Toyota GR Yaris - Iskovana u žaru Svetskog reli šampionata
Novi GR Yaris je rasni sportski automobil, nastao iz Toyotinog šampionskog iskustva u Svetskom reli šampionatu
Iskovan od uspeha, u žaru takmičenja, donosi auto-sport tehnologiju i dizajn direktno u svet drumskih automobila, veran Toyota Gazoo Racing etosu, u cilju proizvodnje još boljih automobila koji su izuzetno korisni i zabavni za vožnju. Pozicioniran na vrhu najnovije game Yarisa, GR Yaris je jedinstven model koji sadrži najbolje od dizajna i inženjerskih veština Toyota Gazoo Racing i Tommi Makinen Racing, Toyotinog partnera u WRC.
Planiran za tržište u drugoj polovini godine
Pored ponude zvaničnog homologacijskog modela za razvoj sledećeg Yaris WRC automobila, takođe poseduje sve osobine potrebne
vlasnicima koji žele da se uspešno takmiče u lokalnim reli
šampionatima. Planiran za tržište u drugoj polovini 2020. godine, slediće GR Supru kao Toyotin drugi globalni GR
model.
Shigeki Tomoyama
-Jedan od vidova posvećenosti Toyota Gazoo Racinga je da koristi auto-sport da unapredi svoje znanje i osoblje, s ciljem da na
tržište lansira sportske automobile svetske klase.
Dok je nova GR Supra sportski automobil, razvijen kroz trke na pistama, GR Yaris je razvijen našim učešćem u relijima, nešto što su naši
fanovi dugo čekali - izjavio je predsednik GAZOO Racinga, Shigeki Tomoyama, predstavljajući GR Yaris na 2020 Tokyo Auto Salonu.
Svaki aspekt ovog automobila ima fokus na performanse - potpuno nova
platforma i motor, novi sistem oslanjanja, laka konstrukcija,
aerodinamičan dizajn i novi GR-FOUR sistemstalnog pogona na sva četiri točka.
Velike snage i male težine, poseduje sve karakteristike potrebne za uspeh na takmičenjima i uzbudljive performanse kao najnoviji
proizvod za vožnju po putevima.
Nasleđe
Novi GR Yaris je Toyotin prvi originalni sportski automobil s pogonom na
sva četiri točka i Toyotin prvi homologacijski model za Svetski reli
šampionat od okončanja proizvodnje modela Celica GT-FOUR 1999. Kroz dve generacije i tri modela, Celica GT-FOUR bila je učesnik Toyotinih
najuspešnijih WRC kampanja, tokom zlatnog doba u reli
takmičenju, kada je kompaniji donela 30 pobeda u reliju, četiri šampionske titule vozačima i jednu proizvođaču.
Po uzoru na svog slavnog prethodnika i njegovu tehnologiju pogona na sva četiri točka, GR
Yaris poseduje GR-FOUR logo na zadnjim vratima. Kao homologacijski model, GR
Yaris će doprineti razvoju novog takmičarskog automobila za WRC kampanju Toyota
Gazoo Racing World Rally tima. Od povratka u šampionat 2017. godine, Toyota je
pobedila i u konkurenciji proizvođača 2018. godine i u konkurenciji vozača
2019, s Ottom Tanakom.
Prioriteti za
razvoj
Tim dizajnera i
inženjera u Tommi Makinen Racingu, specijalizovanih za WRC, fokusiran je na
usavršavanje aerodinamike, raspodelu mase i smanjenje težine novog automobile,
tri kvaliteta koja su najvažnija za dostizanje najboljih performansi i
vrhunskog ponašanja u vožnji. Spuštena linija krova unapredila je sposobnost
ovog automobila da se probija kroz vazduh, dok su pozicioniranje novog 1.6
turbo motora unazad, prema sredini automobila, i smeštanje akumulatora u
područje prtljažnika doprineli boljem balansu šasije u cilju poboljšanog
upravljanja, stabilnosti i reakcije vozila.
Karoserija s troja
vrata napravljena je od lakih materijala, uključujući i polimer od karbonskih
vlakana i aluminijum, za impresivan odnos snage i mase, dok nova platforma
donosi širi zadnji deo i novi sistem zadnjeg oslanjanja s dvostrukom viljuškom.
Tim je takođe ugradio ojačanja ispod bočnih nosača, da maksimalno iskoristi
potencijal performansi sistema oslanjanja. Da bi bili sigurni da planovi
funkcionišu u praksi, GR Yaris su testirali profesionalni vozači trkačkih i
reli automobila, tokom razvojnog programa.
Jedinstven dizajn
Iako se novi GR
Yaris nalazi na vrhu najnovije palete Yarisa, poseduje jedinstven dizajn, uz
karoseriju s troja vrata i krov spušten 91 mm, tako da kreira siluetu kupea.
Vrata bez okvira takođe doprinose izgledu kupea. Spreda, dizajn rešetaka i
spojler izražavaju autentičan GR status automobila, dok nazad, veliki razmak
između točkova i mišićavi blatobrani omogućavaju instalaciju 18-inčnih alu
naplataka.
Potpuno novi
1.6-litarski turbo motor
Motor GR Yarisa je
potpuno nova trocilindrična jedinica s turbo punjenjem, koja je ojačana
auto-sport tehnologijama da bi se maksimalizovale performanse, uključujući
„multi-oil jet“ hlađenje klipa, izduvne ventile velikog prečnika i dodatno
mašinski obrađen usisni otvor. Iz zapremine od 1618 cm3 proizvodi maksimalnih
261 DIN KS/192 kW i 360 Nm obrtnog momenta. Kompaktan i lak, DOHC 12-ventilski
turbo motor uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem, projektovanim za
velike obrtne momente.
