Toyota Yaris Cross - Novi izazov na četiri točka
Toyota je više puta od svog osnivanja pa sve do danas pokazala na terenu pravu revoluciju u automobilskoj industriji. Ovoga puta je to učinila i sa modelom Toyota Yaris Cross
Mnogobrojne automobilske nagrade koje je Toyota osvojila u proteklom periodu sa modelom Yaris Cross, pokazuje da ovaj četvorotočkaš zaslužuje svu pažnju pri odabiru kupovine novog automobila. Jednostavno, Toyotini inženjeri su napravili revolucionarni dizajn i trasirali puteve kojima će krenuti gotovo svi evropski proizvođači automobila. Ukratko - poseban je i ističe se u najsitnijim detaljima! Sav je u oblinama, s istaknutim branicima i ispupčenim visoko postavljenim farovima. Praktičan je i prijatne unutrašnjosti. Komfor prate odlične dimenzije, panorama krov upotpunjuje sam doživljaj u vozilu, a dobar agregat i manuelni menjač su šlag na torti kada je u pitanju ovaj više nego zanimljiv automobil, koji privlači pažnju na svakom metru asfalta.
Titulu opravdao na
terenu
Moramo podsetiti da je na prestižnoj svetskoj dodeli nagrada
za automobil godine „World Car Awards“, Yaris Cross proglašen za pobednika u
kategoriji „World Urban Car of the Year 2022“ - najbolji urbani automobil na
svetu za 2022. godinu. Nagrade u raznim kategorijama dodeljivao je tada stručni
žiri koji je sačinjavalo 102 ugledna međunarodna automobilska novinara iz 33
zemlje. Dešava se da novinari pri glasanju daju nezaslužene ocene pojedinim četvorotočkašima,
ali kod ovog automobila to nije slučaj, jer je Yaris Cross svoju titulu u
potpunosti opravdao na terenu, što je i najbitnije.
Konstruisan na
platformi GA-B
Yaris Cross je konstruisan na platformi GA-B, namenjene
manjim automobilima, koja je deo filozofije pod nazivom Toyota New Global
Architecture. Platforma pruža potrebnu čvrstinu koja je već vrlo uspešno
iskorišćena na kompaktnom hečbek vozilu Yaris. Dugačak je 4,18 metara,
širok je 1,76, u visinu se proteže na 1,59, a međuosovinsko rastojanje je 2,56
metara. Okretnost u gradu je osigurana radijusom okretanja od 5,3 m/krug.
Povećano odstojanje od tla i povišena pozicija vozača daje vam osećaj u vozilu kao
da se nalazite u nekom od velikih “džipova”!
Ispod haube benzinski
1.5-litariski motor
Moderan agregat koji se krio ispod haube testiranog modela bio
je 1.5-VVT-iE Elegant. Trocilindrični agregat proizvodi maksimalnih 125 KS/92
kW pri 6.600 o/min i najveći obrtni moment od 153 Nm između 4.800 i 5.000
o/min. Motor je uparen sa odličnim šestostepenim manuelnim menjačem koji je
dobro odmeren, sa jasnim i preciznim hodom. Iako nema turbine, već na prvi
pritisak papučice gasa motor se poslušno odaziva. Od njega se ne očekuje da
poleti, ali za sve vozače koji imaju umerenost u vožnji ovaj automobil je
svakako dobra preporuka. Motor i menjač su dobro podešeni za sva iskušenja na
putu, bilo da se nalazite na asfaltnoj podlozi ili van nje.
Prosečna potrošnja 6,1
litar
Maksimalnu brzinu na cajgeru Yaris Cross isteruje na dobrih 185
km/h. Kada je papučica gasa stisnuta na maksimum ovaj automobil ubrzava od 0 do
100 km/h za finih 12 sekundi, što ga ne čini mnogo startnim, ali dovoljno da
zadovolji sve što ovaj dobar agregat nudi u datom momentu. Kada je potrošnja
goriva u pitanju možemo reći da je štedljiv. Poštujući saobraćajne propise, u
kombinovanoj vožnji Yaris Cross iz rezervoara “isteruje”, na pređenih 100
kilometara, odličnih 6,1 litar benzina. Zapremina rezervoara je 42 litre. Kada
je u pitanju upravljivost vozila ona je pri velikim i manjim brzinama jasno
precizna. Vozač uvek ima potpunu kontrolu nad vozilom, što je jako bitno kada
su četvorotočkaši znatno povišeni od tla.
