Škoda Octavia - Munja na točkovima

Da je kojim slučajem bilo publike dok smo testirali novu Octaviu, sigurno bi iznad saobraćajnica kroz Srbiju aplauzi parali nebo preko krova ove nove češke lepotice

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Škoda Octavia stigla je i u Srbiju! Moderna i fino izvajana, reklo bi se, za svačiji ukus. Jednostavo, ovaj automobil blista gde god se pojavi. Češki proizvođač je sa mnogim svojim modelima privukao maksimalnu pažnju, a sa najnovijim četvorotočkašem pobraće mnoge aplauze širom svetskih saobraćajnica.

Redakcija makina.rs imala je priliku da se druži sa novim Škodinim lepotanom na četiri točka i za njega imamo samo reči pohvale! Kada je stigao u Srbiju, ne zadugo dobijamo poziv iz Auto Čačka da preuzmemo novu češku lepoticu. Sa velikim automobilskim zadovoljstvom prihvatamo i krećemo da se upoznamo sa njom. Preuzimamo ključ i ulazimo u vozilo gde naš čeka poplava iznenađenja, i to od volana sa dva kraka, izgled DSG menjača, "tankih", ali izuzetno udobnih sedišta, pa sve do paljenja unutrašnjeg svetla bez kontakta...

Kvalitetno i lepo za oko

Jednostavno u novoj Octaviji je sve urađeno kvalitetno, ali i lepo za oko! Toliko je sve postavljeno precizno i jasno da kada sednete u kabinu pomislićete da je bukvalo ukrojena po vašoj meri. Škoda Octavia nije samo promenila izgled, već kompletno dominira u svim segmentima kada je u pitanju automobilska industrija. Možemo reći da je više nego zanimljiv četvorotočkaš koji u svakom mometu kada stisnete papučicu gasa hoće da se pokaže kao mladi "pubertetlija"!

Moderna unutrašnjost

Preuzmamo je na 147, a vraćamo je na 657 kilometru. Pređenih 510 kilometara, moglo bi se reći dovoljno za testiranje, ali svakako malo za ovaj automobil. U ovoj priči krenuli bi od unutrašnjosti vozila! Sve je lepo i skupo. U novodizajniranom enterijeru, Octavia nudi poseban dvokraki volan sa novim kontrolnim dugmićima i točkićima, omogućava vozaču da upravlja sa 14 različitih funkcija bez pomeranja ruku s volana. Instrument tabla, koja je takođe redizajnirana, modularna je i može biti raspoređena na različitim nivoima, a sastavni deo nje je veliki samostojeći centralni ekran. Centralna konzola je elegantna i ukrašena hromiranim detaljima, baš kao i lajsne i ručke.

LED ambijentalno osvetljenje

Savremeni i mekani na dodir materijali daju enterijeru vrhunski izgled, dok novo LED ambijentalno osvetljenje pruža poseban vizuelni doživljaj osvetljavajući prednja vrata, instrument tablu i prostor za noge. Head-up ekran projektuje najvažnije informacije kao što su brzina, navigacija, detektovani saobraćajni znaci i aktivne asistencije direktno na vetrobransko staklo koje može imati i opciju grejanja. Trozonski Climatronic debituje u ovom modelu, upotrebom KESSY sistema. Nova Octavia ima izuzetno akustične prednje prozore za smanjenje buke koja dolazi spolja. Zvuk iz "spoljašnjeg sveta" sveden je na minimum.

Primećujemo da je Škoda još više poboljšala Virtual Cockpit. Najnovija generacija digitalne i individualno prilagodljive instrument table dolazi sa 10,25-inčnim ekranom i sada je još lakša za upotrebu. Vozač može izabrati između četiri različita izgleda Basic, Classic, Navigation, Driver Assistance System i odrediti njihov sadržaj pomoću kontrola na multifunkcionalnom volanu. U Driver Assistance System-u aktivirani sistemi prikazani su trodimenzionalno i emituju se na centralnom ekranu.

Udobna sedišta

Sedišta su izuzetno udobna i prijatna za vožnju na duge staze. Komotno sedi pet odraslih putnika, a prostrana zadnja klupa može da smesti bez guranja osobe visine i do 190 centimetara. Posebno udobna Ergo sedišta, koja pored drugih opcija nude električnu funkciju masaže, dostupna su po prvi put u ovom automobilskom brendu. Opremljena su funkcijom ventilacije i nose pečat Nemačke kompanje za zdravlje leđa.

