Avenger - Prvi potpuno električni Jeep terenac
Što se tiče elektrifikacije, Jeep Avenger je opremljen sa 400-voltnim električnim pogonskim sistemom nove generacije koji kombinuje novi električni motor i novu bateriju
Na Sajmu automobila u Parizu brend Jeep nedavno je predstavio svoje prvo ikada BEV vozilo. Kompaktni Jeep Avenger predvodi uvođenje portfolija sposobnih, potpuno električnih vozila namenjenih za Evropu i ključna je komponenta u globalnoj strategiji elektrifikacije kao brend koji teži da postane svetski lider što se tiče terenaca sa nultim emisijama. Dizajniran i napravljen kao Jeep vozilo od prvog dana, Avenger pakuje DNK brenda Jeep u kompaktni terenac sa jedinstvenom kombinacijom sposobnosti, stila, funkcionalnosti i tehnologije kako bi zadovoljio potrebe uvek povezanih kupaca.
Proizveden u visoko efikasnoj fabrici
Stellantis u Tihiju, u Poljskoj, novi Avenger je standardno opremljen sa
sistemima Selec-Terrain® i HDC koji, zajedno sa izvanrednim prilaznim i
silaznim uglovima i odstojanjem od tla, donose impresivan nivo sposobnosti u
segment. Što se tiče elektrifikacije, Jeep Avenger je opremljen sa 400-voltnim
električnim pogonskim sistemom nove generacije koji kombinuje novi električni
motor i novu bateriju. Korišćenjem 100 kW Mode 4 kabla na direktnu struju
priključenog na brzi javni punjač, tri minuta punjenja je dovoljno da se pređe
30 km. Takođe, 24 minuta je dovoljno da se baterija napuni od 20 do 80 odsto.
Nova
misija modela Avenger u Evropi
Razvijen u skladu sa specifičnim
potrebama evropskih kupaca, novi Avenger je kompaktni terenac koji se, sa samo
četiri metra dužine, pozicionira u brzorastućem B-segmentu terenaca, drugom
najvećem segmentu u Evropi što se tiče količine. 2023. godine, očekuje se da će
B-segment terenaca dostići 2,2 miliona godišnje prodaje, što predstavlja petinu
prodatih vozila u Evropi. Novi Avenger je pozicioniran ispod modela Renegade,
dopunjujući gamu brenda Jeep u B-segmentu terenaca. Jeep Avenger stiže u salone
početkom sledeće godine, ali kupci već sada mogu da naruče ekskluzivnu First
Edition, atraktivnu verziju sa punom opremom, na većini evropskih tržišta. Ovo
ga čini vrednim i primamljivim izborom za one koji traže alternative sa nultim
emisijama od brenda Jeep, dalje od tradicionalnijih igrača u segmentu. Novi
Jeep Avenger cilja da proširi bazu kupaca, ciljajući ljude aktivnog životnog
stila koji traže sposobniji i moderniji dizajn sa kompaktnim dimenzijama i
prostranim unutrašnjostima.
Potpuno
novi električni pogonski sistem
Jeep Avenger ima električni pogonski sistem nove generacije koji kombinuje novi električni motor i novu bateriju. Zahvaljujući velikoj snazi i obrtnom momentu, pored specifične kalibracije električnog pogona, novi Avenger nudi beskompromisno uživanje u sposobnostima na i van staze. 400-voltni električni pogonski sistem druge generacije je prvi koji će biti lansiran od strane Emotors, udruženog poduhvata kompanija Stellantis i Nidec Leroc-Somer Holding. On isporučuje 115 kW, što je jednako 156 KS i 260 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Nova baterija od 54 kWh, koju takođe proizvodi Stellantis, nudi veliku gustoću energije i odličan odnos između nominalne i korisne energije. Specifično, baterija se sastoji od 17 modula i 102 ćelije koje koriste NMC 811 litijum-jonsku formulu i obezbeđuje 400 km dometa u WLTP ciklusu, što postaje 550 km u gradskoj vožnji.
Baterija, koja je testirana na više od 2 miliona kilometara, je izuzetno kompaktna, nenametljiva i nalazi se ispod prednjih i zadnjih sedišta i centralnog tunela. Nadalje, zaštićena je velikim odstojanjem od tla i donjim zaštitnim pločama tokom vožnje van staze. Punjenje novog modela Avenger je veoma jednostavno. Korišćenjem 100 kW Mode 4 kabela na direktnu struju priključenog na brzi javni punjač, tri minuta punjenja je dovoljno da se pređe 30 km. Takođe, 24 minuta je dovoljno da se baterija napuni od 20 do 80 odsto. Uzimajući u obzir da evropski kupci u proseku putuju 30 km dnevno, verovatno je da se vozilo može voziti danima bez punjenja. S druge strane, sa 11 kW Mode 3 kabelom na naizmeničnu struju povezanu na Wallbox ili javni punjač, moguće je napuniti vozilo (od 0% do 100%) za 5,5 sati.
