Toyota Corolla Cross - Zavodnik na četiri točka

Cela gama u Toyotinoj porodici je dobila ozbiljnu konkurenciju! Reč je o hibridnom modelu Corolla Cross koja je neodoljiva u svim segmentima kada je u pitanju poslednja reč automobilske industrije

    foto: MAKINA.RS
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Kod modela Toyota Corolla Cross elegancija je prisutna iz svakog ugla, bilo da gledate njenu spoljašnjost ili prelepu unutrašnjost! Pleni i osvaja vozača, putnike i prolaznike svakim centimetrom, a tokom vožnje svaki metar asfalta pretvara u sigurnu, izuzetno preciznu i udobnu vožnju u bilo kom režimu “drajverisanja”. Odmah na početku treba reći da je zasnovana na odličnoj Toyotinoj TNGA filozofiji. Corolla Cross koristi najnoviju platformu GA-C koja omogućava unapređenje izgleda, opreme, tehnologije i voznih karakteristika. Ono što je bitno jeste da je Toyota sa ovim modelom dodatno proširila ponudu u veoma konkurentnom C segmentu tržišta i zadala sigurno jak i ozbiljan udarac konkurenciji. Tu činjenicu i dokazuje u Srbiji na “prodajnom terenu”! Samo u prva dva meseca ovaj model u Srbiji je prodat u 69 primeraka, što ga svrstava na drugo mesto po prodaji u jedoj od najjačoj automobilskoj SUV konkurenciji i preporučuje kao jedan od najboljih izbora nekim novim kupcima da u svoje dvorište ili garažu parkiraju ovog Toyotinog četvorotočkaša.

Emotivan i strastven

Kao što smo rekli, ovaj četvorotočkaš u najprodavaniju gamu modela na svetu donosi prostranost, praktičnost, kao i moćan i snažan dizajn SUV automobila C segmenta. Ovoga puta krećemo od njegovog spoljašnjeg izgleda, koja je za desetku! Bez premca je jedno od najlepših vozila u ovoj klasi. Koji god da je tim “krojio” ovog lepotana na četiri točka trebalo bi da dobiju 13. i 14. platu kao veliku nagradu. Toyotini inženjeri su se maksimalno potrudili da izgleda svetski, sa puno emocija i strasti. Pored praktičnosti prostranog SUV-a i dinamičnosti najnaprednije hibridne tehnologije, uz povezivanje i bezbednosne sisteme, Corolla Cross pomaže modernoj porodici kako bi uživala u svakodnevnim izazovima.

Odlične dimenzije vozila

Snažan, robustan stil novog Toyotinog SUV-a posebno je skrojen za evropsko tržište, s jedinstvenom kombinacijom prednjih i zadnjih svetala, prednjom maskom s dvostrukim trapezom, uz proširene trodimenzionalne blatobrane i izduženu kabinu urbanog SUV-a. Corolla Cross je dugačka 4,46 metara, široka je 1,82, dok se u visinu proteže na odličnih 1,62 metara. Međuosovinsko rastojanje je 2,64 metra. Objedinjuje čvrstinu robusnog porodičnog automobila sa intuitivnim SUV dizajnom, i zato je savršen za svakodnevicu. Zakošena kabina, kombionovana sa naglašenim dizajnom prednjih i zadnjih blatobrana, donosi moderan izgled ističući dinamiku koja se od njega sa sigurnošću i očekuje. Sa snažnim LED farovima i prelepim aluminijumskim naplacima, koji su u skladu sa njenim atletskim izgledom, spreman je za sve uslove vožnje bukvalno 24 časa, bez prestanka!

Fina i glatka izvajana unutrašnjost

Smeštena je između Toyote C-HR i RAV4, u samom središtu veoma konkurentnog evropskog tržišta C-SUV segmenta, i nudi udobnost, praktičnost i svestranost neophodne za aktivne porodice s malom decom. Unutrašnjost obezbeđuje izvanrednu preglednost svim putnicima, dovoljno prostora za glavu i noge na prednjim i zadnjim sedištima, velike otvore zadnjih vrata, više svetlosti i osećaj prostranosti. Prtljažni prostor kombinuje lako pristupačnu, nisku visinu poda sa širokim otvorom vrata što ga čini pogodnim za utovar velikih predmeta, kao što su kolica ili bicikli. Izdignuta konstrukcija obezbeđuje više unutrašnjeg prostora nego konvencionalni modeli hečbeka ili limuzine. Uz mnogo prostora za glavu i noge, prostrani prtljažnik SUV-a je obično lakše spakovati zahvaljujući većoj nosivosti i širokom pristupu prtljažniku.

