Toyota je započela testiranje autonomne vožnje na javnim putevima

Autonomno vozilo sa sigurnosnim vozačem voziće se po centru Brisela. Svrha je proučavanje uticaja različitog ljudskog ponašanja na autonomne sisteme vožnje

    foto: Toyota
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Toyota Motor Europe (TME) započela je autonomnu vožnju (AD - automated driving) na javnim putevima u Evropi. Nakon uspešnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, TME sada izlaže svoje interno razvijene AD sisteme stvarnim gradskim uslovima, u živom gradskom jezgru Brisela. U srcu evropskih institucija, jedan Lexus LS će se neprestano voziti nepromenljivom rutom 13 meseci.

Gerald Killmann

-Unutar Toyote globalno, TME-ijev Centar za istraživanje i razvoj u Briselu je Regionalni centar izvrsnosti za računarski vid omogućavajući računarima da „vide“ i „razumeju“ svoju okolinu. Glavni cilj ovog pilot projekta je izučavanje složenog i nepredvidljivog ljudskog ponašanja i njegovog uticaja na zahteve sistema autonomne vožnje. Toyotin krajnji cilj je potpuno izbegavanje žrtava u saobraćajnim nesrećama. Zbog toga je ključno razumeti ljudsko ponašanje, kako bi sistem mogao da odgovori na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Brisel, evropska prestonica koja je dom za 184 različite nacije. Nakon uspešnih ispitivanja na javnim putevima u Japanu i SAD, razumevanju sistema sada pridodajemo I evropske uslove - Gerald Killmann, potpredsednik za istraživanje i razvoj pri TME.

Christophe Vanoerbeek

-Region Brisela, a posebno Brussels Mobility, posvećen je vodećoj ulozi u pionirskoj tehnologiji u pogledu autonomnih vozila. Svesni smo potencijala ove tehnologije kao rešenja za urbanu mobilnost, pri čemu sigurnost ima prioritet. To se ogleda u našem novom master planu regionalne mobilnosti, nazvanom Good Move, i u jednoj od 50 akcija koje smo pokrenuli kako bismo našu viziju pretočili u stvarnost, predviđanje autonomnosti vozila. Naša ambiciozna strateška studija o prelasku na autonomna vozila navodi nužne korake za čvrst okvir i pozitivan razvoj autonomnih vozila. Mislim da možemo biti ponosni što su naš grad i region laboratorija za ovu vrstu pionirskih rešenja mobilnosti. Svakako ohrabrujemo inovacije na polju mobilnosti i to je prepoznato i na međunarodnom planu - Christophe Vanoerbeek, Brussels Mobility.

Bezbednost pre svega

Lexus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozi se na običnim, otvorenim putevima. Jedina razlika je paket senzora postavljen na krov, koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sistem određivanja položaja velike preciznosti. U automobilu se nalazi sigurnosni vozač koji može u bilo kom trenutku da interveniše i zaobiđe upravljački sistem AD vozila, kao i operater koji nadgleda kompletan sistem. Toyota je izašla s ovim automobilom na otvorene puteve nakon meseci temeljnih priprema vozila, provere AD sistema, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobijanja nužnih odobrenja.

Ovo istraživanje je povezano s Toyotinom globalnom vizijom stvaranja sigurne i sve bolje mobilnosti za sve. Toyota vidi vezu između vozača i automobila kao saigrača koji sarađuju, pristup mobilnosti nazvan Mobility Teammate Concept (Koncept saigrača u mobilnosti). S ciljem realizacije sigurnije i pristupačnije mobilnosti Toyota paralelno radi na dva različita modela autonomne vožnje Guardian (čuvar) i Chauffeur 1 (vozač). Dok razvija ove pionirske tehnologije, Toyota istovremeno populariše sigurnosne funkcije na dostupan način, za celu paletu svojih vozila. Toyota oprema sve svoje novoprodane automobile naprednim sistemima za pomoć u vožnji (ADAS), nazvanim Toyota Safety Sense i Lexus Safety System+ 2.

Evropski L3Pilot

Ovo autonomno vozilo koristiće se i za prikupljanje podataka u sklopu Toyotinog učešća u evropskom projektu L3Pilot, zajedno sa 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tela. L3Pilot je četvorogodišnji evropski projekt pokrenut 2017. godine, a delom ga finansira Evropska komisija 3 . Ovaj projekt utire put za terenska ispitivanja AD sistema većih razmera koja će obuhvatati oko 1000 vozača u 100 automobila, u 10 zemalja u Evropi. U okviru ovog projekta, TME će se koncentrisati na istraživanje ponašanja stranaka i sigurno delovanje sistema u složenim i različitim urbanim okruženjima.

Komentari(0)

sortiraj