Toyota je započela testiranje autonomne vožnje na javnim putevima
Autonomno vozilo sa sigurnosnim vozačem voziće se po centru Brisela. Svrha je proučavanje uticaja različitog ljudskog ponašanja na autonomne sisteme vožnje
Toyota Motor Europe (TME) započela je autonomnu vožnju (AD - automated driving) na javnim putevima u Evropi. Nakon uspešnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, TME sada izlaže svoje interno razvijene AD sisteme stvarnim gradskim uslovima, u živom gradskom jezgru Brisela. U srcu evropskih institucija, jedan Lexus LS će se neprestano voziti nepromenljivom rutom 13 meseci.
Gerald Killmann
-Unutar Toyote globalno, TME-ijev Centar za istraživanje i
razvoj u Briselu je Regionalni centar izvrsnosti za računarski vid omogućavajući
računarima da „vide“ i „razumeju“ svoju okolinu. Glavni cilj ovog pilot
projekta je izučavanje složenog i nepredvidljivog ljudskog ponašanja i njegovog
uticaja na zahteve sistema autonomne vožnje. Toyotin krajnji cilj je potpuno
izbegavanje žrtava u saobraćajnim nesrećama. Zbog toga je ključno razumeti
ljudsko ponašanje, kako bi sistem mogao da odgovori na složenost i raznolikost
stanovništva urbanog okruženja kao što je Brisel, evropska prestonica koja je
dom za 184 različite nacije. Nakon uspešnih ispitivanja na javnim putevima u
Japanu i SAD, razumevanju sistema sada pridodajemo I evropske uslove - Gerald
Killmann, potpredsednik za istraživanje i razvoj pri TME.
Christophe Vanoerbeek
-Region Brisela, a posebno Brussels Mobility, posvećen je
vodećoj ulozi u pionirskoj tehnologiji u pogledu autonomnih vozila. Svesni smo potencijala
ove tehnologije kao rešenja za urbanu mobilnost, pri čemu sigurnost ima prioritet.
To se ogleda u našem novom master planu regionalne mobilnosti, nazvanom Good Move,
i u jednoj od 50 akcija koje smo pokrenuli kako bismo našu viziju pretočili u
stvarnost, predviđanje autonomnosti vozila. Naša ambiciozna strateška studija o
prelasku na autonomna vozila navodi nužne korake za čvrst okvir i pozitivan
razvoj autonomnih vozila. Mislim da možemo biti ponosni što su naš grad i
region laboratorija za ovu vrstu pionirskih rešenja mobilnosti. Svakako
ohrabrujemo inovacije na polju mobilnosti i to je prepoznato i na međunarodnom
planu - Christophe Vanoerbeek, Brussels Mobility.
Bezbednost pre svega
Lexus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozi se
na običnim, otvorenim putevima. Jedina razlika je paket senzora postavljen na
krov, koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sistem određivanja položaja velike
preciznosti. U automobilu se nalazi sigurnosni vozač koji može u bilo kom
trenutku da interveniše i zaobiđe upravljački sistem AD vozila, kao i operater
koji nadgleda kompletan sistem. Toyota je izašla s ovim automobilom na otvorene
puteve nakon meseci temeljnih priprema vozila, provere AD sistema, obuke vozača,
analize rute i pregovora s vlastima radi dobijanja nužnih odobrenja.
Ovo istraživanje je povezano s Toyotinom globalnom vizijom
stvaranja sigurne i sve bolje mobilnosti za sve. Toyota vidi vezu između vozača
i automobila kao saigrača koji sarađuju, pristup mobilnosti nazvan Mobility
Teammate Concept (Koncept saigrača u mobilnosti). S ciljem realizacije
sigurnije i pristupačnije mobilnosti Toyota paralelno radi na dva različita modela
autonomne vožnje Guardian (čuvar) i Chauffeur 1 (vozač). Dok razvija ove
pionirske tehnologije, Toyota istovremeno populariše sigurnosne funkcije na dostupan
način, za celu paletu svojih vozila. Toyota oprema sve svoje novoprodane automobile
naprednim sistemima za pomoć u vožnji (ADAS), nazvanim Toyota Safety Sense i
Lexus Safety System+ 2.
Evropski L3Pilot
Ovo autonomno vozilo koristiće se i za prikupljanje podataka u sklopu Toyotinog učešća u evropskom projektu L3Pilot, zajedno sa 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tela. L3Pilot je četvorogodišnji evropski projekt pokrenut 2017. godine, a delom ga finansira Evropska komisija 3 . Ovaj projekt utire put za terenska ispitivanja AD sistema većih razmera koja će obuhvatati oko 1000 vozača u 100 automobila, u 10 zemalja u Evropi. U okviru ovog projekta, TME će se koncentrisati na istraživanje ponašanja stranaka i sigurno delovanje sistema u složenim i različitim urbanim okruženjima.
Komentari(0)