Toyota Corolla Cross - Zavodnik na četiri točka
Cela gama u Toyotinoj porodici je dobila ozbiljnu konkurenciju! Reč je o hibridnom modelu Corolla Cross koja je neodoljiva u svim segmentima kada je u pitanju poslednja reč automobilske industrije
Kod modela Toyota Corolla Cross elegancija je prisutna iz svakog ugla, bilo da gledate njenu spoljašnjost ili prelepu unutrašnjost! Pleni i osvaja vozača, putnike i prolaznike svakim centimetrom, a tokom vožnje svaki metar asfalta pretvara u sigurnu, izuzetno preciznu i udobnu vožnju u bilo kom režimu “drajverisanja”. Odmah na početku treba reći da je zasnovana na odličnoj Toyotinoj TNGA filozofiji. Corolla Cross koristi najnoviju platformu GA-C koja omogućava unapređenje izgleda, opreme, tehnologije i voznih karakteristika. Ono što je bitno jeste da je Toyota sa ovim modelom dodatno proširila ponudu u veoma konkurentnom C segmentu tržišta i zadala sigurno jak i ozbiljan udarac konkurenciji. Tu činjenicu i dokazuje u Srbiji na “prodajnom terenu”! Samo u prva dva meseca ovaj model u Srbiji je prodat u 69 primeraka, što ga svrstava na drugo mesto po prodaji u jedoj od najjačoj automobilskoj SUV konkurenciji i preporučuje kao jedan od najboljih izbora nekim novim kupcima da u svoje dvorište ili garažu parkiraju ovog Toyotinog četvorotočkaša.
Emotivan i strastven
Kao što smo rekli, ovaj četvorotočkaš u najprodavaniju gamu
modela na svetu donosi prostranost, praktičnost, kao i moćan i snažan dizajn
SUV automobila C segmenta. Ovoga puta krećemo od njegovog spoljašnjeg izgleda,
koja je za desetku! Bez premca je jedno od najlepših vozila u ovoj klasi. Koji
god da je tim “krojio” ovog lepotana na četiri točka trebalo bi da dobiju 13. i
14. platu kao veliku nagradu. Toyotini inženjeri su se maksimalno potrudili da
izgleda svetski, sa puno emocija i strasti. Pored praktičnosti prostranog SUV-a
i dinamičnosti najnaprednije hibridne tehnologije, uz povezivanje i bezbednosne
sisteme, Corolla Cross pomaže modernoj porodici kako bi uživala u svakodnevnim
izazovima.
Odlične dimenzije
vozila
Snažan, robustan stil novog Toyotinog SUV-a posebno je
skrojen za evropsko tržište, s jedinstvenom kombinacijom prednjih i zadnjih
svetala, prednjom maskom s dvostrukim trapezom, uz proširene trodimenzionalne
blatobrane i izduženu kabinu urbanog SUV-a. Corolla Cross je dugačka 4,46
metara, široka je 1,82, dok se u visinu proteže na odličnih 1,62 metara.
Međuosovinsko rastojanje je 2,64 metra. Objedinjuje čvrstinu robusnog
porodičnog automobila sa intuitivnim SUV dizajnom, i zato je savršen za
svakodnevicu. Zakošena kabina, kombionovana sa naglašenim dizajnom prednjih i
zadnjih blatobrana, donosi moderan izgled ističući dinamiku koja se od njega sa
sigurnošću i očekuje. Sa snažnim LED farovima i prelepim aluminijumskim
naplacima, koji su u skladu sa njenim atletskim izgledom, spreman je za sve
uslove vožnje bukvalno 24 časa, bez prestanka!
Fina i glatka izvajana
unutrašnjost
Smeštena je između Toyote C-HR i RAV4, u samom središtu veoma
konkurentnog evropskog tržišta C-SUV segmenta, i nudi udobnost, praktičnost i
svestranost neophodne za aktivne porodice s malom decom. Unutrašnjost
obezbeđuje izvanrednu preglednost svim putnicima, dovoljno prostora za glavu i
noge na prednjim i zadnjim sedištima, velike otvore zadnjih vrata, više svetlosti
i osećaj prostranosti. Prtljažni prostor kombinuje lako pristupačnu, nisku
visinu poda sa širokim otvorom vrata što ga čini pogodnim za utovar velikih
predmeta, kao što su kolica ili bicikli. Izdignuta konstrukcija obezbeđuje više
unutrašnjeg prostora nego konvencionalni modeli hečbeka ili limuzine. Uz mnogo
prostora za glavu i noge, prostrani prtljažnik SUV-a je obično lakše spakovati
zahvaljujući većoj nosivosti i širokom pristupu prtljažniku.