Prevashodna
sposobnost
Ključni stub Jeep terenca je njegova
sposbnost, koja danas uključuje održiviji pristup zahvaljujući 4xe plug-in
hibridnoj tehnologiji i sada sa potpuno električnim pogonskim sistemima. Novi
Avenger je prvo Jeep vozilo sa prednjom vučom koje je standardno opremljeno sa
sistemima Selec-Terrain® i HDC, koje ga, zajedno sa impresivnim prilaznim
i silaznim uglovima i odstojanjem od tla, čine zlatnim standardom u segmentu.
Sistem Selec-Terrain nudi šest
režima: „Normal“ za svakodnevnu vožnju; „Eco“ za povećanje dometa; „Sport“ za
zabavniju vožnju; „Snow“ za maksimalno prianjanje na zaleđenim putevima ili
stazama; „Mud“ za optimizovanje performansi na blatu i bolje prianjanje; i
„Sand“ radi smanjenja rizika od zaglavljivanja na peščanom tlu. Arhitektura
vozila dostiže najviše moguće nivoe kompaktnosti bez uticaja na bilo koju
prepoznatljivu karakteristiku brenda Jeep.
Novi Avenger je samo 4.08 metara
dugačak, što je 16 cm manje od modela Renegade. Ima kratke prednje i zadnje
prepuste, što unapređuje njegove proporcije. Takođe, njegovo prisustvo na stazi
je pojačano točkovima koji su veći nego što bi se očekivalo od vozila ove
veličine. Zahvaljujući kombinaciji kratkih prepusta i velikih točkova, Avenger
nudi najbolje odstojanje od tla u kategoriji (200 mm), kao i izvanredne
prilazne (20°), prelomne (20°) i silazne (32°) uglove, koji su ključni za
vožnju van staze, ali su takođe korisni u gradskom životu, na primer tokom
vožnje uz strmu parking rampu.
Savremeni
Jeep dizajn
Avenger prati „pristup dizajnu“ nudi modernu interpretaciju Jeep dizajna u kompaktnom paketu. Prednji deo vozila ima kultnu masku hladnjaka sa sedam proreza, autentični potpis Jeep brenda koji je evoluirao od vertikalne do horizontalnije strukture radi funkcionalne efikasnosti. Maska nagnuta napred se nalazi ispred prednjih svetala kako bi ih zaštitila u slučaju udara. Ispupčeni branici, još jedna klasični element Jeep dizajna, nudi osećaj snage i otpornosti, uz odavanje moćnog i impozantnog prisustva na i van staze. Pogled sa strane je obeležen klasičnim trapezoidnim blatobranima, dizajniranim da optimizuju okretanje točka radi maksimalne artikulacije. Vozilo ima impozantne 18-inčne felne, sa robusnim dizajnom i dijamantskim rezom, postavljene na gume od 690 mm. Silueta je pažljivo napravljena da maksimizuje aero efikasnost i prenese osećaj dinamizma, ojačan pokretnim C stubom, koji je poznata osobina u trenutnoj gami. Pozadi, vozilo ima prepoznatljiva svetla inspirisana klasičnim „X“ kanisterima za gorivo. Ovo „X“ je tema koja se ponavlja iznutra i spolja putem „X-Camo“, sheme koji kombinuje koncept „kamuflaže“ sa slovom „X“.
360
stepeni zaštite
Kako bi se smanjila šteta koji izazivaju
udari male brzine, koji čine oko 70% slučajeva u Evropi, novi Avenger je
opremljen zaštitnim pločama, oblogama od 360 stepeni i prednjim svetlima u
kućištu. Konkretno, prednja svetla se nalaze u kućištu i postavljena su visoko
radi zaštite u slučaju udara male brzine. Plus, nove terenske zaštitne ploče su
napravljene od polimera obojenog u celosti. Na primer, ukoliko se ogrebu, šteta
nije vidljiva. Takođe, na izloženim mestima, uključujući vrata, obloge su još
više kako bi se pružila dodatna zaštita.
Funkcionalni
i prostrani enterijeri
Unutrašnjost potpuno novog modela
Jeep Avenger nastavlja premisu „dizajn za funkciju“. Jasan i robusan dizajn
enterijera, koji je usidren efikasnom kontrolnom tablom, je inspirisan
istorijom brenda Jeep, posebno modelom Jeep Wrangler. Unutar vozila, pogled
odmah privlači gornji deo kontrolne table, gde je jedna horizontalna „greda“
koja uključuje sve ventilacione otvore, ambijentalno osvetljene i centralno
postavljeni 10,25-inčni ekran osetljiv na dodir, koji mogu videti i vozač i
suvozač. Donji deo kontrolne table čini otvoreni okvir za skladištenje.
