Volvo Cars u vozila uvodi kamere za bolju bezbednost

Volvo Cars otkrio je novi korak ka svojoj ambiciji da se okonča pojava smrtnih slučajeva u njihovim automobilima rešavanjem pitanja intoksikacije i ometanja

    foto: Volvo
    Podeli




Pored vožnje prekomernom brzinom, koju kompanija ima nameru da reši uz pomoć ograničenja maksimalne brzine, intoksikacija i ometanja su dve dodatne glavne oblasti za zabrinutost u odnosu na bezbednost u saobraćaju. Zajedno, ove tri oblasti čine glavne „nedostatke“ u viziji kompanije Volvo Cars o budućnosti sa nula smrtnih slučajeva u saobraćaju i zahtevaju fokus na ponašanje ljudi u bezbednosnim naporima same kompanije.

Na primer, podaci NHTSA pokazuju da je u Sjedinjenim Američkim Državama gotovo 30 procenata svih smrtnih slučajeva u saobraćaju tokom 2017. godine rezultat vožnje vozača koji su bili pod dejstvom opijata. Volvo Cars veruje da bi intoksikaciju i ometanja trebalo rešiti ugradnjom unutrašnjih kamera u vozilima i ostalih senzora koji nadgledaju vozača i omogućavaju vozilu da interveniše ukoliko vozač koji je očigledno pod uticajem opijata ili koji je ometen ne reaguje na signale upozorenja i rizikuje nezgodu koja može dovesti do ozbiljnih povreda ili smrtnog slučaja.

Intervencija može podrazumevati ograničenje brzine vozila, uzbunjivanje Volvo on Call servisa za pomoć i, kao konačnu meru, aktivno usporavanje i bezbedno parkiranje vozila.

Henrik Green

-Kada govorimo o bezbednosti, naš cilj jeste da izbegnemo sve nezgode umesto da ograničimo uticaj same nezgode kada je ona očigledna i neizbežna. U ovom slučaju, kamera nadgleda ponašanje koje može dovesti do ozbiljnih povreda ili smrtnog slučaja - izjavio je Henrik Green, viši potpredsednik sektora za istraživanje i razvoj u Volvo Cars.

Primeri takvog ponašanja su kompletno odsustvo upravljanja u dužem vremenskom periodu, vozači koji oči drže zatvorene ili koji ne posmatraju put u dužem vremenskom periodu, kao i ekstremno kretanje između traka ili ekstremno spore reakcije. Sistem za nadzor vozača koji je opisan iznad je bitan element koji omogućava vozilu da donese odluku koja vodi izbegavanju nezgoda koje mogu izazvati teže povrede ili smrtni ishod.

Trent Viktor

-Postoji veliki broj nezgoda koje se javljaju kao rezultat delovanja vozača koji su pod uticajem opijata - kaže Trent Viktor, profesor ponašanja vozača u Volvo Cars. - Neki ljudi i dalje veruju da su u stanju da voze iako su popili, i da to ne utiče na njihove sposobnosti. Želimo da se osiguramo da se ljudi ne dovode u opasnost kao rezultat uticaja opijata.

Uvođenje kamera u sve Volvo modele počinje od sledeće generacije Volvo skalabilne SPA2 platforme vozila na početku 2020. godine. Detalji o tačnom broju kamera i njihovim pozicijama u unutrašnjosti vozila slede malo kasnije, a ovo obaveštenje bi trebalo posmatrati u sklopu ograničavanja najveće brzine u svim vozilima na 180 km/h od modela 2021. godine u svrhu slanja snažne poruke u vezi sa opasnostima prekoračenja brzine.

Volvo pokreće diskusiju

Kompanija želi da pokrene diskusiju na temu da li proizvođači vozila imaju pravo, ili čak i obavezu da u vozila ugrade tehnologiju koja prati ponašanje vlasnika automobila. I ograničenje brzine i instalacija kamera u vozila pokazuju na koji način proizvođači vozila mogu preuzeti aktivnu odgovornost u postizanju nulte tolerancije u smrtnim slučajevima na drumu podrškom odgovornijem ponašanju vozača.

Komentari(0)

sortiraj