Unapređeni Kia Ceed - Savremen i dinamičan
Ceed, Kijin najprodavaniji model, dobio je odvažna i savremena poboljšanja za modelno godište 2022., uključujući i dinamično i sportski dizajnirane detalje
Petovratni hečbek, karavan i shooting brake razotkrivaju potpuno redizajniran prednji deo, sportski zadnji kraj, drugačije naplatke i osvežene boje karoserije i kabine, koji stiže na jesen. Kao odgovor na želje stranaka i automobilske trendove sada su u ponudi i novi motori i menjači.
Kia Ceed 3. generacije
je dizajniran, razvijen i napravljen u Evropi
Kia Ceed donosi jednu od najsavremenijih ponuda u razredu C,
gde oduševljava svojom izuzetnom privlačnošću i velikim ugledom za koji se
izborio. Ceed, koji je već dugo prepoznat zbog svoje ključne uloge pri
etabliranju najstarijeg korejskog automobilskog brenda u Evropi, prvi je Kia
model dizajniran, razvijen i napravljen u Evropi, kao i ekskluzivno namenjen
evropskim ukusima. Model, koji predstavlja 28% Kijine prodaje u Evropi, sa svim
svojim varijantama i dalje ostaje moćan predstavnik Kije i samouvereno stoji
rame uz rame sa najprodavanijim modelima koji su decenijama dominirali u ovom
razredu.
Pomlađena spoljašnjost govori o vitalnosti i stvara savremen
i dinamičan stav. Potpuno redizajniran prednji deo donosi Kijin novi logo s
pojednostavljenom grafikom imena, koja odražava slogan 'Pokret koji inspiriše'.
Posebna pažnja namenjena je međusobnom razlikovanju varijanti opreme (osnovna,
PHEV, GT-line i GT), koje će se sada međusobno više razlikovati. Jedinstvena
tigrova maska zbog koje je Ceed postao najpoznatija Kia sada je zbog elegantnog
i modernog izgleda unapređena sjajnom crnom i saten hromiranom gornjom i donjom
lajsnom u obliku krila. Plug-in hibridne (PHEV) varijante dobile su zatvorenu
masku sa agresivnim oblikom i kontrastnim bojama. Sa strane dva velika otvora
za protok vazduha daju braniku sportski izgled. Izgled ‘krila’ se ponavlja i na
drugim delovima, kao npr. na saten hromiranoj donjoj maski i bočnim lajsnama
koje se protežu do prednjeg blatobrana.
Pozadi je glavni naglasak na jednostavnosti Kijinog novog
amblema na površini između LED svetala, koja je »ispeglana« kako bi se slagala
uz elegantni novi grafički simbol brenda. PHEV varijanta je pored novog simbola
dobila i novi crni sjajni difuzor na sportskom zadnjem braniku koji je takođe
dobio saten hrom. Nove pune LED farove, koji su sada zbog veće
prepoznatljivosti i bezbednosti dobili i dnevna svetla, imaju sve varijante
Ceed-a. Tri modula u obliku strelica okružuju LED maglenku i duga/kratka
svetla. Dnevna svetla ujedno služe i kao migavci. Ceed hečbek u varijantama
GT-Line i GT dobio je nova LED zadnja svetla koja se sastoje od 48-delnog saća
sa crvenim oivičenjem. Multifunkcijski moduli postavljeni su u pet redova i
presvučeni zatamnjenim staklom.
Kod aktiviranja migavaca LED svetla u određenim redovima
svetle sekvencijalno. Bok razotkriva novi oblik aluminijumskih naplataka za sve
varijante. U ponudi je šest kompleta, od kojih su tri nova: 16-inčni aluminijumski
srebrni za osnovnu varijantu, sjajno crni 17-inčni aluminijumski, ekskluzivno
namenjeni opremi GT-Line i super sportski 18-inčni aluminijumski naplaci s
crvenim detaljima za GT. Za GT varijantom će se okretati glave zbog nekih
posebnih i kompleksnih poboljšanja, kao što su npr. crveni detalji napred, na
boku i pozadi, koji naglašavaju sportski karakter vozila. Karakteristična
tigrova maska kod ove najprestižnije varijante sastoji se od dva prepoznatljiva
dela – gornji deo je hromiran u crnoj sjajnoj boji, dok donji deo ima crvene
detalje. Branik GT-a ima napred crnu masku za protok vazduha sa GT crvenim
detaljima na svakom kraju. Zadnji sportski difuzor karakterišu dve izduvne cevi
i prepoznatljivi novi GT crveni detalji. GT je sada dobio 18-inčne tamne
metalik naplatke sa ekskluzivnim GT dizajnom sa crvenim poklopcima.
