Toyota Proace CITY Electic - Praktičnost uz nultu emisiju

Nova Toyota Proace CITY Electric označava značajno proširenje palete Toyota Professional elektrifikovanih lakih teretnih vozila i vozila za prevoz putnika

    foto: Toyota
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Toyota Proace CITY Electric čini Toyotu snažnim konkurentom u segmentu kompaktnih furgona koji je vrlo prodavan u Evropi. Ova nova paleta, koja će biti predstavljena u četvrtom tromesečju 2021, nudi strankama zavidnu širinu izbora: furgoni i varijanta Verso za prevoz pet do sedam osoba uz standardni (4,4 m) i dugi (4,75 m) međuosovinski razmak, kao i Crew Cab (dvostruka kabina) s dugim međuosovinskim rastojanjem i pet sedišta.

Nadovezujući se na nedavno predstavljene Proace Electric i Proace Verso Electric, furgon odnosno verzija za prevoz putnika za srednje teške poslove, on jača Toyotinu poziciju u elektrifikaciji vozila. Praktičnost je osigurana, isto tako, električnim modelima koji imaju istu zapreminu kao i modeli Proace CITY, do 4,4 m3 i nosivost do 800 kg i maksimalnu težinu prikolice od 750 kilograma.

Potencijal za uspeh je jasan, jer se godišnja prodaja kompaktnih električnih furgona udvostručila od 2017. na gotovo 20.000 vozila, pri čemu to tržište raste četiri puta brže nego segment srednje teških električnih furgona. Ovi novi modeli su idealno prikladni za flote i male kompanije kojima treba sposoban i pouzdan transport kojim mogu pristupiti sve većem broju gradskih područja s propisanom malom i nultom emisijom, kao i za stranke koje žele popraviti svoj uticaj na okolinu.

Proace CITY Electric tako ima odličan potencijal da pomogne Toyoti da dostigne svoj cilj udela pogona s nultom emisijom većim od 10% u Evropi do 2025. Ovaj novi model će se postepeno uvoditi u Evropi, prvo u Francuskoj, Holandiji, Norveškoj, Švajcarskoj i Velikoj Britaniji u četvrtom kvartalu 2021. Ostala tržišta će slediti do kraja godine i tokom 2022.

Pogonski sklop i performanse

Sve varijante Proace CITY Electric imaju elektromotor snage 136 KS/100 kW koji pokreće prednje točkove. Ovaj pogonski sklop koristi litijum-jonsku bateriju, integrisani jednosmerni punjač/ispravljač, visokonaponsko spojno kućište i reduktor. Litijum-jonska baterija je smeštena ispod poda teretnog prostora, pa ne umanjuje njegovu zapreminu. Ukupno 216 ćelija postavljenih u 18 modula ima zajednički kapacitet od 50 kWh. Time je omogućen ciljani domet vožnje prema WLTP standardima između 260 i 280 km, kada je baterija potpuno napunjena, uz najveću brzinu od 135 km/h. U modu rada Power, u zavisnosti od verzije, ubrzanje 0-100 km/h može da traje između 11,2 i 11,7 sekundi, a ubrzanje od 80 do 120 km/h između 8,9 i 9,4 sekundi.

Efikasne mogućnosti punjenja

Svi modeli Proace CITY Electric standardno su opremljeni jednofaznim punjačem od 7 kW (OBC - on-board charger), a mogu se opciono opremiti trofaznim punjačem od 11 kW. Isporučuju se i s kablovima Tipa 2 za spajanje na kućnu utičnicu ili na zidni punjač. Uz jednofazni OBC od 7 kW bateriju je moguće napuniti do kraja za 7,5 sati. Uz trofazni OBC od 11 kW vreme punjenja je moguće smanjiti na samo pet sati. Kada je vozilo spojeno na javni ili drugi brzi, jednosmerni punjač od 100 kW, bateriju je moguće napuniti do 80% za samo 30 minuta.

Stanje napunjenosti je prikazano sistemom lampica oko utičnice za punjenje, smeštene na zadnjem levom blatobranu. Kada otvorite poklopac i spojite kabl, belo svetlo signalizira da je vozilo u stanju pripravnosti, spremno za početak punjenja; dok traje punjenje, svetlo se menja u treptajuće zeleno svetlo, a zatim stalno zeleno svetlo kada je punjenje dovršeno. Crveno svetlo označava da postoji kvar ili neka poteškoća, plavo svetlo označava da je zadano vreme početka punjenja.

Hlađenje baterije

Efikasno upravljanje temperaturom baterije je ključno za održavanje performansi i dometa vožnje, po hladnom i toplom vremenu. Litijum-jonska baterija u Proace-u CITY Electric koristi hlađenje glikolom koji se hladi kroz rashladnu petlju, a zagrejava električnim grejačem. To pomaže u održavanju trajanja punjenja baterije i efikasnosti i osigurava optimalno delovanje baterije u širokom temperaturnom opsegu, od -40 do +55˚C.

