Alfa Romeo Tonale - Veran plemenitom italijanskom sportskom duhu
Tonale je napravljen u Italiji, u redizajniranom postrojenju Giambattista Vico u Pomiljanu d’Arku, jednom od najnaprednijih proizvodnih postrojenja u automobilizmu
Dok ostaje veran svom DNK i plemenitom italijanskom sportskom duhu još od 1910. godine, s modelom Tonale, Alfa Romeo donosi radikalnu evoluciju i gleda napred u novu eru povezanosti i elektrifikacije. Konačni dizajn modela Tonale je izuzetno veran konceptu automobila iz kojeg vodi poreklo, zahvaljujući izvanrednom poslu obavljenom u centru Centro Stile Alfa Romeo. Namenjen mladom, „velegradskom“ i dinamičnom kupcu, Alfa Romeo Tonale nudi prepoznatljiv, senzualan i napredan dizajn, ističući nove stilske kanone koji su predodređeni kao referentne tačke u razvoju Alfa Romeo postavke - felne sa pet rupa, grupa u „teleskopskoj“ instrument tabli, sportski volan sa tri kraka i farovi sa sinusnom krivom. Njegove kompaktne dimenzije, dužina od 4,53 metara, širina 1,84 i visina 1,6 metara, na taj način obuhvataju jedinstvenost italijanskog dizajna i originalnog savremenog stila karakterističnog za Alfa Romeo, u sintezi između prestižnog nasleđa i pogleda u budućnost.
Vidimo da se ponavljaju stilske karakteristike koje su ušle u istoriju svetskog automobilizma, kao što je GT Line, koja se proteže od zadnjeg dela do farova, podsećajući na forme modela Giulia GT i smenjujući se sa punim i sofisticiranim kapacitetima, koji podsećaju na legendarne modele kao što je 8C Competizione. Na prednjoj strani nalazi se neponovljivi Trilobo i prepoznatljivi štit Alfa Romea Scudetto, koji predstavlja glavni fokus. Prednja svetla „3+3“ sa novom Full-LED adaptivnom matricom dočaravaju ponosni izgled SZ Zagato ili Proteo koncepta automobila. Razvijena u saradnji sa kompanijom Marelli, tri modula čine jedinstvenu liniju fronta za automobile i istovremeno obezbeđuju dnevno svetlo, dinamičke pokazivače pravca i funkciju „Dobrodošli i doviđenja“, kako bi se osigurali najbolji uslovi osvetljenja zahvaljujući uvođenju dve sofisticirane tehnologije. Zadnja svetla poprimila su iste dizajnerske naznake kao i prednja svetla i formiraju sinusnu krivu koja se u potpunosti obavija oko zadnjeg dela automobila, čineći ga zaista jedinstvenim i prepoznatljivim svetlosnim potpisom.
Senzualnost i dinamika automobila takođe su jasni u
sveobuhvatnom zadnjem prozoru, u čast 8C Competizione i u dizajnu
aluminijumskih felna koje reprodukuju kanon u stilu Alfa Romea „telefonskog
okretanja“. Inspirisan trkačkom istorijom Alfa Romea, unutrašnjost je
snažno usredsređena na vozača, sa lakim pristupom svim kontrolama za bezbedno
iskustvo vožnje bez premca. Ista briga je rezervisana i za putnike, koji imaju
idealan prostor za udobno putovanje. Ovo rezultira okruženjem dizajniranim za i
oko putnika, koje karakteriše izuzetna pažnja prema detaljima uparena sa
stalnom potragom za najvišim kvalitetom.
Unutrašnjost modela Tonale izaziva prave emocije, a da ne
pominjemo najnoviju tehnologiju, koja obezbeđuje povezano i udobno iskustvo,
istovremeno zadržavajući zadovoljstvo sportske vožnje koja uvek ostaje na
prvom mestu. Tonale zato dolazi sa najnaprednijom tehnologijom, kako bi se
obezbedilo povezano i udobno iskustvo. U standardnoj opremi, Tonale dolazi sa
ugrađenim i potpuno novim sistemom informisanja i zabave. Sa prilagodljivim
Android operativnim sistemom i 4G vezom sa ažuriranjima Over-the-Air (OTA),
takođe nudi sadržaj, funkcionalnost i usluge koje se uvek ažuriraju. Ovaj
sistem uključuje potpuno digitalni ekran od 12,3 inča, glavnu jedinicu ekrana
osetljivog na dodir od 10,25 inča i glatki, sofisticirani interfejs za više
zadataka, držeći sve na jednom mestu bez odvlačenja pažnje sa puta. Dva velika
Full TFT ekrana od ukupno 22,5 inča su najbolja u kategoriji.
