Unapređeni Kia Stonic - Laki hibrid i novi sistemi asistencije
Kia Motors je predstavila osetna unapređenja svog krosovera Stonica kojima će ojačati položaj ovog popularnog modela u segmentu manjih krosovera (B-SUV)
Unapređeni Stonic sada vozačima nudi nove Smartstream motore, sa inovacijama koje poboljšavaju efikasnost. Između ostalog nudi i Kijin novi benzinski 48-voltni laki hibrid EcoDynamics+, koji dolazi i sa Kijinim novim clutch-by-wire inteligentnim ručnim menjačem. Unutrašnjost i spoljašnjost Stonica ostaju gotovo nepromenjeni, ali će vlasnici dobiti mnogo više mogućnosti personalizacije vozila nego pre, jer su sada na raspolaganju nove boje karoserije i krova, a dodati su i novi paketi boja i novi dizajn naplataka.
U unutrašnjosti će vozač i saputnici
najpre primetiti veći 8,0-inčni ekran na dodir (do sada je bio 7-inčni) sa
infotainment i navigacionim sistemom, koji donosi nove funkcije 2. faze Kijine
telematike UVO Connect. Bezdednost i asistencije vozaču unapređeni su sa novim
naprednim sistemima asistencije (ADAS). Stonic, koji je na evropskom tržištu
prisutan od kraja 2017., do danas je na godišnjem nivou postao 4.
najprodavaniji model (ispred njega su Ceed, Sportage i Picanto). Ukupno je u
Evropi do danas prodato više od 150.000 Stonica.
Unapređeni Stonic stiže na jesen
Stonic, koji kod nas i drugde u Evropi stiže na jesen, kao i svi ostali modeli Kia standardno pruža Kijinu legendarnu 7-godišnju garanciju koja važi za celo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja kilometraže). Unapređeni Stonic će nuditi Kijin benzinski laki hibrid (MHEV) EcoDynamics+. U kombinaciji sa novim Smartstream 1,0-litarskim T-GDi motorom sa 48-voltnim MHEV sistemom, EcoDynamics+ pogon omogućava bolju efikasnost i neprimetno delovanje elektro motora. Kompaktna 48-voltna litijum-ionska polimerna baterija zameniće benzinsku snagu sa električnom i tako produžava ‘nedelovanje’ sa novim starterskim generatorom za lake hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator - MHSG). MHSG je preko kaiša povezan sa radilicom i neprimetno preklapa između načina ‘motor’ (srp.: elektromotor) i generato.
U načinu motor tokom ubrzavanja MHSG
omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenje motora i snižava
emisije. Tokom smanjivanja brzine MHSG pod određenim uslovima preklapa na način
generator čime rekuperiše energiju sa radilice kako bi napunio bateriju. Novi
Smartstream motor zamenjuje Stonicovu pređašnju generaciju 1,0-litarskog
‘Kappa’ TGDI motora. Opremljen je sa Kijinom naprednom tehnologijom promenjivog
upravljanja ventilima (CVVD), a tu su i druge inovacije.
CVVD omogućava motoru da neprimetno
preklapa između različitih ciklusa sagorevanja u zavisnosti od opterećenja čime
smanjuje potrošnju goriva u svim voznim uslovima. Smartstream motor proizvodi
jednaku snagu kao pređašnji Kappa motor 100 ili 120 KS, u zavisnosti od
menjača. Na primer, najveći obrtni momenat kod varijante sa 120 konjskih snaga
sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (7DCT) veći je za 16% (200
Nm).
Novi EcoDynamics+ motor smanjuje
Stonicove emisije CO2 između 8,1 % i 10,7 %. Oba 48-voltna pogona biće
opremljena sistemom izbora načina vožnje (Drive Mode Select - DMS), koji
vozačima omogućava da među opcijama Eco, Sport i Normal izaberu svoj način.
EcoDynamics+ varijante su raspoložive i sa Kijinim inteligentnim ručnim
menjačem (iMT). Sistem clutch-by-wire razvijen je sa ciljem pružanja boljeg
iskorišćenja goriva i nižih emisija CO2, dok ujedno omogućava zabavnu vožnju
karakterističnu za konvencionalne ručne menjače.
Umesto mehaničke veze iMT kontroliše
kvačilo potpuno elektronski. Neprimetno se integriše sa starterom-generatorom
lakog hibrida (MHSG) i u "coastingu" - to je stanje kada vozilo ide
bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja, gasi motor
pre nego Kijin ISG sistem stani/kreni (Idle Stop & Go). Oba menjača (iMT i
7DCT) omogućavaju kratka razdoblja "ugašenog motora" tokom coastinga
pri brzini do 125 km/h, koji se ponovo aktivira kada vozač pritisne papučicu
gasa ili kvačilo.
Nove Smartstream inovacije za još bolju efikasnost svih motora
Unapređeni Kia Stonic donosi ključne
dorade postojećih benzinskih motora, koji su postali efikasniji, imaju niže
emisije CO2, kao i bolja vozna svojstva. Pored EcoDynamics+ varijanti u ponudi
će biti i nehibridni benzinski motori - novi 1.0 T-GDi motor sa 100 konjskih
snaga i nova varijanta 1,2-litarskog atmosferskog motora sa inovativnom
tehnologijom dvostrukog ubrizgavanja (Dual Port Fuel Injection) sa 84 KS.
Taj motor zameniće multipoint sa
novim dvostrukim ubrizgavanjem goriva (DPFI), koji optimizuje vreme
ubrizgavanja za maksimalnu uštedu. 1.0 T-GDi motor sa 120 KS pored standardnog
6-stepenog ručnog menjača (umesto dosadašnjeg 5-stepenog ručnog) opcionalno
nudi i mogućnost izbora 7DCT menjača.
