Dacia postala treća najprodavanija marka na tržištu privatnih kupaca u Evropi
Prodaja marke Dacija je porasla za 3 odsto u 2021. godini na gotovo 537.095 prodatih vozila na tržištu pogođenom globalnom pandemijom i nestašicom elektronskih komponenti
Na tržištu putničkih automobila za privatne kupce ostvarila je rekordni tržišni udeo od 6,2 odsto i po prvi put u istoriji je postala jedna od tri najprodavanije marke na tržištu privatnih kupaca u Evropi. Za ovaj rezultat su zaslužne uspešne nove generacije Dacia Sandera (više od 226.000 prodatih primeraka) i Dacia Dustera (više od 186.000 prodatih primeraka).
Sandero najprodavaniji model
Sandero je
najprodavaniji model na tržištu privatnih kupaca u Evropi još od 2017. godine ,
dok je Duster najprodavaniji SUV na tržištu privatnih kupaca u Evropi od 2018. Dacia
Spring, u prodaji od marta 2021. godine, do sada je prodat u 27.876 primeraka,
zbog čega već sada zauzima vodeće mesto na tržištu električnih vozila. Za samo
devet meseci prmljeno je više od 46.000 narudžbina za ovaj model.
Rast prodaje i tržišnog udela
Dacia je u prošloj
godini prodala 536.870 primeraka na tržištu koje je održalo stabilnost, uprkos
globalnoj pandemiji i nestašici elektronskih komponenti i tako ostvarila rast
od 3,1 odsto odnosu na prošlu godinu. Tržišni udeo marke Dacia ukupno se
povećao za 0,1 postotna boda na 3,5 odsto. Ovaj rast se uveliko pripisuje
popularnosti nove ponude modela među privatnim kupcima. Dacia je na evropskom
tržištu privatnih automobila ostvarila rekordni udeo od 6,2 odsto i po
prvi put je postala treća najprodavanija marka na tom tržištu.
Dacia je vodeći
proizvođač privatnih automobila u Francuskoj i Rumuniji i jedna od pet
najprodavanijih marki na još nekoliko evropskih tržišta (Italija, Španija,
Portugalija, Belgija, Austrija, Poljska, Češka Republika, Mađarska i Hrvatska).
U Nemačkoj se smestila među deset najprodavanijih marki, u Srbiji je završila
na šestom mestu u ukupnom plasmanu, dok je u Maroku zadržala vodeći položaj.
Prodajni uspeh na tržištu privatnih kupaca duguje uspešnim novim generacijama
modela Sandero i Duster.
Dacia Sandero je
prodat u 226.805 primeraka u 2021. godini, pri čemu 90 odsto ukupne
prodaje odlazi na treću generaciju modela. Sandero je i u 2021. godini bio
vodeći model na evropskom tržištu privatnih kupaca, što je peta godina zaredom
na toj poziciji. U nekim zemljama je Sandero najprodavaniji automobil u svim
kategorijama kupaca, što ga čini drugim najprodavanijim automobilom u Evropi. Za
njim ne zaostaje ni Duster koji od 2018. godine nosi titulu najprodavanijeg
SUV-a na tržištu privatnih kupaca. Sa ukupno 186.001 prodatih primeraka u
prošloj godini, prodaja Dustera je dostigla brojku od dva miliona otkako je
predstavljen 2010. godine.
Model čija je
službena prodaja počela u martu, Dacia Spring, već je ostvario uverljiv uspeh
na tržištu električnih automobila sa 27.876 prodatih primeraka i više od 46.000
narudžbina primljenih do kraja 2021. Dizajniran da učini električne automobile
što pristupačnijim za svakodnevnu upotrebu, Spring je postao merilo na brojnim
tržištima, a čak se 80 odsto kupaca Springa upravo zbog njega po prvi put
odlučilo da kupi neko vozilo marke Dacia.