E-toggle i Drive Mode Selector

Na mestu ručice menjača Proace CITY Electric ima prekidač, e-toggle kojim se uključuje položaj Park, odnosno bira položaj za vožnju (Drive), neutralni položaj (Neutral) i hod unazad (Reverse). Postoji i prekidač „B“ kojim se postiže dodatno generatorsko kočenje, radi dodatnog punjenja baterije svaki put kada vozač otpusti papučicu gasa. Uz e-toggle se nalazi dodatni prekidač kojim vozač može da odabere jedan od načina pogona: Eco, Normal i Power, u skladu s željama vozača, opterećenja vozila i uslovima vožnje. U svakom načinu rada, sistem podešava snagu i obrtni moment elektromotora; u načinima rada Power i Eco menja se i način upravljanja gasom. Najveća snaga u načinu rada Power je 100 kW uz 260 Nm obrtnog momenta; u Normal snaga je 80 kW uz obrtni moment od 210 Nm; dok su u Eco (odgovara za prevoz teškog tereta), ove vrednosti smanjene na 60 kW odnosno 180 Nm. Standardno se, isto tako, ugrađuje elektronska parkirna kočnica.

Osigurana praktičnost

Uvođenjem baterijskog električnog pogona nije ugrožena praktičnost modela Proace CITY Electric. Zapremina teretnog prostora je 4,4m3 na modelima s odabranom opcijom Smart Cargo, zahvaljujući dodatnom prostoru ostvarenom preklapanjem sedišta suvozača i otvoru u pregradnom grebenu. Najveća nosivost je 800 kg za verziju sa standardnim međuosovinskim razmakom (L1), odnosno 750 kg za model s dugim međuosovinskim rastojanjem (L2); oba furgona mogu vući kočenu prikolicu do 750 kilograma. Ovi kompaktni furgoni se nude s dva odvojena prednja sedišta ili s vozačevim sedištem i dvostrukom klupom. Verso pruža odličnu prilagodljivost, u konfiguraciji s pet ili sedam sedišta, za oba međuosovinska razmaka. Model Crew Cab (dvostruka kabina - samo za dugi osovinski razmak L2) može da smesti pet osoba.

Oprema i paketi

Paleta modela Proace CITY Electric preslikava nivoe opreme palete modela Proace CITY, i za furgone i za varijantu Verso, nudeći iste specifikacije opreme za praktičnost, sigurnost, udobnost i prilagodljivost. Ovaj kompaktni furgon je dostupan sa specifikacijama Base i Comfort. Ulazna verzija je jednostavan teretnjak, usmeren na praktičnost i niske troškove eksploatacije. Varijanta Comfort će dodatno ponuditi bočna vrata teretnog prostora, veće naplatke od 16 inča s poklopcima i sistem za prevoz dugačkog tereta Smart Cargo. Proace CITY Verso Electric će, slično tome, pratiti strukturu nivoa opreme modela Proace CITY verzijama Combi, Shuttle, Family i Family+, pri čemu je potonja verzija visoke specifikacije opremljena virtuelnim ekranom u boji, satelitskom navigacijom i alu naplacima od 17 inča.

Povrh prekidača e-toggle i selektora načina rada, svi modeli će se odlikovati specifičnim funkcijama za električno vozilo putem višenamenskog TFT ekrana veličine 10“, za prikaz napunjenosti baterije i podataka o potrošnji energije. Vlasnici mogu, isto tako, koristiti aplikaciju MyT za pristup internetskim uslugama putem svojih pametnih telefona. Na taj način mogu daljinski upravljati klima uređajem (radi podešavanja temperature u kabini pre polaska), nadzirati status baterije i upravljati daljinskim punjenjem i određivati vreme početka punjenja.

Brojni sistemi za sigurnost i pomoć vozaču

I Proace CITY Electric furgon i Verso uživaju pogodnosti brojnih sigurnosnih sistema aktivne sigurnosti sadržanih u paketu Toyota Safety Sense koji su najobuhvatniji u toj klasi. Ove funkcije uključuju sisteme aktivnog i post-sudarnog kočenja, sistem zadržavanja u saobraćajnoj traci, čitanje saobraćajnih znakova s pametnim održavanjem brzine, upozorenje za umor vozača, kontrolu stabilnosti prikolice, sistem upravljanja dugim svetlima, monitoring mrtvog ugla i napredni nadzor prianjanja točkova uz sisteme pomoći u vožnji uz/niz padinu. Sistemi pomoći vozaču su isto tako zavidni, uz dostupnost senzora za parkiranje, zadnje kamere i, za furgon, sistem od 180° Visiopark za prikaz iz ptičje perspektive okoline kompletnog vozila.

Komentari(0)

sortiraj