Toyota RAV4 - Deset brzina za sve podloge
Svojim robusnim izgledom i neodoljivim šarmom za novi RAV4 nema prepreka! Bukvalno mu je promenjen lični opis, a pravo otkrovenje je desetostepeni automatski menjač
Japanska posvećenost prema automobilima, višedecenijski kvalitetan rad i istraživanje za vozačevo bolje sutra, danas je doprinelo da su Toyotini inženjeri stvorili novi RAV4 koji je zacementirao odlično mesto u svetu moćnih SUV terenaca! Nova Toyotina momčina ima atraktivan dizajn, bogatu opremu i tradicionalni kvalitet. Napravljen je za sve one koji žele da se istaknu, jer je nemoguće ne primetiti ga na putu.
Novi Toyota RAV4 prepoznatljiv je na svakom metru asfalta, a vozač
i putnici maksimalno uživaju u vožnji! Koliko je dobar u vožnji po gradskim
ulicama, toliko je još bolji i kvalitetniji van asfaltne podloge, gde pokazuje
od čega je satkan i skrojen. Podignuti klirens i veliki točkovi su dovoljni da
premosti velike prepreke ispred sebe. Može se reći da je vozilo bez mane, a
ujedno i postaviti Toyotinim inženjerima pitanje šta i kako dalje posle njega.
Redakcija makina.rs imala je priliku da testira novi RAV4 u verziji 2.0 VVT-iE, sa motorom snage od 175 KS, i CVT menjačem.
Agregat za primer
U Toyoti RAV4 dizel agregata više nema. Ne treba žaliti, jer ovaj
agregat svoje dizel i benzinske prethodnike "šije" po svim
parametrima. Pored mnogobrojnih novina, srce ovog četvorotočkaša je moćna
"makina" ispod haube, koji dokazuje svoju lidersku poziciju na
tržištu terenaca! Peta generacija RAV4 ističe se izuzetnim voznim karakteristikama, vrhunskom
sigurnošću i ekonomičnošću, kakva se do nedavno nije mogla ni zamisliti u ovoj
klasi.
Potpuno novi dvolitarski benzinski motor, čija je maksimalna snaga 175
KS, a najveći obrtni moment 208 Nm, osim dobrih performansi nudi i izuzetnu
ekonomičnost. Ovaj model težak 1,6 tona agregat iz mesta pokreće s lakoćom. S
pogonom na prednje točkove i Direct Shift CVT transmisijom prosečna potrošnja
pri brzini od 110 km/h je samo 5,8 litara na pređenih 100 kilometara!
Nestvarno, ali definitivno istinito. Makismalnu brzinu koju smo isterali na
cajgeru bila je 190 km/h, a ubrzanje do stotke je 11 sekundi.
Direct Shift CVT menjač
Direct Shift CVT menjač uvek obezbeđuje optimalan broj obrtaja u skladu
sa potrebama. Iako ima jednu brzinu sa beskrajno promenljivim prenosnim
odnosima, menjač je programiran na deset stepeni prenosa kada automobil vozite
u manuelnom modu, a brzine menjate na menjaču iz "plus" ka
"minus" modu! Za CVT menjač možemo reći da je dosta doprineo
smanjenju potrošnje goriva na ovoj popularnoj automobilskoj grdosiji.
Tri moda vožnje
Do ručice automatskog menjača nalaze se dugmići koji nude tri moda
vožnje - odaberite Eco način rada za efikasnost, Sport način rada za uzbuđenje
ili Normal način rada za svakodnevnu vožnju. Ukoliko su neravni uslovi vožnje
ispred Toyotine ljute mašine samo pritisnite Trail prekidač i sistem pogona na
sva četiri točka će vam pomoći da se krećete čak i ako samo na dva postoji
vuča.
Sjajna upravljivost i stabilnost
Nova TNGA K platforma omogućila je uvećanje krutosti karoserije za čak
57 odsto, niže je i težište, a dostignut je i raspored mase između osovina od
gotovo idealnih 51 prema 49 odsto. Sve skupa, omogućilo je sjajnu upravljivost
i stabilnost, a samim tim i vrhunski nivo bezbednosti, ali i uživanja u vožnji.
Jednostavno, vozi se odlično! Inovativna TNGA platforma omogućila je Toyotinim
inženjerima da smanje ukupnu masu vozila, spuste centar gravitacije, povećaju
krutost šasije i preglednost. Ova platforma je, takođe, dala dizajnerima veću
slobodu da kreiraju stilizovan automobil, sa više prostora kako za putnike na
zadnjem sedištu, tako i za prtljažni prostor koji je dugačak i širok i odlikuje
se ravnim podom, čime omogućava jednostavno unošenje i iznošenje prtljaga. Zadnja
sedišta se preklapaju i time možete stvoriti dodatni prostor kada vam zatreba.
