Toyota Corolla Hyibrid - Podešen za sva iskušenja
Toyota je sa modelom Corolla napravila veliki korak napred u svakom pogledu. Najprodavaniji automobil na svetu sada izgleda još privlačnije i zabavnije za vožnju
Ukoliko imate novca i kupujete nov automobil naša preporuka je da odaberete Hyibrid! Možda su još uvek u Srbiji "strano telo" ove verzije četvorotočkaša, ali definitivno je model o kome treba, ne da se razmišlja za budućnost, već sada i odmah.
Zašto ovo kažemo? Pa zato što hibridi pružaju izuzetan užitak u
vožnji, neverovatno su lagani i vrlo osetljivi kada se vozite kroz grad,
uživate u tišini potpuno električnog načina rada, štede gorivo i smanjuju
emisije. Izuzetno su laki za upravljanje, kao i konvencionalni automobili. Sami
se pune i nikada ih ne morate uključivati u "šteker".
Ispod haube ageregat 1.8 sa 98 KS
Redakcija makina.rs imala je priliku da testira novu Toyotu Corollu u verziji 1.8 benzinski hibrid sa najvećom izlaznom snagom od 98 KS
i odličnim električno kontrolisanim bezstepenim automatskim e-CVT menjačem koji
je podešen za sva iskušenja na putu. Menjač je perfektno usaglašen sa motorom i
odziv je kakav se poželeti može za jednog vozača koji voli žustru vožnju. Za
testirani model odmah treba reći da pruža laganu, tihu vožnju koja se inače i
očekuje od Toyote. Snažan je i energičan. Izuzetno je precizan, tačan i
"jasan" u svakom trenutku vožnje.
Odziv motora je poboljšan, kao i izlaz iz hibridne baterije koji je
povećan. Zajedničkim snagama pružaju obličnu energičnost za uzbudljivo iskustvo
u vožnji i daju izvanredne performanse. Dinamičnost i vozne karakteristike
oduševiće sve one koji vole brzu i sigurnu vožnju, jer je u krivinama
maksimalno stabilan, na pravcu agilan, a potpomognut je brojnim sistemima
asistencije.
Ono što je najzanimljivije kod Corolle je svakako potrošnja goriva
u gradskim uslovima vožnje. Zahvaljujući bateriji, postavljenoj ispod zadnje
klupe, kombinovana potrošnja sa benzinskim agregatom ne prelazi četiri litara,
i to u najvećem beogradskom saobraćajnom kolapsu! Jednostavno, za svaku
pohvalu, a i preporuku! Kada stisnete papučicu gasa na otvorenom putu, do
brzine od 130 km/h, ovaj četvorotočkaš iz rezervoara istera
oko sedam litara benzina.
Do stotke za 11 sekundi
Kada smo "zategli" papučicu gasa Toyotin pulen do stotke
ubrzava za dobrih 11 sekundi, a maksimalnu brzinu na cajgeru isterali smo na dobrih 170 km/h. Kada je to potrebno, na primer, u vožnji po auto-putu ili prilikom preticanja, hibridni
pogonski sklop vam osigurava više nego dovoljno snage za izuzetan odziv i
dinamičnost. Položaj upravljača je dizajniran tako da se osećate što
prirodnije, i pomaže da se izbegne zamor, a samim tim onda se automobil
"sam nudi" za sportsku vožnju.
Možemo reći da Corolla Hybrid nikada nije bio bolji, jer se može
voziti svuda bez brige o ekološkim zabranama. Uživa se u tihoj vožnji dok
krstarite uz pomoć električnog pogona, kao i u jedinstvenoj mogućnosti
samopunjenja baterije. Čar hibridnog vozila je u tome što koristi snagu iz dva izvora - povezani
benzinski i elektromotor. Neprimetnim prebacivanjem između čistog električnog
pogona pri nižim brzinama i efikasnog benzinskog pogona kada brzina naraste,
smanjuje se potrošnja goriva, kao i emisija CO2.
