Škoda Octavia - Munja na točkovima
Da je kojim slučajem bilo publike dok smo testirali novu Octaviu, sigurno bi iznad saobraćajnica kroz Srbiju aplauzi parali nebo preko krova ove nove češke lepotice
Škoda Octavia stigla je i u Srbiju! Moderna i fino izvajana, reklo bi se, za svačiji ukus. Jednostavo, ovaj automobil blista gde god se pojavi. Češki proizvođač je sa mnogim svojim modelima privukao maksimalnu pažnju, a sa najnovijim četvorotočkašem pobraće mnoge aplauze širom svetskih saobraćajnica.
Redakcija makina.rs imala je priliku
da se druži sa novim Škodinim lepotanom na četiri točka i za njega imamo samo
reči pohvale! Kada je stigao u Srbiju, ne zadugo dobijamo poziv iz Auto Čačka
da preuzmemo novu češku lepoticu. Sa velikim automobilskim zadovoljstvom
prihvatamo i krećemo da se upoznamo sa njom. Preuzimamo ključ i ulazimo u
vozilo gde naš čeka poplava iznenađenja, i to od volana sa dva kraka, izgled
DSG menjača, "tankih", ali izuzetno udobnih sedišta, pa sve do
paljenja unutrašnjeg svetla bez kontakta...
Kvalitetno
i lepo za oko
Jednostavno u novoj Octaviji je sve
urađeno kvalitetno, ali i lepo za oko! Toliko je sve postavljeno precizno i
jasno da kada sednete u kabinu pomislićete da je bukvalo ukrojena po vašoj
meri. Škoda Octavia nije samo promenila izgled, već kompletno dominira u svim
segmentima kada je u pitanju automobilska industrija. Možemo reći da je više
nego zanimljiv četvorotočkaš koji u svakom mometu kada stisnete papučicu gasa
hoće da se pokaže kao mladi "pubertetlija"!
Moderna
unutrašnjost
Preuzmamo je na 147, a vraćamo je na
657 kilometru. Pređenih 510 kilometara, moglo bi se reći dovoljno za
testiranje, ali svakako malo za ovaj automobil. U ovoj priči krenuli bi od
unutrašnjosti vozila! Sve je lepo i skupo. U novodizajniranom enterijeru, Octavia
nudi poseban dvokraki volan sa novim kontrolnim dugmićima i točkićima,
omogućava vozaču da upravlja sa 14 različitih funkcija bez pomeranja ruku s
volana. Instrument tabla, koja je takođe redizajnirana, modularna je i može
biti raspoređena na različitim nivoima, a sastavni deo nje je veliki
samostojeći centralni ekran. Centralna konzola je elegantna i ukrašena
hromiranim detaljima, baš kao i lajsne i ručke.
LED
ambijentalno osvetljenje
Savremeni i mekani na dodir
materijali daju enterijeru vrhunski izgled, dok novo LED ambijentalno
osvetljenje pruža poseban vizuelni doživljaj osvetljavajući prednja vrata,
instrument tablu i prostor za noge. Head-up ekran projektuje najvažnije
informacije kao što su brzina, navigacija, detektovani saobraćajni znaci i
aktivne asistencije direktno na vetrobransko staklo koje može imati i opciju
grejanja. Trozonski Climatronic debituje u ovom modelu, upotrebom KESSY
sistema. Nova Octavia ima izuzetno akustične prednje prozore za smanjenje buke
koja dolazi spolja. Zvuk iz "spoljašnjeg sveta" sveden je na minimum.
Primećujemo da je Škoda još više poboljšala Virtual Cockpit.
Najnovija generacija digitalne i individualno prilagodljive instrument table
dolazi sa 10,25-inčnim ekranom i sada je još lakša za upotrebu. Vozač može
izabrati između četiri različita izgleda Basic, Classic, Navigation, Driver
Assistance System i odrediti njihov sadržaj pomoću kontrola na
multifunkcionalnom volanu. U Driver Assistance System-u aktivirani sistemi
prikazani su trodimenzionalno i emituju se na centralnom ekranu.
Udobna
sedišta
Sedišta su izuzetno udobna i prijatna
za vožnju na duge staze. Komotno sedi pet odraslih putnika, a prostrana zadnja
klupa može da smesti bez guranja osobe visine i do 190 centimetara. Posebno
udobna Ergo sedišta, koja pored drugih opcija nude električnu funkciju masaže,
dostupna su po prvi put u ovom automobilskom brendu. Opremljena su funkcijom
ventilacije i nose pečat Nemačke kompanje za zdravlje leđa.
