Toyota RAV4 - Deset brzina za sve podloge

Svojim robusnim izgledom i neodoljivim šarmom za novi RAV4 nema prepreka! Bukvalno mu je promenjen lični opis, a pravo otkrovenje je desetostepeni automatski menjač

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Japanska posvećenost prema automobilima, višedecenijski kvalitetan rad i istraživanje za vozačevo bolje sutra, danas je doprinelo da su Toyotini inženjeri stvorili novi RAV4 koji je zacementirao odlično mesto u svetu moćnih SUV terenaca! Nova Toyotina momčina ima atraktivan dizajn, bogatu opremu i tradicionalni kvalitet. Napravljen je za sve one koji žele da se istaknu, jer je nemoguće ne primetiti ga na putu.

Novi Toyota RAV4 prepoznatljiv je na svakom metru asfalta, a vozač i putnici maksimalno uživaju u vožnji! Koliko je dobar u vožnji po gradskim ulicama, toliko je još bolji i kvalitetniji van asfaltne podloge, gde pokazuje od čega je satkan i skrojen. Podignuti klirens i veliki točkovi su dovoljni da premosti velike prepreke ispred sebe. Može se reći da je vozilo bez mane, a ujedno i postaviti Toyotinim inženjerima pitanje šta i kako dalje posle njega. Redakcija makina.rs imala je priliku da testira novi RAV4 u verziji 2.0 VVT-iE, sa motorom snage od 175 KS, i CVT menjačem.

Agregat za primer

U Toyoti RAV4 dizel agregata više nema. Ne treba žaliti, jer ovaj agregat svoje dizel i benzinske prethodnike "šije" po svim parametrima. Pored mnogobrojnih novina, srce ovog četvorotočkaša je moćna "makina" ispod haube, koji dokazuje svoju lidersku poziciju na tržištu terenaca! Peta generacija RAV4 ističe se izuzetnim voznim karakteristikama, vrhunskom sigurnošću i ekonomičnošću, kakva se do nedavno nije mogla ni zamisliti u ovoj klasi.

Potpuno novi dvolitarski benzinski motor, čija je maksimalna snaga 175 KS, a najveći obrtni moment 208 Nm, osim dobrih performansi nudi i izuzetnu ekonomičnost. Ovaj model težak 1,6 tona agregat iz mesta pokreće s lakoćom. S pogonom na prednje točkove i Direct Shift CVT transmisijom prosečna potrošnja pri brzini od 110 km/h je samo 5,8 litara na pređenih 100 kilometara! Nestvarno, ali definitivno istinito. Makismalnu brzinu koju smo isterali na cajgeru bila je 190 km/h, a ubrzanje do stotke je 11 sekundi.

Direct Shift CVT menjač

Direct Shift CVT menjač uvek obezbeđuje optimalan broj obrtaja u skladu sa potrebama. Iako ima jednu brzinu sa beskrajno promenljivim prenosnim odnosima, menjač je programiran na deset stepeni prenosa kada automobil vozite u manuelnom modu, a brzine menjate na menjaču iz "plus" ka "minus" modu! Za CVT menjač možemo reći da je dosta doprineo smanjenju potrošnje goriva na ovoj popularnoj automobilskoj grdosiji.

Tri moda vožnje

Do ručice automatskog menjača nalaze se dugmići koji nude tri moda vožnje - odaberite Eco način rada za efikasnost, Sport način rada za uzbuđenje ili Normal način rada za svakodnevnu vožnju. Ukoliko su neravni uslovi vožnje ispred Toyotine ljute mašine samo pritisnite Trail prekidač i sistem pogona na sva četiri točka će vam pomoći da se krećete čak i ako samo na dva postoji vuča.

Sjajna upravljivost i stabilnost

Nova TNGA K platforma omogućila je uvećanje krutosti karoserije za čak 57 odsto, niže je i težište, a dostignut je i raspored mase između osovina od gotovo idealnih 51 prema 49 odsto. Sve skupa, omogućilo je sjajnu upravljivost i stabilnost, a samim tim i vrhunski nivo bezbednosti, ali i uživanja u vožnji. Jednostavno, vozi se odlično! Inovativna TNGA platforma omogućila je Toyotinim inženjerima da smanje ukupnu masu vozila, spuste centar gravitacije, povećaju krutost šasije i preglednost. Ova platforma je, takođe, dala dizajnerima veću slobodu da kreiraju stilizovan automobil, sa više prostora kako za putnike na zadnjem sedištu, tako i za prtljažni prostor koji je dugačak i širok i odlikuje se ravnim podom, čime omogućava jednostavno unošenje i iznošenje prtljaga. Zadnja sedišta se preklapaju i time možete stvoriti dodatni prostor kada vam zatreba. Zapremina prtljažnog prostora je 580, a kada se zadnja klupa obori dobija se odličnih 1.690 litara.