Što se tiče prtljažnog prostora ova lepotica na četiri točka
ima finih 436 litara, uključujući i prostor u duplom podu. Sasvim dovoljno za
dve veće putne torbe i mnoštvo sitnica. Praktičan je i jednostavan za
korišćenje. Kada se obori zadnja klupa tada se dobija 1.359 litara. Snažna i
robusna, izdignuta Corolla Cross pruža praktičnost bez napora i vrhunsku
preglednost iz vozila. Široka zadnja vrata i dovoljno prostora za glavu i noge
garantuju lak pristup i udobnost, dok sedišta koja se preklapaju pružaju
fleksibilnost. Ono što je bitno jeste da kod ovog četvorotočkaša kabina je izuzetno prostrana i
predviđena za pet odraslih osoba “bez guranja”. Prostora ima na svim pozicijma
za sedenje za glavu, noge i ruke.
Ispod haube odličan
agregat
Na našem testu našla se hibridna verzija sa benzinskim agregatom
1.8 sa motorom snage od 98 KS, kao i elektromotorom od 95 KS. Međutim, ukupnom
snagom sa hibridnim pogonom konjske snage se penju na 140 KS koje daju ovom
vozilu snagu i poletnost na drumu. Uparen je sa Toyotinim perfektnim
automatskim CVT menjačem, podešen za sva iskušenja na putu, usaglašen sa
motorom i odziv je kakav se poželeti može. Ručica menjača je idealno
postavljena za vozača.
Vozna dinamika je više nego odlična, kao što se i očekuje od
ovog proizvođača automobila. Kao što smo i ranije pisali o Toyotinim vozilima,
hibridi pružaju izuzetan užitak u vožnji, neverovatno su lagani i vrlo
osetljivi kada se vozite kroz grad, uživate u tišini potpuno električnog načina
rada, štede gorivo i smanjuju emisije. Izuzetno su laki za upravljanje, kao i
konvencionalni automobili. Garantuju uglađenu vožnju, bez vibracija. Kada je to
potrebno, na primer, u vožnji po auto-putu ili prilikom preticanja, hibridni
pogonski sklop vam osigurava više nego dovoljno snage za izuzetan odziv i
dinamičnost.
Do stotke za deset
sekundi
Na otvorenom putu, kada smo vozili do 130 km/h potrošnja je
bila 6,7 litara. U gradskim uslovima vožnje ovaj četvorotočkaš zbog svog
hibridnog sistema je štedljiviji i u proseku je trošio 5,9 litara benzina. Ovo
je više nego zadovoljavajuća potrošnja. Makismalnu brzinu na cajgeru je 170
km/h, dok do stotke stiže za deset sekundi. Zahvaljujući izuzetnoj
ekonomičnosti u potrošnji goriva, i prostranoj kabini sa intuitivnom
tehnologijom, praktična Corolla Cross nudi sve što vam je potrebno da uživate u
vožnji.
Performanse hibridnog sistema 5. generacije takođe su dodatno
poboljšane. Sistem je sada još linearniji, predvidljiv je i lak za kontrolu
prilikom ubrzanja, s brzinom vozila koja je više usklađena s brojem obrtaja
motora, kako bi se obezbedilo intuitivnije i prirodnije iskustvo u vožnji. To
je postignuto ponovnim proračunom odnosa između vozačevog pritiska na pedalu
gasa i stvarnog odziva pogonskog sklopa. Corolla Cross je prvi Toyotin model na
globalnom nivou koji koristi nov hibridni sistem pete generacije. Toyotina peta
generacija samopunjivog, potpuno hibridnog FWD (prednji pogon) ili AWD-i
(inteligentni pogon na svim točkovima) pogonskog sklopa nadograđena je na već
poznate karakteristike svog prethodnika, sada sa još više obrtnog momenta, više
električne energije, većom efikasnošću i dodatnim zadovoljstvom u vožnji.
Transmisija je iznova konstruisana, uporedo s novim sistemima
za podmazivanje i razvod ulja niskog viskoziteta. To doprinosi poboljšanju
efikasnosti i snage, pre svega zahvaljujući smanjenim električnim i mehaničkim
gubicima. S najnovijim litijum-jonskim baterijama, novi sistem baterija je
moćniji i 40 odsto lakši nego ranije. I snaga elektromotora i benzinskog
motora su poboljšani, što je rezultiralo povećanjem ukupne snage sistema za
više od 8 odsto. Da bi obezbedila najbolje bezbednosne funkcije u svojoj klasi,
Corolla Cross ima ugrađen T-Mate, koji je vaš koristan partner u vožnji. T-Mate
je skup istema namenjenih kao podrška vozaču, sa ciljem da vožnju učini
bezbednijom, bilo da parkirate, vozite na auto-putu ili po gradskim ulicama.
T-Mate će se pobrinuti da ste uvek u sigurnim rukama.
