Toyota Gazoo Racing tim dobija pojačanje
Toyota Gazoo Racing potvrdio je svoje vozače za sezonu 2018/2019. Svetskog prvenstva u trkama izdržljivosti (WEC) i objavio da Fernando Alonso postaje deo tima
Tim je zvanično podneo prijavu za učestvovanje Automobile Club de l’Ouest. U sezoni 2018/2019. tim će se sa dva trkačka automobila na hibridni pogon takmičiti u svih 8 krugova ciljajući pobede na „24 sata Le Mansa“ i WEC takmičenju.
Toyota Gazoo Racing tim koristiće ponovo svoj automobil TS050
HYBRID sa 1000 KS, koji je osvojio pet od devet trka u 2017. godini. Razvoj
hibridne tehnologije ostaje sastavni element Toyotinog učešća u trkama
izdržljivosti, kao deo posvećenosti kompanije stvaranju što boljih putničkih
vozila.
Potvrđen je sastav tima za oba automobila TS050 HYBRID pri
čemu će automobil broj 7 imati neizmenjenu posadu koju čine Mike Conway, Kamui
Kobayashi i Jose María Lopez.
Tim automobila broj 8 sačinjavaće Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima, a
pridužiće im se i dvostruki svetski prvak u Formuli 1, Fernando Alonso.
Fernando će u maju imati svoj LMP1 trkački debi na Spa-Francorchamps. Takmičiće
se u svim krugovima sezone 2018/2019., koji se ne preklapaju sa njegovim
postojećim obavezama u Formuli 1. Anthoni Davidson, koji je osvojio pet trka 2017.
godine, uz Sebastiena i Kazukija, ostaće važan član tima pridonoseći svojim
iskustvom u novoj ulozi kao rezervni i razvojni vozač.
Dvostruki pobednik u Le Mansu, Alex Wurz, i dalje će biti savetnik i ambasador
tima koji je napravio značajan dobrinos nakon što je preuzeo tu poziciju u
2016. godini.
Akio Toyoda,
predsednik, Toyota Motor Corporation
-Sa radošću ću pratiti razvoj Toyota Gazoo Racinga, gde će
naši vozači i članovi tima primeniti sve ono što su do sada naučili u trkama
izdržljivosti sa dodatkom Fernandovog iskustva. Ceo tim je uzbuđen zbog prilike
za napredak. Kroz takmičenje u trkama izdržljivosti WEC, uključujući i okrutne
staze 24 sata Le Mansa, Toyota Gazoo Racing zajedno sa Fernandom daće sve od
sebe da nadmaše svoje suparnike.
Hisatake Murata, predsednik
tima
-Ova sezona WEC je jedinstvena jer sadrži dva izdanja 24 sata
Le Mansa i tome se svi radujemo. Verujem da imamo izuzetno jak tim. Učešće na
WEC trkama je za Fernanda novitet, ali on će doprineti timu dugogodišnjim
iskustvom stečenim u ovom sportu. Uzbuđeni smo zbog saradnje sa njim, ali trke
izdržljivosti zahtevaju timski napor i znamo da svi naši vozači nastupaju na
vrlo visokom nivou. Želim da se zahvalim Anthoniju na profesionalnom pristupu u
teškim okolnostima. On ostaje snažan deo naše postave i imaće puno posla ove
sezone.
Fernando Alonso
-Veoma sam uzbuđen što ću po prvi put učestvovati na 24 sata
Le Mansa. Trku pažljivo pratim već dugo vremena i oduvek imam želju da u njoj
učestvujem. Trke izdržljivosti su drugačija disciplina u poređenju sa trkama na
kojima učestvujete pojedinačno i to će biti zanimljiv izazov. Radujem se
saradnji sa Sebastienom i Kazukijem i prilici da učim od njih. Oni su vrlo
iskusni vozači u trkama izdržljivosti. Preda mnom je mnogo učenja, ali spreman sam
za novi izazov i radujem se početku.
Toyota Gazoo Racingu na
Svetskom prvenstvu u trkama izdržljivosti
Toyota je počela da se takmiči na Svetskom prvenstvu u trkama izdržljivosti
(WEC) 1983. godine, obeležavajući početak dugog perioda učestvovanja u trkama
izdržljivosti. Od 1985. godine, Toyotini automobili su se 19 puta takmičili u
trkama 24 sata Le Mansa, postigavši najbolji rezultat osvajanjem drugog mesta u
pet navrata.
Toyota se priključila obnovljenom takmičenju WEC 2012. godine
kombinujući stručnost Tehničkog centra Toyota Higashi-Fuji, gde se odvija
razvoj hibridnog pogona, sa podrškom i opremom Toyota Motosport GmbH.
Multinacionalni tim uključuje inženjere iz Toyotinog motosporta i hibridnog
odeljenja, koji primenjuju tehnologiju i znanje u razvoj putničkih automobila.
Od 2012. godine, Toyota, svetski šampion u konkurenciji konstruktora i vozača
iz 2014., je učestvovala u 48 trka u WEC, osvojivši 14 najboljih startnih
pozicija, pobedivši 16 puta, a završivši na postolju ukupno 41 put.
Komentari(0)