Novi Avenger ima jedinstvene detalje
za ovu klasu vozila, poput premijum sedišta sa kožnim umecima koja se mogu
podešavati elektronski, sa funkcijom masaže (dostupno kasnije), višebojno
ambijentalno osvetljenje smanjuje naprezanje očiju tokom vožnje noću i široki
krovni prozor (dostupno kasnije). Bočna svetla vozila ostaju vidljiva kada se
otvori zadnja vrata radi bolje zaštite i bezbednosti. Centralna konzola je
takođe razvijena da maksimizuje dostupni korisni prostor za vozača i suvozača.
Dizajniran da pruži najveći mogući skladišni prostor u kompaktnoj šasiji, novi
Avenger ima najviše u svojoj kategoriji: 34 litra prednjeg skladišnog prostora,
što je impresivna brojka uzimajući u obzir prosek od 15 litara u segmentu.
Izvanredni rezultat je postignut
optimizacijom svih prostora i pravljenjem funkcionalnih i prostranih skladišnih
odeljaka. Dizajniran sa fleksibilnošću i modularnošću na umu, razdelnici
centralnog tunela se mogu pomeriti kako bi se napravilo mesta za razne
predmete, ili čak uklonjeni kako bi se napravio prostor za veće predmete.
Dodatan korisni prostor je takođe dostupan ispod dugmadi automatskog prenosa i
zaštićen je sklopivim magnetskim poklopcem. U ovom prostoru, mobilni telefon se
može puniti pored 1,5-litarske flaše vode. Pravila dizajna za funkciju su
takođe primenjena na gepek. Njegova zapremina je najbolja u segmentu (380
litara) i njegova funkcionalnost se vidi po visini praga za utovar gepeka koji
je smanjen na 720 mm, širini zadnjih vrata koja je takođe povećana na preko
jedan metar, i dodavanjem rampe koja se može podići bez ruku, koja nije
uobičajena u segmentu. Sedišta su napravljena od vinila sa sledećim delovima u
koži (centralni deo naslona za leđa i glavu).
Najmodernija
tehnologija
Napravljen za „uvek povezane“ kupce,
novi Jeep Avenger obezbeđuje odlično digitalno iskustvo unutar vozila. Sve
verzije su opremljene sa 10,25-inčnim UConnect radio sistemom za informacije i
zabavu, uparen sa potpuno digitalnim klasterom dostupnim u dve varijante (7 i
10,25 inča). Uconnect 10-inčni ekran ima grafiku kao pametni telefon. Takođe,
sistem nudi mogućnost da se koristi drugi uređaj na radiju putem Android Auto i
CarPlay aplikacija, da se kombinuje i bira sadržaj kako biste napravili
sopstveni interfejs (do 12 vidžeta po stranici, do 6 strana), ugrađenu TomTom
navigaciju sa unapređenom funkcijom prepoznavanja glasa i bežična ažuriranja. Novi
Jeep Avenger takođe nudi paket usluga i funkcionalnosti koji korisnici mogu da
koriste na daljinu. Na primer, zahvaljujući aplikaciji Jeep Mobile, korisnici
mogu da pronađu lokaciju svojih vozila direktno na svojim pametnim telefonima.
Korisnici takođe mogu da zaključaju i otključaju vrata, provere napunjenost
baterije, podese klimatske funkcije i napune svoje vozilo, kao i da direktno
komuniciraju sa vozilom Avenger putem glasovnog asistenta.
Napredna
oprema za pomoć pri vožnji
Jeep Avenger nudi široku lepezu funkcionalnosti za pomoć pri vožnji. Može se pohvaliti autonomnom vožnjom 2. nivoa, koja automatski podešava brzinu i trajektoriju, koristeći adaptivni tempomat i sistem za održavanje trake. Na ovaj način, vozaču se pruža podrška kako bi pratio traku i ostao u centru trake na bezbednoj udaljenosti od vozila ispred kako bi se obezbedilo iskustvo spokojne vožnje. Plus, autonomna vožnja 2. niova uključuje sistem za pomoć tokom gužvi, radi opuštene i udobne vožnje čak i u slučaju saobraćajnih gužvi. Novi model takođe nudi sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, koji čita i prepoznaje znakove pored puta; sistem automatskog kočenja u hitnim slučajevima sa prepoznavanjem pešaka i biciklista, koji usporava vozilo kako bi smanjio rizik od mogućih nezgoda; upozorenje na pospanost vozača, koji upozorava vozača kako momenat pospanosti utiče na pažnju; nadzor mrtvog ugla koji nadzire mrtav ugao vozača; pomoć za ostajanje u traci koji upozorava vozača kada auto napusti traku; parking senzori od 360° sa aktivnim sistemom za pomoć pri parkiranju (dostupno kasnije); i zadnja kamera od 180° sa pogledom iz drona.
Komentari(0)