Što se tiče prtljažnog prostora ova lepotica na četiri točka ima finih 436 litara, uključujući i prostor u duplom podu. Sasvim dovoljno za dve veće putne torbe i mnoštvo sitnica. Praktičan je i jednostavan za korišćenje. Kada se obori zadnja klupa tada se dobija 1.359 litara. Snažna i robusna, izdignuta Corolla Cross pruža praktičnost bez napora i vrhunsku preglednost iz vozila. Široka zadnja vrata i dovoljno prostora za glavu i noge garantuju lak pristup i udobnost, dok sedišta koja se preklapaju pružaju fleksibilnost. Ono što je bitno jeste da kod ovog četvorotočkaša kabina je izuzetno prostrana i predviđena za pet odraslih osoba “bez guranja”. Prostora ima na svim pozicijma za sedenje za glavu, noge i ruke.

Ispod haube odličan agregat

Na našem testu našla se hibridna verzija sa benzinskim agregatom 1.8 sa motorom snage od 98 KS, kao i elektromotorom od 95 KS. Međutim, ukupnom snagom sa hibridnim pogonom konjske snage se penju na 140 KS koje daju ovom vozilu snagu i poletnost na drumu. Uparen je sa Toyotinim perfektnim automatskim CVT menjačem, podešen za sva iskušenja na putu, usaglašen sa motorom i odziv je kakav se poželeti može. Ručica menjača je idealno postavljena za vozača.

Vozna dinamika je više nego odlična, kao što se i očekuje od ovog proizvođača automobila. Kao što smo i ranije pisali o Toyotinim vozilima, hibridi pružaju izuzetan užitak u vožnji, neverovatno su lagani i vrlo osetljivi kada se vozite kroz grad, uživate u tišini potpuno električnog načina rada, štede gorivo i smanjuju emisije. Izuzetno su laki za upravljanje, kao i konvencionalni automobili. Garantuju uglađenu vožnju, bez vibracija. Kada je to potrebno, na primer, u vožnji po auto-putu ili prilikom preticanja, hibridni pogonski sklop vam osigurava više nego dovoljno snage za izuzetan odziv i dinamičnost.

Do stotke za deset sekundi

Na otvorenom putu, kada smo vozili do 130 km/h potrošnja je bila 6,7 litara. U gradskim uslovima vožnje ovaj četvorotočkaš zbog svog hibridnog sistema je štedljiviji i u proseku je trošio 5,9 litara benzina. Ovo je više nego zadovoljavajuća potrošnja. Makismalnu brzinu na cajgeru je 170 km/h, dok do stotke stiže za deset sekundi. Zahvaljujući izuzetnoj ekonomičnosti u potrošnji goriva, i prostranoj kabini sa intuitivnom tehnologijom, praktična Corolla Cross nudi sve što vam je potrebno da uživate u vožnji.

Performanse hibridnog sistema 5. generacije takođe su dodatno poboljšane. Sistem je sada još linearniji, predvidljiv je i lak za kontrolu prilikom ubrzanja, s brzinom vozila koja je više usklađena s brojem obrtaja motora, kako bi se obezbedilo intuitivnije i prirodnije iskustvo u vožnji. To je postignuto ponovnim proračunom odnosa između vozačevog pritiska na pedalu gasa i stvarnog odziva pogonskog sklopa. Corolla Cross je prvi Toyotin model na globalnom nivou koji koristi nov hibridni sistem pete generacije. Toyotina peta generacija samopunjivog, potpuno hibridnog FWD (prednji pogon) ili AWD-i (inteligentni pogon na svim točkovima) pogonskog sklopa nadograđena je na već poznate karakteristike svog prethodnika, sada sa još više obrtnog momenta, više električne energije, većom efikasnošću i dodatnim zadovoljstvom u vožnji.

Transmisija je iznova konstruisana, uporedo s novim sistemima za podmazivanje i razvod ulja niskog viskoziteta. To doprinosi poboljšanju efikasnosti i snage, pre svega zahvaljujući smanjenim električnim i mehaničkim gubicima. S najnovijim litijum-jonskim baterijama, novi sistem baterija je moćniji i 40 odsto lakši nego ranije. I snaga elektromotora i benzinskog motora su poboljšani, što je rezultiralo povećanjem ukupne snage sistema za više od 8 odsto. Da bi obezbedila najbolje bezbednosne funkcije u svojoj klasi, Corolla Cross ima ugrađen T-Mate, koji je vaš koristan partner u vožnji. T-Mate je skup istema namenjenih kao podrška vozaču, sa ciljem da vožnju učini bezbednijom, bilo da parkirate, vozite na auto-putu ili po gradskim ulicama. T-Mate će se pobrinuti da ste uvek u sigurnim rukama.