Zapremina prtljažnog prostora je 580, a kada se zadnja klupa obori dobija se
odličnih 1.690 litara.
Prostrana kabina
Robusna dizajnirana spoljašnjost susrela se sa pažljivo osmišljenom i
fino uređenom unutrašnjosti. Kabina kod novog modela RAV4 se sastoji od široke
centralne komandne table i modernog instrument panela. Jednostavna je i
pregledna, a stilski je maksimalno uređena. Inovativne funkcije uklapaju se sa
jednostavnim linijama unutrašnjosti. Akcenat je stavljen na osmoinčni
multimedijalni ekran osetljiv na dodir i pažljivo sakrivenim površinama za odlaganje.
Kombinuje sjajnu preglednost i visoku vozačevu poziciju sedenja sa
maksimalnom udobnošću. Kabina je bogata i sa mnogobrojnim pregradama za
odlaganje sitnih stvari. Zadnja klupa je maksimalno široka i daje dovoljno
prostora za ramena, dok komotan prostor za noge daje putnicima dovoljno mesta
da se udobno smeste.
Spoljašnjost osvaja na prvi pogled
Njegova spoljašnjost je definitivno jedinstvena, prepoznatljiva i moćna.
Toyota RAV4 kombinuje robustan izgled pravog terenca sa dinamičnim stilom.
Njegova snažna karoserija upada u oči, od elegantnih prednjih glavnih LED
svetala, preko odvažne siluete, do jedinstvenih zadnjih LED svetala, stvarajući
izgled koji je jedinstven i pre svega prefinjen. RAV4 svojim izgledom ima ulogu
pravog terenca, čak i ako ga vozite u gradskim uslovima. Novi Toyotin terenac
je dugačak 4,6 metara, širok je 1,85, u visinu se proteže na 1,68, a
međuosovinsko rastojanje je 2,69 metara.
Toyota Safety Sense - bezbednost na najvećem nivou
Kao deo Toyotine posvećenosti širenju napredne sigurnosne opreme, nova,
druga generacija sistema Toyota Safety Sense sada se standardno ugrađuje u
model RAV4. Ovaj sigurnosni paket uključuje predsudarnu zaštitu (Pre-Collision
System - PCS) s prepoznavanjem pešaka i biciklista, prilagodljivi tempomat (Adaptive
Cruise Control - ACC), upozorenje za nenamerno prestrojavanje (Lane Departure
Alert - LDA) sa zakretanjem upravljača, automatska duga svetla (Automatic High
Beam - AHB) i čitanje saobraćajnih znakova (Road Sign Assist - RSA).
Maksimalan broj bodova za bezbednost
Preventivni sistem zaštite RAV4 osvojio je maksimalni broj bodova na
ispitivanju pri malim, gradskim brzinama jer je sudar izbegnut pri svim
brzinama ispitivanja. Isto tako, pri višim brzinama na autoputu, Toyota Safety
Sense je pokazala odlična svojstva. Prilikom približavanja sporijem automobilu,
sudar je izbegnut pri svim brzinama ispitivanja. Prilikom približavanja
automobilu u mirovanju ili automobilu koji usporava, sudar je izbegnut u većini
slučajeva, a umanjen u ostalima. Funkcija prepoznavanja pešaka i biciklista
ovog sistema isto je tako pokazala odlične rezultate jer su nezgode s pešacima
i biciklistima izbegnute u svim uslovima ispitivanja, danju i noću.
Cena od 28.500 evra
Ovo dostignuće je jasan pokazatelj Toyotine posvećenosti sigurnosti
automobila. Toyota stavlja bezbednost u središte svojih stremljenja ka
stvaranju sve boljih automobila, osiguravajući da prednosti naprednih
tehnologija nisu ograničene na modele visoke klase i visoke specifikacije
opreme, nego da budu dostupne u svim automobilima. Toyota RAV4 u Srbiji se
prodaje od 28.500 do 40.900 evra, a modeli sa hibridnim pogonom do 46.400 evra.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 2.0 VVT-iE
Snaga 175 KS
Ubrzanje 11 sekundi
Potrošnja 5,8 - 7,9l
Maksimalna brzina 190 km/h
Cena od 28.500 evra
Komentari(0)