Toyota Corolla Hyibrid - Podešen za sva iskušenja

Toyota je sa modelom Corolla napravila veliki korak napred u svakom pogledu. Najprodavaniji automobil na svetu sada izgleda još privlačnije i zabavnije za vožnju

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Ukoliko imate novca i kupujete nov automobil naša preporuka je da odaberete Hyibrid! Možda su još uvek u Srbiji "strano telo" ove verzije četvorotočkaša, ali definitivno je model o kome treba, ne da se razmišlja za budućnost, već sada i odmah.

Zašto ovo kažemo? Pa zato što hibridi pružaju izuzetan užitak u vožnji, neverovatno su lagani i vrlo osetljivi kada se vozite kroz grad, uživate u tišini potpuno električnog načina rada, štede gorivo i smanjuju emisije. Izuzetno su laki za upravljanje, kao i konvencionalni automobili. Sami se pune i nikada ih ne morate uključivati u "šteker".

Ispod haube ageregat 1.8 sa 98 KS

Redakcija makina.rs imala je priliku da testira novu Toyotu Corollu u verziji 1.8 benzinski hibrid sa najvećom izlaznom snagom od 98 KS i odličnim električno kontrolisanim bezstepenim automatskim e-CVT menjačem koji je podešen za sva iskušenja na putu. Menjač je perfektno usaglašen sa motorom i odziv je kakav se poželeti može za jednog vozača koji voli žustru vožnju. Za testirani model odmah treba reći da pruža laganu, tihu vožnju koja se inače i očekuje od Toyote. Snažan je i energičan. Izuzetno je precizan, tačan i "jasan" u svakom trenutku vožnje.

Odziv motora je poboljšan, kao i izlaz iz hibridne baterije koji je povećan. Zajedničkim snagama pružaju obličnu energičnost za uzbudljivo iskustvo u vožnji i daju izvanredne performanse. Dinamičnost i vozne karakteristike oduševiće sve one koji vole brzu i sigurnu vožnju, jer je u krivinama maksimalno stabilan, na pravcu agilan, a potpomognut je brojnim sistemima asistencije.

Ono što je najzanimljivije kod Corolle je svakako potrošnja goriva u gradskim uslovima vožnje. Zahvaljujući bateriji, postavljenoj ispod zadnje klupe, kombinovana potrošnja sa benzinskim agregatom ne prelazi četiri litara, i to u najvećem beogradskom saobraćajnom kolapsu! Jednostavno, za svaku pohvalu, a i preporuku! Kada stisnete papučicu gasa na otvorenom putu, do brzine od 130 km/h, ovaj četvorotočkaš iz rezervoara istera oko sedam litara benzina.

Do stotke za 11 sekundi

Kada smo "zategli" papučicu gasa Toyotin pulen do stotke ubrzava za dobrih 11 sekundi, a maksimalnu brzinu na cajgeru isterali smo na dobrih 170 km/h. Kada je to potrebno, na primer, u vožnji po auto-putu ili prilikom preticanja, hibridni pogonski sklop vam osigurava više nego dovoljno snage za izuzetan odziv i dinamičnost. Položaj upravljača je dizajniran tako da se osećate što prirodnije, i pomaže da se izbegne zamor, a samim tim onda se automobil "sam nudi" za sportsku vožnju.

Možemo reći da Corolla Hybrid nikada nije bio bolji, jer se može voziti svuda bez brige o ekološkim zabranama. Uživa se u tihoj vožnji dok krstarite uz pomoć električnog pogona, kao i u jedinstvenoj mogućnosti samopunjenja baterije. Čar hibridnog vozila je u tome što koristi snagu iz dva izvora - povezani benzinski i elektromotor. Neprimetnim prebacivanjem između čistog električnog pogona pri nižim brzinama i efikasnog benzinskog pogona kada brzina naraste, smanjuje se potrošnja goriva, kao i emisija CO2.