Osavremenjena je i ponuda boja karoserije – čak 13 ih je, od toga su 4 nove
(Machined Bronze, Lemon Splash, Yucca Steel Gray, Experience Green).
Moderna unutrašnjost
U kabini Ceed-a vozača odmah dočeka chic unutrašnjost,
savremene opuštajuće boje, na dodir prijatni materijali i izgled dopadljiv svim
putnicima. Panoramski krovni otvor omogućava kontakt s prirodom i kreira
inspirativan prostor. Tapaciranje sedišta moguće je u čak 9 dezena, od toga su
4 nova. Na raspolaganju su, između ostalog, crna semiš koža s kontrastnim sivim
(GT-line) i crvenim (GT) šavovima. GT[1]line i GT su dobili
novu ručicu menjača modernog izgleda, dok je automatski menjač sa na dodir prijatnom
ručicom, presvučenom perforiranom kožom, dobio dašak luksuza. Unutrašnjost
Ceed-a donosi moderan stil sa premium funkcionalnošću i vrhunskom tehnologijom.
Veliki ekran od 12,3 inča na armaturnoj ploči i ekran od 10,25 inča na
centralnoj konzoli unapređuju vozačevu interakciju sa vozilom. Svaki vidik
unutrašnjosti je temeljno redizajniran sa akcentom na upotrebljivost - na
primer dugme elektronske parking kočnice i ostala pomagala se temelje na
principu jednostavno za upotrebu, jednostavno za videti, koji je osnova dizajna
kabine.
Unapređeni Ceed dobio najnovije
tehnologije povezivosti
Kia je namenila puno vremena i znanja kreiranju
inspirativnog, opuštajućeg i optimalnog korisničkog iskustva za sve koji će
putovati u novom Ceed-u. Vozač otključava i zaključava pametnim ključem, a
motor se pali i gasi pritiskom na dugme. Moguće je napraviti dva vozačka
profila memorijske funkcije vozačevog sedišta kako bi nov Ceed uvek pružao
maksimalnu udobnost. Informativno-zabavni navigacioni sistem povezan je sa
ozvučenjem JBL Premium sa osam zvučnika i emitovanjem sadržaja pomoću
bluetooth-a, što omogućava izuzetnu povezivost između ljudi i uređaja.
Karoserijske varijante Sportswagon i ProCeed dobile su dodatne funkcije koje
povećavaju svakidašnji komfor, kao što su npr. obaranje drugog reda sedišta
pritiskom na dugme ili pametno električno otvaranje prtljažnih vrata koje
prepoznaje prisutnost pametnog ključa i otvara prtljažna vrata, ako se osoba s
ključem nalazi iza vozila. Kod modernizacije Ceed-ove unutrašnjosti uzeli su u
obzir svaki vidik udobnosti putnika. Grejana sedišta (prednja mogu biti i
hlađena) nude komfor u hladnim danima, dok visokotehnološki dvozonski klima
uređaj hladi vozilo na letnjim vrućinama.
Povezivost koja inspiriše
Ljudi doživljavaju svoja vozila kao nastavak svog životnog
stila i očekuju da su im različite tehnologije raspoložive klikom na prekidač.
Povezivost unapređenog Ceed-a je više od telematike – Kia želi da se vozač
oseća povezanim sa vožnjom, ostalim putnicima i svim učesnicima na putu. Vozača
odmah pozdravlja potpuno digitalna 12,3-inčna instrument ploča s poboljšanom
grafikom, brojnim opuštajućim bojama i četiri uzorka za personalizaciju merača,
među kojima je npr. mogućnost menjanja boja s obzirom na trenutne vremenske
prilike i deo dana. Pored merača tu je i centralni ekran od 10,25 inča s
informativno-zabavnim podacima, navigacijom i povezivom telematikom.
