Dačia ostvarila do sada najveći udeo na evropskom tržištu privatnih kupaca
Dacia je u 2022. godini prodala 573.800 vozila i tako ostvarila rast od 6,8 % na tržištu koje beleži pad, u poredjenju sa 2021. godini
Brend je ostvario značajan rezultat prodavši 8-milionito vozilo od 2004. Dacia beleži rekordne tržišne udele, uključujući - 3,7 % prodaje putničkih vozila i lakih komercijalnih vozila u Evropi (+0,5 postotnih bodova u odnosu na 2021.), 4,2 % prodaje putničkih vozila u Evropi (+0,7 postotnih bodova u odnosu na 2021.), 7,6 % prodaje putničkih vozila na tržištu privatnih kupaca (ključnom faktoru uspeha brenda) u Evropi (+1,4 postotna boda u odnosu na 2021.), čime je Dacia postala treći najprodavaniji brend.
Za ovakvo dostignuće
je zaslužno pametno planiranje proizvoda koje uključuje četiri ključna modela:
Dacia Sandero - Sa 229.500 prodatih vozila beleži rast
od 1,2 % u poredjenju sa 2021. najprodavanije vozilo na evropskom tržištu
privatnih kupaca od 2017.
Dacia Duster - Sa 197.100 prodatih vozila beleži rast
od 5,8 % u poredjenju sa 2021. godinom, Duster je drugo najprodavanije vozilo
na evropskom tržištu privatnih kupaca u 2022. kao i najprodavaniji SUV na
tržištu privatnih kupaca od 2018.
Dacia Jogger - 56.800 prodatih vozila u prvoj godini;
Jogger je na evropskom tržištu privatnih kupaca drugo najprodavanije vozilo
C-segmenta koje ne spada u SUV-ove
Dacia Spring - Sa 48.900 prodatih vozila beleži rast
od 75 % u poredjenju sa 2021. treće najprodavanije električno vozilo na
evropskom tržištu privatnih kupaca
Dacia nastavlja da
redefiniše pojam esencijalnog, a njeno jedinstveno pozicioniranje na tržištu
podstiču sami kupci; tome u prilog govori i činjenica da Dacia beleži jednu od
najvećih stopa privlačenja i zadržavanja kupaca. Usprkos prekidima u globalnom
lancu snabdevanja i logističkim problemima koji se na tržištu očekuju i u
2023., Dacia će nastaviti da raste kroz -implementaciju novog, odvažnog
vizuelnog identiteta na svim svojim vozilima, počevši od januara, uvođenje
novih pojačanja u ponudu elektrifikovanih vozila: modela Jogger HYBRID 140 i
modela Spring sa novim motorom ELECTRIC 65, predstavljanje novog nivoa
opreme Extreme za sve modele iz Dacia game na proleće, dalje unapređivanje
prodajno-servisne mreže u skladu sa novim identitetom.
Tri rekordna udela ostvarena na tržištu
Uprkos pandemijskim
izazovima, nestašici elektronskih komponenti i logističkim problemima koji i
dalje potresaju automobilsku industriju, Dacia je ostvarila zapanjujući uspeh
prodavši 573.800 vozila u 2022., što je rast od 6,8 % u poredjenju sa
2021. Brend je isto tako ostvario i značajan uspeh prodavši 8-milionito vozilo
u svetu od 2004.
Tržišta na kojima je
Dacia prisutna su zabeležila pad od 5,5 % u odnosu na 2021. Sjajan
rezultat potvrđuje relevantnost Dacijinog pozicioniranja kao brenda koji nudi
najbolji odnos cene i kvaliteta, a svemu tomu doprinosi i osvežena ponuda koja
se pokazala popularnom među privatnim kupcima. Dacia je 2022. ostvarila
rekordni tržišni udeo u Evropi sa 7,6-postotnim udelom prodaje putničkih vozila
privatnim kupcima, čime je drugu godinu za redom ojačala svoj položaj (u
poredjenju sa udelom od 6,2 %, ostvarenim u 2021.). Brend je ostvario i
rekordni udeo prodaje putničkih i lakih komercijalnih vozila* od 3,7 % (+0,5
postotnih bodova u poredjenju sa 2021.) u Evropi kao i rekordni udeo prodaje
putničkih vozila* od 4,2 % (+0,7 postotnih bodova u poredjenju sa 2021.).
Osim što je zadržala
vodeći položaj u Maroku, Dacia je napredovala i na evropskom tržištu,
ostvarivši 15,4-postotni rast prodaje putničkih vozila na tržištu koje beleži
pad od 4 %. U Francuskoj, kao najvećem tržištu brenda, Dacia je prvi put
postala treća najprodavanija marka na tržištu putničkih vozila. U Nemačkoj,
na čijem tržištu trenutno dominiraju vozila C-segmenta, Dacia je ostvarila
50-postotni rast prodaje privatnim kupcima, prestigla i neke ugledne brendove i
zauzela šesto mesto na tržištu privatnih kupaca. Ostala tržišta su takodje
umnogome doprinela sjajnom učinku brenda u 2022.: u Italiji je Dacia postala
četvrti najprodavaniji brend privatnim kupcima, u Španiji je zauzela četvrto
mesto u prodaji privatnim kupcima, u Velikoj Britaniji je udvostručila prodaju,
napredovala za pet mesta i osigurala 13. mesto na ovom tržištu, u Rumuniji je
ostvarila više od 30 % prodaje na tržištu putničkih vozila, dok je u Portugaliji i Belgiji ostvarila najbolji
prodajni rezultat na tržištu privatnih kupaca.