Tehnologija
Druga faza telematike UVO Connect i
8,0-inčni ekran na dodir sa infotainment sistemom Stonic donosi unapređeni
ekran na dodir sa navigacionim sistemom koji nudi Kijinu inovativnu 2. fazu
telematskog sistema UVO Connect, koja poboljšava povezivost i upravljanje
vozila. Stonic je standardno opremljen sa 8,0-inčnim ekranom na dodir, koji
emituje audio sadržaje, dok je opcijski moguće naručiti i satelitsku
navigaciju. Pored toga donosi i Bluetooth multipovezivost koja korisnicima
omogućava povezivost dva mobilna uređaja istovremeno, jednog za handsfree
telefoniranje i upotrebu medija, a drugog samo za medije. Sistem standardno
omogućava upotrebu na platformama Apple CarPlay i Android Auto za čiju upotrebu
više nije potreban kabal.
Unapređeni Stonic sa sistemom UVO
Connect vozačima omogućava pristup različitim podacima, saobraćajne informacije
uživo, vremenska prognoza, zanimljive tačke, cene goriva i detalji o
eventualnim uređenim parking mestima i uz cestu, uključujući cene, lokaciju i
raspoloživost. Prepoznavanje glasa korisnicima omogućava traženje zanimljivih
mesta, traženje adrese, pružanje vremenske prognoze ili slanje sms-ova sa
glasovnim naredbama. Nova usluga online navigacije koristi podatke iz baze u
oblaku u realnom vremenu i istorijske podatke sa ciljem predviđanja najbrže
rute.
UVO App, koji deluje na platformama
Android i Apple, nudi i nove funkcije 2. faze, uključujući i navigaciju zadnjeg
kilometra. Ova nova funkcija biće od pomoći korisnicima kad žele nastaviti do
konačnog cilja, na primer kad parkiraju vozilo i nastave peške. To Kijinim
strankama nudi idealno navigaciono rešenje u gradovima gde su parkirališta
često udaljena od trgovina, barova i restorana. Stranke u aplikaciji UVO mogu
koristiti novu funkciju prenos korisničkog profila. Ovaj sistem koristiće onim
vozačima koji redovno menjaju različita vozila Kia opremljena sa uslugama UVO
Connect, na primer vozačima službenih ili iznajmljenih vozila ili pak porodicama
sa više korisnika usluge UVO Connec.
Dizajn i personalizacija
Spolja i iznutra je dizajn
unapređenog Stonica ostao gotovo nepromenjen, novi su jedino puni LED farovi sa
odvažnijim oblikom. Sa novim stilom kompaktnog krosovera koji već od samog
lansiranja nudi moderan izgled Kia daje kupcima nove mogućnosti da Stonica
prilagode svojim željama. Kupcima su na raspolaganju novi 16-inčni
aluminijumski naplaci i dve nove boje karoserije, Perennial Grey i Sporty Blue.
Paleta boja kupcima nudi 9 boja
karoserije, između ostalog i dvobojne kombinacije karoserije i krova. Sa novim
žutim krovom (Most Yellow) sada se broj dvobojnih kombinacija popeo na 20,
zavisno od tržišta i opreme vozila. Da je dvobojni krov popularan kod kupaca
Stonica govori podatak da je 33% kupaca izabralo ovu opciju. U kabini je novost
novi i veći, 8,0-inčni ekran na dodir, a vozači će znati da ceniti i novi
visokorezolucioni 4,2-inčni digitalni ekran među meračima. Nove opcije za
personalizaciju kabine su plavi i žuti paket, što znači da kupci mogu birati
među 4 paketa, zavisno od tržišta i opreme.
Novi sistemi asistencije i bezbednosna pomagala
U zavisnosti od opreme unapređeni
Stonic donosi novi sistem asistencije ADAS, koji uključuje sistem za
sprečavanje naleta (FCA) sa prepoznavanjem pešaka, vozila i biciklista, sistem
za održavanje vozila na voznoj traci (LKA), sistem za upozoravanje na
dekoncentrisanost vozača (DAW), sistem za upozoravanje na mogućnost sudara u
mrtvom uglu (BCW), sistem asistencije za pomoć kod sprečavanja sudara sa vozilima
u mrtvom uglu(BCA), inteligentni sistem za upozoravanje na ograničenja brzine
(ISLW), radarski tempomat (SCC) i sistem za održavanje vozila na voznoj traci
sa prilagođavanjem udaljenosti od vozila ispred i sa automatskim ubrzavanjem
nakon aktiviranja migavaca (LFA).
Sistem LFA u saradnji sa radarskim tempomatom za održavanje bezbednog rastojanja do vozila ispred kontroliše ubrzavanje, kočenje i upravljanje s obzirom na vozilo ispred i vozne prilike. Sistem koji deluje u vožnji do 180 km/h koristi kameru i senzore za praćenje podnih oznaka i tako održava Stonica na sredini trake. Stonic dobija i sistem za pomoć kod vožnje unazad (RCCA) koji vozača upozorava i zaustavlja vozilo ako sistem na parkiralištu sa leve ili desne strane prepozna približavanje drugog vozila, a tu je i novi sistem za upozoravanje na putnike na zadnjim sedištima (ROA) koji upozorava vozača ako slučajno zaboravi dete ili kućnog ljubimca na zadnjem sedištu. Unapređeni model je standardno opremljen sa šest bezbednosnih vazdušnih jastuka i ISOFIX sidrištima za dečja sedišta.
Komentari(0)