Novost je i softver koji korisnicima dozvoljava povezivost sa
vozilom na daljinu pomoću aplikacije za pametne telefone Kia Connect, što
omogućava upotrebu različitih pomagala za unapređenu interakciju i razumevanje
vozila. Nove funkcije povezivosti, između ostalog, uključuju poboljšano
delovanje Bluetooth pretraživača pomoću prepoznavanja glasa, povezivanje
kalendara trećeg lica s navigacijom, praćenje lokacije vozila na daljinu kada
ga voze drugi, kao i vrlo važnu navigaciju zadnjeg kilometra sa proširenom
realnošću (augmented reality). Plug-in hibrid Ceed Sportswagon ima dodatna
pomagala za veći komfor, na primer mogućnost početka ili prekida punjenja na
daljinu.
Nova funkcija prenosa korisničkog profila omogućava back-up
njihovih Kia Connect podešavanja preko Cloud-a i prenos podešavanja sa jednog
vozila na drugo. To je namenjeno klijentima koji često menjaju različita vozila
s uslugama Kia Connect, kao što su npr. flotni vozači koji koriste flotna
vozila ili porodice koji imaju u svom domaćinstvu više od jednog vozila s
uslugama Kia Connect. Putnici mogu koristiti platforme Android Auto i Apple
CarPlay sa bežičnim povezivanjem svojih pametnih telefona preko 8-inčnog ekrana
koji prikazuje ekran njihovog telefona za bolje korisničko iskustvo i
zajedničko uživanje. Putnicima na zadnjim sedištima povezivost je omogućena
preko USB priključka na centralnoj konzoli.
Pomlađeni Ceed sa svojim varijantama nudi najviši nivo
bezbednosti, putne udobnosti i pomoći kod parkiranja, zahvaljujući unapređenom
zbiru naprednih sistema asistencije (ADAS). Isti zaštitom putnika i ostalih
učesnika u saobraćaju smanjuju rizik i stres u vožnji. Prethodni sistem
upozoravanja na mrtve uglove sada je zamenila tehnologija aktivnog izbegavanja.
Kod aktiviranja migavaca zbog promene vozne trake novi sistem upozoravanja na
mrtve uglove (BCA) upozorava vozača ako postoji rizik od sudara s vozilom
pozadi. Ako se nakon upozorenja rizik povećava BCA aktivno upravlja vozilom
kako bi izbegao sudar.
Upozoravanje na dekoncentraciju vozača (DAW+) je poboljšano,
jer sada sadrži upozoravanja na pomeranje vozila ispred – u tom slučaju se
vozaču na ekranu prikazuje vizuelno upozorenje da se vozilo ispred udaljava,
npr. na semaforu ili u saobraćajnoj gužvi. Ostale funkcije ADAS koje će biti
raspoložive kod Ceeda su sledeće: sistem za sprečavanje naleta (FCA), koji
prepoznaje ne samo vozila i pešake nego i bicikliste; sistem za održavanje
vozila na voznoj traci (LKA); pametno upozoravanje na ograničenja brzine; ručni
graničnik brzine i automatsko paljenje/gašenje dugih svetala. Kijina poznata
premisa ‘vidi bolje i budi vidljiv’ donela je novi dizajn dnevnih LED svetala
sa ugrađenim LED maglenkama. Hečbek je dobio i sekvencijalne migavce na zadnjim
LED svetlima koji se razlikuju s obzirom na nivo opreme.
Tehnologije ADAS, koje vozaču nude udobnost, takođe su dobile
najnoviju nadgradnju. Sistem za održavanje vozila na voznoj traci 2. stepena
(LFA) sada deluje i bez radarskog tempomata (SCC), što znači da ga Kia sada
može ponuditi i uz ručni menjač. Kod prethodnika je pritisak na pedalu kočnice
isključivao SCC, što je posledično isključivalo i LFA. S novom konfiguracijom
vozači će moći češće koristiti LFA u različitim voznim situacijama kada im ne
bude trebao tempomat. Manevrisanje na parkingu takođe je unapređeno
zahvaljujući prikazu okoline iza vozila (RVM) koje se aktivira pritiskom na
taster za prikaz zadnje kamere. RVM je namenjen olakšavanju vožnje unazad.