Agregat
2.0 TDI sa 150 KS
Kada je u pitanju sprega motora i
menjača, tu je novi Škodin model neprikosnoven. Ne zna se šta je bolje, i to od
potrošnje pa sve do "menjanja brzina"! Napredan i moderan agregat
koji se krio ispod haube testiranog modela bio je 2.0 TDI sa motorom snage od
150 KS, uparen sa perfektnim sedmostepenim DSG menjačem. Njihov rad je doveden
do savršenstva. Četvrta generacija modela Škoda Octavia je ekonomičnija i
ekološki prihvatljivija. Potrošnja je svedena na mimimum, pa tako na otvorenom
putu, poštujući naravno sve saobraćajne propise, ovaj lepotan iz rezervoara
istera svega 4,5 litara dizela!
Međutim, ono što je najbitnije i u
gradskoj vožnji, ali ne u baš preteranoj saobraćajnoj gužvi, uspeli smo
potrošnju da realizujemo na odličnih 6,2 litara! Kada smo imali "ciglu na
gasu" i dovodili Octaviu u razna sportska iskušenja kompjuter je pokazao
da "najjače isterivanje vatrene vodice" iz rezervoara iznosi svega
7,1 litar, što moramo priznati da je potrošnja više nego odlična za ovaj
automobil. Treba reći i da 2.0 TDI EVO dizel motori primenjuju novi tretman
izduvnih gasova sa dvostrukim doziranjem gde se AdBlue® ubrizgava ispred dva
katalitička konvertera koji su postavljeni jedan iza drugog. Dinamička kontrola
šasije uključuje odabir moda vožnje, koji je opcioni i sada dolazi sa slajderom
u različitim režimima vožnje, omogućavajući vozaču da menja individualne
parametre kao što su suspenzija i karakteristike upravljanja ili rad DSG
menjača prema svojim potrebama.
Tehnologije
i inovacije na dlanu
Škoda je četvrta generacija modela
Octavia koja je opremljena brojnim novim tehnologijama i inovativnim sistemima
pomoći koji debituju u vozilima češkog proizvođača. Ovo uključuje tehnologiju
shift-by-wire za upravljanje DSG-om kao i nove sisteme za dodatno povećanje
sigurnosti, kao što su pomoć pri izbegavanju sudara, Turn Assist i Exit
Warning. Još novih premijera za model Octavia predstavljaju full LED Matrix
farovi, Side Assist i Emergency Assist, kao i prediktivni tempomat i Panoramski
prikaz.
Kao što smo rekli, nova Octavia prva
je Škoda koja koristi tehnologiju shift-by-wire za upravljanje svojim DSG
menjačem. Selektor stepena prenosa više nije mehanički povezan sa menjačem.
Umesto toga, stepen odabira je elektronski. Ovo štedi prostor i nudi nove
mogućnosti dizajna. Umesto poznate DSG ručice, centralna konzola je zato dobila
novi upravljački modul koji sadrži mali preklopni prekidač za izbor režima
vožnje - R (unazad), N (neutralno) i D/S (pogon/sport), kao i dugme za režim
parkiranja, P.
U
vožnji izuzetno ubedljiv
Što se tiče vozne dinamike ovaj model
je izuzetno ubedljiv, a posebno kada je preticanje vozila ispred vas u pitanju.
Dovoljno je da stisnete pedalu gasa na jednu trećinu i da za tri sekunde to
isto vozilo bude sada u vašem "repu". Odziv gasa je neprikosnoven i
uvek mami da nastavite sa oštrijom vožnjom pod punim gasom. Ukoliko maksimalno
"nagazite" papučicu gasa, lepljenje tela za sedište je zagarantovano,
a prašina je jedino ono što ostavljate iza sebe, kao i oduševljenje drugih
vozača.
Do
stotke za 8,5 sekundi
Maksimalnu brzinu koju smo isterali
na cajgeru bila je 215 km/h, a do stotke stižemo za odličnih 8,5 sekundi.
Neverovatno da i pri toliko velikoj brzini ponašenje automobila je na zavidnom
nivou. Izuzetno je stabilan, čvrst i pouzdan. Ostavljajući automobile iza sebe
velikom brzinom, shvatamo da papučicu gasa treba da vratimo na predviđenu
ograničenu brzinu ispisanu na saobraćajnim znacima. Pritiskamo jače kočnicu, a
Octavia brzinu spušta na 130 km/h bez "ljuljanja" i tenzije.
Jednostavno pokazuje svoju moć i u ovom segmentu vožnje. Ono što treba istaći
jeste da sa maksimalne brzine koju smo vozili, papučica gasa je imala prostora
da brzinu popne bar na 230 km/h! Međutim, za tolikom brzinom nema potrebe, jer
ne postoji toliko bezbedan četvorotočkaš koji bi vam sačuvao glavu pri tolikoj
sumanutoj vožnji. Maksimalna trenutna brzina da, ali na duže staze ovakav vid
vožnje svakako sa velikim NE!
