Zašto treba zameniti pneumatike kada spoljna temperatura počne da raste

Za one kojima je stalo do kvaliteta pneumatika, a pre svega do bezbednosti, prolećne temperature jasan su pokazatelj da je došlo vreme da se razmišlja o zameni pneumatika iz zimskih u letnje

    foto: Continental
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Bez obzira na to što zakonski propisi još nekoliko nedelja ne zahtevaju ovu akciju, razloga za zamenu već sada ima mnogo. Osim boljeg upravljanja i prianjanja na asfalt koje letnji pneumatici omogućavaju, jedinjenje od kojeg su napravljeni je takvo da mogu da podnesu vrlo visoke temperature vazduha i topliji asfalt.

Luka Širovnik

S druge strane, jedinjenje zimskih pneumatika je takvo da će ih visoke temperature trajno oštetiti, poručuje Luka Širovnik, šef tehničke službe za korisnike u kompaniji Continental Tires za Jugoistočnu Evropu.

-Zimski pneumatici napravljeni su od visokotehnoloških jedinjenja koja su osmišljena da postignu odlične performanse pri niskim temperaturama. Samim tim, visoke temperature imaju vrlo nepovoljan uticaj na mekša jedinjenja od kojih su napravljeni ovi pneumatici, a to se ogleda u znatno većem habanju profila gazećeg sloja, gde nakon duže upotrebe tokom letnje sezone materijal gazećeg sloja počinje da se cepa, i to pojedinačni delovi profilnih blokova, naročito zimske lamele, što dodatno smanjuje radni vek pneumatika. Kao posledica toga, pneumatikom se teže upravlja i prianjanje je lošije, pa je jasno zašto se tokom letnje sezone ne preporučuje vožnja sa zimskim pneumaticima - kaže Luka Širovnik.

Veoma je važno pratiti spoljne temperature

Osim svega navedenog, veoma je važno pratiti spoljne temperature i prepoznati kada je pravo vreme za zamenu.

-Granica spoljne temperature koja razdvaja zimske i letnje uslove je oko 7 stepeni Celzijusa. Kada temperatura krajem zime počne da raste, performanse zimskih pneumatika počinju da gube na značaju. Međutim, vrlo mali broj vozača svestan je činjenice da spoljna temperatura ne predstavlja temperaturu tla, a upravo je površina ta koja igra važnu ulogu u prianjanju pneumatika. Takođe, ne treba žuriti sa zamenom zimskih pneumatika letnjim kada napolju i dalje vladaju zimski uslovi - zaključuje Širovnik.

Komentari(0)

sortiraj