Corolla prodata u više od 46 miliona primeraka

Nakon što je punih 12 godina bio ključni model, kako kažu u Toyoti, došlo je vreme da se oproste od imena Auris. Aurisu menjaju ime u Corolla, čime se započinje i nova era za najprodavaniji automobil na svetu. Model Corolla je do sada prodata u više od 46 miliona primeraka, u preko 150 zemalja od svog predstavljanja 1966. godine.

Odlične dimenzije

Nova Corolla u hatchback verziji dugačka je 4,37 metara, široka je 1,79, u visinu se proteže na 1,43, a međuosovinski razmak je 2,64 metara. Kao i kod drugih Toyotinih modela dimenzije jasno govore da u njemu ima dovoljno prostora, za glavu, ruke, ramena bilo gde da u kabini sedite. Zadnja klupa je taman toliko široka da se dva putnika mogu maksimalno opustiti, a i zagrliti! Veće dimenzije krova omogućile su vozaču kao i svim putnicima u vozilu komfor.

Ukoliko krećete na dalji put nećete biti uskraćeni ni za prostran prtljažni prostor. U njega se može smestiti tri osrednje torbe, i to bez guranja. Odličnih 520 litara dozvoljavaju da se pored njih odloži i još mnoštvo sitnica. Ukoliko želite da prenesete duže stvari dovoljno je da oborite sedišta gde dobijate čak 1795 litara. Treba napomenuti da su Toyotini inženjeri mislili i na "dobru litražu" kada je u pitanju odlaganje stvari u vozilu. Postoji bezbroj pregrada za manje predmete, koji su uvek preko potrebni vozaču i putnicima u vozilu, pogotovo na dužim porodičnim putovanjima.

Kabina jednostavna i jedinstvena

Novi Toyotin lepotan na četiri točka, sada ima inovativan dizajn, izuzetno prostranu unutrašnjost i svrstava se u vodeću limuzinu u klasi. Kabina kod ovog vozila je definitivno jedinstvena, izuzetno moderna i jednostavno doterana do one mere da na njoj ništa "ne bode oči"! Što bi se reklo, sve je nadohvat ruke i po meri jednog srpskog vozača. Opremljena je odlično dizajniranim premijum enterijerom, prostrana je i vidljivo pregledna. I što je jako bitno, svetla. Vozaču pruža mogućnost komandovanja vrhovima prstiju. Novi kokpit kombinuje skladno udoban dizajn enterijera sa inteligentnim rešenjima, jednostavnim za korišćenje.

Na volanu, prekidači za vožnju, zabavu i audio kontrole, omogućavaju da sve vreme držite ruke na upravljaču i u vozilu atmosferu pravite po vašoj volji. U centralnom delu instrument table nalazi se informacioni ekran koji će vam u svakom trenutku dati željene informacije o vozilu, putu, potrošnji... Kako prednja sedišta, tako i zadnja klupa je umereno tvrda i kvalitetna za vožnju na dugim putovanjima.

Ekran od osam inča u boji, osetljiv na dodir, pruža vam trenutni pristup multimedijalnom sistemu Toyota Touch 2, a može čak i da prikaže ono što je na ekranu vašeg telefona. Brzinometar možete izabrati sa tradicionalnim biranjem, jednostavnu digitalnu verziju, kao i 3D efekat koji će pokazati posebno upečatljiv izgled. Poseduje ambijentalno osvetljenje u kabini.

Dinamična spoljašnjost

Nova Toyota Corolla u hatchback verziji ima sportsku i dinamičnu spoljašnjost. Praktična i izuzetno moderno osmišljena. Aktivna nisko postavljena hauba daje na značaju elegantnom prednjem profilu vozila, kao i široka rešetka i izuzetno elegantna LED svetla. I prednji farovi i zadnja svetla pružaju Corolli odličnu snagu i vidljivost. LED diode su raspoređene u klastere koje formirju elegantne krivine koje odgovaraju uglađenom dizajnu automobila. Ukratko, idealan je spoj zabave i jedinstvenog dizajna s izraženim sportskim linijama, a ujedno objedinjuje eleganciju. Sve ovo je dodatno naglašeno i ukrašeno sa 18-inčnim aluminijumskim naplacima.

