Toyota otkriva kompletnu globalnu ponudu beterijskih električnih vozila
Akio Toyoda je najavio 30 baterijskih električnih modela do 2030. Godine. U istom periodu ukupna globalna prodaja baterijskih električnih vozila će dostići obim od 3,5 miliona primeraka
Akio Toyoda, predsednik kompanije Toyota Motor Corporation, otkrio je medijima dodatne informacije o strategiji Toyote za ugljeničnu neutralnost, iznoseći planove za proširenje ponude sa čak 30 baterijskih električnih modela do 2030. godine.
Prenosimo njegov kompletan govor
-Dobar dan. Ja sam Akio Toyoda. Puno vam hvala što ste izdvojili vreme da nam se pridružite. Govoriću o Toyotinoj strategiji ostvarivanja ugljenične neutralnosti, a posebno o strategiji za baterijska električna vozila, koja predstavljaju jednu od najperspektivnijih opcija. Smatram da ugljenična neutralnost znači ostvarenje sveta u kojem svi ljudi na planeti stalno žive srećno. Želim da doprinesem ostvarenju takvog sveta. To je bila i biće želja i misija Toyote kao globalne kompanije. Zbog tog izazova, moramo da smanjimo emisije CO2 u najkraćem mogućem roku. Živimo u raznolikom svetu i u vremenu kad je teško predvideti budućnost. Stoga je teško usrećiti sve ljude jedinstvenom opcijom. Zato Toyota želi da pripremi što je više moguće opcija za naše kupce širom sveta. Smatramo da se sva elektrifikovana vozila mogu podeliti u dve kategorije, u zavisnosti od energije koju troše. Jedna se kategorija odnosi na „vozila koja smanjuju emisije ugljenika“. Ako energija koja pokreće vozilo nije čista, korišćenje elektrifikovanog vozila ne bi za posledicu imalo nula emisija CO2, bez obzira na tip vozila. Druga se kategorija odnosi na „ugljenično neutralna vozila“.
Vozila u ovoj kategoriji pokreće čista energija i ona ostvaruju nula emisija CO2 u čitavom procesu korišćenja. U Toyoti činimo sve što možemo kako bi realizovali takva vozila. Danas vam predstavljam ono što smo pripremali za budućnost. Počnimo s Toyota bZ serijom posebnih baterijskih električnih vozila. Toyota bZ znači da idemo „beyond Zero“ (dalje od nule). Sloboda kretanja i zabava u vožnji za sve. Cilj nam je ne samo da smanjimo emisije CO2 i ostale negativne uticaje na nulu. Naš cilj ide korak dalje. Za bZ seriju razvili smo posebnu platformu za baterijska električna vozila, koja zadovoljava razne potrebe globalnog tržišta. Prvi model u ponudi je bZ4X, koji smo nedavno najavili. Razvili smo ga zajedno sa Subaruom, što nam je omogućilo da težimo uglađenosti i upravljivosti, kao i voznim karakteristikama pravog SUV vozila.
Za njegovo lansiranje na tržište iduće godine upravo pripremamo proizvodnju modela bZ4X u Toyotinoj fabrici Motomachi. Uskoro ćemo ga isporučivati kupcima. Osim toga, proširujemo ponudu vozila serije bZ. Pogledajte ova dva modela. SUV srednje klase ima predivnu siluetu koja najavljuje novu eru baterijskih električnih vozila. Već na prvi pogled izgledom vas zove da uđete i odvezete se. A radi se o najkompaktnijem SUV vozilu u seriji – malom baterijskom električnom vozilu s komfornom unutrašnjošću, dizajniranom sa Evropom i Japanom na umu. Što više baterija dodate da bi se produžio domet, vozilo će biti veće, teže i skuplje. Imajući u vidu da je ovaj SUV malo vozilo, moramo posebno paziti na jednu stvar. A to je potrošnja energije. Važno je utvrditi u kojoj meri možemo povećati ukupnu energetsku efikasnost vozila, odnosno s koliko manje energije se vozilo može kretati. Upravo tu tehnologiju Toyota usavršava već duže od 30 godina. Maksimalno smo se trudili da obradimo sve aspekte, a s ovim vozilom ciljamo na potrošnju energije od 125 vat-sati po kilometru, što bi bila najniža potrošnja u klasi kompaktnih SUV vozila. A ovo je limuzina srednje klase koja zadovoljava očekivanja kupaca koji prvi put kupuju automobil. Imamo i veliki SUV s trećim redom sedišta, za ugodne porodične doživljaje.
