Toyota dodatno ubrzava elektrifikaciju - Koncept BZ4X najavljuje nove trendove
Toyota je nedavno predstavila konceptnu verziju dolazeće Toyote bZ4X, otkrivajući na taj način prvo u nizu električnih vozila s baterijom i nultom emisijom (BEV)
Do 2025. Toyota planira da predstavi 15 električnih vozila na baterije, uključujući sedam Toyota bZ modela. Toyota bZ4X Concept, SUV srednje veličine s pogonom na sva četiri točka, sastavni je deo Toyotine strategije prelaska iz čisto automobilske kompanije u posao posvećen pružanju bolje mobilnosti za sve. „BZ“ je skraćenica za ‘Beyond Zero’, koja naglašava Toyotinu predanost ne samo dostizanju nultog iznosa ugljeničnih emisija i ugljenične neutralnosti, već i ostvarivanja novih koristi za okolinu, za pojedince i za društvo u celini.
Koncept bZ4X
Novi koncept Toyote bZ4X razvila je Toyota Motor Corporation
u partnerstvu sa Subaru Corporation, oslanjajući se na specifične veštine i
iskustva svake kompanije. Očekuje se da će prodaja serijske verzije započeti oko
sredine 2022. godine. Toyota bZ4X Concept više je od samo prevoznog sredstva,
služeći i kao udoban i povezan prostor u kojem ljudi mogu da uživaju u
zajedničkom provođenju vremena tokom putovanja.
Koji Toyoshima
-Naš ciljani kupac je neko ko pridaje važnost vremenu
provedenom s porodicom i prijateljima. Kada žele da uživaju u takvim trenucima,
Toyota bZ4X Concept može da im posluži kao središte za okupljanje – rekao je
Koji Toyoshima.
Spoljni dizajn
Spoljni dizajn koncepta bZ4X predviđa velika očekivanja ljudi
od iskustva vožnje električnim vozilom, bez potrebe za kompromisom. Njegov
celokupni oblik oživljava dinamičnost i korisnost. SUV ima karakterističan
visoki položaj za vožnju, ali i čvrst stav na putu. Karoseriju čine senzualne
površine, u kombinaciji s preciznim i visokotehnološkim stilom. Prednji deo
automobila - trenutna tačka prepoznavanja za svako vozilo - oslobađa se poznate
maske i umesto toga sadrži raspored senzora, svetala i aero elemenata u
prepoznatljivom obliku "čekića", stvarajući novi stav i prisutnost na
drumu.
Prostrana kabina i
"pogonski modul"
Toyota bZ4X Concept izgrađen je na novoj modularnoj platformi
e-TNGA, razvijenoj posebno za električna vozila. Dugi međuosovinski razmak i
kratki prepusti pomažu u stvaranju izrazito prostrane i otvorene kabine. Prednja
kabina dizajnirana je oko "pogonskog modula" koji vozaču daje osećaj
direktne povezanosti s putom i važnim informacijama. Nisko postavljena
instrument tabla otvara panoramsku vidljivost i naglašava osećaj prostora.
Kontrole su grupisane oko centralne konzole, dizajnirane za lako prepoznavanje
i upravljanje. Digitalni ekran instrumenata vozača postavljen je iznad
upravljača, tako da je za registraciju podataka potrebno samo minimalno
kretanje oka.
Razvoj
Razvojni program ubrao je blagodeti više od 20 godina
Toyotinog liderstva u elektrifikaciji vozila i kvalitet, trajnost i pouzdanost
bez premca. To je osiguralo da električni pogonski sklop - motor, upravljačka
jedinica i sistem upravljanja baterijama - pružaju vodeću efikasnost u klasi i
vrlo konkurentan domet vožnje. Ekološki profil automobila dodatno je ojačan
ugrađenim solarnim sistemom za punjenje, koji povećava udaljenost koja se može
preći. Zahvaljujući velikom iskustvu Toyote u razvoju tehnologije baterija za
hibridne električne i priključne hibridne električne modele, veća, snažnija
baterija potrebna za Toyota bZ4X Concept stvorena je za pouzdane, trajne
performanse, održavajući vozni domet automobila.
Autentični SUV s
pogonom na sve točkove
Sistem pogona na sva četiri točka, isporučen električnim
motorima na prednjoj i zadnjoj osovini, razvijen je zajedno sa Subaruom. Bogato
nasleđe i stručnost Toyote i Subarua kombinovani su kako bi pružili visoku
sposobnost pogona na sve točkove koji Toyota bZ4X Concept izdvaja u svom segmentu,
dajući mu istinsku terensku sposobnost koja vozačima pruža dodatnu sigurnost i
mir u svim uslovima na putu.
Napredni sistem
„Steer-by-Wire“
Toyota bZ4X Concept biće dostupan s prvom na svetu verzijom
„Steer-by-Wire“ u jednom modelu masovne proizvodnje. Ova tehnologija daje
vozaču veću kontrolu i precizniji odziv u skladu s brzinom vozila i uglom
upravljanja. „Steer-by-wire“ takođe odstupa od tradicionalnog kružnog
upravljača, zamenjujući ga upravljačem jedinstvenog oblika koji eliminiše
potrebu da vozač pomera ruke dok okreće, unapređujući kvalitet, ali i zabavu u
vožnji.
Toyotino liderstvo u
elektrifikaciji
Toyota bZ4X Concept najnovija je prekretnica na Toyotinom
putu za dostizanje nulte emisije, koji je započeo pre više od 20 godina
lansiranjem originalnog Priusa, prvog hibridnog električnog automobila na svetu
za masovnu proizvodnju. Od tada Toyota je neprestano pomerala granice
elektrifikacije vozila, postižući sve veću efikasnost svoje hibridne
tehnologije i realizirajući nove mogućnosti razvojem plug-in hibridnih
električnih i električnih vozila na vodonikove gorivne ćelije.
Do 2025. Toyota će
ponuditi više od 70 elektrifikovanih vozila
Do sada Toyota je prodala više od 17 miliona elektrifikovanih
vozila, čime je smanjila štetnu emisiju za oko 140 miliona tona CO2. Između
2010. i 2019. godine, elektrifikovana tehnologija pomogla je Toyoti da smanji
ukupnu emisiju CO2 u vozilu globalno za približno 22%. Do 2025. godine Toyota
će ponuditi više od 70 elektrifikovanih vozila širom sveta, uključujući najmanje
15 električnih vozila na baterije.
Komentari(0)