Napredne tehnologije
Treba izdvojiti i reći da su brojne napredne tehnologije
primenjene prilikom konstruisanja potpuno nove Corolle Cross. Osim nadograđenog
HMI interfejsa (Human Machine Interface) s najnovijom multimedijalnom
tehnologijom, kontrolni panel prilagođen evropskim ukusima sadrži i potpuno
novu, multifunkcionalnu digitalnu instrument tablu dijagonale 12,3 inča za
vozača, i centralni multimedijalni ekran od 10,5 inča. Digitalna instrument
tabla dijagonale 12,3 inča sadrži potpuno novi hardver i softver. Najveća u
segmentu, nudi maksimalan prostor za neophodan sadržaj, brojne podatke i opcije
prilagođavanja ili personalizacije, kao što su potrošnja goriva, rad hibridnog
sistema i navigacije. S novim, bržim procesorom, najmoderniji multimedijalni
infotejment sistem, s ekranom visoke rezolucije, osetljivim na dodir i
dijagonale 10,5 inča, obuhvata bežični Apple CarPlay, Android Auto konekciju
kablom, kao i Toyota Smart Connect paket. Budući vlasnici sada mogu da iskuse
sve pogodnosti internet navigacije, da dobiju informacije o stanju na putu,
asistenciju glasovnog pomoćnika i ažuriranje putem mreže. Osim toga, paket
povezanih usluga iz aplikacije MyT uključuje analitiku vožnje, lokaciju
automobila, pa čak i funkcije daljinske kontrole kao što su upravljanje radom
klima uređaja i zaključavanje vrata.
Bezbednost kao i uvek
najbolja moguća
Konačno, potpuno nova Corolla Cross opremljena je sistemom
T-Mate, koji spaja najnoviju generaciju Toyotinog Safety Sense bezbednosnog
paketa s drugim aktivnim sistemima za pomoć u vožnji i prilikom parkiranja,
što ne samo da čini vožnju lakšom i bezbednijom, već u mnogim situacijama
dodatno štiti sve putnike u vozilu, kao i druge učesnike u saobraćaju. Po prvi
put, sistem upozorenja na mogućnost sudara (Pre-Collision System – PCS) pruža
mogućnost smanjenja ubrzanja pri maloj brzini i pomoć pri uključenju u
saobraćaj na raskrsnici, kao i poboljšanu detekciju dolazećeg saobraćaja i
pomoć pri skretanju na raskrsnici.
Ostale nove funkcije paketa Toyota Safety Sense uključuju
sistem za zaustavljanje u slučaju opasnosti (Emergency Driving Stop System -
EDSS) i bežično internet ažuriranje (Over The Air - OTA), čime se funkcije
održavaju ažurnim, a dodaju se i nove tokom radnog veka vozila. Pored toga,
poboljšanja su napravljena na prilagodljivom tempomatu punog opsega (Full Speed
Range Adaptive Cruise Control - FSR ACC), kao i na sistemima za pomoć pri
praćenju vozne trake (LTA) i sistemima za pomoć u prepoznavanju saobraćajnih
znakova na putu (RSA). T-Mate pruža pomoć u vožnji preko monitora mrtvog ugla
(BSM), uz dodatnu pomoć za bezbedan izlazak iz vozila (Safety Exit Assist -
SEA), automatskim sistemom dugih svetala (AHB), zatim asistencijom prilikom
parkiranja Toyota Teammate Advanced Park, monitorom za panoramski pregled oko
vozila (PVM), upozorenjem na saobraćaj iza vozila s automatskim kočenjem
(RCTAB), kao i inteligentnim senzorima koji kontrolišu prostor oko vozila
(ICS). Upotpunjujući nivo pasivne sigurnosti u novoj Corolli Cross, koji je već
osiguran primenom platforme GA-C visoke čvrstine, novi, prednji centralni
vazdušni jastuk je dizajniran da u slučaju bočnog sudara spreči međusobni
kontakt putnika na prednjim sedištima.
Širom sveta prodato
više od 50 miliona Corolla
Od predstavljanja 1966. godine, više od 50 miliona Corolla
prodato je širom sveta. Nova Corolla Cross će dodatno ojačati Toyotino
prisustvo u C-segmentu, i podržati ambiciozni cilj kompanije, plasman 400.000
vozila do 2025. godine, što je jednako tržišnom udelu od 9 odsto u
najkonkurentnijoj evropskoj kategoriji automobila. Nova Toyota Corolla Corss u
Srbiji se prodaje od 32.990 evra.
LIČNA KARTA
Zapremina 1.8
Snaga 98 KS
Elektromotor 95 KS
Ubrzanje 10 sekundi
Potrošnja 6,7l - 5,9l
Maksimalna brzina 170
km/h
Cena od 32.990 evra
Komentari(0)