Odnos snage i
težine
Postići dobar odnos
snage i mase bio je ključni zadatak koji je pomogao da se ispune kriterijumi za
vrhunske performanse GR Yarisa. Karoserija je konstruisana uglavnom od lakih
materijala, uključujući novi polimer od karbonskih vlakana za krov koji može da
se oblikuje pod pritiskom. Aluminijum je korišćen za haubu i vrata. Kao
rezultat, GR Yaris ima snagu C-segmentnog sportskog „hečbeka“, a masu vozila
B-segmenta (1280 kilograma). Njegov odnos snage i mase od samo 4,9 kg po DIN KS
doprinosi ubrzanju 0-100 km/h za manje od 5,5 sekundi i elektronski ograničenoj
maksimalnoj brzini od 230 km/h!
Novi sistem pogona
na sva četiri točka
Performanse GR
Yarisa ojačane su novim GR-FOUR sistemom pogona na sva četiri točka, razvijenim
da optimizuje snagu u vožnji na svakom točku, istovremeno jednostavnim i
laganim. Raspodelom obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine upravlja
visoko-osetljiva spojnica. Kao opciju u vidu paketa Circuit-Pack dva Torsen
diferencijala s ograničenim proklizavanjem kontrolišu raspodelu između točkova
na levoj i desnoj strani, da bi omogućili prirodnu i direktnu kontrolu
automobila.
Ovaj genijalni
sistem koristi blago različite prenosne odnose za prednju i zadnju osovinu i
omogućava potencijalni opseg balansa obrtnog momenta napred/nazad u proporcijama
od 100:0 (pun prednji pogon) do 0:100 (pun zadnji pogon). Ova fleksibilnost
predstavlja značajnu prednost u odnosu na AWD „na zahtev“ koji koriste
dvostruko kvačilo ili stalne sisteme pogona na sva četiri točka s centralnim
diferencijalom. GR FOUR sistem je takođe značajno lakši. Vozač može da podešava
performanse prilikom vožnje pogonom na sva četiri točka prema svom izboru ili
situaciji prilikom vožnje, koristeći prekidač za izbor 4WD moda. U Normal modu
osnovna raspodela obrtnog momenta na prednju/zadnju osovinu je 60:40, u Sport
modu balans se prenosi na zadnju osovinu, uz odnos raspodele 30:70, da bi
postigli kvalitet koji je zabavan za vožnju na neasfaltiranim putevima i
trkačkim stazama, a u Track modu osnovna vrednost je 50:50 za brzu, takmičarsku
vožnju po trkačkim pistama ili na specijalnim ispitima. U svakom modu balans
obrtnog momenta automatski će se podešavati reakcijom na zahteve od strane
vozača, ponašanje vozila i uslove na putu ili trkačkoj stazi.
Namenska platforma
i suspenzija
GR Yaris poseduje
novu, specijalno kreiranu platformu koja kombinuje prednji kraj Toyotine GA-B
platforme, koja će imati svoj debi u potpuno novom modelu Yarisa 2020, sa
zadnjim krajem GA-C platforme. Ovo omogućava novi dizajn sistema oslanjanja i
instalaciju GR-FOUR all-wheel drive sistema, i takođe doprinosi odličnoj
stabilnosti i upravljanju vozilom. Dok standardni novi Yaris koristi zadnje
torzione grede, GR Yaris ima dvostruku viljušku, sa svakim elementom
optimizovanim za visoke performanse. MacPherson sistem oslanjanja koristi se
napred.
Kočni sistem
Kočni sistem sadrži
velike prednje diskove, prečnika 356 mm, sa žlebovima i četvoroklipnim
čeljustima, projektovanim da se nose s rigoroznim zahtevima vožnje po trkačkim
stazama za velike brzine i posebnim deonicama uz kapacitet za velike
temperature.
Circuit Pack
Korisnici mogu da
unaprede svoj GR Yaris opcionalnim paketom Circuit Pack. On podrazumeva Torsen
diferencijal s povećanim unutrašnjim otporom i na prednjoj i na zadnjoj
osovini, sistem oslanjanja dorađen za trkačke piste i 18-inčne kovane
aluminijumske naplatke s pneumaticima Michelin Pilot Sport 4s 225/40R18.
Novi GR proizvodni
pogon u Motomačiju
Da bi doprinela
ispunjenju ciljeva za vrhunske performanse GR Yarisa, Toyota je izgradila novi
proizvodni pogon u svojoj fabrici u Motomačiju, s linijom namenjenom za
proizvodnju GR sportskih automobila. Umesto tradicionalnog sistema traka,
linije za proizvodnju karoserija i dodatne linije sačinjavaju mnoštvo
različitih prostorija, povezanih automatski navođenim vozilima.
Proizvodnja svakog vozila zahteva veliki broj ručnih procesa, za koje Toyota unajmljuje specijalni tim sastavljen od veoma iskusnih radnika. Fabrički dizajn i talenti radne snage omogućavaju sastavljanje visoko-krutih karoserija vozila, uz vrhunsku preciznost, do nivoa koji su teški za dostizanje kod standardnih proizvodnih linija. Uz svoje nove proizvodne metode, GR postrojenje može da dostigne proizvodnju više tipova ili maloserijsku proizvodnju, uz beskompromisnu produktivnost.
Komentari(0)