Kamera rezolucije od 1 MP od koristi je i kod priključivanja prikolice. Sada
vozilo ima dodatno RVM dugme koje omogućava aktiviranje u vožnji, kada vozač
poželi da pogleda šta mu se približava otpozadi. Tu je i sistem za upozoravanje
na prepreke kod izlaska iz vozila (SEW) koji vozača parkiranog vozila upozorava
kada u slučaju otvorenih vrata sistem prepozna približavanje drugog vozila.
Unapređen je i sistem za upozoravanje na poprečni saobraćaj kod vožnje unazad
(RCCA). RCCA prepoznaje rizik od sudara kod približavanja vozila s leve ili
desne strane i upozorava vozača. Nakon upozorenja, ako opasnost još traje, RCCA
automatski koči u nuždi i tako sprečava sudar.
Novi motori kombinuju
izuzetne perfomanse
Porodica Ceed kupcima nudi najsavremenije pogone, uključujući
plug-in hibrid (PHEV) i blagi hibrid (MHEV), snage od 100 KS do 204 KS. Stranke
Ceed-a moći će da biraju između turbo benzinskih (1.0 T-GDI i 1.5 T-GDI) i
dizel motora (1.6 CRDi), koji dele Kijinu motornu tehnologiju Smartstream.
Motori Smartstream sadrže Kijinu motornu tehnologiju sa vremenski promenjivim
upravljanjem otvaranja ventila (CVVD) koja optimizuje performanse. CVVT je
poboljšan i pomoću ventila niskog pritiska za reciklažu izduvnih gasova (LP
EGR) koji delimično vraća vruće gasova iz motora u komoru za sagorevanje kako
bi smanjio gubitak usled pumpanja i poboljšao iskorišćenje goriva.
Novi 1,5-litarski T-GDi motor proizvode u Kijinoj fabrici u
Slovačkoj, gde proizvode i sve članove porodice Ceed. Ovaj novi Smartstream
motor, koji će zameniti dosadašnji 1.4 T[1]GDi,
raspoloživ je u paru sa 7-stepenim menjačem s dvostrukim kvačilom (7DCT) ili s
6- stepenim ručnim menjačem (6MT) i proizvodi 160 KS, dok ujedno u vazduh
ispušta niže emisije štetnih gasova. Novi 1,5-litarski turbo benzinac je u
ponudi i kao blagi hibrid (MHEV), dok je dizelski Ceed sa 136 KS rapoloživ kao
blagi hibrid sa inteligentnim ručnim menjačem (iMT) ili 7DCT automatikom. Po
prvi put je MHEV i DCT tehnologiju dobio i 1.0 turbo benzinski motor koji
kupcima nudi niže emisije. Tehnologija blagog hibrida (MHEV) pored nižih
emisija donosi i bolje iskorišćenje goriva što znači manju potrošnju goriva.
PHEV varijante pokreće 1.6 GDi benzinski motor sa 141 KS sa 6-stepenim ručnim
menjačem. Ovaj pogon dolazi s baterijskim sklopom kapaciteta od 8,9 kWh, koji s
jednim punjenjem omogućava vožnju na struju do 57 kilometara.
Za GT varijante kao vrh ponude tu je 1.6 T-GDi motor sa 7DCT menjačem i 204 konjske snage. Užitak u vožnji moguće je povećati pomoću menjačkih poluga iza upravljača i tri načina vožnje: Eco, Comfort i Sport. GT sportski način ekskluzivno je namenjen ispunjavanju očekivanja vozača GT-ova. Menjač iMT 'clutch-by-wire' sa MHEV sistemom omogućava bolje iskorišćenje goriva i niže emisije CO2, ali i pruža zabavnu vožnju, karakterističnu za klasične ručne menjače. Za prenos će kupcima biti na raspolaganju standardni 6-stepeni ručni ili sve popularniji 7- stepeni automatski menjač s dvostrukim kvačilom. Evropska proizvodnja kreće u avgustu, prodaja na jesen Proizvodnja unapređenog Ceed-a kreće sredinom avgusta u Kijinoj evropskoj fabrici (Žilina, Slovačka), a početak prodaja se očekuje na jesen.
Komentari(0)