Dacia - Novi logo, novi amblem i nove boje
Dacia ponovo prkosi pravilima. Ovog puta to čini sa novim vizuelnim identitetom
Kao sve odvažnija marka uvek verna sebi, Dacia postaje simbol jednostavnosti i robusnosti uz novi logotip i amblem kao i novu paletu boja inspirisanih prirodom i širokim prostranstvima. Moćna savremena vizija vrednosti i prepoznatljivosti marke Dacia kao i njen pustolovni duh predstavljaju suštinu modernosti: ponovo se povezati sa okolinom i podeliti jednostavna zadovoljstva sa najbližima.
Objavivši novu
strategiju početkom ove godine, Dacia je dala do znanja da okreće novu stranicu
u svojoj istoriji! Ona se danas odražava u novom logotipu, amblemu, bojama i
terenima koje tek treba pokoriti... Ali ipak, marka ostaje verna svojim korenima.
Iako formula uspeha marke ostaje ista, novi vizuelni identitet dodatno
naglašava njene vrednosti, uvek po poštenoj ceni.
-Dacia je marka
usmerena na suštinu, jednostavnost i autentičnost... A danas započinje novu eru
sa novim ambicijama. To je izvrsna prilika za promenu imidža koji će jasno
karakterisati i ponovo isticati prepoznatljivost i vrednosti marke - kaže
David, voditelj studija za dizajn marke Dacia.
Novi logotip, novi amblem i novi vizuelni identitet
Novi logotip i novi
amblem simbolizuju Dacijinu posebnost i odvažnost i čine krunu obnovljenog
vizuelnog identiteta. Oni su plod napora dizajnerskog tima koji je kroz njih
želeo da izrazi suštinu Dacijine filozofije kojom se marka vodi od samog
početka.
Julie, glavna
dizajnerka zadužena za vizuelni identitet marke Dacia, pojašnjava kreativni
pristup koji se krije iza novog vizuelnog identiteta marke.
-Tokom kreativnog
istraživanja cilj nam je bio da promenimo vizuelni identitet marke uzimajući u
obzir njene osnovne karakteristike - robustan i jednostavan dizajn kao i želju
za ispunjavanjem najosnovnijih potreba.
Ostavlja utisak čvrstoće i stabilnosti
Logotip, središnji
element novog vizuelnog identiteta, već na prvi pogled ostavlja utisak čvrstoće
i stabilnosti. Slova su namerno oblikovana minimalistički kako bi odrazila
ekonomično razmišljanje i dovitljivost marke. Uklonjeni su završni potezi na
slovima „D” i „A” i ostalo je samo ono što je potrebno kako bi se moglo
prepoznati o kojim se slovima radi. Slova „C” i „D” prikazana su kao međusobne
slike u ogledalu, čime se naglašava želja za stvaranjem jednostavnog i geometrijskog
vizuelnog identiteta. Geometrijske linije logotipa stvaraju utisak mehaničkog
kretanja niza slova.
-Inspirisali su nas
predmeti koje obično nalazimo u garažama i automehaničarskim radionicama
zupčanici, lanci, alati... Sve su to predmeti koji se često povezuju sa
kvalitetama kao što su robusnost, pouzdanost i funkcionalnost - objašnjava
Julie, glavna dizajnerka zadužena za vizuelni identitet marke Dacia.
Amblem je inspirisan
logotipom i odlikuju ga jednostavne linije, a slova „D” i „C” povezana su kao
savršeno simetrične karike lanca; snažno i neraskidivo. Moćan vizuelni dizajn
amblema garantuje njegovu prepoznatljivost sa svake udaljenosti. Iako
jednostavni i snažni, novi elementi vizuelnog identiteta imaju smisleni i
odražavaju izdržljivost Dacijinih vozila - karakteristiku u kojoj svakodnevno
uživaju milioni kupaca.
Celokupni grafički
dizajn je krajnje pojednostavljen kako bi nas podsetio na Dacijinu posvećenost
stvaranju esencijalnih vozila. Svi elementi vizuelnog identiteta savršeno se
upotpunjuju i čine celinu, pri čemu pokazuju potencijal za digitalnu primenu.
To je pre svega slučaj sa oblikom slova „D” koji liči na strelu, čime se
privlači pažnja na ono što je bitno. Baš kao i marka koju predstavlja, grafički
dizajn istovremeno je jednostavan, snažan i fleksibilan.
Boje širokih prostranstava
Paleta boja,
zasnovana na kaki-zelenoj, označava povezanost marke sa prirodom i istovremeno
simbolizuje terene na kojima su Dacijini modeli, baš kao i njihovi kupci, svoji
na svome.
-Želeli smo da marku
približimo željenom terenu. Zato smo odabrali boje koje podsećaju na široka
prostranstva i prirodu - kaže Julie.
U ponudu su dodate
nove boje. Tamna kaki, boja terakote i boja peska povezuju marku sa okolinom,
dok narandžasta i jarko zelena naglašavaju tehnološki karakter. Suštinu marke
karakteriše i novi vizuelni jezik koji odražava potrebu za slobodom, odmorom i
povratkom prirodi. Nema više nebeski plave! Marka se okrenula prigušenim bojama
koje simbolizuju prirodu u njenom pravom obliku, koja nas poziva da se bavimo
onim što je bitno i da zaboravimo na sve ostalo, kako bismo mogli u potpunosti
da se predamo trenutku i uživamo u malim životnim avanturama.
Šta je sa automobilima
Odeljenja marketinga
koji su učestvovali u dizajnu novog vizuelnog identiteta predstavljaju ga od
juna ove godine u različitim kanalima. Na internet stranicama marke, u
oglasima, brošurama… Dacijina prodajna mesta će sa ponosom nositi novi
identitet od početka 2022. godine. Novi logotip i amblem zasijaće na Dacijinim
vozilima od druge polovine 2022. godine.
-Sledeći korak za Odeljenje dizajna je predstavljanje novog amblema i logotipa na svim vozilima marke. Počinjemo već iduće godine, odnosno od jeseni 2022. godine - objasnoj je David, voditelj studija za dizajn marke Dacia.
Komentari(0)