Agregat 2.0 TDI sa 150 KS

Kada je u pitanju sprega motora i menjača, tu je novi Škodin model neprikosnoven. Ne zna se šta je bolje, i to od potrošnje pa sve do "menjanja brzina"! Napredan i moderan agregat koji se krio ispod haube testiranog modela bio je 2.0 TDI sa motorom snage od 150 KS, uparen sa perfektnim sedmostepenim DSG menjačem. Njihov rad je doveden do savršenstva. Četvrta generacija modela Škoda Octavia je ekonomičnija i ekološki prihvatljivija. Potrošnja je svedena na mimimum, pa tako na otvorenom putu, poštujući naravno sve saobraćajne propise, ovaj lepotan iz rezervoara istera svega 4,5 litara dizela!

Međutim, ono što je najbitnije i u gradskoj vožnji, ali ne u baš preteranoj saobraćajnoj gužvi, uspeli smo potrošnju da realizujemo na odličnih 6,2 litara! Kada smo imali "ciglu na gasu" i dovodili Octaviu u razna sportska iskušenja kompjuter je pokazao da "najjače isterivanje vatrene vodice" iz rezervoara iznosi svega 7,1 litar, što moramo priznati da je potrošnja više nego odlična za ovaj automobil. Treba reći i da 2.0 TDI EVO dizel motori primenjuju novi tretman izduvnih gasova sa dvostrukim doziranjem gde se AdBlue® ubrizgava ispred dva katalitička konvertera koji su postavljeni jedan iza drugog. Dinamička kontrola šasije uključuje odabir moda vožnje, koji je opcioni i sada dolazi sa slajderom u različitim režimima vožnje, omogućavajući vozaču da menja individualne parametre kao što su suspenzija i karakteristike upravljanja ili rad DSG menjača prema svojim potrebama.

Tehnologije i inovacije na dlanu

Škoda je četvrta generacija modela Octavia koja je opremljena brojnim novim tehnologijama i inovativnim sistemima pomoći koji debituju u vozilima češkog proizvođača. Ovo uključuje tehnologiju shift-by-wire za upravljanje DSG-om kao i nove sisteme za dodatno povećanje sigurnosti, kao što su pomoć pri izbegavanju sudara, Turn Assist i Exit Warning. Još novih premijera za model Octavia predstavljaju full LED Matrix farovi, Side Assist i Emergency Assist, kao i prediktivni tempomat i Panoramski prikaz.

Kao što smo rekli, nova Octavia prva je Škoda koja koristi tehnologiju shift-by-wire za upravljanje svojim DSG menjačem. Selektor stepena prenosa više nije mehanički povezan sa menjačem. Umesto toga, stepen odabira je elektronski. Ovo štedi prostor i nudi nove mogućnosti dizajna. Umesto poznate DSG ručice, centralna konzola je zato dobila novi upravljački modul koji sadrži mali preklopni prekidač za izbor režima vožnje - R (unazad), N (neutralno) i D/S (pogon/sport), kao i dugme za režim parkiranja, P.

U vožnji izuzetno ubedljiv

Što se tiče vozne dinamike ovaj model je izuzetno ubedljiv, a posebno kada je preticanje vozila ispred vas u pitanju. Dovoljno je da stisnete pedalu gasa na jednu trećinu i da za tri sekunde to isto vozilo bude sada u vašem "repu". Odziv gasa je neprikosnoven i uvek mami da nastavite sa oštrijom vožnjom pod punim gasom. Ukoliko maksimalno "nagazite" papučicu gasa, lepljenje tela za sedište je zagarantovano, a prašina je jedino ono što ostavljate iza sebe, kao i oduševljenje drugih vozača.

Do stotke za 8,5 sekundi

Maksimalnu brzinu koju smo isterali na cajgeru bila je 215 km/h, a do stotke stižemo za odličnih 8,5 sekundi. Neverovatno da i pri toliko velikoj brzini ponašenje automobila je na zavidnom nivou. Izuzetno je stabilan, čvrst i pouzdan. Ostavljajući automobile iza sebe velikom brzinom, shvatamo da papučicu gasa treba da vratimo na predviđenu ograničenu brzinu ispisanu na saobraćajnim znacima. Pritiskamo jače kočnicu, a Octavia brzinu spušta na 130 km/h bez "ljuljanja" i tenzije. Jednostavno pokazuje svoju moć i u ovom segmentu vožnje. Ono što treba istaći jeste da sa maksimalne brzine koju smo vozili, papučica gasa je imala prostora da brzinu popne bar na 230 km/h! Međutim, za tolikom brzinom nema potrebe, jer ne postoji toliko bezbedan četvorotočkaš koji bi vam sačuvao glavu pri tolikoj sumanutoj vožnji. Maksimalna trenutna brzina da, ali na duže staze ovakav vid vožnje svakako sa velikim NE!