Prostrana kabina

Robusna dizajnirana spoljašnjost susrela se sa pažljivo osmišljenom i fino uređenom unutrašnjosti. Kabina kod novog modela RAV4 se sastoji od široke centralne komandne table i modernog instrument panela. Jednostavna je i pregledna, a stilski je maksimalno uređena. Inovativne funkcije uklapaju se sa jednostavnim linijama unutrašnjosti. Akcenat je stavljen na osmoinčni multimedijalni ekran osetljiv na dodir i pažljivo sakrivenim površinama za odlaganje.

Kombinuje sjajnu preglednost i visoku vozačevu poziciju sedenja sa maksimalnom udobnošću. Kabina je bogata i sa mnogobrojnim pregradama za odlaganje sitnih stvari. Zadnja klupa je maksimalno široka i daje dovoljno prostora za ramena, dok komotan prostor za noge daje putnicima dovoljno mesta da se udobno smeste.

Spoljašnjost osvaja na prvi pogled

Njegova spoljašnjost je definitivno jedinstvena, prepoznatljiva i moćna. Toyota RAV4 kombinuje robustan izgled pravog terenca sa dinamičnim stilom. Njegova snažna karoserija upada u oči, od elegantnih prednjih glavnih LED svetala, preko odvažne siluete, do jedinstvenih zadnjih LED svetala, stvarajući izgled koji je jedinstven i pre svega prefinjen. RAV4 svojim izgledom ima ulogu pravog terenca, čak i ako ga vozite u gradskim uslovima. Novi Toyotin terenac je dugačak 4,6 metara, širok je 1,85, u visinu se proteže na 1,68, a međuosovinsko rastojanje je 2,69 metara.

Toyota Safety Sense - bezbednost na najvećem nivou

Kao deo Toyotine posvećenosti širenju napredne sigurnosne opreme, nova, druga generacija sistema Toyota Safety Sense sada se standardno ugrađuje u model RAV4. Ovaj sigurnosni paket uključuje predsudarnu zaštitu (Pre-Collision System - PCS) s prepoznavanjem pešaka i biciklista, prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control - ACC), upozorenje za nenamerno prestrojavanje (Lane Departure Alert - LDA) sa zakretanjem upravljača, automatska duga svetla (Automatic High Beam - AHB) i čitanje saobraćajnih znakova (Road Sign Assist - RSA).

Maksimalan broj bodova za bezbednost

Preventivni sistem zaštite RAV4 osvojio je maksimalni broj bodova na ispitivanju pri malim, gradskim brzinama jer je sudar izbegnut pri svim brzinama ispitivanja. Isto tako, pri višim brzinama na autoputu, Toyota Safety Sense je pokazala odlična svojstva. Prilikom približavanja sporijem automobilu, sudar je izbegnut pri svim brzinama ispitivanja. Prilikom približavanja automobilu u mirovanju ili automobilu koji usporava, sudar je izbegnut u većini slučajeva, a umanjen u ostalima. Funkcija prepoznavanja pešaka i biciklista ovog sistema isto je tako pokazala odlične rezultate jer su nezgode s pešacima i biciklistima izbegnute u svim uslovima ispitivanja, danju i noću.

Cena od 28.500 evra

Ovo dostignuće je jasan pokazatelj Toyotine posvećenosti sigurnosti automobila. Toyota stavlja bezbednost u središte svojih stremljenja ka stvaranju sve boljih automobila, osiguravajući da prednosti naprednih tehnologija nisu ograničene na modele visoke klase i visoke specifikacije opreme, nego da budu dostupne u svim automobilima. Toyota RAV4 u Srbiji se prodaje od 28.500 do 40.900 evra, a modeli sa hibridnim pogonom do 46.400 evra.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 2.0 VVT-iE

Snaga 175 KS

Ubrzanje 11 sekundi

Potrošnja 5,8 - 7,9l

Maksimalna brzina 190 km/h

Cena od 28.500 evra

Komentari(0)

sortiraj