Toyota - Corolla za svakoga
Toyota unapređuje izgled, tehnologiju, performanse i privlačnost za vožnju kompletne game Corolla za 2023. godinu
Malo je automobila koji mogu da imaju bolje preduslove za uspeh od Toyote Corolle, modela čija se oznaka našla na više vozila širom sveta od bilo koje druge. Iako Corolla postoji već više od pola veka, uvek je išla u korak s promenama u potrebama i sklonostima vozača. Taj recept je omogućio svetski rekord u prodaji koji je rezultirao sa više od 50 miliona vozila u 12 generacija od 1966. godine.Izuzetna sposobnost prilagođavanja vremenu jednako se potvrđuje i danas kada stiže najava nove Corolle. Dok su vidljive izmene spoljašnjosti i unutrašnjosti zapravo evolucija dizajna 12. generacije Corolle, dotle su značajnije promene napravljene u pogonskom sistemu i elektronici.
S osveženim izgledom i uvođenjem pete generacije
hibridno-električne tehnologije, ali i
sveobuhvatnim unapređenjem digitalnog korisničkog iskustva i proširenim
opsegom Toyotinih T-Mate bezbednosnih i pomoćnih funkcija, nova Corolla je
spremna da osnaži svoju ulogu najznačajnijeg modela Toyote u Evropi. Njena
trajna privlačnost ogleda se u činjenici da je Corolla osvojila najveći
tržišni udeo u Evropi u svojoj istoriji i drugi je Toyotin najprodavaniji model
na kontinentu.
Postoji „Corolla za svakoga“ jer su u ponudi verzije
Hatchback, Touring Sports i Sedan. Njima će se u drugoj polovini godine
pridružiti i SUV – Corolla Cross. Tako širok izbor modela omogućava da se
lokalno najtraženiji tipovi karoserije ponude na različitim tržištima širom
Evrope, a svaka od verzija odlikuje se istim, visokim nivoom kvaliteta dizajna
i tehnologije. Corolla takođe zadržava prednost u odnosu na konkurenciju jer je
jedini model u svom segmentu koji nudi potpunu hibridno-električnu snagu,
tehnologiju koja pruža efikasnost u potrošnji goriva i mogućnost vožnje bez
emisija, što su postali prioriteni zahtevi kupaca.
Savremen dizajn
Svaka karoserijska verzija Corolla je prepoznatljiva i
privlačna. Nova gama dobija prefinjeniji i savremeniji izgled, počevši od
promene rešetke prednje maske, izmenjenih okvira svetala za maglu i dizajna
aluminijumskih točkova. Bogatiji paketi opreme modela Hatchback i Touring
Sports dobijaju nova bi-LED prednja svetla, dok najviši nivo opreme podrazumeva
adaptivni sistem dugih svetala (AHS). Izbor boja eksterijera uključuje tri nova
tona koji su inspirisani aktuelnim trendovima u arhitekturi, dizajnu proizvoda
i modi. Plava boje kleke (Juniper Blue) je nova ključna boja za Hatchback i
Touring Sports, sa živim, presijavajućim efektom. Kada se gleda izbliza,
otkriva crvene nijanse koji stvaraju osvežavajući utisak, s finim
nijansiranjem.
Sedan će dobiti novu zelenu boju (Midnight Teal), s
elegantnom završnom obradom koja otkriva poseban efekat nijanse kada se
posmatra iz odgovarajućeg ugla. Metalik siva (Metallic Grey), boja dostupna za
sve verzije karoserije, vanvremenska je nijansa koja je veoma popularna, a
njena privlačnost je naglašena primesom tamnosrebrnih perlica. U unutrašnjosti,
atmosfera je još modernija i prestižnija, s vrhunskom novom grafikom, ukrasima
i utisnutim detaljima koji daju trodimenzionalnu dubinu i taktilnu privlačnost
presvlaka, površina i završnih elemenata. Kombinaciju opreme i presvlaka
sedišta prate nove teme sa nazivima Dark i Light Harmony (u zavisnosti od tipa
karoserije) (2), sa usklađenim bojama i završnom obradom koji u kabini stvaraju
savremen, elegantan osećaj.
Peta generacija Toyotine
hibridno-električne tehnologije
Nova Corolla ima petu generaciju Toyotinog, vodećeg u
svetu, potpuno hibridno-električnog sistema sa samopunjenjem. Kao i kod
akteulnog modela, dostupni su 1,8 i 2,0-litarski hibridni sistemi. Oba su
poboljšana značajnim izmenama motora i elektro motora čime se iskustvo u vožnji
unapređuje dodatnom snagom, moćnijim performansama i voznim karakteristikama,
uz istu ili nižu emisiju CO2 (u zavisnosti od pogonskog sklopa). Kontrolna
jedinica snage (PCU) i motor menjača su doživeli konstrukcione promene, dok je
litijum-jonska baterija još snažnija, a ipak manja i lakša (masa je smanjena za
do 18 kg, u zavisnosti od pogonskog sklopa).
Ukupna snaga 1,8-litarskog sistema je 140 KS, što
dovodi do smanjenja vremena potrebnog za ubrzanje od 0-100 km/h za 1,7 sekunde
- na 9,2 sekunde. Uprkos ovom povećanju performansi, očekuje se da će emisija
CO2 ostati nepromenjena, odnosno 102 g/km. Kod sistema od 2,0 litara, ukupna
snaga je porasla na 196 KS i skoro pola sekunde je smanjeno vreme ubrzanja od
0-100 km/h, koje sada iznosi 7,5 sekundi. Očekuje se i smanjenje emisije CO2 za
3 g/km u prosečnom ciklusu, na 107 g/km.