Prestižni karakter

Bila parkirana ili u pokretu nova Octavia pleni i osvaja na prvi pogled! Kada je posmatrate spolja izgleda jako i upadljivo, dinamično i nežno! Na sebi nosi svega pomalo i objedinjuje eleganciju i dinamičnost visoke klase. Ima aktuelni elegantni dizaj sa oštrim linijama, koji je svaki prethodni model krasio. Prednji farovi u obliku strelice su uski i fino integrisani u karoseriju, kao i nova "bubrežasta" rešetka hladnjaka. Veza između maske i farova daje vizuelni osećaj veće širine vozila. Branici izgledaju agresivno, bočne strane su maksimalno izdužene, istaknute jasnim i preciznim linijama, a zadnji deo vozila izgleda "napucano" počevši od svetla pa sve do ŠKODA naziva koji je ponosno ispisan na petim vratima automobila.

Noć pretvara u dan

Kada su u pitanju farovi oni noć pretvaraju u dan! Inovativni full LED matrix farovi omogućavaju vozaču da stalno ostavlja duga svetla bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju. Svaki sadrži modul za kratki i dugi svetlosni snop, koji sadrži 22 LED diode kojima se može pojedinačno upravljati radi generisanja snopa svetlosti koji se sastoji od nekoliko segmenata. Kamera na vetrobranskom staklu otkriva vozila, kao i ljude i predmete koji reflektuju svetlost, a inteligentna tehnologija osvetljenja automatski isključuje pojedine segmente svetlosnog snopa. Farovi takođe pružaju različite načine osvetljenja za različite situacije i vremenske uslove, kao što su vožnja u gradu, na auto-putu ili po kiši. Full zadnja LED svetla takođe imaju kristalne elemente, dinamičke indikatore i animiranu funkciju Comming/Leaving Home koja se aktivira kada se otključa/zaključa automobil.

Veća i još atraktivnija

Škoda Octavia je dodatno porasla. Zahvaljujući novim proporcijama i poslednjem razvoju Škoda dizajnerskog jezika, sada je još emotivnija i dinamičnija od svog prethodnika. Sa dužinom od 4,68, visinom 1,46, širinom 1,82 i međuosovinskim rastojanjem od 2,28 metara, upotpunjen sa testiranim motorom i menjačem, možemo reći da je bukvalno sve i porodičan i poslovan i sportski automobil. Kada dodamo da njegov prtljažni prostor ima čak 600 litara, 10 litara više nego kod prethodne generacije, i da se u njega može smestiti sve od "igle do lokomotive", onda je automobilsko savršenstvo ukrojeno za sve kupce!

Najbolja ocena za novu Škoda Octaviu

Četvrta generacija Škodinog lepotana je jedan od najsigurnijih kompaktnih model ana tržištu! Ovaj model je postigao maksimalnih pet zvezdica na testu od nezavisnog Evropskog programa za ocenjivanje novih automobila - Euro NCAP. Njegovih 88% za dečiju bezbednost i zaštitu putnika ga stavlja u apsolutno najuspešnije medju svim testiranim vozilima do danas.

Putnike štiti devet vazdušnih jastuka

Među brojnim sistemima asistencije po prvi put u Škodinim modelima se nalaze i Collision Avoidance Assist, Turn Assist i Exit Warning. U gradskoj vožnji dobro će doći Front assist sa zaštitom pešaka i biciklista. Bočni asistent obaveštava o automobilima koji dolaze od pozadi i pomaže u vožnji na auto-putu, u slučaju neizbežnog sudara Crew protect assist priprema vozilo za udarac. Do devet vazdušnih jastuka zaštitiće putnike u slučaju nezgode. Nakon sudara system multi - collision brake zaustavlja vozilo i ne dozvoljava da se nekontrolisano kreće.

Nagrada za nagradom

Za kraj treba reći kao podatak da je više od 6,5 miliona Octavia isporučeno klijentima od 1996. godine. Tokom svog postojanja kao jedan od retkih modela je osvojio više od 50 međunarodnih nagrada. Definitivno i novi model će ostaviti traga kada je u pitanju kvalitet i prodaja. Škoda Octavia u Srbiji se prodaje od 17.988, a testirani model košta 30.360 evra.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 2.0 TDI

Snaga 150 KS

Ubrzanje 8,5 sekundi

Potrošnja 4,5 - 6,2l

Maksimalna brzina 215 km/h

Cena 17.988 do 30.360 evra

Komentari(0)

sortiraj