Što mislite? Ne samo da ćemo postojeće modele vozila dopuniti novim opcijama baterijskih električnih vozila, već ćemo imati i kompletnu ponudu povoljnih modela iz masovne proizvodnje, kao što su modeli serije bZ, kako bismo zadovoljili potrebe svih kupaca. Pri tom se nadam da ćemo kupcima širom sveta isporučiti jedinstven i predivan izgled, kao i zabavu vožnje baterijskog električnog vozila i iskustvo življenja s baterijskim električnim vozilima. Toyota je globalna kompanija koju podupiru kupci širom sveta. Brend Toyota trenutno nudi preko 100 modela vozila samo s klasičnim motorom, hibridnih električnih vozila, “plag-in” hibridnih električnih vozila i električnih vozila na gorivne ćelije u više od 170 zemalja i regiona. Brend Lexus predstavio je preko 30 modela vozila samo s klasičnim motorom, hibridnih električnih vozila i “plag-in” hibridnih električnih vozila u više od 90 zemalja i regiona. Osim toga, širićemo opcije za ugljenično neutralna vozila ponudom kompletne game baterijskih električnih vozila.
Preciznije, planiramo do 2030. godine da lansiramo 30 modela baterijskih električnih vozila i na globalnom nivou stavimo na raspolaganje kompletnu ponudu baterijskih električnih vozila u segmentu putničkih vozila, kao i u segmentu privrednih vozila. Molim vas, pogledajte. Ovo je Toyotina proširena ponuda baterijskih električnih vozila! Dobrodošli u naš salon budućnosti! Počnimo s brendom Lexus. Lexus nastoji da bude brend za ljude koji iznad svega cene autentičnost. Kao nosilac brenda, smatram da je i dalje tako. Lexus nudi jedinstven izgled i jedinstven potpis u vožnji, a kao pionir na području hibridne električne tehnologije usavršio je tehnologiju elektrifikacije. A sada Lexus otvara novo poglavlje. Tako nazivamo napore koje ulažemo na području elektrifikacije ovde u Lexusu. Izvlačenje punog potencijala vozila putem tehnologije elektrifikacije… To je smisao elektrifikacije u kontekstu Lexusa. Realizovaćemo jedinstven elektrifikovani Lexus koji objedinjuje linearno ubrzavanje/usporavanje motorom, osećaj kočenja i oduševljavajuće ponašanje na putu za dodatnu radost vožnje. Posebno smatram da će baterijsko električno vozilo postati simbol Lexusa, kao model koji najjasnije opisuje evoluciju automobila koju omogućava elektrifikacija.
Najnoviji od tih modela je Lexus RZ. Proces jačanja osnovnih vrednosti i koncepta Lexus Driving Signature neće se promeniti ni ako se radi o baterijskom električnom vozilu. Beskrajna realizacija koncepta Lexus Driving Signature prelazi u sledeću fazu razvojem novog sportskog baterijskog električnog vozila. Konkretnim proporcijama i niskim “ležanjem”, karakterističnim za sportska vozila, predstaviće Lexusove jedinstvene performanse u vožnji i postati model koji simbolizuje budućnost brenda. Ubrzavaće za tek nešto više od dve sekunde, uz domet od preko 700 km, a mislilo se i na mogućnost korišćenja baterija s krutim elektrolitom kako bismo kreirali baterijsko električno vozilo vrhunskih performansi. Putem baterijskih električnih vozila od Lexusa ćemo napraviti brend koji nudi niz doživljaja uz visoke performanse, što je samo Lexus u stanju da ostvari, kao i nastojati da nudimo sve veće mogućnosti personalizacije vozila. Lexus će razviti baterijski električni sportski automobil koji nasleđuje ukus vožnje, odnosno tajni sastojak performansi koji se neguje putem razvoja modela LFA. Taj ćemo unapređeni ukus vožnje proširiti i na druge modele dok Lexus pretvaramo u brend usmeren na baterijska električna vozila.