Zahvaljujući izuzetno krutoj karoseriji omogućava se stabilno
upravljanje, koje doprinosi sigurnosti i udobnoj vožnji. Time GA-B platforma
dodatno doprinosi kvalitetu vozila. Čvrstina nije postignuta na uštrb težine,
umesto toga, Toyota je primenila napredna konstruktorska rešenja i koristila
jake, ali lagane materijale velike čvrstoće na strateškim tačkama automobila
kako bi ukupna masa bila smanjena. Na primer, kako navode u Toyoti, gornji
delovi karoserije ojačani su prstenastim strukturama i dodatnim tačkastim
zavarivanjem, za nosač hladnjaka korišćen je novi materijal od smole, dok su
paneli karoserije tanji. Pažnja o detaljima obuhvatila je optimizaciju
poprečnog preseka armature prednjeg branika i smanjenje njegove mase za oko 20
odsto. Dodatna poboljšanja postignuta su povećanjem preklapanja između delova
karoserije, poboljšanjem tehnike lepljenja i krutosti uvijanja.
Kvalitetna unutrašnjost
Unutrašnjost vozila odiše kvalitetom. Upotrebljeni su fini
materijali u celoj kabini. Instrumenti su čitki i pregledni. Sedišta su odlično
obilkovana, i kao što smo rekli, povišena su, pa tako vozač i suvozač imaju
mesta na pretek. Viši položaj za vožnju omogućava vozaču dobru vidljivost koja
se i očekuje od SUV modela, praćena dizajnom sedišta i upravljača koji pružaju
udobnost i snažan osećaj povezanosti i kontrole nad vozilom. Na zadnjoj klupi
komfora ima dovoljno za dve odrasle osobe.
Kako u Toyoti navode, puno pažnje je posvećeno rešenju „brzog
pristupa“ koji je neophodan za svakodnevne potrebe. U tome su i uspeli.
Izmenjen je izgled brojnih elemenata kao što su prednji stubovi, pragovi i
centralna konzola, a nove su i završne obloge na vratima i naslonima za ruke. Centralna
konzola je dobila na važnosti, sa snažnom vertikalnom formom koja se spušta s
multimedijalnog ekrana sve do ručice menjača obuhvatajući kontrole grejanja i
ventilacije. Sve komande grupisane su na mesta kako bi vozaču olakšali
“drajverisanje” i na dohvat su ruke. Pri velikim brzinama, ovaj podatak za
svakog vozača znači puno. Prostora za odlaganje sitnica ima na pretek, kao što
smo inače i navikli od ovog proizvođača automobila, i to od naočara za sunce,
pa sve do mobilnog telefona.
Moderna spoljašnjost
Za dizajn spoljašnjosti, Toyotinim “arhitektama” može se pripisati
najveća automobilska ocena. Spoljašnjost su učinili tako da bude moćna, pa i
pomalo agresivna. Definitivno ima jasan i jedinstven izgled. Kada okrenete
jedan krug oko njega od početka do kraja vozila, ljubiteljima četvorotočkaša
ostavlja veoma jak utisak, jer su svi delovi automobila fino izvajani. Visoko
postavljena zadnja grupa svetala doprinose celokupnom utisku veličine ovog
automobila. Kada je u pitanju prednji deo vozila odražava snažan i moćan urbani
izgled, s gornjom i donjom rešetkom maske koje formiraju dva naslagana oblika
trapeza, jedinstvenu odliku dizajna Toyotinih SUV modela. Tanke svetlosne grupe
u obliku dijamanta imaju LED projektorska svetla, s odvojenim, vertikalnim
dnevnim svetlima i kružnim LED svetlima za maglu postavljenim u uglovima niže
zaštitne maske. Zadnji deo se odlikuje širokim vratima prtljažnika i
četvrtastim centralnim delom koji izražava funkcionalnost automobila.
Uokviren je širokim zadnjim elementima i linijama u obliku
slova C koji se završavaju u spuštenim uglovima. Od srednje bogatih paketa, sva
zadnja svetla koriste LED tehnologiju i nude sekvencijalne pokazivače
pravca. Oblik karoserije je optimizovan radi aerodinamičke efikasnosti, a
za bolju stabilnost primenjeni su vazdušni kanali na strateškim tačkama. Tu je
i gotovo potpuno ravna podna površina s pločama koje doprinose stabilnosti
automobila i tako pomažu da duga putovanja budu manje zamorna za vozača. Elegantan
izgled pojačan je i velikim lukovima zadnjih krila. Dizajnerska ideja prilikom
nastanka Yarisa Cross bila je „Lako, brzo, pametno“, određena s ciljem
stvaranja automobila koji je idealan partner za svakodnevne aktivnosti.