Raznovrsna ponuda koja uključuje verzije višeg nivoa
Iako je Dacijina
ponuda osmišljena kako bi kupcima ponudila samo ono najvažnije, kupci sve češće
biraju verzije sa boljom opremom - 90 odsto kupaca Dacije Spring je
odabralo verziju Comfort Plus, 70 odsto prodatih primeraka modela Sandero u
Evropi otpada na verziju Stepway, dok je 60 odsto kupaca modela Duster odabralo
nivo opreme Prestige. Popularnost opremljenijih verzija je opravdana prilivom
novih kupaca (60 odsto) koji do sada nisu kupovali vozila Renault Grupe.
Istovremeno je 75 odsto Dacijinih kupaca odlučilo da zameni svoj automobil novim
modelom marke Renault Grupe.
Dacia u Srbiji
U Srbiji je Dacia
2021. prodala 1675 vozilo što je 5 odsto više u odnosu na 2020. godinu i
zauzela 6. mesto na ukupnom tržištu sa gotovo 5,5 odsto tržišnog udela. Marka
Dacia je postigla zavidan rezultat na tržištu lakih komercijalnih vozila gde je
u ukupnom plasmanu zauzela drugo mesto sa 9,7 odsto tržišnog udela,
zahvaljujući modelima Duster N1 i Dacia Dokker. Najbolji uspeh je Dacia je
ostvarila na tržištu privatnih kupaca B segmenta gde je Sandero Stepway zauzeo
prvo mesto sa 27 odsto tržišnog udela, a model Logan se u istom segmentu pozicionirao na šesto
mesto sa 6,7 odsto tržišnog udela. Time je praktično svaki treći kupac ovog
segmenta izabrao jedno Dacia vozilo.
Dacia Duster je
godinu završio na petom mestu na tržištu privatnih kupaca C-SUV segmenta sa 5,5
odsto tržišnog učešća. U 2021. godini Dacia je značajno uvećala udeo ekoloških
motora sa LPG pogonom u svojoj prodaji. Čak 15 odsto vozila od ukupne prodaje
je prodato sa ovom verzijom, dok je udeo privatnih kupaca koji biraju ovaj
pogonski agregat još viši, i predstavlja 27 odsto od ukupnog broja prodatih
vozila privatnim kupcima, što je Daciju postavilo na prvo mesto najprodavanijih
modela privatnim kupcima sa LPG pogonom. Interesantno je da i u Srbiji kupci
prate trend koji je izražen u ostatku Evrope, i biraju bolje opremljene
verzije, što je izraženo na modelu Sandero, gde privatni kupci biraju skoro 50
odsto vozila u najvišem nivou opreme.
Pozitivna predviđanja za 2022. godinu
Dacia Jogger će obogatiti
ionako uspešnu ponudu marke u 2022. godini. Ovaj novi porodični automobil sa
sedam sedišta je namenjen kupcima koji traže udobno, prostrano i prilagodljivo
vozilo. Dacijin strateški plan se nastavlja i u 2022. godini, kada bi na nivou
mreže (u prvoj polovini godine) i kroz osvežavanje ponude (do kraja godine)
trebao da zaživi novi identitet marke.
Denis Le Vot
-Dacia je danas istinski pokretač rasta Renault Grupe. Čak 60 % kupaca Dacije je po prvi put kupilo neki model Renault Grupe, dok je 75 % vlasnika Dacije pri kupovini novog vozila ostalo pri nekom od modela Grupe - izjavio je Denis Le Vot, glavni direktor marki Dacia i Lada. - Za ovakav uspeh su prvenstveno zaslužne bogatije opremljene verzije svih naših modela koje su izbor većine kupaca. Rast tržišnog udela i prodaje dokazuju da Dacia osvaja sve širi spektar kupaca. Dacia u 2022. otvara novo poglavlje i nastavlja da sprovodi strateški plan, prvenstveno kroz predstavljanje Joggera i izgradnju novog identiteta marke.
Komentari(0)