Urlik novog Abarth 500e - Više od 6.000 sati posvećeno kreiranju savršenog zvuka

Abarth 500e nastavlja da se igra sa svojim legendarnim zvukom zahvaljujući generatoru zvuka koji su kreirali ekipa i studio u okviru ekosistema Stellantis

    foto: Stellantis
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Abarth nastavlja da zadivljuje i izaziva snažne emocije kod svih ljubitelja ovog modela širom sveta sa svojim novim modelom Abarth 500e i jedinstvenim generatorom zvuka koji ga čini jedinim te vrste u segmentu električnih hot hečbekova. Novi potpuno električni dodatak liniji Scorpion integriše ekskluzivan zvučni sistem koji je razvio posvećeni tim za dizajn zvuka u saradnji sa produkcijom Sound Design Studios. Dizajn zvuka, njegov razvoj i integracija realizovani su u italijanskom NVH odeljenju (Buka, vibracija i oštrina) kompanije Stellantis. U istom odeljenju koje je overilo zvuk istorijskog izduvnog sistema Abarthovog modela - Record Monza.

Projekat je trajao oko dve godine, sa otprilike 6 meseci neprekidnog rada. Više od 6.000 sati utrošeno je na analizu i kreiranje savršenog zvuka za svaku fazu iskustva vožnje uz tim od nekoliko ljudi koji su bili uključeni u projekat. Šef tehničkog odseka pobrinuo se za oblast automobila i fokusirao se na koordinaciju različitih aktera. Pored toga, NVH stručnjaci bavili su se unapređenjem zvuka, s fokusom kako na kreativni tako i na tehnološki deo procesa stvaranja zvuka. Radili su na razvoju zvuka i demo-a, kao i na različitim koracima zvučnog kola, od razvoja softvera do stvaranja samog zvuka. Deo zvučnih testova i ispitivanja je odrađen u poluanehogenoj komori – prostoriji koja je posebno dizajnirana da ima izuzetno nizak nivo buke, kao i visok nivo akustične izolacije iz spoljašnjosti – kako bi se omogućila precizna i pouzdana merenja nivoa buke. Zahvljujući refleksivnom podu, moguće je rekreirati akustički refleksivnu podlogu, poput druma. Posebne funkcije čine poluanehogenu komoru savršeno tihom, omogućavajući specijalistima za zvuk da razluče buku od okruženja.

Da bi se postigao savršen rezultat koji bi što više ličio na original, trenutni zvuk Abarth benzinca snimljen je u svim različitim fazama iskustva u vožnji—ubrzanje, usporavanje, kočenje, brzo skretanje u krivinama i još mnogo toga. Štaviše, izvršene su specifične kalibracije zvuka. Snimci su zatim pažljivo analizirani kroz namenske tehničke alate i procese kako bi se izdvojile sve frekvencije karakteristične za Abarth, što je u suštini njegov DNK, u cilju stvaranja novog tona u virtuelnoj matrici obogaćenoj dodatnim zvucima.

Matrica je testirana van mreže u studiju i na statičkom automobilu kroz različite iteracije i konfiguracije da bi se postigla savršena kombinacija krajnjeg ishoda. Konkretno, zahvaljujući softveru, matrica prilagođava različite komponente snimljenog zvuka kako bi se postigao najefektniji rezultat za vozača. Dodatni zvuci su nasnimljeni na matricu kako bi se istorijski zvuk Abartha uklopio sa osećajem budućnosti koji se nalazi na novom modelu Abarth 500e.

Važna stavka bila je pažljivo balansiranje generatora zvuka kako bi se vozaču pružilo najprijatnije iskustvo vožnje čak i pri velikim brzinama, uz poštovanje ograničenja homologacije za zagađenje bukom i pružanje realističnog zvuka. Zapravo, intenzitet sistema generatora zvuka direktno je proporcionalan brzini kojom se automobil vozi, a zvuk se za sve namere i svrhe različito obrađuje kroz spoljašnji zadnji zvučnik. Kreće se od IDLE, gde je motor na najnižem nivou snage i generator zvuka replicira zvuk izduvnih gasova modela Record Monza u leru, do SIGNATURE, koji se menja u zavisnosti od brzine, zadržavajući ton tipičan za Abarth sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Ukratko, SIGNATURE sadrži sve informacije koje dajemo pojačalu - od praznog hoda do progresivne brzine, paljenja i gašenja.

Novi Abarth 500e je u stanju da ponudi sve karakteristike luksuznog automobila sa samo 3,6 metara a da pritom ne zaboravi svojstven DNK brenda. Zahvaljujući generatoru zvuka, ovo je jedini hot hečbek sposoban da dočara zvuk istorijskog SUS motora i obezbedi akustičnu snagu sportskog automobila sa SUS motorom koji dostiže granice dozvoljene propisima o homologaciji. Abarthov „urlik” generatora zvuka može da se uključi i isključi kada se automobil zaustavi preko seta podešavanja.

Komentari(0)

sortiraj