BMW Logo - Put kroz istoriju
Dizajn BMW logoa izuzetno je jednostavan, projektuje identitet elegantnog, čistog i jednostavnog, a ipak sportskog vozila, svesnog svoje pojave
Jedan je od najprepoznatljivijih logoa na svetu. Retko je, i nikad isuviše drastično, menjao svoj izgled, a nedavno je, nakon 13 godina, usledila najnovija promena. Na BMW i4 koncept vozilu prvi put je javnosti prikazan najnoviji BMW logo. Zadržao je svoj okrugli oblik kao i karakteristične boje - belu i plavu, ali više nema onaj karakteristični 3D izgled, već je spoljašnji prsten sada proziran. Ovo čini njegov izgled potpuno minimalističkim, što naglašava otvorenost i jasnoću.
BMW zapravo skraćenica
Bayerischen Motoren Werke
Poreklo naziva BMW, zapravo skraćenica Bayerischen Motoren Werke, datira
iz 1917. godine i nastao je preimenovanjem kompanije iz koje je BMW potekao, a
koja je bila specijalizovana za proizvodnju aviona - Rapp Motorenwerke. Ova
kompanija bila je locirana u
Minhenu, glavnom gradu Bavarske. Iako se naziv promenio, tehnička oprema,
imovina i radna snaga, ostali su inicijalno isti.
Te 1917. godine kada je kompanija BMW registrovana, nije postojao logo,
tako da ni prve reklame nisu na sebi imale nikakav simbol niti amblem. Ipak,
kako je BMW direktno proistekao iz Rapp Motorenwerke prilagodio je i njen logo.
Zadržan je crni prsten i oblik kruga, a dodati su zlatni okviri prstena i slova
B M W. Zemlja porekla kompanije Bavarska, predstavljena je u kompanijskom logou. U unutrašnjosti prstena,
četvrtine kruga su u bojama Bavarske, iako u obrnutom redosledu. Razlog za to
bio je jednostavan, naime u to vreme bilo je zabranjeno bilo kakvo korišćenje obeležja države u
komercijalne svrhe.
Simbol boja Bavarske
Iako je jedina ispravna stvar reći da BMW logo predstavlja simbol boja
Bavarske - plavu i belu, upravo BMW je svoj logo prikazao na
oglasu iz 1929. godine kao rotirajuci propeler aviona. Od te reklame nastao je mit i povezivanje logoa sa propelerima. Međutim,
dugo se iz BMW AG nisu ni trudili da opovrgnu ovo tumačenje. A 1942. u izdanju
publikacije “Aircraft Engine News" pojavio se članak koji je podupreo ovu
priču još više. Sve je i ilustrovano fotografijom na kojoj je BMW logo na mestu
rotirajućeg propelera, jer je BMW bio pre svega čuven kao proizvođač motora
aviona.
Prvi logo prvi poneo Dixi
iz 1929. godine
Na ulicama se BMW logo prvi put pojavljuje na rezervoaru čuvenog
motocikla BMW R32 i to 1923. Dok je prvi automobil koji je poneo logo Dixi iz
1929. godine. Tokom godina, kako je kompanija rasla, menjale su se boje i
debljina linija i razmak između slova u izgledu BMW logoa. Tokom sedamdesetih i
osamdesetih godina prošlog veka dodato je jos boja, ali je zadrzan originalni
dizajn. Teget, crvena i plava uključene su u izgled logoa kao polukrugovi
oivičavajući ga sa svih strana. A 1997. godine logo je promenio svoj izgled i
postao trodimenzionalan. Ovo je postignuto korišćenjem senki i drugih efekata.
Spreman za budućnost
Zaključak je da iako je tokom godina bilo pogrešnih tumačenja značenja BMW logoa, sigurno ostaje da je on savršen i da prepoznatljivo simbolizuje kompaniju koja opravdava svoju reputaciju i nepogrešivo prati savremene trendove, što nama najnoviji izgled logoa i dokazuje. BMW je spreman za budućnost mobilnosti.
Komentari(0)