Volvo XC40 SUV - Prvo električno vozilo
Sa potpuno električnim Volvom XC40 SUV, kompanija Volvo Cars lansira svoje prvo električno vozilo
Napredak u oblasti električnih vozila predstavlja najveću promenu u istoriji automobilizma. Nakon više od stotinu godina vozila ne pokreće benzinski ili dizel motor, a zahvaljujući bateriji koja je ugrađena u dno vozila, jezgra tog prevoznog sredstva promenjena je u potpunosti.
Sa potpuno električnim Volvom XC40 SUV, kompanija Volvo Cars lansira
svoje prvo potpuno električno vozilo, a u skladu sa svojom tradicijom,
predstavlja i jedan od najbezbednijih automobila u saobraćaju, i to uprkos
inovativnom sklopu promena bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Malin Ekholm
-Nije važno šta pokreće vozilo i bez obzira na to da li je reč o
elektromotoru ili motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, Volvo mora biti bezbedan.
Potpuno električni XC40 biće jedno od najbezbednijih vozila koja smo ikad
proizveli - izjavila je Malin Ekholm, vođa oblasti bezbednosti kompanije Volvo
Cars.
Bezbednost kao prioritet
Uz uvažavanje veoma visokih standarda bezbednosti prvobitnog XC40,
inženjeri zaštite iz kompanije Volvo Cars morali su potpuno da preoblikuju i
ojačaju prednju konstrukciju vozila zbog izostanka motora da bi ispunili visoke
zahteve bezbednosti kompanije Volvo Cars i očuvali visok stepen bezbednosti za
putnike, kao što to obezbeđuju i druga vozila marke Volvo.
-Osnovni koncept po pitanju bezbednosti ovog vozila jednak je konceptu
drugih automobila Volvo. Ljudi sede u vozilu, dakle, ono mora biti osmišljeno
tako da garantuje bezbednost - dodala je Malin Ekholm.
Za vozila Volvo razvijena je nova i jedinstvena bezbednosna
konstrukcija za putnike i bateriju u XC40 da bismo unapredili bezbednost
putnika i zaštitili bateriju u slučaju sudara. Bateriju štiti bezbednosni kavez
s okvirom od ekstrudiranog aluminijuma. Postavljen je na sredinu karoserijske
konstrukcije, što stvara ugrađenu „zgužvanu zonu“ oko baterije. Postavljanje
baterije na dno vozila takođe doprinosi nižem težištu, za bolju zaštitu u
slučaju prevrtanja.
Nova tehnologija bezbednosnih
sistema
Pa ipak, karoserijska konstrukcija vozila je ojačana, ne samo spreda
nego i pozadi. Električni pogon je ugrađen u karoserijsku konstrukciju radi
boljeg preusmeravanja energije koja nastaje prilikom sudara dalje od kabine i
manjeg opterećenja putnika u vozilu. XC40 sa električnim pogonom takođe
predstavlja novu tehnologiju u oblasti aktivnih bezbednosnih sistema. Reč je o
prvom modelu marke Volvo koji karakteriše nova platforma senzora naprednih sistema
pomoći vozaču (ADAS) sa programskom opremom koju je razvio Zenuity, mešovito
preduzeće u vlasništvu kompanija Volvo Cars i Veoneer.
Nova platforma
Nova platforma ADAS je savremen, nadogradiv aktivni bezbednosni sistem koji čine brojni radari, kamere i nadzvučni senzori. Zahvaljujući mogućnosti nadogradnje omogućava jednostavan daljnji razvoj i postavlja temelj za buduću implementaciju tehnologije autonomne vožnje. Kod ovog četvorotočkaša baterija se do 80 odsto puni za nešto manje od 40 minuta. Sa napunjenom baterijom ova momčina može da pređe i do odličnih 400 kilometara. Model ima dva motora od po 150 kW koji razvijaju čak 400 konjskih snaga.
Komentari(0)