Poboljšane vozne
karakteristike
Načinjene su i dodatne izmene radi dostizanja ubrzanja
koje će vozaču pružiti prirodniji i bolji odziv automobila. Ranije je fokus bio
na linearnom ubrzanju: sada je ponovno podešavanje hibridne kontrole omogućilo
ubrzanje koje preciznije prati komande vozača i upotrebu papučice gasa,
proizvodeći odgovarajući pritisak G sile i intuitivan osećaj. To je
postignuto smanjenjem brzine obrtaja motora tokom ubrzanja. Buka pogonskog
sklopa pri ubrzanju je takođe utišana.
Korisničko iskustvo
Nova Corolla je bogatija i za Toyotine najnovije
digitalne i multimedijalne funkcije, predviđene za bolje korisničko iskustvo, i
unapred su spremne za budućnost, tako da se nova rešenja i nadogradnje mogu
uvesti uz besprekorna ažuriranja preko interneta. Uvećani multimedijalni ekran
od 10,5 inča prikazuje grafiku u visokoj rezoluciji, ima ekran koji sprečava
odsjaj i obezbeđuje odličnu vidljivost u svim uslovima osvetljenja. Počevši od
srednjeg paketa opreme, tabla sa vozačevim instrumentima je doživela
transformaciju ugradnjom kombimetra – elektronske instrument table dijagonale
12,3 inča, koja se može prilagoditi željama vozača za rad u četiri različita
režima: Casual, Smart, Sport i Tough.
Automobili će imati obezbeđeno potpuno četvorogodišnje
korišćenje sistema Toyota Smart Connect ili Toyota Smart Connect+ (zavisno od
paketa opreme modela), koji omogućavaju pristup „uvek uključenoj” internet navigaciji
i informacijama u realnom vremenu o stanju u saobraćaju i putovanju. Vozač
takođe može da koristi novi glasovne komande ugrađene u vozilo uz asistenciju
pomoćnika koji prepoznaje prirodne, razgovorne zahteve za upravljanje
multimedijom ili funkcijama vozila kao što su otvaranje ili zatvaranje prozora.
Takođe, brojni daljinski servisi su dostupni pomoću aplikacije MyT,
omogućavajući vozačima da koriste svoj pametni telefon za zaključavanje ili
otključavanje automobila, da upravljaju kontrolom klima uređaja za zagrevanje
ili hlađenje kabine pre putovanja, ili da aktiviraju trepćuća svetla i lociraju
svoje vozilo.
Unapređena bezbednost i
sistemi za pomoć vozaču
Nova Corolla je opremljena tehnologijom Toyota T-Mate,
koja objedinjuje najnoviju generaciju Toyotinog Safety Sense paketa s drugim
aktivnim sistemima za pomoć u vožnji i parkiranju, što ne samo da čine vožnju
lakšom i bezbednijom, već pomaže u zaštiti svih putnika u vozilu i drugih
učesnika u saobraćaju. Poboljšanja u radu i funkcionalnosti sistema uključuju
prigušenje ubrzanja (Acceleration Suppression), koje reaguje na iznenadno
dodavanje gasa kada se vozi malom brzinom; zatim, tu je podrška za izbegavanje
sudara pri skretanju na raskrsnici, pomoć za upravljanje u hitnim situacijama (Emergency
Steering Assist) koja sada može da reaguje na vozila koja dolaze iz suprotnog
pravca, zatim izbegavanje bočnog sudara i smanjenje brzine u krivini. Bežična
ažuriranja softvera će održavati funkcije ažurnim i omogućiti da se tokom
životnog veka vozila dodaju nove čim postanu dostupne. Toyotin T-Mate ima i
sistem za pomoć pri bezbednom izlasku iz automobila (Safe Exit Assist) koji
će poslati upozorenje ako otkrije otvaranje vrata na putanji drugog vozila ili
bicikliste koji se približava sa zadnje strane. Tu je i novi podsetnik na
zadnja sedišta (Rear Seat Reminder) koji upozorava vozača da će možda morati
da proveri da li je nešto ostavio na zadnjim sedištima pre nego što napusti
automobil.
Corolla GR Sport
Od svog prvog pojavljivanja 2020. godine, verzija GR
SPORT je veoma uspešno delila svoj sportski karakter sa Corollom, obogaćujući
karakteristike automobila, posebno u privlačenju novih kupaca Toyotinom brendu.
Do danas je prodato više od 20.000 vozila te verzije.
Inspirisan TOYOTA GAZOO RACING duhom, GR SPORT ima moćniji izgled koji naglašava oštar, dinamičan stil Corolle, sa jedinstvenim elementima spoljašnjeg i unutrašnjeg dizajna. Nova Corolla GR SPORT ima mašinski obrađene aluminijumske naplatke novog dizajna, dijagonale 18 inča, izmenjeni zadnji branik, kao i zaštitni panel ispod vozila. Sedišta u verzijama Hatchback i Touring Sports imaju drugačiju završnu obradu, sa GR logotipom utisnutim u naslon za glavu, ali i novim, diskretnim šestougaonim motivom na srebrnim trakama duž ivice sedišta i bočnih oslonaca. GR logotip je takođe dodat i na dugme za startovanje. Nova Corolla će se naći u prodaji u Evropi tokom prvog kvartala 2023. godine.
Komentari(0)