TGA platforma daje vozilu nizak centar gravitacije

Savremena Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C platforma ne samo da je obezbedila vozilima superiornu dinamiku u vožnji i povišen nivo bezbednosti, već je takođe omogućila dizajnerima Toyote slobodu da karoseriji pruži vizuelno poseban i upečatljiv izgled. TGA platforma daje Corolli Hybrid nizak centar gravitacije koji smanjuje klizanje karoserije, pružajući dodatnu kontrolu u krivinama.

Karoserija je veoma čvrsta i pomaže da se poboljša udobnost vožnje, dok oslanjanje sa dvostrukim ramenima je efikasnije i apsorbuje udarce od rupa na putu, što vožnju čini još mirnijom. Razlika je jasna istog trenutka kada se nađete iza volana, jer odlična upravljivost i stabilnost čine vožnju na jednom novom i posebnom nivou.

Bezbednost dostupna svima

Kada je u pitanju bezbednost dovoljno je reći da je ostvarila najbolji mogući rezultat osvojivši maksimalnih pet zvezdica kao ocenu bezbednosti vozila po najnovijem i strožem ispitivanju Euro NCAP za 2019. godinu. Ovo dostignuće je jasan pokazatelj Toyotine posvećenosti sigurnosti automobila. Toyota stavlja bezbednost u središte svojih stremljenja ka stvaranju sve boljih automobila, osiguravajući da prednosti naprednih tehnologija nisu ograničene na modele visoke klase i visoke specifikacije opreme, nego da budu dostupne u svim automobilima.

Opremljena je najnovijom verzijom Toyota Safety Sense sistema, koji objedinjuje tehnologije aktivne bezbednosti koje su dizajnirane za prevenciju ili smanjenje posledica prilikom saobraćajnih nezgoda. Unapređeni paket aktivne bezbednosti odlikuje novorazvijena kamera s jednim sočivom u većoj rezoluciji, kao i milimetarski wave radar. Performanse oba sistema doprinose poboljšanju obima pravovremenog otkrivanja opasnosti uz unapređenje funkcionalnosti.

Toyota Safety Sense sada uključuje unapređene verzije Pre-Collision System (PCS) sistema, Adaptive Cruise Control, funkcija koja reguliše zadatu brzinu, Lane Departure Alert (LDA) koji upozorava na nenajavljenu promenu trake, Road Sign Assist, sistem koji prepoznaje saobraćajne znakove i Automatic High Beam (AHB,) funkciju koja podrazumeva automatsko prebacivanje kratkih i dugih svetala.

Kao dodatak, Toyota s ponosom ističe i novi inteligentni Adaptive Cruiser Control (ACC) i Lane Trace Assist (LTA) za naprednu podršku u vožnji. Dodatnu podršku vozaču i unapređenje sigurnosti uključuje i Blind Spot Monitor (BSM) koji upozorava vozača na vozila u takozvanom mrtvom uglu, sa Cross Traffic Alert (RCTA) koji pruža informacije o poprečnom saobraćaju prilikom isparkiravanja. Toyotina armada elektronskih sistema uključuje i Intelligence Clearence Sonar (ICS) koji služi za sprečavanje ili ublažavanje sudara tokom parkiranja, Drive Start Control (DSC) za fini start i optimalno ubrzavanje.

Cena od 23.200 do 31.000 evra

Za kraj treba reći da su tri ključne karakteristike modela koji se konceptualno razlikuje od svog prethodnika, a to su radikalni dizajn, impresivana unutrašnjost i izuzetno intenzivno vozačko iskustvo. Cena nove Toyota Corolle, modela sa hibridnim pogonom, u Srbiji se prodaje od 23.200 do 31.000 evra.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.8 Hybrid

Snaga 98 KS

Ubrzanje 11 sekundi

Potrošnja 7,9 - 4l

Maksimalna brzina 170 km/h

Cena od 23.200 evra

Komentari(0)

sortiraj