Zašto ne treba štedeti pri kupovini zimskih guma
Zimske gume su zakonska obaveza već duži niz godina! Međutim, veliki broj vozača pokušava da nađe način kako da odloži ovu obavezu bar na neko vreme
To nije preporučljivo, jer su kazne za one koji ne poštuju zakon veoma visoke i kreću se u rasponu od 6.000 do 20.000 za fizička lica i od 100.000 do 800.000 za pravna lica. Osim što se materijalno ne isplati, gore od toga je što se u pitanje dovodi bezbednost, kako vozača koji voze na neadekvatnim gumama, tako i drugih učesnika u saobraćaju.
Neadekvatna zimska oprema dovodi do nesreća
Naime, najmanje svaka četvrta
saobraćajna nesreća, sa lakšim ili težim povredama, tokom jeseni i zime,
prouzrokovana je klizavim i zaleđenim putevima. Kao uzrok navodi se i neadekvatna
zimska oprema. Testovi su pokazali da je put kočenja automobila sa šarom dubine
3 mm oko 10 metara duži nego kada su na vozilu nove gume sa šarom dubine oko 8
mm. Vožnja na letnjim gumama je u hladnim uslovima veoma rizična, jer će trag
kočenja biti duplo duži nego na zimskim.
Ove informacije dobar su razlog za
kupovinu novih zimskih guma, a evo saveta kako da se napravi kvalitetan izbor.
Preporuka stručnjaka kompanije Continental je da se, zarad veće bezbednosti,
zimske gume montiraju na sva četiri točka, što će omogućiti maksimalnu
upravljivost i umanjiti rizik proklizavanja, kako na prednjoj tako i na zadnjoj
osovini. Ono što karakteriše većinu zimskih guma je da imaju jedinstvene
performanse koje smanjuju rizik od snega, leda i niskih temperature na putu, a
ujedno omogućavaju vozaču bolju kontrolu za volanom.
Nisu sve zimske gume iste
Međutim, nisu ni sve zimske gume
iste. Tri stavke prave bitnu razliku, a to su ekonomičnost, bezbednost i buka
koju proizvode. Na kupovinu kvalitetnijih zimskih, odnosno premium guma, može
se gledati kao na dobru investiciju, kažu iz kompanije Continental. Osim što će
priuštiti bezbednu vožnju koja nema cenu, ove gume će uštedeti potrošnju na
duže staze, a zahvajujući boljem sastavu gazećeg sloja, duže će zadržati svoje
performanse. Zvuk koji se stvara prilikom kotrljanja biće znatno tiši nego u
jeftinijim varijantama. Nove tehnologije razvile su modele koji spoljašnju buku
smanjuju čak do 9 dB. Unutrašnja buka zavisi dalje od vrste vozila, brzine i
puta po kome se kreće.
All season, odnosno gume predviđene
za sva godišnja doba gube bitku u ovom takmičenju jer će se zbog velikog
raspona temperatura, od letnjih 40 do zimskog minusa, mnogo brže pohabati i
izgubiti svoje performanse. Takođe, ni po kvalitetu ne mogu da pariraju premium
zimskim gumama.
Na samom kraju nalaze se jeftinije,
odnosno budžet gume, koje osim što će trenutno biti novčana ušteda, na duže
staze se verovatno neće isplatiti. Znatno brže će se pohabati i izgubiti
svojstvo i fleksibilnost. Sa druge strane, veća je verovatnoća da neće biti
dovoljno pouzdane ako se automobil nađe na nekoj jačoj zimi, kada je
temperatura u velikom minusu, a putevi zaleđeni.
Bezbednost na prvom mestu
Zaključak je sledeći! Ako već postoji mogućnost da se izdvoji budžet za premium zimske gume, ono što se dobija su odlične performanse na snegu za veliki užitak tokom vožnje, precizno upravljanja vozilom uz izuzetno mali otpor kotrljanja, koje smanjuje potrošnju goriva i performanse kočnica za maksimalnu bezbednost, a to je na samom kraju neprocenjivo.
Komentari(0)