Toyota zadala domaći zadatak u prodaji hibridnih vozila
Pionir i predvodnik u hibridnoj električnoj tehnologiji, Toyota je prešla granicu od 15 miliona prodatih hibridnih vozila od 1997. i predstavljanja legendarnog Priusa, prvog potpuno hibridnog vozila
Toyota je širom sveta prodala preko 15 miliona hibrida od predstavljanja Priusa 1997. godine. U Evropi je prodaja HEV (hibridnih električnih vozila) premašila granicu od 2,8 miliona vozila, uz ponudu od 19 različitih HEV modela pod oznakama Toyote i Lexusa, što je u 2019. godini predstavljalo 52% ukupne prodaje, odnosno 63% u zapadnoj Evropi. Paleta dostupnih hibridnih električnih vozila Toyota i Lexus na globalnom nivou sada je dosegla 44 modela, uveliko nadmašujući pionirski Prius koji i dalje ostaje simbol ranog i vizionarskog kretanja kompanije u masovnu elektrifikaciju.
Razvoj započeo pre više
od 25 godina
Toyotin razvoj hibridnih električnih vozila započeo je pre
više od 25 godina, kada je Takeshi Uchiyamada predvodio tim za kreiranje vozila
za 21. vek, automobila koji će smanjiti emisiju štetnih gasova sa efektom
staklene bašte i drugih štetnih materija. Prva generacija Priusa predstavljena
je 1997. godine, u vreme potpisivanja protokola iz Kyota koji je dao novi zamah
pokretu za zaštitu životne sredine. Danas, 15 miliona prodatih hibrida kasnije,
Toyota je značajno doprinela zaštiti okoline jer je njena hibridna električna
tehnologija do sada smanjila emisiju CO 2 za više od 120 miliona tona u celom
svetu, u poređenju s prodajom ekvivalentnih benzinskih vozila. Originalna
vizija kompanije omogućila je Toyoti da postane predvodnik u ispunjavanju strogih
propisa o štetnoj emisiji širom sveta.
Matt Harrison
-Zahvaljujući prodaji hibrida, Toyota je na dobrom putu da
ispuni cilj od 95 g/km koji je EU odredila za 2020. i 2021. godine u Evropi,
gde su propisi o CO 2 najstroži na svetu - ističe Matt Harrison, izvršni
potpredsednik Toyota Motor Europe (TME) i dodaje: - Povrh toga, naši puni
hibridi su takođe neverovatno efikasni u vožnji bez emisije veći deo vremena u
gradovima.
Veliki rast potražnje
za hibridnim električnim vozilima
Tokom ovog razdoblja, Toyota je doživela veliki rast
potražnje za njenim hibridnim električnim vozilima, pošto je kombinovala ovu
inovativnu tehnologiju s emotivnim dizajnom zahvaljujući uvođenju globalnih
TNGA platformi. I nakon aktuelne, 4. generacije hibridnog sistema, Toyota
nastavlja usavršavanje svoje hibridne tehnologije radi dostizanja još manje emisije
i potrošnje goriva. Danas su hibridna električna vozila pristupačna, dostupna i
povoljna za kupce na brojnim evropskim tržištima.
Hibrid prirodno vodi do
BEV i FCEV
Iako Toyota veruje da su HEV ključni deo buduće ukupne
raspodele elektrifikovanih vozila, dve decenije iskustva u elektrifikaciji ima
značajnu ulogu i u Toyotinoj strategiji raznovrsnih pogonskih sklopova.
Kompanija obezbeđuje i nastaviće da obezbeđuje razne vrste elektrifikovanih
vozila radi smanjenja emisije na bazi propisa, infrastrukture tržišta i zahteva
kupaca. Toyota ne zagovara scenario „pobednik uzima sve“, već vidi budućnost u
kojoj će različite tehnologije elektrifikacije imati svoju ulogu, uključujući
hibridna električna vozila (HEV), plug-in hibridna električna vozila (PHEV),
baterijska električna vozila (BEV) I električna vozila s gorivnim ćelijama
(FCEV).
Shigeki Terashi
-Naravno, moramo naporno da radimo kako bismo unapredili
performanse baterija i smanjili troškove (baterijskih vozila - BEV), i upravo
to činimo. Ali, moramo izbegavati da radimo bez plana, dok ne savladamo prepreke
vezane uz BEV i FCEV. U međuvremenu, možemo da doprinesemo nastavkom rada na
našim HEV - kaže Shigeki Terashi, direktor Toyota Motor Corporation (TMC).
Toyota poseduje veliku
stručnost
Kao rezultat svog dugogodišnjeg iskustva s hibridnim
električnim vozilima, Toyota poseduje veliku stručnost u temeljnim
tehnologijama elektrifikacije koje su zajedničke u svim oblicima elektrifikovanih
pogona, zbog čega su na predvodničkoj poziciji za budućnost elektrifikacije. Više
od dve decenije neprekidnog razvoja elektromotora, baterija i upravljačkih
sklopova omogućilo je znanje kako da se efikasno upravlja i ponovo koristi
energija, nudeći niz elektrifikovanih opcija za kupce Toyote i Lexusa kroz
hibridne i plug-in verzije, vodonične gorivne ćelije i baterijska električna
vozila.
Radi ostvarivanja svoje vizije u Evropi, Toyota planira da uvede na tržište 40 novih ili osveženih elektrifikovanih vozila do 2025. godine, s raznim tehnologijama, uključujući i bar 10 vozila s nultom emisijom (ZEV - Zero Emission Vehicle). Njena hibridna električna vozila će ostati ključni deo, s najvećim udelom, zadovoljavajući zahteve stranaka i pomažući u smanjenju emisije zajedno s drugim varijantama elektrifikovanih vozila. Ovo je bio cilj kompanije još od predstavljanja Priusa pre više od 20 godina, s krajnjim ciljem dostizanja nulte emisije, na najširem planu i na održiv način.
Komentari(0)