Corolla prodata u više od 46 miliona primeraka
Nakon što je punih
12 godina bio ključni model, kako kažu
u Toyoti, došlo je vreme da se oproste od imena Auris. Aurisu menjaju ime u
Corolla, čime se započinje i nova era za najprodavaniji automobil na svetu. Model
Corolla je do sada prodata u više od 46 miliona primeraka, u preko 150 zemalja
od svog predstavljanja 1966. godine.
Odlične dimenzije
Nova Corolla u hatchback verziji dugačka je 4,37 metara, široka je
1,79, u visinu se proteže na 1,43, a međuosovinski razmak je 2,64 metara. Kao i
kod drugih Toyotinih modela dimenzije jasno govore da u njemu ima dovoljno
prostora, za glavu, ruke, ramena bilo gde da u kabini sedite. Zadnja klupa je
taman toliko široka da se dva putnika mogu maksimalno opustiti, a i zagrliti!
Veće dimenzije krova omogućile su vozaču kao i svim putnicima u vozilu komfor.
Ukoliko krećete na dalji put nećete biti uskraćeni ni za prostran
prtljažni prostor. U njega se može smestiti tri osrednje torbe, i to bez
guranja. Odličnih 520 litara dozvoljavaju da se pored njih odloži i još mnoštvo
sitnica. Ukoliko želite da prenesete duže stvari dovoljno je da oborite sedišta
gde dobijate čak 1795 litara. Treba napomenuti da su Toyotini inženjeri mislili
i na "dobru litražu" kada je u pitanju odlaganje stvari u vozilu.
Postoji bezbroj pregrada za manje predmete, koji su uvek preko potrebni vozaču
i putnicima u vozilu, pogotovo na dužim porodičnim putovanjima.
Kabina jednostavna i jedinstvena
Novi Toyotin lepotan na četiri točka, sada ima inovativan dizajn, izuzetno prostranu unutrašnjost i svrstava se u
vodeću limuzinu u klasi. Kabina kod ovog vozila je definitivno jedinstvena, izuzetno moderna i jednostavno doterana
do one mere da na njoj ništa "ne bode oči"! Što bi se reklo, sve je
nadohvat ruke i po meri jednog srpskog vozača. Opremljena je odlično
dizajniranim premijum enterijerom, prostrana je i vidljivo pregledna. I što je
jako bitno, svetla. Vozaču pruža mogućnost komandovanja vrhovima prstiju. Novi
kokpit kombinuje skladno udoban dizajn enterijera sa inteligentnim rešenjima,
jednostavnim za korišćenje.
Na volanu, prekidači za vožnju, zabavu i audio kontrole,
omogućavaju da sve vreme držite ruke na upravljaču i u vozilu atmosferu pravite
po vašoj volji. U centralnom delu instrument table nalazi se informacioni ekran
koji će vam u svakom trenutku dati željene informacije o vozilu, putu,
potrošnji... Kako prednja sedišta, tako i zadnja klupa je umereno tvrda i
kvalitetna za vožnju na dugim putovanjima.
Ekran od osam inča u boji, osetljiv na dodir, pruža vam trenutni
pristup multimedijalnom sistemu Toyota Touch 2, a može čak i da prikaže ono što
je na ekranu vašeg telefona. Brzinometar možete izabrati sa tradicionalnim
biranjem, jednostavnu digitalnu verziju, kao i 3D efekat koji će pokazati
posebno upečatljiv izgled. Poseduje ambijentalno osvetljenje u kabini.
Dinamična spoljašnjost
Nova Toyota Corolla u hatchback verziji ima sportsku i dinamičnu
spoljašnjost. Praktična i izuzetno moderno osmišljena. Aktivna nisko
postavljena hauba daje na značaju elegantnom prednjem profilu vozila, kao i
široka rešetka i izuzetno elegantna LED svetla. I prednji farovi i zadnja
svetla pružaju Corolli odličnu snagu i vidljivost. LED diode su raspoređene u
klastere koje formirju elegantne krivine koje odgovaraju uglađenom dizajnu
automobila. Ukratko, idealan je spoj zabave i jedinstvenog dizajna s izraženim
sportskim linijama, a ujedno objedinjuje eleganciju. Sve ovo je dodatno
naglašeno i ukrašeno sa 18-inčnim aluminijumskim naplacima.
