U Briselu se publici predstavila nova Opel Insignia GSi
Nova Opel Insignia ima svoju svetsku premijeru na Salonu automobila u Briselu koji se održava od 9. do 19. januara i već je dostupna za porudžbine u Belgiji
Pored Grand Sport limuzine i Sports Tourer karavana, posetioci na Salonu u Briselu po prvi put imaju priliku da vide i oštre dizajnerske linije sportske GSi verzije - vertikalni prednji otvori i dinamičan izgled prednjeg dela nepogrešivo otkrivaju o kakvom se dizajnu radi. GSi uleće u novu godinu sa novim dvolitarskim turbo benzinskim agregatom koji u paru sa devetostepenim automatskim menjačem razvija 230 KS. Tu su još i elektro-hidraulični kočioni sistem, FlexRide vešanje i Twinster pogon na sva četiri točka sa sistemom vektorisanja obrtnog momenta.
Do 18 procenata manja
potrošnja goriva
Perjanica nemačkog brenda bogatog tradicijom debituje kao
GSi, Grand Sport i Sports Tourer sa novorazvijenim, vrlo efikasnim benzinskim i
dizel agregatima. Pored toga, novi menjači na niskim koeficijentom trenja još
više smanjuju potrošnju goriva i u isto vreme doprinose komforu.
Kupci Insignije mogu odabrati vrlo ekonomičan šestostepeni
manuelni menjač, bezstepenu transmisiju i osmostepeni ili devetostepeni
automatik. Aerodinamika nove Insignije je još više unapređena aktivnom maskom
hladnjaka. U poređenju sa prethodnikom, potrošnja goriva po NEDC-u je smanjena
za do 18 procenata, dok su emisije CO2 vrlo niske i iznose oko 100 g/km. Nova
Insignia je na taj način jedan od najefikasnijih automobila u svom segmentu što
se potrošnje tiče.
Dizajneri Opela su još više unapredili vrlo kvalitetan
enterijer Insignije. Ergonomski sertifikovana AGR sedišta sa mnogim funkcijama
komfora su sada dostupna u raznim presvlakama od tkanine, kože ali i Alkantare.
Za one koji cene komfor i klasičan izgled, Elegance i Ultimate paketi opreme su
idealan izbor. Vozači koji imaju entuzijazma u vožnji će biti oduševljeni novom
Insignijom GS Line i GSi.
Pored toga, tu su i najmoderniji sistemi bezbednosti i
asistencije, a pre svega nova adaptivna IntelliLux LED Pixel svetla. Sada imaju
ukupno 168 LED elemenata - 84 po jednom svetlu! Oni pružaju vozaču Insignije
ultra tanka prednja svetla sa najboljim pregledom, a reaguju brže i preciznije
nego ikada pre, sve to bez zaslepljivanja drugih vozača.
Mihael Lohšeler
-Ponosni smo na našu novu perjanicu. Insignia izgleda
fantastično, donosi vodeće tehnologije u klasi kao što su IntelliLux LED® Pixel
svetla, efikasne benzinske i dizel agregate, adaptivno FlexRide vešanje i
izvanredna sedišta. GSi je ponovo vrhunski model u ponudi i osećaj u vožnji je
kao da vozite pravi sportski automobile - rekao je izvršni direktor Opela
Mihael Lohšeler.
Vrhunsko prijanjanje i
agilnost
Nova Opel Insignia GSi je za one koji cene nešto stvarno
specijalno. Sportski pogon na sva četiri točka sa sistemom vektorisanja obrtnog
momenta je jedinstven u ovom segmentu. U AWD modu, dva kvačila menjaju
konvencionalni zadnji diferencijal i pružaju idealan transfer između točkova u
svakoj situaciji prilikom vožnje. Sa ovom tehnologijom, nova Opel Insignia GSi
je agilnija u krivinama, nudi najbolje skretanje i izdvaja se sa odličnim
prijanjanjem. Za još aktivnije iskustvo u vožnji, novim devetostepenim
automatskim menjačem može da se upravlja putem poluga na volanu. Opel Insignia
GSi dobila je svoje završne detalje na legendarnoj stazi Nurburgring
“Nordschleife”. Dinamično podešena šasija nudi odlično prijanjanje. Moćne
Brembo kočnice sa četiri klipa, sa crvenim čeljustima, i direktno upravljanje su
još više unapređeni.
Sa svojim elektro-hidrauličnim kočionim sistemom, Insignia je
već danas platforma za tehnologiju koja će biti neophodna za autonomnu vožnju u
budućnosti. Integrisani „eBoost” sistem je komponenta za „kočenje putem žice”
koji izostavlja potrebu za zasebnim ABS/ESP modulima, vakumskim pumpama… Kako
elektromotor stvara vakum umesto agregata, potrošnja goriva je još manja.
Pritisak se stvara brže i osećaj prilikom kočenja je bolji. Takođe, kada se
aktivira ABS, „eBoost” funkcioniše dosta tiše nego kod konvencionalnih sistema
kočenja. Insignia GSi već u standardnoj opremi ima mehatronski FlexRide sistem
vešanja, koji podešava amortizere i upravljanje u deliću sekunde. Pored toga,
FlexRide menja karakteristike pedale gasa kao i trenutke promene brzina
devetostepenog automatika. Vozač može da bira između nekoliko modova vožnje -
Standard, Tour, Sport i ekskluzivno za GSi - Competition.
