U proseku dnevno se razbija bar jedan potpuno novi automobil Volvo
U proseku dnevno se razbija bar jedan potpuno novi automobil Volvo – što je od ključne važnosti u očuvanju položaja kompanije Volvo Cars kao lidera u oblasti automobilske bezbednosti sve do danas
Ove godine laboratorija za bezbednost Volvo Cars slavi svoju 20. godišnjicu. U vreme kada je otvorio švedski kralj (2000. godine), to bila jedna od najnaprednijih laboratorija u svetu, što u mnogim pogledima važi i danas. Sve do danas inženjeri Volvo Cars pomažu u bezbednom ispitivanju granica, kao i uče na osnovu stvarnih saobraćajnih nesreća jer se kompanija zalaže za budućnost u kojoj u novom automobilu Volvo niko neće nastradati ili biti teže povređen.
Thomas Broberg
-Zalagati se za bezbednost ne znači samo uraditi proveru ili pribaviti
bezbednosne ocene - rekao je Thomas Broberg, jedan od glavnih inženjera
bezbednosti kompanije Volvo Cars i njen veteran koji je u njoj zaposlen već dve
decenije. - U skladu sa svojom predanošću bezbednosti, mi utvrđujemo kako i
zašto se dešavaju nesreće i povrede, a zatim razvijamo tehnologiju koja će
pomoći u sprečavanju tih nesreća. Nadamo se da će naš pionirski rad da bude
inspiracija i drugima da prate našu želju za smanjenjem broja žrtava u drumskom
saobraćaju širom sveta.
Laboratorija za bezbednost
Laboratorija za bezbednost Volvo Cars je višenamenski objekat koji
inženjerima bezbednosti Volvo Cars omogućava da rekonstruišu bezbroj
saobraćajnih situacija i nesreća, kao i izvrše ispitivanja koja nadmašuju zakonske
zahteve. Laboratorija obuhvata dve ispitne staze dužine od 108 i 154 metra.
Kraća staza je pokretna i može da se postavi pod uglom od 0 do 90 stepeni, što
omogućava ispitivanje sudara pod različitim uglovima i pri različitim brzinama
ili simulaciju sudara dva automobila koja se kreću.
Automobili mogu da se sudare brzinom do 120 km/h. Napolju je prostor za
ispitivanje sudara sa prevrtanjem, a i scenarijem sletanja sa puta, prilikom
kojih se automobili velikom brzinom lansiraju u jarak. Tu Volvo Cars nudi
mogućnosti i spasilačkim službama da usavršavaju svoje sposobnosti spašavanja
života, kao što je to učinio početkom prošle godine, kada je sa visine od 30
metara spustio nove automobile Volvo radi simulacije velike štete koja nastaje
u ekstremnim scenarijima nesreća. U glavnoj dvorani za ispitivanje različitih
sudara spreda, pozadi i sa boka, koristi se ogromna barijera za sudar, sa masom
od neverovatnih 850 tona, a prema potrebi može i da se pomiče uz pomoć
vazdušnih jastuka.
Postoji približno dvadesetak
fiksnih i pokretnih barijera
Osim toga, postoji približno dvadesetak fiksnih i pokretnih barijera
koje se koriste u ispitivanju sudara, uključujući i strukturu nalik na losa, za
simulaciju sudara koji uključuju te životinje. Tokom sudara, automobil, lutke
za testiranje i barijere opremljeni su senzorima koji inženjerima Volvo Cars
omogućavaju detaljno zahvatanje celog niza događaja. Desetine kamera sa ultra
visokom rezolucijom takođe snimaju izvođenje ispitivanja iz svih mogućih
uglova.
Pre fizičke provere sudara dotični model automobila je već obavio
hiljade računarski simuliranih ispitivanja sudara. Sve pribavljene podatke
zatim Volvoovi inženjeri koriste za razvoj bezbednijih automobila. Kako
kompanija korača prema potpuno električnoj budućnosti, tako je i Centar za
bezbednost poslednjih godina opremljen i spreman posebno za bezbedno izvođenje
ispitivanja sudara električnih automobila.
-Bez obzira na vrstu scenarija, mi ćemo ovde, u Centru za bezbednost Volvo Cars, ponovo da ga rekonstruišemo i detaljno analiziramo - rekao je Thomas Broberg. - Moja velika inspiracija jeste činjenica da se svakim satom ispitivanja i analiza koje smo uložili, sve više približavamo svojoj želji da ostvarimo budućnosti u kojoj niko neće nastradati ili biti teže povređen u novom automobilu Volvo.
Komentari(0)