Baterije i elektromotore smeštaćemo na način da se baterijskim električnim vozilima pruža više slobode. Ta nam sloboda omogućava da pažljivije osluškujemo potrebe kupaca na način da ćemo zadovoljavati razne potrebe različitih regiona i udovoljavati raznim životnim stilovima naših kupaca, a što se tiče privrednih vozila obuhvatićemo sve od prevoza na dugim relacijama do dostave na kućni prag. Ova vozila koja vidite iza Lexusove ponude – to su razna Toyotina baterijska električna vozila. Svet postaje sve raznolikiji. Ljudi se sve više pouzdaju u vlastiti izbor koji im omogućava da žive slobodno i ugodno. U Toyoti smatramo da istinski kvalitetni proizvodi stvaraju nove doživljaje za kupca i jačaju njegovu sklonost prema odabranom načinu života. U tom bi smislu svako električno vozilo trebalo biti jedinstveno i posebno i to ne samo vozila s posebnom platformom, već za modele koji koriste postojeće platforme. To može obuhvatati korišćenje Toyotinog terenskog nasleđa za kreiranje novih uzbudljivih rekreacionih doživljaja ili pronalaženje novih načina za spajanje svestranosti s dinamičnom vožnjom. Modeli privrednih vozila, poput e-Palette, promeniće sliku svakodnevnog života u gradu. No, ciljamo i na manje segmente s novim rešenjima za mobilnost. Ultra-svestranost kompaktnih vozila otvoriće nove i uzbudljive mogućnosti za radne potrebe, kao i mogućnosti personalizacije za mlade. Tu su i novi pristupi za najmanje segmente, kao što je „Made-for-sharing“ (napravljen za deljenje), gde razne varijacije pokrivaju različite poslovne scenarije.
Na kraju svakako treba spomenuti da obožavaoci automobila, kao što je Akio Toyoda, ni u kom slučaju neće biti razočarani. Era električnih vozila prilika je i šansa za veću raznovrsnost i više zabave! Jedno električno vozilo za mene, jedno za tebe i jedno za svakoga. „Električno vozilo za svakoga“. Pa šta mislite o Toyotinim baterijskim električnim vozilima? Budućnost koju smo vam danas prikazali uopšte nije daleko. Većina Toyotinih baterijskih električnih vozila koje smo ovde predstavili modeli su koji stižu na tržište u sledećih nekoliko godina. Cilj nam je da do 2030. godine na globalnom nivou ostvarimo prodaju 3,5 miliona baterijskih električnih vozila godišnje. Lexus do 2030. godine namerava da ponudi kompletnu gamu baterijskih električnih vozila u svim segmentima, s time da bi 100% prodaje u Evropi, Severnoj Americi i Kini trebalo otpadati na baterijska električna vozila, a ukupno se radi o milion vozila na globalnom nivou. Do 2035. godine, baterijska električna vozila trebala bi činiti 100% globalne prodaje vozila. Kako bismo ostvarili te ciljeve već duže vreme ulažemo u razna područja. Na području razvoja vozila Toyota je 1997. godine predstavila Prius, prvo svetsko hibridno električno vozilo iz serijske proizvodnje. No, zapravo smo s razvojem baterijskih električnih vozila počeli i pre toga. Formirali smo 1992. godine Sektor za razvoj električnih vozila, a 1996. predstavili model RAV4 EV na tržištu.
Nakon toga smo u prvoj deceniji ovog veka na raznim mestima demonstrirali mali prototip putničkog električnog vozila pod nazivom „e-com“. Nadalje, 2012. godine smo predstavili „COMS“, ultra-malo električno vozilo i malo električno vozilo „eQ“. Na taj način već duže vreme istražujemo potencijal baterijskih električnih vozila. Ove smo godine predstavili „C+pod“ i „C+walk“ i ubrzali smo razvoj baterijskih električnih vozila, uključujući „e-Palette“, i na taj način ljudima pružili slobodu kretanja u raznim scenarijima. Istovremeno s početkom razvoja baterijskih električnih vozila, početkom 90-ih godina prošlog veka započeli smo s razvojem električnih vozila na gorivne ćelije koje pogoni vodonik. Godine 2002. predstavili smo na tržištu Toyotu FCHV i sproveli razne demonstracije, a 2008. godine vozilo je redizajnirano i predstavljeno kao Toyota FCHV-adv. Zahvaljujući tim dugotrajnim naporima, 2014. konačno je predstavljena prva generacija modela Mirai. Otada naša električna vozila na gorivne ćelije stalno evoluiraju, a te se tehnologije koriste i za pokretanje drugih vozila poput autobusa i velikih kamiona.