TGA platforma daje vozilu nizak centar gravitacije
Savremena Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C platforma ne
samo da je obezbedila vozilima superiornu dinamiku u vožnji i povišen nivo
bezbednosti, već je takođe omogućila dizajnerima Toyote slobodu da karoseriji
pruži vizuelno poseban i upečatljiv izgled. TGA platforma daje Corolli Hybrid
nizak centar gravitacije koji smanjuje klizanje karoserije, pružajući dodatnu
kontrolu u krivinama.
Karoserija je veoma čvrsta i pomaže da se poboljša udobnost vožnje,
dok oslanjanje sa dvostrukim ramenima je efikasnije i apsorbuje udarce od rupa
na putu, što vožnju čini još mirnijom. Razlika je jasna istog trenutka kada se
nađete iza volana, jer odlična upravljivost i stabilnost čine vožnju na jednom
novom i posebnom nivou.
Bezbednost dostupna svima
Kada je u pitanju bezbednost dovoljno je reći da je ostvarila
najbolji mogući rezultat osvojivši maksimalnih pet zvezdica kao ocenu
bezbednosti vozila po najnovijem i strožem ispitivanju Euro NCAP za 2019.
godinu. Ovo dostignuće je jasan pokazatelj Toyotine posvećenosti sigurnosti
automobila. Toyota stavlja bezbednost u središte svojih stremljenja ka
stvaranju sve boljih automobila, osiguravajući da prednosti naprednih
tehnologija nisu ograničene na modele visoke klase i visoke specifikacije
opreme, nego da budu dostupne u svim automobilima.
Opremljena je najnovijom verzijom Toyota Safety Sense sistema, koji
objedinjuje tehnologije aktivne bezbednosti koje su dizajnirane za prevenciju
ili smanjenje posledica prilikom saobraćajnih nezgoda. Unapređeni paket aktivne bezbednosti odlikuje novorazvijena kamera s jednim
sočivom u većoj rezoluciji, kao i milimetarski wave radar. Performanse oba
sistema doprinose poboljšanju obima pravovremenog otkrivanja opasnosti uz
unapređenje funkcionalnosti.
Toyota Safety Sense sada uključuje unapređene verzije Pre-Collision System
(PCS) sistema, Adaptive Cruise Control, funkcija koja reguliše zadatu brzinu,
Lane Departure Alert (LDA) koji upozorava na nenajavljenu promenu trake, Road
Sign Assist, sistem koji prepoznaje saobraćajne znakove i Automatic High Beam
(AHB,) funkciju koja podrazumeva automatsko prebacivanje kratkih i dugih
svetala.
Kao dodatak, Toyota s ponosom ističe i novi inteligentni Adaptive Cruiser
Control (ACC) i Lane Trace Assist (LTA) za naprednu podršku u vožnji. Dodatnu
podršku vozaču i unapređenje sigurnosti uključuje i Blind Spot Monitor (BSM)
koji upozorava vozača na vozila u takozvanom mrtvom uglu, sa Cross Traffic
Alert (RCTA) koji pruža informacije o poprečnom saobraćaju prilikom isparkiravanja.
Toyotina armada elektronskih sistema uključuje i Intelligence Clearence Sonar
(ICS) koji služi za sprečavanje ili ublažavanje sudara tokom parkiranja, Drive
Start Control (DSC) za fini start i optimalno ubrzavanje.
Cena od 23.200 do 31.000 evra
Za kraj treba reći da su tri ključne karakteristike modela koji se
konceptualno razlikuje od svog prethodnika, a to su radikalni dizajn,
impresivana unutrašnjost i izuzetno intenzivno vozačko iskustvo. Cena nove
Toyota Corolle, modela sa hibridnim pogonom, u Srbiji se prodaje od 23.200 do
31.000 evra.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 1.8 Hybrid
Snaga 98 KS
Ubrzanje 11 sekundi
Potrošnja 7,9 - 4l
Maksimalna brzina 170 km/h
Cena od 23.200 evra
Komentari(0)