Prestižni
karakter
Bila parkirana ili u pokretu nova
Octavia pleni i osvaja na prvi pogled! Kada je posmatrate spolja izgleda jako i
upadljivo, dinamično i nežno! Na sebi nosi svega pomalo i objedinjuje
eleganciju i dinamičnost visoke klase. Ima aktuelni elegantni dizaj sa oštrim
linijama, koji je svaki prethodni model krasio. Prednji farovi u obliku
strelice su uski i fino integrisani u karoseriju, kao i nova
"bubrežasta" rešetka hladnjaka. Veza između maske i farova daje
vizuelni osećaj veće širine vozila. Branici izgledaju agresivno, bočne strane
su maksimalno izdužene, istaknute jasnim i preciznim linijama, a zadnji deo vozila
izgleda "napucano" počevši od svetla pa sve do ŠKODA naziva koji je
ponosno ispisan na petim vratima automobila.
Noć
pretvara u dan
Kada su u pitanju farovi oni noć
pretvaraju u dan! Inovativni full LED matrix farovi omogućavaju vozaču da
stalno ostavlja duga svetla bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.
Svaki sadrži modul za kratki i dugi svetlosni snop, koji sadrži 22 LED diode
kojima se može pojedinačno upravljati radi generisanja snopa svetlosti koji se
sastoji od nekoliko segmenata. Kamera na vetrobranskom staklu otkriva vozila,
kao i ljude i predmete koji reflektuju svetlost, a inteligentna tehnologija
osvetljenja automatski isključuje pojedine segmente svetlosnog snopa. Farovi
takođe pružaju različite načine osvetljenja za različite situacije i vremenske
uslove, kao što su vožnja u gradu, na auto-putu ili po kiši. Full zadnja LED
svetla takođe imaju kristalne elemente, dinamičke indikatore i animiranu
funkciju Comming/Leaving Home koja se aktivira kada se otključa/zaključa
automobil.
Veća i
još atraktivnija
Škoda Octavia je dodatno porasla.
Zahvaljujući novim proporcijama i poslednjem razvoju Škoda dizajnerskog jezika,
sada je još emotivnija i dinamičnija od svog prethodnika. Sa dužinom od 4,68,
visinom 1,46, širinom 1,82 i međuosovinskim rastojanjem od 2,28 metara,
upotpunjen sa testiranim motorom i menjačem, možemo reći da je bukvalno sve i
porodičan i poslovan i sportski automobil. Kada dodamo da njegov prtljažni
prostor ima čak 600 litara, 10 litara više nego kod prethodne generacije, i da
se u njega može smestiti sve od "igle do lokomotive", onda je
automobilsko savršenstvo ukrojeno za sve kupce!
Najbolja
ocena za novu Škoda Octaviu
Četvrta generacija Škodinog lepotana
je jedan od najsigurnijih kompaktnih model ana tržištu! Ovaj model je postigao
maksimalnih pet zvezdica na testu od nezavisnog Evropskog programa za
ocenjivanje novih automobila - Euro NCAP. Njegovih 88% za dečiju bezbednost i
zaštitu putnika ga stavlja u apsolutno najuspešnije medju svim testiranim
vozilima do danas.
Putnike
štiti devet vazdušnih jastuka
Među brojnim sistemima asistencije po
prvi put u Škodinim modelima se nalaze i Collision Avoidance Assist, Turn
Assist i Exit Warning. U gradskoj vožnji dobro će doći Front assist sa zaštitom
pešaka i biciklista. Bočni asistent obaveštava o automobilima koji dolaze od
pozadi i pomaže u vožnji na auto-putu, u slučaju neizbežnog sudara Crew protect
assist priprema vozilo za udarac. Do devet vazdušnih jastuka zaštitiće putnike
u slučaju nezgode. Nakon sudara system multi - collision brake zaustavlja
vozilo i ne dozvoljava da se nekontrolisano kreće.
Nagrada
za nagradom
Za kraj treba reći kao podatak da je
više od 6,5 miliona Octavia isporučeno klijentima od 1996. godine. Tokom svog
postojanja kao jedan od retkih modela je osvojio više od 50 međunarodnih
nagrada. Definitivno i novi model će ostaviti traga kada je u pitanju kvalitet
i prodaja. Škoda Octavia u Srbiji se prodaje od 17.988, a testirani model košta
30.360 evra.
Dragan
Stanimirović
LIČNA
KARTA
Zapremina
2.0 TDI
Snaga
150 KS
Ubrzanje
8,5 sekundi
Potrošnja
4,5 - 6,2l
Maksimalna
brzina 215 km/h
Cena 17.988 do 30.360 evra
Komentari(0)