U Srbiji je Dacia
napravila fantastičan rezultat i na ukupnom tržištu zauzela 5. mesto sa
tržišnim udelom od 6,5% i više od 1800 prodatih automobila, što je za jednu
poziciju bolji plasman nego u 2021. Ovakav uspeh je postignut zahvaljujući
izrazito uspešnoj prodaji modela Sandero Stepway koji je zauzeo prvo mesto u
segmentu malih gradskih automobila, zatim Dustera koji je zauzeo treće mesto u
C-SUV segmentu, ali i modela Dacia Jogger koji je lider u svom segmentu.
Snažan proizvodni plan koji uključuje četiri ključna
modela
Dacia je za nešto
manje od 15 meseci predstavila četiri nova ključna modela: Sandero, Spring,
Duster u 2021. i Jogger u 2022. Krajem 2022. sva četiri modela su prošla
završnu fazu implementacije novog identiteta brenda i dobila nov, odvažan
izgled. To je podrazumevalo upotrebu novih boja i prepoznatljivog amblema Dacia
Link u kojem minimalistička slova „D” i „C”, isprepletena kao karike lanca,
simbolišu robusnost i jednostavnost.
Sandero je prodat u
229.500 primeraka u 2022. (što je rast od 1,2 % u poredjenju sa 2021.) što
je već šestu godinu za redom najprodavaniji automobil na evropskom tržištu
privatnih kupaca i drugo najprodavanije putničko vozilo u svim prodajnim
kanalima u Evropi. Slično tome, Duster još od 2018. drži vodeće mesto na
evropskom tržištu SUV-ova za privatne kupce, a sada je postao i drugo
najprodavanije vozilo na evropskom tržištu privatnih kupaca, odmah nakon
Sandera! U 2022. prodato je 197.100 primeraka Dustera u svim zemljama (što je
rast od 5,8 % u poredjenju sa 2021.), dok je od 2010. godine ovaj model
prodat u više od 2 miliona primeraka.
Potpuno električni Spring
prodat je u 48.900 primeraka u 2022. (što je povećanje od 75 % u
poredjenju sa 2021.). Otkako je predstavljen 2021., Spring je osvojio više od
100.000 kupaca, od kojih su tri četvrtine privatni kupci. Spring je jedan od
najprodavanijih električnih modela na evropskom tržištu privatnih kupaca. Jogger
je u 2022. godini, ujedno i prvoj godini prodaje ovog modela, prodat u 56.800
primeraka. Time je na evropskom tržištu privatnih kupaca postao drugo
najprodavanije vozilo C-segmenta koje ne spada u SUV-ove, pri čemu je važno
spomenuti da se više od 70 % kupaca i dalje odlučuje za najbolje opremljene
verzije.
Svaki treći kupac
Dacije i 58 % kupaca modela Jogger biraju motor ECO-G 100. Reč je o
benzinsko-plinskom motoru koji u proseku ispušta 10 % manje emisija CO2 (118 g CO2/km) od ekvivalentnog
benzinskog motora, a sa napunjena oba rezervoara ostvaruje domet veći od 1000
km. Spring je pravo pojačanje u svetu električne mobilnosti i upravo se za
njega odlučuje 93 % privatnih kupaca koji prvi put kupuju električno
vozilo. Privlačnosti marke Dacia doprinosi i njena sposobnost da privuče i
zadrži kupce. U okviru evropske petorke (Francuska, Velika Britanija, Nemačka,
Italija i Španija), šest od deset novopečenih kupaca Dacije prethodno nisu bili
kupci Renault Grupe, dok se osam od deset postojećih kupaca Dacije odlučilo da
kupi neko drugo vozilo Renault Grupe.
Pozitivna predviđanja za 2023.
Od početka januara, u
koncesijama je dostupna nova osvežena ponuda brenda, a Dacia svoj rast
nastavlja i kroz širenje ponude elektrifikovanih vozila. Jogger
HYBRID 140, ujedno i prvo hibridno vozilo marke ali i najpristupačniji
hibridni porodični automobil na tržištu, je prvo pojačanje u ovoj ponudi.
Zasnovan na dokazano efikasnoj tehnologiji Renault Grupe, Jogger HYBRID 140 je
opremljen automatskim menjačem bez kvačila, a kupcima garantuje veću snagu,
udobnost, štedljivost i niske emisije CO2 (od 108 g/km). Spring, opremljen
novim motorom ELECTRIC 65 (snage 65 KS / 48 kW) nudi još snažnije performanse
kao i efikasnije ubrzanje i obnovu energije. Spring je prvi Dacijin model
dostupan u verziji Extreme, novom nivou opreme koji će u drugoj polovini godine
postati dostupan i za sve ostale modele u ponudi. Reč je o verziji baziranoj na
konceptu koji odražava avanturistički duh brenda i koji je u vreme
predstavljanja Joggera izazvao dobre reakcije javnosti.
-Rast prodaje i tržišnog udela brenda Dacia na evropskom tlu u 2022. potvrđuje relevantnost naše strategije zasnovane na redefinisanju pojma esencijalnog automobila i prilagođavanju proizvoda potrebama kupaca. U 2023. planiramo da nastavimo taj rast širenjem ponude elektrifikovanih vozila. Takodje ćemo, u skladu sa Dacijinim pozicioniranjem na tržištu, i dalje nuditi jednostavnost kao i najbolji odnos cene i kvaliteta - kaže Xavier Martinet, viši potpredsednik odeljenja za marketing, prodaju i operacije, Dacia.
Komentari(0)