125 godina brenda Škoda - Putovanje kroz vreme sa dvanaest modela
Škoda Auto kreće na putovanje kroz istoriju dugu 125 godina sa dvanaest automobila koji čine prekretnicu kompanije
Povorka, koju čine neki od najznačajnijih modela češkog proizvođača, oko sedišta kompanije u Mlada Boleslav predstavlja centralni trenutak proslave 125 godina postojanja kompanije. Povorku čine vozila od L&K Voiturette A, prvog vozila brenda koje datira iz 1905. godine, do još uvek kamufliranog Škoda Enyaq iV. Novi električni SUV će biti zvanično predstavljen kasnije ove godine i predstavlja najavu nove ere za brend Škoda.
On objedinjuje ideje, inovacije i uticaj tradicije kompanije
Škoda u jednom vozilu. Početna tačka rute je Škoda muzej u Mlada Boleslav, gde
su neka od tih vozila izložena kao eksponati. Putovanje dvanaest istorijskih
modela nastavlja se oko grada, prolazeći pored Mcely Chateau i Loučen. Škoda
centar za testiranje u Uhelniceu je takođe na planiranoj ruti.
Jedinstvena povorka
Svaki od dvanaest modela ove jedinstvene povorke oblikovao je
svoje vreme i dodao poglavlje istoriji razvoja brenda Škoda. Tradiciju
proizvođača automobila predstavljaju L&K Voiturette A koji se proizvodio
između 1905. i 1907. godine, prva generacija Škoda Superb (1934. do 1949.) i Škoda
Popular Monte Carlo (1936. do 1939.), kao i kabriolet Škoda Felicia (1959. do
1964.), a Škoda 1000 MB (1964. do 1969.), Škoda Trekka (1966. do 1972.) i Škoda
110 R Coupé (1970. do 1980.). Razdoblje od sredine 1980-ih do danas
predstavljaju Favorit (1987. do 1994.), prva generacija moderne verzije modela
Octavia (1996. do 2010.), Škoda Yeti (2009. do 2017.), Škoda Scala koja je
počela da se proizvodi 2018. godine i kamuflirani Škoda Enyaq iV, koji će se
uskoro predstaviti svetskoj javnosti.
Sve počinje s L&K Voiturette
A
Kamen temeljac za priču o uspehu kompanije Škoda Auto postavili
su osnivači Laurin i Klement 1905. godine s L&K Voiturette A. Bio je to
prvi automobil ove kompanije proizveden deset godina nakon osnivanja kompanije,
koja je započela poslovanje proizvodnjom bicikala, a kasnije i motocikala. Godine
1930. se izdvojio impresivan Superb, koji je čak i u to vreme bio vodeći model
brenda, nudeći prostranu unutrašnjost i visok nivo udobnosti u vožnji, zatim Škoda
Popular Monete Carlo koji je, zahvaljujući dizajnu menjača s prenosom na
zadnjoj osovini, imao izvanredne karakteristike upravljanja.
Upravo je u čast ovog posebnog modela, koji je slavio pobede
na legendarnom reliju Monte Carlo, Škoda predstavila Monte Carlo oznaku koja i
danas označava sportske verzije modele Fabia, Scala i Kamiq. Baš kao Popular
Monte Carlo, i Škoda Felcia iz 1959. godine je ikona dizajna. Škoda se vizuelno
unapredila zahvaljujući kabriolet verzijama, odražavajući stil koji je u to
vreme bio vrhunac mode.
ŠKODA 1000 MB sa samonosivom
karoserijom
U pripremi su i tri modela iz 1960-ih. Godine 1964. Škoda je
u revolucionarnom modelu 1000 MB predstavila samonosivu karoseriju, čime je
ušla u eru postavljanja motora u zadnjem delu. U proizvodnji bloka motora
korišćen je patentirani aluminijumski postupak livenja koji naglašava visok
stepen stručnosti mašinogradnje u Mlada Boleslav. Koncept pogona sa motorom u
zadnjem delu i pogonom na zadnjim točkovima koristio se i u modelu Škoda 110 R
iz 1970. Škoda 130 RS, koja je bila uspešna i u relijima, kasnije je izgrađena
na sportskom kupeu s dvoje vrata i još uvek se pamti u Škoda sportskim RS
modelima. Na osnovu originalne Octavia, Trekka, koja se proizvodila na Novom
Zelandu početkom 1966. godine, preteča je današnjih SUV modela. Offroad model
je napravljen prema potrebama kupaca i specifičnim zahtevima tržišta.
Pogon na prednje
točkove i premijera moderne Octavie
Još jedna prekretnica u istoriji je Škoda Favorit. Škoda je
1987. godine pokrenula pogon na prednje točkove s kompaktnim modelom koji je
dizajnirao Bertone i osim hatchback verzije, u ponudi su bile i Combi i Pickup
varijante. Octavia iz 1996. godine bila je prvi Škoda model koji je u
potpunosti razvijen pod okriljem koncerna Volkswagen, čime je utrla put
kompaniji da postane masovni proizvođač. Njegova prostranost i atraktivna cena
naknadno su postali karakteristika i svih ostalih Škoda modela. Škoda Yeti
obeležio je uspešan ulazak brenda u SUV segment 2009. godine.
Ovaj segment u kom su modeli Kamiq, Karoq, Kodiaq i
nadolazeći Enyaq iV danas čine kompletnu SUV porodicu i otvaraju vrata za novu
grupu kupaca. Yeti je takođe uživao veliku popularnost zahvaljujući brojnim
inovativnim Simply Clever rešenjima, poput individualno podesivih VarioFlex
sedišta. Škoda je 2018. godine predstavila novi dizjanerski jezik sa modelom Scala
i sada nudi još emotivniju spoljašnjost pored izdašnog prostora
karakterističnog za brend. Istovremeno, proizvođač je napravio iskorak u
pogledu povezivanja - Scala je prva Škoda koja je „uvek online“.
Enyaq iV vodi brend ka
električnoj budućnosti
Baš kao što je i ostalih jedanaest prekretnica oblikovalo svoje razdoblje, nova Škoda Enyaq iV imaće značajan uticaj na godine pred nama. Kombinuje sve Škoda vrline kao što su domišljatost, inventivnost, stručnost u dizajnu i smelost sa naprednim tehnologijama. Predstavlja suštinu svih vrednosti Brenda - iznenađujući, praktičan i jednostavno pametan. Enyaq iV rezultat je 125 godina iskustva u razvoju, kreativnosti i strasti i vodi kompaniju prema održivoj i električnoj budućnosti. Svetska premijera održaće se u drugoj polovini godine, a lansiranje na tržištima je predviđeno za prvi kvartal 2021. godine.
Komentari(0)