Jednostavno spoljašnji izgled vozila je “skrojen” tako da se izdvaja od
konkurencije.
Prtljažni prostor od
397 litara
Što se tiče prtljažnog prostora ovaj lepotan na četiri točka
ima finih 397 litara, uključujući i prostor u duplom podu. Sasvim dovoljno za
dve veće putne torbe i mnoštvo sitnica. Praktičan je i jednostavan za
korišćenje. Kada se obori zadnja klupa tada se dobija 1.097 litara. Prilagodljivost
obaranja sedišta je omogućena u odnosu 60:40, ili u višim paketima opreme
40:20:40.
U ponudi postoji 10
boja karoserije
U zavisnosti od paketa opreme, za Yaris Cross predviđeni su
16-inčni aluminijumski naplaci srebrne boje, 17 i 18-inčni, mašinski obrađeni
aluminijumski naplaci svetlo sive ili tamno sive boje, ili 18-inčni
aluminijumski naplaci s mašinskom obradom i crne boje. U ponudi postoji 10 boja
karoserije, uključujući nove biserne i metalik nijanse, dvobojna završna
obrada sa crnim, zlatnim ili belim krovom dostupna je za modele s višim
paketima opreme.
Upada u oko
Yaris Cross, razvijen u Evropi, je novi model koji
objedinjuje Toyotino bogato iskustvo i znanje u dizajnu i konstruisanju malih
automobila i SUV modela. Proizvodi se u pogonu Toyota Motor Manufacturing France,
u Valensijenu. Yaris Cross dolazi kao snažan konkurent na rastućem evropskom
tržištu SUV modela iz B-segmenta. Sa ovim automobilom sigurno ćete biti
primećeni kako u gradu na semaforu, pa tako i na planini. Ono što je najbitnije
jeste da sa novim modelom Yaris Corss definitivno nećete morati da brinete da
li ćete stići tamo gde ste krenuli. Cena Toyotinog modela Yaris Cross u Srbiji
se prodaje od 21.990 evra.
Kao što smo ranije pisali, za kraj treba reći da ovaj model donosi
ključne kvalitete nove generacije Yaris hečbek verzije, ovogodišnjeg dobitnika
nagrade Automobil godine u Evropi, takozvano „Big-Small“ pakovanje koje
maksimizuje unutrašnji prostor i praktičnost, uz hibridni električni pogon
četvrte generacije, s najvišim bezbednosnim standardima koje omogućava druga
generacija sistema Toyota Safety Sense, kao i jedinstveni zabavni karakter
kojim se automobil odlikuje u vožnji. Ove prednosti objedinjene su s
autentičnim karakteristikama SUV modela, zasnovanim na Toyotinom nasleđu inovacija
koje uključuje poreklo sada već osnovnog segmenta tržišta rekreativnih SUV-ova
uspostavljenog s prvim RAV4 pre više od 25 godina. Predstavljanjem modela Yaris
Cross porodica Toyota Yaris se proširuje, pridružujući se hečbek verzijama
Yaris i GR Yarisu kao automobilu visokih performansi. To Toyoti takođe
omogućava ponudu najšire game hibridnih električnih SUV modela na tržištu,
pored kompaktnog C-HR-a, modela RAV4 kao automobila srednje veličine, uz
Highlander sa sedam sedišta, dajući kupcima izuzetan izbor veličine modela i
mogućnosti da ispune sve svoje potrebe.
Tema razvojnog tima bila je ideja „Uvek u pokretu“, i kao izraz najvažnijeg pravca razvoja automobila koji će se u vožnji ponašati „Lako, brzo, pametno“. To ga čini savršeno prilagođenim za svakodnevnu upotrebu, ali s avanturističkim aspektom koji je od suštinskog značaja za uspešan SUV. Dizajn predstavlja elegantan, urbani izgled automobila u kojem vlasnici mogu biti ponosni i primećeni, spajajući robustne kvalitete SUV-a sa još naprednijim i dinamičnijim utiskom u vožnji.
LIČNA KARTA
Zapremina 1.5-VVT-iE
Snaga 125 KS
Ubrzanje 12 sekundi
Potrošnja 6,1l
Maksimalna brzina 185
km/h
Cena od 21.990 evra
Komentari(0)