Toyota na području baterija već dugi niz godina interno istražuje, razvija i proizvodi baterije. Godine 1996. uspostavili smo ono što se danas naziva Prime Earth EV Energy. Istovremeno s usavršavanjem tehnologija vezanih uz nikl-metal-hidridne baterije, 2003. godine počeli smo ubrzano da razvijamo litijum-jonske baterije. Osim toga, otkad smo 2008. godine formirali Sektor za istraživanje baterija, unapređujemo istraživanja na području baterija s krutim elektrolitom i drugih baterija sledeće generacije. Prošle smo godine uspostavili poslovnu funkciju Prime Planet Energy & Solutions kako bismo ubrzali objedinjene napore u poslovanju s baterijama. U proteklih 26 godina uložili smo gotovo bilion jena (hiljadu milijardi) i proizveli preko 19 miliona baterija. Smatramo da nam stečeno iskustvo daje prednost u odnosu na konkurenciju. Nastavićemo s povećavanjem ulaganja u baterije i to sa 1,5 biliona jena, kako je najavljeno u septembru, na dva biliona jena, s ciljem realizacije još naprednijih i povoljnijih baterija još većeg kvaliteta. Što se tiče prirodnih resursa, kompanija Toyota Tsusho već više od 30 godina radi na osiguravanju obnovljivih izvora energije, kao što su energija vetra i solarna energija. Osim toga, u proizvodnim postrojenjima nastojimo da ostvarimo ugljeničnu neutralnost do 2035. godine putem stalnih unapređenja s ciljem smanjivanja potrošnje energije, kao i sve većim korišćenjem inovativnih proizvodnih tehnologija. U ovoj diversifikovanoj i nepredvidljivoj eri važno je na fleksibilan način mijenjati tipove i količine proizvoda, a istovremeno i pratiti tržišne trendove. Smatramo da će nam smanjeno vreme proizvodnje i proizvodne metode temeljene na velikom miksu i malim količinama koje negujemo putem sistema Toyota Production System, uz stalne napore tipične za japansku proizvodnju, omogućiti da u narednom razdoblju budemo konkurentni. Nastavićemo da unapređujemo inicijative na svim područjima zajedno s brojnim partnerima među kompanijama iz Toyota grupe, dobavljačima i distributerima.
Energija igra ključnu ulogu u ostvarivanju ugljenične neutralnosti. Upravo je zato Toyota usmerena na ponudu raznovrsnog niza opcija za ugljeničnu neutralnost, kako bi se obuhvatile sve potrebe i situacije u svakoj zemlji i regionu. O tim opcijama ne odlučujemo mi, već lokalna tržišta i kupci. A sada se u kontekstu vođenja poslovanja postavlja pitanje zašto imamo toliko opcija – neki će pomisliti da bi bilo isplativije usmeriti se na manji broj opcija. No, smatramo da je brzo prilagođavanje budućim promenama važnije od predviđanja budućnosti, koja je neizvesna. Zato ćemo i dalje stavljati te opcije na raspolaganje kupcima dok se ne pronađe pravi put. Toyota nastoji da bude kompanija koja doprinosi globalnoj okolini, nastoji ljudima da donese sreću i deluje i održava blizak odnos s kupcima. Sve u svemu, želimo biti kompanija koja proizvodi sreću za sve, kako pojedince, tako i društvo u celini. Želimo današnjoj deci i njihovim potomcima da ostavimo još bolju budućnost. Uvek želimo da budućnost bude vedrija. Smatram da je budućnost nešto što svi zajedno stvaramo – u japanskoj automobilskoj industriji radi 5.5 miliona naših kolega koji doprinose japanskoj proizvodnji i mobilnosti. A širom sveta ih imamo još puno. Ako se svi zajedno pokrenemo, s istim ciljem, voljom i strašću, uspećemo da iza sebe ostavimo mnoga radosna lica i prekrasnu Zemlju za sledeću generaciju.
U to verujem. I to ćemo ostvariti. Hvala.
Komentari(0)