Toyota Motor Europe znatno ojačala poziciju na tržištu

Situacija s prodajom tokom krize prouzrokovane korona virusom olakšana je visokom potražnjom hibridnih modela i brzim prilagođavanjem poslovanja

    foto: Toyota
    Podeli




Toyota Motor Europe (TME) objavila je rezultate prodaje vozila za 2020. godinu, koja je dostigla ukupno 993.113 Toyotinih i Lexusovih vozila, što je smanjenje od devet odsto u odnosu na prethodnu godinu, ali znatno bolje u odnosu na celokupno automobilsko tržište koje je imalo pad od 20 odsto tokom pandemije. Prethodne godine, tržišno učešće TME povećano je za 0,7% procentnih poena, dostižući 6,0%, čime je kompanija postavila svoj prodajni rekord u Evropi.

Presudan uticaj na uspešne rezultate imali su nastavak velike potražnje za Toyotinom hibridnom gamom s niskom emisijom CO2, što je omogućilo da Toyotini automobili postanu treći najprodavaniji brend putničkih automobila u Evropi. Prodaja hibridnih modela TME manja je za samo šest odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok je od 529.054 prodatih hibridnih vozila njihov prosečan udeo na evropskom tržištu sada ukupno 53%, a na tržištu Zapadne Evrope 65%.

Posle prolećnog zaključavanja širom Evrope, TME je zabeležila oživljavanje prodaje u periodu između jula i decembra 2020. godine, s rastom od 11 procenata u poređenju s istim periodom prethodne godine. To je postignuto zahvaljujući potražnji za ključnim Toyotinim modelima C segmenta i SUV vozilima, kao i početku prodaje novog Yarisa koji je tokom novembra 2020. postao drugi najprodavaniji automobil u Evropi. TME je u 2020. godini lansirao ukupno devet novih modela Toyote i Lexusa, uključujući RAV 4 Plug-in Hybrid, PROACE EV, novi Mirai FCEV i Lexus UX EV.

Mat Harison

-Zadovoljni smo ovim dobrim rezultatima u veoma teškim vremenima. Kao i drugi, brzo smo se prilagodili svim zahtevima okruženja, i zahvaljujemo našim kupcima na poverenju i lojalnosti tokom ovog perioda neizvesnosti. Proširili smo ponudu naših modela i tipova pogona, lansirajući prošle godine devet noviteta koji obuhvataju hibride, plug-in hibride, vozila s pogonom na električne baterije, kao i vozila s gorivnim ćelijama, što je dodatno podstaklo prodaju. Kao rezultat toga, Toyota Motor Europe je ispunila ciljeve Evropske Unije u pogledu emisije CO2 za 2020. godinu, i sigurni smo da ćemo te standarde ispunjavati i u narednom periodu - izjavio je izvršni direktor Toyote Motor Europe, Mat Harison.

Brendovi i rezultati po modelima

Toyota je tokom 2020. godine zabeležila najveći procentualni rast na tržištu putničkih automobila, i najmanji pad plasmana. Ukupno, u prethodnoj godini prodato je 922.299 vozila, čime je tržišno učešće povećano za 0,6 odsto, na 5,7%, s umanjenjem obima plasmana za samo osam odsto u odnosu na godinu dana ranije, kao i s tržišnom raspodelom prodaje hibrida od 53 odsto u Evropi. Najprodavaniji modeli Toyota brenda su Corolla, Yaris, i RAV4, koji zbirno čine 58 procenata ukupne prodaje, i sa čak većim učešćem na tržištu hibrida, od 65%.

Lexus je prošle godine prodao 70.814 vozila, dostižući svoj rekord na tržištu premijum automobila s učešćem od 2,3 odsto, odnosno po prvi put i tri odsto učešća kod individualnih kupaca, dok je ukupna prodaja smanjena za 19% u odnosu na prethodnu godinu. Osim predstavljanja novog električnog modela UX 300e, Lexus je 2020.godine predstavio i novi LC 500 Convertible, kao i LS s manjim izmenama. Najveći deo prodaje Lexusa i dalje čine modeli iz njegove SUV game – RX, NX, UX i GX, s ukupnom prodajom od 57.833 vozila, što čini 81 odsto kompletnog plasmana.

Komentari(0)

sortiraj