![](https://makina.rs/uploads/article-images/Fiat Tipo 001.png)
![](https://makina.rs/uploads/article-images/Fiat Tipo 001.png)
Sportski novi izgled za Kijinog predstavnika u C segmentu. Kia Motors je javnosti premijerno predstavila novog Ceeda na salonu automobila u Ženevi
Kao i njegovi prethodnici i novi model je dizajniran, razvijen i koncipiran u Frankfurtu, u Kijinom centru za dizajn, razvoj proizvoda, istraživanja i razvoj. Proizvodiće se u Kijinoj fabrici u slovačkom gradu Žilina, gde pored postojećeg ceeda proizvode i modele Sportage i Venga. Proizvodnja petovratnog hatchbacka počinje u maju. Prodaja novog Ceeda u Evropi počinje u drugoj polovini godine.
Još veća uloga Ceeda u
C segmentu
Novi Kia Ceed nastao je u Kijinom evropskom dizajnerskom
centru u Frankfurtu, pod vođstvom Gregorija Gijoma, vođe evropskog dizajna, i
Petera Šrajera, vođe korporativnog dizajna. Novi Ceed, pružajući dašak
sportskog i emocionalnog dizajnerskog karaktera Kia Stingera, pruža
samouvereniji izgled, koji je i emocionalan i precizan u svom delovanju.
Novi Ceed, niži, širi i sa dužim zadnjim prepustom u odnosu
na prethodnika, donosi kabinu sa zrelijim sportskim izgledom. Ravne linije
zamenile su prethodnikove zaobljene ivice, a prednja maska je evoluirala. “Tigrov
nos” je nešto širi, otvor za protok vazduha postavljen je niže nego pre, a
linearne linije uokviruju njegovo “lice”.
Ovaj model u standardnoj opremi nudi LED dnevna svetla u
obliku kocki leda, koje je preuzeo od prethodnikovih GT i GT-Line izvedbi.
Profil karakterišu oštre, ravne linije, koje vizuelno produžuju poklopac motora
i vozilu daju uspravniji izgled. Veću dozu zrelosti i snage dočaravaju ramena s
produženom vodoravnom linijom. Novi model je dobio širi C stub, koji je zadnjih
nekoliko godina postao Kijin zaštitni znak, koji naglašava nazad pomaknutu
kabinu.
To daje gornjoj liniji prozora elegantiji izgled u obliku
polumeseca. Nova zadnja LED dnevna svetla Ceedu omogućavaju bolju vidljivost i
prepoznatljivost na putu. U kombinaciji sa ravnim linijama karoserije i
suptilnim donjim spojlerom, Ceed nudi stabilniji izgled. Ceed će u petovratnoj,
hatchback izvedbi biti raspoloživ u čak 11 boja karoserije.
Visok kvalitet
U unutrašnjosti je Ceed ergonomičniji nego ikada pre, a svuda
u kabini su korišćeni materijali visokog kvaliteta. Ceed je dobio brojne
arhitekturne detalje, koje su već dobili Kijini ostali noviji modeli -vodoravno
postavljena armaturna ploča, koja dočarava elegantniji izgled. Dizajn onima
koji sede napred pruža više prostora u predelu nogu i zahvaljujući boljoj
preglednosti napred nudi bolji osećaj otvorenosti.
Armaturna ploča je podeljena na dva dela - gornji s “plutajućim”
ekranom na dodir i zabavnoinformativnim sistemom i donji, gde su prekidači za
podešavanje audio sistema, grejanja i hlađenja. Centralna konzola je blago
okrenuta prema vozaču za lakšu upotrebu u vožnji. U unutrašnjosti preovladavaju
savremeni i na dodir mekani materijali, koji suptilno stvaraju prefinjen
ambijent u kabini.
Širi i niži
Novi Ceed, napravljen na Kijinoj novoj platformi K2, širi je
u odnosu na prethodnika za 20 milimetara (1.800 mm) i niži 23 milimetra
(1.447mm). Njegovo međuosovinsko rastojanje je i dalje 2.650 mm, dok je prednji
prepust kraći za 20 mm (sada 880 mm), a zadnji prepust je duži za 20 mm (sada
780 mm). Njegove šire dimenzije i duži zadnji prepust stvaraju atraktivniji
sportski izgled za samouvereniji stav na cesti.