Dva nivoa elektrifikacije
- Hybrid i Plug-in Hybrid
Tonale debituje sa hibridnim VGT motorom od 160 KS (turbo
motor sa promenljivom geometrijom), ekskluzivnim za Alfa Romeo. Njegov
turbopunjač promenljive geometrije uparen sa 7-brzinskim Alfa Romeo TCT
menjačem sa dvostrukim kvačilom i 48-voltnim električnim motorom od 15-kV i 55
Nm obrtnog momenta „P2“ omogućava 1,5-litarskom benzinskom motoru da pokreće
točkove čak i kada je motor sa unutrašnjim sagorevanjem isključen. Alfa Romeo
se odlučio za ovo tehničko rešenje kako bi ponudio autentično iskustvo
elektrifikacije. Menjač omogućava pokretanje i vožnju u električnom režimu pri
malim brzinama i pri parkiranju i vožnji. Prilikom lansiranja, dostupna je i
hibridna verzija od 130 KS, ponovo uparena sa 7-brzinskim Alfa Romeo TCT i
48-voltnim „P2“ električnim motorom.
Zagarantovane vrhunske
performanse
Vrhunske performanse su zagarantovane ekskluzivnim Plug-in
Hybrid Q4 motorom od 275 KS, koji postiže ubrzanje od 0-100 km/h za samo 6,2
sekunde i autonomijom u čisto električnom režimu do 80 kilometara u
gradskom krug, najbolje vrednosti u klasi u segmentu. Kao standard u Plug-in
hibridnom pogonu, vuča Q4 obezbeđuje neuporediv nivo bezbednosti i užitka u
vožnji. Za kompletiranje asortimana motora, novi dizel motor od 1,6 litara, 130
KS sa 320 Nm obrtnog momenta, uparen sa 6-brzinskim Alfa Romeo TCT automatskim
menjačem sa dvostrukim kvačilom i pogonom na prednje točkove.
Najbolja dinamika
vožnje
Tonale predstavlja reper u svojoj kategoriji u pogledu
dinamike vožnje. Obezbeđuje besprekorno dinamičko ponašanje poput sportskog
automobila, dokazano najboljom raspodelom težine i najdirektnijim upravljanjem
u svom segmentu (13.6) i činjenicom da je to jedini model u svojoj klasi koji
je opremljen integrisanim kočionim sistemom (IBS) koji uključuje fiksne
lopatice za menjanje od aluminijuma. Usvajanje fiksnih čeljusti od strane
Brembo-a, sa četiri klipa i diskovima sa samoventilacijom napred i punim
diskovima pozadi, doprinosi poboljšanim performansama kočenja. Tonale se
opredelio za potpuno nezavisan MacPherson sistem vešanja, sa amortizerima sa
selektivnim prigušenjem frekvencije (FSD). I da bi dodatno poboljšao svoje
izuzetne kvalitete na putu, čak i na površinama sa slabim prianjanjem, novi
Tonale nudi dva pogonska rešenja - Q4 pogon na sva četiri točka u Plug-in
Hybrid e-Q4 verziji i pogon na prednje točkove u Hybrid i dizel verzijama.
Poslednji su takođe opremljeni Alfa Romeo elektronskim samoblokirajućim
diferencijalom. Specifikacije su upotpunjene aktivnom suspenzijom „Dual Stage
Valve” sa elektronski kontrolisanim prigušenjem.
Eksterijer
Bočne strane se ističu po svojoj produženoj krivini ispod
struka, koju su dizajneri Alfa Romea nazvali „GT Line“, koja se proteže od
zadnjeg dela do farova, dajući definiciju karoseriji automobila i njegovom
„stavu“ iz profila. U donjem delu bočnih strana, posebno modelovanje površina
prenosi senzualnost i sportski duh u karoseriju automobila. Svi ovi
karakteristični elementi su duboko ukorenjeni u DNK brenda, na primer „GT Line“
i njeno jasno podsećanje na jednostavne, legendarne forme modela Giulia GT.