Novi agregati i menjači
Sa novom Insignijom, Opel je smanjio kompleksnost i
istovremeno unapredio ponudu za kupca. Dok je prethodnik imao benzinske i dizel
agregate iz tri različite porodice motora, svi trocilindarski i
četvorocilindarski motori sada pripadaju jedinstvenoj novoj generaciji. Benzinski
1,4-litarski agregat sa 145 KS i 1,5-litarski dizel sa 122 KS čine osnovu
ponude.
Trocilindarske jedinice su do 50 kilograma lakše od njihovih
prethodnika u prošlom modelu i takođe se koriste u novoj Astri. Iznad njih u
gami Insignije dolaze dvolitarski četvorocilindarski dizel (koji će biti uveden
kasnije ove godine) i dvolitarski benzinski agregat sa 200 KS, odnosno 230 KS kod
GSi verzije. Dvolitarske benzinske jedinice su takođe prvi Opelovi agregati
koji dolaze sa sistemom deaktivacije cilindara. Ukoliko vozaču nije potrebna
sva snaga, ovaj sistem će deaktivirati dva cilindra i značajno smanjiti
potrošnju goriva.
Aktivna maska hladnjaka nove Insignije još više unapređuje
efikasnost u potrošnji zatvaranjem gornjeg i donjeg dela maske. Kombinovanjem
termalnih, električnih i aerodinamičkih uslova, inteligentna strategija
kontrole otvaranja i zatvaranja gornjeg i donjeg dela maske može omogućiti vrlo
efikasnu vožnju u svakodnevnim uslovima. Aktivna maska hladnjaka takođe ima
termalne prednosti jer odlaže hlađenje nakon gašenja motora, ili tako što
ubrzava zagrevanje motora nakon hladnog starta, što je posebno bitno tokom zime
i pruža značajnu prednost u potrošnji goriva i komfora prilikom grejanja
kabine.
Preciznost sa 168 LED
elemenata
Nova Opel Insignia je ekskluzivno opremljena sa LED
svetlosnim sistemima, od LED svetala koja su vrlo štedljiva što se potrošnje
energije tiče sve do novih adaptivnih IntelliLux LED® Pixel svetala, koja imaju
čak 168 LED elemenata, što ne samo da je vodeća brojka u klasi već i veliki
napredak u poređenju sa prethodnih 32. Glavni snop se neprimetno podešava u
milisekundama, a za to su zadužene dve kontrolne jedinice - jedna povezana sa
prednjom kamerom i druga u samom faru. Veliki broj LED elemenata koji
neprestano reaguju doprinosi neprimetnoj adaptaciji snopa svetlosti. Osvetljeno
područje je veće nego pre, a saobraćaj ispred vas ili onaj koji vam dolazi u
susret su preciznije „isečeni”. Rezultat je optimalno vidno polje u svakoj
situaciji, bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.
Opel je dodatno unapredio svetlo za autoput najnovijeg
IntelliLux LED® sistema. Prilikom skretanja levo, snop svetlosti se pomera više
u levo, kako bi vozač lakše mogao da vidi znakove pored puta. Kada se skreće
desno na autoputu, svetlosni snop sija više ka desnoj strani kako ne bi
zaslepljivao vozače koji vam dolaze u susret. Svetla se drugačije ponašaju u
zavisnosti od toga da li skrećete ili vozite po lošem vremenu, gradu,
magistrali, autoputu, a takođe je posebno podešeno i za situacije prilikom
parkiranja.
Vrhunski sistemi
povezivosti i asistencije
Tipično za najluksuzniji model jednog brenda, Opel Insignia
donosi sve moguće info-zabavne sisteme i sisteme asistencije. Nova digitalna
kamera za pogled unazad unapređuje preglednost iza automobila. Bezbednost
prilikom napuštanja parking mesta unazad se može dodatno uvećati opcionim
sistemom upozorenja na bočni saobraćaj. Dodatni sistemi asistencije uključuju
upozorenje na čeoni sudar sa automatskim kočenjem i prepoznavanjem pešaka,
asistenciju održavanja vozila u saobraćajnoj traci, upozorenje na vozila u
mrtvom uglu, adaptivni tempomat sa kočenjem u slučaju opasnosti, sistem
prepoznavanja saobraćajnih znakova, naprednu asistenciju prilikom parkiranja i
head-up displej. Adaptivni tempomat održava odstojanje od vozila ispred putem
automatskog kočenja i ubrzavanja. Sa automatskim menjačem, sistem baziran na
radarima može da zaustavi Insigniju i da prati vozilo ispred u saobraćajnim
gužvama.
Gamu info-zabavnih sistema koji su kompatibilni sa Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama čine Multimedia Radio, Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro. Sistem koji se nalazi u vrhu ponude ima brojne servise povezane navigacije kao što su „Trip & Drive Management” i „Live Navigation”, koji pružaju informacije putem interneta o saobraćaju u realnom vremenu, na taj način omogućavajući vozaču da primeti zastoje i da ih obiđe. Kompatibilni telefoni se mogu puniti bežično. Kada je instaliran e-Call, poziv hitnim službama se ostvaruje automatski ukoliko su aktivirani vazdušni jastuci ili zatezači sigurnosnih pojaseva. Pored toga, poziv može i jednostavno da se obavi pritiskom na crveno dugme.
Komentari(0)