Dacia - Petnaest godina revolucije na automobilskom tržištu

Od samo jednog modela do raznovrsne ponude modela koji su našli put do 6,5 miliona kupaca, Dacia je od 2005. godine do danas protresla automobilsku industriju

    foto: DACIA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Osvrćemo se na 15 godina priče o pravom uspehu, od predstavljanja Logana u Evropi do sasvim električnog koncepta Spring.

Najjeftinija limuzina na tržištu

Dacia, rumunski proizvođač automobila osnovan 1966. godine, oduvek je blisko povezana sa Renaultom! Njen prvi model, dostupan samo na lokalnom tržištu, bio je zapravo Renault 8 koji se prodavao pod nazivom Dacia 1100, sastavljen od delova proizvedenih u Francuskoj. Kad je 1999. godine kupila rumunskog proizvođača automobila, Grupa Renault je imala jasnu viziju. Iskoristiti Dacijinu stručnost i geografsku situaciju kako bi istočnoevropskom tržištu, koje je prolazilo kroz veliku transformaciju, ponudila najjeftiniju limuzinu na tržištu. Bio je to vrlo ambiciozan cilj koji je Grupa Renault odlučila da ostvari rušenjem konvencija.

Dizajn i cena

Po prvi put je u automobilskoj industriji dizajn vozila osmišljen u skladu sa predviđenom cenom. Bila je to inovativna metoda koja je naglavačke preokrenula konvencionalne metode dizajna. Bez kompromisa u pogledu pouzdanosti i sigurnosti, optimizacija troškova postala je imperativ u svakoj fazi dizajna vozila. Od početka do kraja razvoja, konačna cena proizvoda uračunata je u svaki tehnološki zahtev. U sklopu te strategije, mogućnost upotrebe već proverenih delova i tehnologija Grupe Renault pokazala se kao velika prednost. Od dizajna do razvoja i proizvodnje, Dacijini projektni timovi delovali su kao start-upovi, od samog početka, i to uz ograničeni budžet!

Logan pokrenuo točak

Predstavljen 2004. godine, Logan je ispunio sva obećanja - rekordan odnos veličine i prostranosti kao i osnovna oprema ponuđena po nenadmašnoj ceni. Omogućio je širokim masama da po pristupačnim cenama kupe novi automobil i tako pokrenuo revoluciju na automobilskom tržištu. Zahvaljujući ceni koja može da se uporedi sa cenom polovnog automobila, bio je toliko uspešan da je od 2005. prodavan na tržištima širem Evrope. Dacia je postala merilo za novi način upotrebe automobila. Dacia Logan je od 2004. godine prodata u 1,8 miliona primeraka, a u međuvremenu je stekla i kultni status.

Pobednički trio

Podstaknuta Loganovim uspehom, Dacia je 2008. godine proširila svoju ponudu modelom Sandero i njegovom SUV verzijom, Sanderom Stepway. Zahvaljujući prostranoj unutrašnjosti u kompaktnim okvirima, ovaj model je spreman da se uhvati u koštac sa najrazličitijim izazovima. Nova revolucija počela je 2010. godine predstavljanjem Dacije Duster. Ovaj model, koji je u međuvremenu postao pravi best-seller, učinio je segment SUV-ova, koji su do tada činili samo vrhunski modeli, pristupačnim mnogo širem krugu kupaca.

Verni vrednostima koje Dacia smatra svojim zaštitnim znakom, izuzetna prostranost, jednostavnost, robusnost i nenadmašna cena, oba nova modela su ostvarila veliki komercijalni uspeh. Sandero (uključujući Sandero Stepway) je bio najprodavaniji automobil na tržištu putničkih vozila u 2018. godini, a od predstavljanja je prodat u 2,1 miliona primeraka. Od 2010. prodato je 1,6 miliona primeraka Dustera. Dacia nastavlja da nudi svojim kupcima jednostavne, pouzdane i robusne automobile bez suvišnih elemenata, kojima ispunjava njihove osnovne potrebe.

Paleta modela obogaćena je Loganom MCV (karavan) 2007. godine kao i modelima Lodgy (monovolumen) i Dokker (monovolumen i kombi) 2012. godine. Zahvaljujući entuzijazmu kupaca, Dacia može da se pohvali aktivnom zajednicom kupaca. Dacia je sada peta najprodavanija marka na tržištu putničkih automobila u Evropi. Danas će se Dacia za svoju godišnjicu postojanja u Evropi počastiti ograničenom serijom modela koji će biti obojeni u specijalnu plavu boju i ukrašeni brojem 15! Ova serija će biti dostupna na svim tržištima na kojima je Dacia prisutna, a cene će se kretati od 11.290 eura (Sandero TCe 90).

Praktična vozila budućnosti

Očekivanja kupaca i način na koji se služimo automobilima se menjaju. Dacia je moderna marka koja sluša svoje kupce i svesna je zahteva koje predstavlja mobilnost budućnosti. Dacia je jedini proizvođač koji, kao odgovor na izazov zaštite životne sredine, u svim modelima putničkih vozila nudi verzije sa motorima pokretanima na benzin/plin.

Inspirisana desetogodišnjim iskustvom Grupe Renault, sledeća Dacijina revolucija će uključivati pristupačna električna vozila. Dacia je u martu 2020. godine predstavila svoje konceptno električno vozilo Spring, svoj prvi sasvim električni model. Šta više, to će biti prvi gradski automobil koji će nositi Dacijin potpis! Biće to vozilo sa petoro vrata, četiri prava sedišta i dometom od gotovo 200 kilometara. Dacia Spring je dokaz da Dacia može da ponuditi rešenje za održivu mobilnost i da ostane verna svojim vrednostima. Dacia je pionir automobilske industrije već 15 godina, ali to ne znači da se njena revolucija završila!

Komentari(0)

sortiraj