Dacijin industrijski podvig za obnovu identiteta brenda
Dinamično organizovana Dacia se upustila u jedinstven industrijski izazov i pritom očuvala besprekorni kvalitet svojih vozila
24 sata - toliko je trebalo Daciji da izvede industrijski tour de force. U fabrikama u Piteštiju, Tanžeru i Kazablanci istovremeno je transformisala sve svoje modele i udahnula im novi vizuelni identitet, i to 3100 vozila u jednom danu! Dinamično organizovana Dacia se upustila u jedinstven industrijski izazov i pritom očuvala besprekorni kvalitet svojih vozila. Svemu je prethodilo više od godinu dana detaljne pripreme i koordinisanog rada između svih odeljenja. Christophe Dridi, potpredsednik industrijskog odeljenja brenda Dacia, je otkrio nešto više o ovoj transformaciji.
Proizvodnja vozila je sveobuhvatan i složen proces
Proizvodnja vozila je
sveobuhvatan i složen proces, ali Daciji je pošlo za rukom da implementira novi
vizuelni identitet istovremeno na sve modele u svojoj paleti! I sve to u
rekordnom roku, u isto vreme i u tri različite fabrike: u Piteštiju u Rumuniji
kao i u Kazablanci i Tanžeru u Maroku. Dacija je na taj način radikalno
promenila sopstveni imidž i usvojila novi identitet koji odražava njena obećanja
za budućnost i vrednosti na kojima se ona zasniva. Transformacijom sopstvenog
identiteta, Dacia je preduzela prvi korak u okviru strategije Renaulution:
suočila se sa nekoliko velikih izazova, od logistike delova preko obuke
zaposlenih do mreže koncesionara. Postavlja se pitanje kako je moguće da vozila
koja su sišla sa proizvodne linije u ponedeljak ujutro odjednom nose novi
amblem Dacia Link, a vozila proizvedena 24 sata ranije takvo obeležje nemaju? U
nastavku otkrivamo šta se događalo iza vrata Dacijinih fabrika i kako je
nemoguće postalo moguće.
Christophe Dridi
-Verujemo da je ovo
prvi put da je neki proizvođač automobila u isto vreme obnovio čitavu svoju
ponudu u tri fabrike. To pokazuje koliko smo prilagodljiva i dinamična marka -
kaže Christophe Dridi, potpredsednik industrijskog odeljenja marke Dacia.
Prvo poglavlje - Industrijski izazov
Sa proizvodnih linija
u tri Dacijine fabrike (u Piteštiju, Tanžeru i Kazablanci) svakih 50 sekundi
siđe jedno vozilo. U trenucima transformacije, u jednom je danu trebalo
implementirati novi identitet u čak 3100 vozila. Bio je to 24. oktobar 2022.
godine, a vozila u koja je trebalo ugraditi nove delove su počela da stižu na
traku od 9 ujutro. Promena vizuelnog identiteta cele ponude vozila, u samo
jednom danu, je bila neophodna za uspešnost projekta. Novi delovi su unapred
registrovani u informatičkim sistemima, koji su prebačeni u ponedeljak ujutro
kako bi se uklonio rizik od greške i osigurao uspešan prenos bez kompromisa u
pogledu kvaliteta. Logističke zone su takođe bile prilagođene za smeštaj novih
delova, pri čemu se vodilo računa o tome da se ne pomešaju sa starim kataloškim
brojevima.
Drugo poglavlje - Logistički izazov
Promena identiteta je
donela i velike logističke izazove: sve modele (Duster, Sandero Stepway, Logan
i Jogger) je trebalo istovremeno izmeniti u tri fabrike, a raspored za razvoj i
proizvodnju je bio vrlo tesan. Uz 190 novih proizvoda od 57 različitih
dobavljača, uključujući logotip, novi amblem i nove boje, logistički tim je
imao pune ruke posla. Dodatni izazov je predstavljala nestašica rezervnih
delova i sirovina, zbog čega se tim morao nositi sa kašnjenjima i osigurati da
svi delovi odgovaraju dogovorenim standardima.
Ileana-Florentina Botea
-Sve smo odradili sa
stilom zahvaljujući dobroj organizaciji, predanosti i posvećenosti našeg tima.
Sva pretproizvodna vozila isporučena su na vreme i sama proizvodnja je krenula
prema planu. Svaki put kad primetimo novo vozilo na putu, osećamo se ponosno
jer smo učestvovali u njegovom plasiranju na tržište i jer smo delom zaslužni
za zadovoljstvo svojih kupaca - objašnjava Ileana-Florentina Botea, voditeljka
logističkih projekata
Treće poglavlje - Izazov obuke
Za uspešnost
radikalne obnove je zaslužan i fantastičan timski rad 20.000 ljudi, zaposlenih
u tri Dacijine fabrike. Predani radnici fabrike spremno su odgovarali na sve
izazove i brzo napredovali, poštujući smernice celokupnog razvoja i postupke
industrijske proizvodnje. Za vreme uvođenja temeljnog proizvodnog plana,
operateri su prolazili obuku. Time je već od prvog dana osiguran besprekoran
tok proizvodnje uz pridržavanje beskompromisnih standarda kvaliteta.
Stefan Stanca
-Pripremali smo se za
ovo čitavu godinu: predvideli smo sve moguće probleme u lancima snabdevanja,
obuke i kvaliteta. Zahvaljujući koordinisanoj saradnji svih odeljenja, uspeli
smo da implementiramo novi identitet marke u ponedeljak ujutro, pri čemu nismo
omeli proizvodnju. Neverovatno - rekao je Stefan Stanca, voditelj inženjerskih
projekata.
Četvrto poglavlje - Prodajni i marketinški izazov
Prodajni i marketinški izazovi bili su vezani uz očekivanja kupaca: morali smo da otvorimo naručivanje vozila pre nego što smo implementirali novi identitet u fabrikama. Industrijski podvig i novi identitet marke prenose Dacijinu poruku na do sada najprivlačniji način. Ovo je novi početak brenda koji neumorno menja pravila!
Komentari(0)