Toyota Mirai - U susret budućnosti koju pokreće vodonik
Toyota je predvodnik sveta od predstavljanja svog modela na vodonik Mirai sedan 2014. godine. Sa više od 4 kW po litru, nove gorivne ćelije postavljaju rekord u skladištenju energije
Sada, s drugom generacijom tog automobila nulte emisije, spremna je za novi iskorak sa svojom naprednom tehnologijom električnog vozila sa gorivnim ćelijama (FCEV). Mirai je probudio svest širom sveta u nameri ostvarenja ekološki čistog i održivog društva budućnosti zasnovanog na vodoniku. To je tehnički prefinjen automobil, jedinstven po svom realnom dometu od oko 500 kilometara, s brzim dosipanjem goriva za samo nekoliko minuta i s čistom vodom kao jedinim nusproduktom.
Prodato oko 10.000 vozila
Od pojavljivanja na tržištu, prodato
je oko 10.000 vozila, dok je Toyota na najvažnijim svetskim tržištima aktivno
razvijala infrastrukturu za korišćenje vodonika kao goriva. To je samo početak,
zato Toyota skreće pažnju na sve prednosti koje donosi novi Mirai, pre svega na
planu vrhunske tehnike, dinamičnih voznih osobina i poželjnog izgleda. Novi
Mirai, koji će se prvo pojaviti u Japanu, Severnoj Americi i Evropi krajem
2020. godine, biće više od ekološkog automobila, potvrđujući da za FCEV
tehnologiju nema granica u kreiranju vozila koje je zadovoljstvo voziti i koje
će izgledati predivno.
Efikasnost je najvažnija
Efikasnost je najvažnija, i Toyota
planira da Mirai ima za 30% veći domet pređenih kilometara, što će se postići
unapređenjem sistema gorivnih ćelija i korišćenjem većih rezervoara za vodonik.
Nova serija gorivnih ćelija ima više energije po jedinici zapremine, sada preko
4 kW po litru, što je preko 30% bolji rezultat nego na dosadašnjem Miraiju.
Sada su ugrađena tri rezervoara! Jedan dugi i dva kratka, koji povećavaju
ukupni kapacitet vodonika za jedan kilogram u poređenju sa još uvek aktuelnom
generacijom Miraija.
Yoshikazu Tanaka
-Želeli smo da napravimo automobil
koji bi kupci voleli da voze neprestano, automobil s dušom i atraktivnim
dizajnom, svoznim karakteristikama i odzivom koji će izmamiti osmeh na licu
vozača. Voleo bih da vozači kažu izabrao sam Mirai ne samo zato što je to FCEV
model, nego jednostavno zato što sam poželeo baš taj automobil, samo je
slučajno FCEV. Nastavićemo da radimo vodeći računa o tome, i nadamo se da će
Mirai biti predvodnik u ostvarenju društva zasnovanog na korišćenju vodonika -
kaže Yoshikazu Tanaka, glavni inženjer na projektu Mirai.
Mirai privlači pažnju svojom spoljašnošću
Već na prvi pogled, novi Mirai
privlači pažnju svojom spoljašnošću, spuštenim linijma, elegantnim
proporcijama, vitkoj i zategnutoj liniji karoserije, kao i svojim točkovima
prečnika 20 inča koji doprinose moćnom i jedinstvenom izgledu. Unutrašnjost je
svedena, s modernim prostorom koji odiše toplinom i komforom čineći ovaj
automobil istinski primamljivim za vožnju i putovanje. Najvažniji detalji su
centralni ekran dijagonale 12,3 inča, kao i instrument tabla koja se uvija
ispred vozača. Platforma i pametan raspored dozvolili su prostor za pet
sedišta, umesto četiri koliko ih je Mirai imao do sada.
Čvršća karoserija
Novi Mirai izaziva više emocija i
skreće pažnju svojim dizajnom, što je zasluga i Toyotine najnovije TNGA platforme,
s pogonom pozadi. Inženjeri su imali u vidu ugradnju različitih pogonskih
rešenja, uključujući i gorivne ćelije na vodonik, što je i bio početni uslov.
Osim toga, karoserija novog Miraija je čvršća, što doprinosi boljoj agilnosti i
odzivu, dok je za precizno upravljanje zaslužno niže težište automobila.
Uz povećanje broja pređenih
kilometara, poboljšane karakteristike sistema gorivnih ćelija daju novom
Miraiju ujednačen, ravnomeran odziv, uz osećaj otmenosti u vožnji, dok
pritiskom na papučicu gasa automobil ubrzava trenutno. Upravljanje na
krivudavim putevima je lako i jednostavno, dok u vožnji auto-putem demonstrira
snagu pri svim brzinama i režimima vožnje.
Lična karta
Ukupna dužina 4,975 mm
Ukupna širina 1,885 mm
Ukupna visina 1,470 mm
Međuosovinsko rastojanje 2,920 mm
Pogon na zadnje točkove
Broj putnika 5
Domet vožnje približno 30% više od aktuelnog modela
Komentari(0)