Dacijin industrijski podvig za obnovu identiteta brenda

Dinamično organizovana Dacia se upustila u jedinstven industrijski izazov i pritom očuvala besprekorni kvalitet svojih vozila

    foto: DACIA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




24 sata - toliko je trebalo Daciji da izvede industrijski tour de force. U fabrikama u Piteštiju, Tanžeru i Kazablanci istovremeno je transformisala sve svoje modele i udahnula im novi vizuelni identitet, i to 3100 vozila u jednom danu! Dinamično organizovana Dacia se upustila u jedinstven industrijski izazov i pritom očuvala besprekorni kvalitet svojih vozila. Svemu je prethodilo više od godinu dana detaljne pripreme i koordinisanog rada između svih odeljenja. Christophe Dridi, potpredsednik industrijskog odeljenja brenda Dacia, je otkrio nešto više o ovoj transformaciji.

Proizvodnja vozila je sveobuhvatan i složen proces

Proizvodnja vozila je sveobuhvatan i složen proces, ali Daciji je pošlo za rukom da implementira novi vizuelni identitet istovremeno na sve modele u svojoj paleti! I sve to u rekordnom roku, u isto vreme i u tri različite fabrike: u Piteštiju u Rumuniji kao i u Kazablanci i Tanžeru u Maroku. Dacija je na taj način radikalno promenila sopstveni imidž i usvojila novi identitet koji odražava njena obećanja za budućnost i vrednosti na kojima se ona zasniva. Transformacijom sopstvenog identiteta, Dacia je preduzela prvi korak u okviru strategije Renaulution: suočila se sa nekoliko velikih izazova, od logistike delova preko obuke zaposlenih do mreže koncesionara. Postavlja se pitanje kako je moguće da vozila koja su sišla sa proizvodne linije u ponedeljak ujutro odjednom nose novi amblem Dacia Link, a vozila proizvedena 24 sata ranije takvo obeležje nemaju? U nastavku otkrivamo šta se događalo iza vrata Dacijinih fabrika i kako je nemoguće postalo moguće.

Christophe Dridi

-Verujemo da je ovo prvi put da je neki proizvođač automobila u isto vreme obnovio čitavu svoju ponudu u tri fabrike. To pokazuje koliko smo prilagodljiva i dinamična marka - kaže Christophe Dridi, potpredsednik industrijskog odeljenja marke Dacia.

Prvo poglavlje - Industrijski izazov

Sa proizvodnih linija u tri Dacijine fabrike (u Piteštiju, Tanžeru i Kazablanci) svakih 50 sekundi siđe jedno vozilo. U trenucima transformacije, u jednom je danu trebalo implementirati novi identitet u čak 3100 vozila. Bio je to 24. oktobar 2022. godine, a vozila u koja je trebalo ugraditi nove delove su počela da stižu na traku od 9 ujutro. Promena vizuelnog identiteta cele ponude vozila, u samo jednom danu, je bila neophodna za uspešnost projekta. Novi delovi su unapred registrovani u informatičkim sistemima, koji su prebačeni u ponedeljak ujutro kako bi se uklonio rizik od greške i osigurao uspešan prenos bez kompromisa u pogledu kvaliteta. Logističke zone su takođe bile prilagođene za smeštaj novih delova, pri čemu se vodilo računa o tome da se ne pomešaju sa starim kataloškim brojevima.

Drugo poglavlje - Logistički izazov

Promena identiteta je donela i velike logističke izazove: sve modele (Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger) je trebalo istovremeno izmeniti u tri fabrike, a raspored za razvoj i proizvodnju je bio vrlo tesan. Uz 190 novih proizvoda od 57 različitih dobavljača, uključujući logotip, novi amblem i nove boje, logistički tim je imao pune ruke posla. Dodatni izazov je predstavljala nestašica rezervnih delova i sirovina, zbog čega se tim morao nositi sa kašnjenjima i osigurati da svi delovi odgovaraju dogovorenim standardima.

Ileana-Florentina Botea

-Sve smo odradili sa stilom zahvaljujući dobroj organizaciji, predanosti i posvećenosti našeg tima. Sva pretproizvodna vozila isporučena su na vreme i sama proizvodnja je krenula prema planu. Svaki put kad primetimo novo vozilo na putu, osećamo se ponosno jer smo učestvovali u njegovom plasiranju na tržište i jer smo delom zaslužni za zadovoljstvo svojih kupaca - objašnjava Ileana-Florentina Botea, voditeljka logističkih projekata

Treće poglavlje - Izazov obuke

Za uspešnost radikalne obnove je zaslužan i fantastičan timski rad 20.000 ljudi, zaposlenih u tri Dacijine fabrike. Predani radnici fabrike spremno su odgovarali na sve izazove i brzo napredovali, poštujući smernice celokupnog razvoja i postupke industrijske proizvodnje. Za vreme uvođenja temeljnog proizvodnog plana, operateri su prolazili obuku. Time je već od prvog dana osiguran besprekoran tok proizvodnje uz pridržavanje beskompromisnih standarda kvaliteta.

Stefan Stanca

-Pripremali smo se za ovo čitavu godinu: predvideli smo sve moguće probleme u lancima snabdevanja, obuke i kvaliteta. Zahvaljujući koordinisanoj saradnji svih odeljenja, uspeli smo da implementiramo novi identitet marke u ponedeljak ujutro, pri čemu nismo omeli proizvodnju. Neverovatno - rekao je Stefan Stanca, voditelj inženjerskih projekata.

Četvrto poglavlje - Prodajni i marketinški izazov

Prodajni i marketinški izazovi bili su vezani uz očekivanja kupaca: morali smo da otvorimo naručivanje vozila pre nego što smo implementirali novi identitet u fabrikama. Industrijski podvig i novi identitet marke prenose Dacijinu poruku na do sada najprivlačniji način. Ovo je novi početak brenda koji neumorno menja pravila!

Komentari(0)

sortiraj