

Autonomno vozilo sa sigurnosnim vozačem voziće se po centru Brisela. Svrha je proučavanje uticaja različitog ljudskog ponašanja na autonomne sisteme vožnje
Toyota Motor Europe (TME) započela je autonomnu vožnju (AD - automated driving) na javnim putevima u Evropi. Nakon uspešnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, TME sada izlaže svoje interno razvijene AD sisteme stvarnim gradskim uslovima, u živom gradskom jezgru Brisela. U srcu evropskih institucija, jedan Lexus LS će se neprestano voziti nepromenljivom rutom 13 meseci.
Gerald Killmann
-Unutar Toyote globalno, TME-ijev Centar za istraživanje i
razvoj u Briselu je Regionalni centar izvrsnosti za računarski vid omogućavajući
računarima da „vide“ i „razumeju“ svoju okolinu. Glavni cilj ovog pilot
projekta je izučavanje složenog i nepredvidljivog ljudskog ponašanja i njegovog
uticaja na zahteve sistema autonomne vožnje. Toyotin krajnji cilj je potpuno
izbegavanje žrtava u saobraćajnim nesrećama. Zbog toga je ključno razumeti
ljudsko ponašanje, kako bi sistem mogao da odgovori na složenost i raznolikost
stanovništva urbanog okruženja kao što je Brisel, evropska prestonica koja je
dom za 184 različite nacije. Nakon uspešnih ispitivanja na javnim putevima u
Japanu i SAD, razumevanju sistema sada pridodajemo I evropske uslove - Gerald
Killmann, potpredsednik za istraživanje i razvoj pri TME.
Christophe Vanoerbeek
-Region Brisela, a posebno Brussels Mobility, posvećen je
vodećoj ulozi u pionirskoj tehnologiji u pogledu autonomnih vozila. Svesni smo potencijala
ove tehnologije kao rešenja za urbanu mobilnost, pri čemu sigurnost ima prioritet.
To se ogleda u našem novom master planu regionalne mobilnosti, nazvanom Good Move,
i u jednoj od 50 akcija koje smo pokrenuli kako bismo našu viziju pretočili u
stvarnost, predviđanje autonomnosti vozila. Naša ambiciozna strateška studija o
prelasku na autonomna vozila navodi nužne korake za čvrst okvir i pozitivan
razvoj autonomnih vozila. Mislim da možemo biti ponosni što su naš grad i
region laboratorija za ovu vrstu pionirskih rešenja mobilnosti. Svakako
ohrabrujemo inovacije na polju mobilnosti i to je prepoznato i na međunarodnom
planu - Christophe Vanoerbeek, Brussels Mobility.
Bezbednost pre svega
Lexus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozi se
na običnim, otvorenim putevima. Jedina razlika je paket senzora postavljen na
krov, koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sistem određivanja položaja velike
preciznosti. U automobilu se nalazi sigurnosni vozač koji može u bilo kom
trenutku da interveniše i zaobiđe upravljački sistem AD vozila, kao i operater
koji nadgleda kompletan sistem. Toyota je izašla s ovim automobilom na otvorene
puteve nakon meseci temeljnih priprema vozila, provere AD sistema, obuke vozača,
analize rute i pregovora s vlastima radi dobijanja nužnih odobrenja.
Ovo istraživanje je povezano s Toyotinom globalnom vizijom
stvaranja sigurne i sve bolje mobilnosti za sve. Toyota vidi vezu između vozača
i automobila kao saigrača koji sarađuju, pristup mobilnosti nazvan Mobility
Teammate Concept (Koncept saigrača u mobilnosti). S ciljem realizacije
sigurnije i pristupačnije mobilnosti Toyota paralelno radi na dva različita modela
autonomne vožnje Guardian (čuvar) i Chauffeur 1 (vozač). Dok razvija ove
pionirske tehnologije, Toyota istovremeno populariše sigurnosne funkcije na dostupan
način, za celu paletu svojih vozila. Toyota oprema sve svoje novoprodane automobile
naprednim sistemima za pomoć u vožnji (ADAS), nazvanim Toyota Safety Sense i
Lexus Safety System+ 2.
Evropski L3Pilot
Ovo autonomno vozilo koristiće se i za prikupljanje podataka u sklopu Toyotinog učešća u evropskom projektu L3Pilot, zajedno sa 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tela. L3Pilot je četvorogodišnji evropski projekt pokrenut 2017. godine, a delom ga finansira Evropska komisija 3 . Ovaj projekt utire put za terenska ispitivanja AD sistema većih razmera koja će obuhvatati oko 1000 vozača u 100 automobila, u 10 zemalja u Evropi. U okviru ovog projekta, TME će se koncentrisati na istraživanje ponašanja stranaka i sigurno delovanje sistema u složenim i različitim urbanim okruženjima.
Komentari(0)