Napredne tehnologije

Treba izdvojiti i reći da su brojne napredne tehnologije primenjene prilikom konstruisanja potpuno nove Corolle Cross. Osim nadograđenog HMI interfejsa (Human Machine Interface) s najnovijom multimedijalnom tehnologijom, kontrolni panel prilagođen evropskim ukusima sadrži i potpuno novu, multifunkcionalnu digitalnu instrument tablu dijagonale 12,3 inča za vozača, i centralni multimedijalni ekran od 10,5 inča. Digitalna instrument tabla dijagonale 12,3 inča sadrži potpuno novi hardver i softver. Najveća u segmentu, nudi maksimalan prostor za neophodan sadržaj, brojne podatke i opcije prilagođavanja ili personalizacije, kao što su potrošnja goriva, rad hibridnog sistema i navigacije. S novim, bržim procesorom, najmoderniji multimedijalni infotejment sistem, s ekranom visoke rezolucije, osetljivim na dodir i dijagonale 10,5 inča, obuhvata bežični Apple CarPlay, Android Auto konekciju kablom, kao i Toyota Smart Connect paket. Budući vlasnici sada mogu da iskuse sve pogodnosti internet navigacije, da dobiju informacije o stanju na putu, asistenciju glasovnog pomoćnika i ažuriranje putem mreže. Osim toga, paket povezanih usluga iz aplikacije MyT uključuje analitiku vožnje, lokaciju automobila, pa čak i funkcije daljinske kontrole kao što su upravljanje radom klima uređaja i zaključavanje vrata.

Bezbednost kao i uvek najbolja moguća

Konačno, potpuno nova Corolla Cross opremljena je sistemom T-Mate, koji spaja najnoviju generaciju Toyotinog Safety Sense bezbednosnog paketa s drugim aktivnim sistemima za pomoć u vožnji i prilikom parkiranja, što ne samo da čini vožnju lakšom i bezbednijom, već u mnogim situacijama dodatno štiti sve putnike u vozilu, kao i druge učesnike u saobraćaju. Po prvi put, sistem upozorenja na mogućnost sudara (Pre-Collision System – PCS) pruža mogućnost smanjenja ubrzanja pri maloj brzini i pomoć pri uključenju u saobraćaj na raskrsnici, kao i poboljšanu detekciju dolazećeg saobraćaja i pomoć pri skretanju na raskrsnici.

Ostale nove funkcije paketa Toyota Safety Sense uključuju sistem za zaustavljanje u slučaju opasnosti (Emergency Driving Stop System - EDSS) i bežično internet ažuriranje (Over The Air - OTA), čime se funkcije održavaju ažurnim, a dodaju se i nove tokom radnog veka vozila. Pored toga, poboljšanja su napravljena na prilagodljivom tempomatu punog opsega (Full Speed Range Adaptive Cruise Control - FSR ACC), kao i na sistemima za pomoć pri praćenju vozne trake (LTA) i sistemima za pomoć u prepoznavanju saobraćajnih znakova na putu (RSA). T-Mate pruža pomoć u vožnji preko monitora mrtvog ugla (BSM), uz dodatnu pomoć za bezbedan izlazak iz vozila (Safety Exit Assist - SEA), automatskim sistemom dugih svetala (AHB), zatim asistencijom prilikom parkiranja Toyota Teammate Advanced Park, monitorom za panoramski pregled oko vozila (PVM), upozorenjem na saobraćaj iza vozila s automatskim kočenjem (RCTAB), kao i inteligentnim senzorima koji kontrolišu prostor oko vozila (ICS). Upotpunjujući nivo pasivne sigurnosti u novoj Corolli Cross, koji je već osiguran primenom platforme GA-C visoke čvrstine, novi, prednji centralni vazdušni jastuk je dizajniran da u slučaju bočnog sudara spreči međusobni kontakt putnika na prednjim sedištima.

Širom sveta prodato više od 50 miliona Corolla

Od predstavljanja 1966. godine, više od 50 miliona Corolla prodato je širom sveta. Nova Corolla Cross će dodatno ojačati Toyotino prisustvo u C-segmentu, i podržati ambiciozni cilj kompanije, plasman 400.000 vozila do 2025. godine, što je jednako tržišnom udelu od 9 odsto u najkonkurentnijoj evropskoj kategoriji automobila. Nova Toyota Corolla Corss u Srbiji se prodaje od 32.990 evra.

LIČNA KARTA

Zapremina 1.8

Snaga 98 KS

Elektromotor 95 KS

Ubrzanje 10 sekundi

Potrošnja 6,7l - 5,9l

Maksimalna brzina 170 km/h

Cena od 32.990 evra

Komentari(0)

sortiraj