn
kod ovog vozila spaja proizvod isprepletenih geometrijskih obilka, definisan je
mišićavim oblinama i precizno isečenim linijama za dinamičan osećaj kretanja.
Mašinski sečeni 20-inčni naplaci u kombinaciji sa širokim I
samouverenim stavom automobila, stvaraju neodoljiv vizuelni efekat. Ručke na
vratima u ravnini, koje se prvi put javljaju kod Toyote, fundamentalni su za
čistu, vajarsku estetiku. A Bi-tone+ dizajn, sa svojom snažnom kontrastnom
crnom izvedbom, prati konture karoserije kako bi naglasio izražajne proporcije
nove Toyote CH-R. Impozantna rešetka i prodorna LED prednja svetla su
ukombinovani da formiraju prepoznatljivo lice nalik na glavu čekiće, stvaraju
atletski dizajn kod ovog vozila.
Unapređeni aktivni
sistemi za pomoć u vožnji i parkiranju
Model CH-R je opremljen tehnologijom Toyota T-Mate, koja
objedinjuje najnoviju generaciju Toyotinog Safety Sense paketa s drugim
aktivnim sistemima za pomoć u vožnji i parkiranju, što ne samo da čine vožnju
lakšom i bezbednijom, već pomaže u zaštiti svih putnika u vozilu i drugih
učesnika u saobraćaju. Poboljšanja u radu i funkcionalnosti sistema uključuju
prigušenje ubrzanja (Acceleration Suppression), koje reaguje na iznenadno
dodavanje gasa kada se vozi malom brzinom; zatim, tu je podrška za izbegavanje
sudara pri skretanju na raskrsnici, pomoć za upravljanje u hitnim situacijama
(Emergency Steering Assist) koja sada može da reaguje na vozila koja dolaze iz
suprotnog pravca, zatim izbegavanje bočnog sudara i smanjenje brzine u krivini.
Bežična ažuriranja softvera će održavati funkcije ažurnim i omogućiti da se
tokom životnog veka vozila dodaju nove čim postanu dostupne.
Toyotin T-Mate ima i sistem za pomoć pri bezbednom izlasku
iz automobila (Safe Exit Assist) koji će poslati upozorenje ako otkrije
otvaranje vrata na putanji drugog vozila ili bicikliste koji se približava sa
zadnje strane. Tu je i novi podsetnik na zadnja sedišta (Rear Seat Reminder)
koji upozorava vozača da će možda morati da proveri da li je nešto ostavio na
zadnjim sedištima pre nego što napusti automobil. Kao deo Toyotine posvećenosti
širenju napredne sigurnosne opreme, nova, druga generacija sistema Toyota
Safety Sense sada se standardno ugrađuje u sve varijante Corolle. Ovaj
sigurnosni paket uključuje predsudarnu zaštitu (Pre-Collision System - PCS) s
prepoznavanjem pešaka i biciklista, prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise
Control - ACC), upozorenje za nenamerno prestrojavanje (Lane Departure Alert -
LDA) sa zakretanjem upravljača, automatska duga svetla (Automatic High Beam -
AHB) i čitanje saobraćajnih znakova (Road Sign Assist - RSA).
Cena od 29.990 evra
Za kraj treba reći da kod ovog novog Toyotinog automobila
unutrašnjost pruža osećaj koji stvara jednu dinamičnu zonu, pre svega komfora,
osećaj bezbednosti i kvaliteta. Spoljašnjost ima manekenski stav i jedinstven
izgled na tržištu, dok motor i menjač pružaju perfekciju za jednog savršenog
vozača koji želi tačnost, a pre svega preciznost! Ono što je bitno ovaj
automobil u Srbiji se prodaje već od 29.990 evra.
LIČNA KARTA
Zapremina 2.0
Snaga 152 KS
Elektromotor 1 - 113 KS
Elektromotor 2 - 41 KS
Snaga sistema 198 KS
Ubrzanje 8 sekundi
Potrošnja 6,3l
Maksimalna brzina 180
km/h
Cena od 29.900 evra
Komentari(0)