Što se tiče „modelovanja“, sa njegovim punim obimom i senzualnošću, moraju se
pomenuti određeni modeli koji su postali deo istorije automobila, kao što je 8C
Competizione i druge ikone brenda. Automobili su naizgled udaljeni u svojoj
generaciji i tipu, ali se mogu lako razlikovati posmatranjem modela Tonale iz
više perspektiva.
Na prednjoj strani ističe se novi „plutajući“ štit, ne više
kao deo branika, već kao prepoznatljiv element. Donji deo uključuje dva glavna
bočna usisnika vazduha; zajedno sa štitom stvaraju ono što je nekoliko
generacija znalo kao „Trilobo“. U gornjem delu prednjeg dela, značajne
karakteristike uključuju farove koji potvrđuju koncept „3+3“, još jedan
rezultat prerade kultnih modela kao što su SZ Zagato i konceptni automobil
Proteo. 3D geometrija svetala može se lako protumačiti kao direktan spoljašnji
produžetak štita. Isti koncept je naglašen redosledom prednjih svetala kao
„svetla dobrodošlice“ i kada se koriste pokazivači pravca.
Svetlosna jedinica je ponovo zvezda pozadi. Ona prerađuje
predlog napravljen u konceptnom automobilu, u nekoj vrsti sinusne krive koja
prelazi sa jedne na drugu stranu zadnjeg dela i postaje nedvosmislen
„svetlosni potpis“ modela Tonale. Vraćajući se određenim volumetrijskim
elementima, oblik zadnjeg stakla zavređuje pažnju. Njegova zaobljenost i sada
klasično preklapanje u donjoj središnjoj liniji karakterišu gornji deo zadnjeg
dela automobila, na sportski, ali elegantan način. Ovde takođe postoji više
referenci: pogled na gornji deo - gde se spajaju otvor za dnevno svetlo (DLO),
ivice bočnih prozora i vrh zadnjeg stakla, odmah dočaravaju kultne automobile
poput 8C Competizione.
Enterijer
Dizajn enterijera modela Tonale, koji crpi inspiraciju iz
trkačke istorije Alfa Romea, evocira njegovu strast, zahvaljujući dinamičnim i
moćnim oblicima. Sve je usredsređeno i usmereno na vozača, iako je
unutrašnjost dizajnirana i za udobnost njihovih putnika. Među
najkarakterističnijim elementima novog modela ističu se „teleskopska“
instrument tabla, sa jasnom Alfa Romeo stilskom matricom i kompaktni volan
sportskog oblika, koji obezbeđuje precizan i direktan osećaj sa volana. Volan
je takođe ukrašen ekskluzivnim aluminijumskim ručicama menjača.
U centralnom tunelu nalazi se suštinska karakteristika Alfa Romea - novi D.N.A. birač režima vožnje, a instrument tablu „orijentisanu na vozača“ karakterišu otvori za klimatizaciju: centralni su tanki, sa spoljnim otvorima u čuvenom obliku „turbine“. Sve ovo ulepšano je temom dijamantske teksture koja se vidi na otvorima, centralnom tunelu i ručkama, inspirisana preciznom mehaničkom obradom sa laserskim gravurama. Kontrolna tabla takođe uključuje dodatak osvetljen od pozadi sa efektom „neočekivanog pozadinskog osvetljenja“: kada je panel isključen, pojavljuje se grafika, a kada je uključena, ta grafika nestaje i prikazuje se nova pozadina, koristeći višebojno pozadinsko osvetljenje. Iste 3D karakteristike se mogu videti u tkaninama sedišta, od osnovnih verzija pa sve do efekta preliva sa kontrastnom bojom pozadine u alkantari i veganskoj koži, na verzijama sa najvišim specifikacijama. Ergonomska sedišta savršeno pristaju za svakodnevnu upotrebu, u mladom i dinamičnom stilu koji je rezultat upotrebe neoprenskih tkanina koje se obično viđaju u sportskoj odeći. Unutrašnjost modela Tonale je prema tome izvanredno, inkluzivno iskustvo, omogućeno impresivnom, gostoljubivom kabinom za putnike sa dinamičkim karakteristikama koje cene ljubitelji vožnje.
Komentari(0)