Nova platforma podupire Ceedov bolji raspored prostora, uz prostraniju
kabinu nego kod prethodnika.
Šira karoserija nudi više prostora na zadnjoj klupi u predelu
ramena (za 34 mm na ukupno 1.406 mm), dok 15 mm niži položaj sedenja na zadnjim
sedištima pruža više prostora u predelu kolena i nogu. Uprkos nižoj krovnoj
liniji i nižem položaju sedenja platforma na prednjim sedištima omogućava više
prostora u predelu glave nego pre.
Prtljažnik od 395
litara
Novi Ceed ima u petovratnoj varijanti prtljažnik zapremine
395, što je 15 litara više nego kod prethodnika. Prtljažno dno je osetno niže
nego ranije što omogućava lakši utovar težih predmeta u prtljažnik. Dvostruko
dno omogućava vlasnicima podizanje ili spuštanje visine prtljažnog dna, zbog
čega mogu staviti veće predmete ili ih sakriti u donju ladicu.
Vozne osobine novog modela su poboljšane u odnosu na
prethodnika, pogotovo na području dinamičnosti i odazivnosti. Novo nezavisno
oslanjanje svojim živahnijim i direktnijim osećajem na volanu vozačima
omogućava okretniju vožnju, što dopunjuju nove opruge, amortizeri i direktniji
servo volan na zupčastoj letvi. Vožnju su usavršavali na različitim evropskih
putevima tako da se novajlija može pohvaliti udobnom vožnjom, koja zbog bolje
kontrole karoserije vozačima uliva samopouzdanje u vožnji u krivinama i pruža
veću stabilnost pri visokim brzinama.
Dobra paleta motora
Ponudu novog Ceeda pokretaće motori, razvijeni da zadovolje
različite potrebe kupaca. Bazni motor je savremenija izvedba Kijinog
1,0-litarskog T-GDi benzinskog motora sa turbo punjačem snage 120 KS. Turbo
benzinske boje zastupa i 1.4 T-GDi, koji će zameniti 1.6 GDI motor. Novi “Kappa”
1.4 T-GDi benzinski motor snage 140 KS je uprkos manjoj zapremini 4% snažniji
od prethodnika. Turbo punjač pruža širi raspon obrtnog momenta u odnosu na
odlazeći 1,6-litarski motor, što mu omogućava bolju odazivnost u različitim
voznim uslovima, uz niže emisije.
Oba T-GDi motora su opremljena filterom tvrdih čestica za
benzin, čime se dodatno snižavaju emisije izduvnih gasova, što novom Ceed
omogućava ispunjavanje emisionog standarda Euro 6d TEMP. Manje zahtevnim
kupcima na raspolaganju će biti 1.4 MPI benzinski motor sa multipoint
ubrizgavanjem, koji proizvodi 100 konjskih snaga.
Novi Ceed će dobiti i Kijin novi dizel motor U3. 1,6-litarski
CRDi motor ispunjava najnoviji, stroži emisioni standard Euro 6d TEMP, jer
između ostalog koristi selektivnu katalitičku redukciju (SCR - Selective
Catalytic Reduction) - tehnologija za aktivnu kontrolu emisija, koja osetno
smanjuje emisije. Novi motor zato proizvodi manje ugnjen dioksida, čvrstih
čestica i azotnih oksida (NOx) u odnosu na starije Kijine dizel motore. Novi
1,6-litarski dizel motor, raspoloživ u dve izvedbe (115 KS i 136 KS), proizvodi
280 Nm obrtnog momenta. Emisije ugljen dioksida novog motora biće niže od 110
g/km po novom WLTP voznom ciklusu, pretvoreno u novi evropski vozni ciklus
(NEDC).
Svi motori će snagu do točkova prenositi preko 6-stepenog ručnog menjača, dok će novi motori 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi moći biti upareni i sa Kijinim 7-stepenim DCT menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Komentari(0)