Eksperimentom u Norveškoj utvrđeno je da Hyundai Ioniq 5 N utiče na emocije

Istraživanje Dubina radosti! Kako tehnologija stimuliše ljudske emocije pokazano je eksperimentom u Norveškoj gde je testirano koliko model Hyundai Ioniq 5 N pomaže u borbi protiv zimskog bluza

    foto: HYUNDAI
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Često se kaže da vožnja izaziva radost. Ipak, kada uzmemo u obzir mračne zimske uslove koje pogađaju neke delove Evrope, ovaj osećaj dobija dublje značenje. Postavlja se pitanje da li vožnja zaista može da ima pozitivan efekat u borbi protiv zimskog bluza? U pozadini Rjukana u Norveškoj, gde se zime mogu produžiti na skoro šest meseci, a temperature često skliznuti u veliki minus i sunce je skoro nemoguće ugledati, je sproveden društveni eksperiment kako bi se odgovorilo na to pitanje.

Izabrana grupa učesnika iz Rjukana i okolnih područja u Norveškoj, koja se bori sa sezonskim afektivnim poremećajem je imala priliku da vozi IONIQ 5 N tokom četiri dana. Rezultati su istraživali potencijal i mogućnosti ovog električnog automobila sa visokim performansama da podigne duh i donese radost, posebno u kontekstu zimskog bluza.

Merenje dubine radosti

Da bi se otkrio potencijal modela IONIQ 5 N u borbi protiv zimskog bluza, eksperiment je doveo neuronaučnicu Shani Tal da izmeri “Dubinu radosti” ili “DOJO” kao novi način istraživanja uticaja vožnje IONIQ-a 5 N na emocije. IONIQ 5 N je bio savršen model za eksperiment, jer predstavlja novi segment električnih automobila visokih performansi fokusiranih na vozače sa novim tehnologijama i sa povećanim trkačkim karakteristikama. Sa maksimalnom izlaznom snagom od 650 KS i obrtnim momentum od 770 Nm , IONIQ 5 N može da ubrza od 0 do 100 km/h za samo 3,4 sekunde i dostiže maksimalnu brzinu od 260 km/h. Poboljšan je karakteristikama poput N Grin Boost, N Drift Optimizer i N Launch Control, tako da ovaj električni automobil visokih performansi pruža čisto uzbuđenje.

Eksperiment je postavljen tako da se udubljuje u psihu učesnika fokusirajući se na niz biometrijskih merenja kako bi se izmerio DOJO. Posmatrajući kroz durbin neuronauke, Tal i njen tim su primenili Arousal-Valance Matrix da mapiraju emocije učesnika. Model koristi dve dimenzije afektivnih odgovora: valentnost koja određuje da li se iskustvo percipira pozitivno ili negativno i uzbuđenje koje predstavlja intenzitet iskustva. Koristeći EEG (elektroencefalogram) kapu i interfejs mozak-kompjuter (BCI) kako bi prikazali električnu aktivnost mozga, eksperimentalni tim se fokusirao na metriku kao što je alfa snaga i prednja alfa asimetrija (koja predstavlja valentnost), dok je biometrijski senzor kože beležio elektrodermalnu aktivnost (EDA) i varijabilnost srčane frekvencije (HRV) (uzimajući u obzir uzbuđenje).

Naučni plan je metodično sproveden, počevši od regrutovanja dvadeset učesnika koji su imali predispozicije da iskuse zimski bluz. Ovo je obezbedilo idealnu osnovu za procenu potencijalnog uticaja modela IONIQ 5 N. Eksperimentalni dizajn je obuhvatio tri ključne faze: početna merenja izvršena pre probnih vožnji, merenja tokom probnih vožnji i procene dugoročnih efekata nakon probnih vožnji. Svaka faza je potkrepljena upitnicima i detaljnim biometrijskim snimcima. Kad su učesnici krenuli u svoje probne vožnje, iščekivanje je bilo vidljivo, a svaki trenutak je bio zabeležen video snimcima i biometrijskim senzorima. Sa hipotezom zasnovanom na rastu DOJO tokom probnih vožnji, tim naučnice Tal je predvideo DOJO prikaz, koji obuhvata i dimenzije valentnosti i uzbuđenja afektivnih odgovora. Pretpotavlja se da rezultati otkrivaju DOJO rast tokom vožnje, nakon čega je usledio neprestani porast posle eksperimenta.

Tumačenje rezultata

Kroz sveobuhvatnu analizu kako fizioloških tako i podataka o samoproceni, eksperiment je otkrio ubedljive dokaze u borbi sa zimskim bluzom povezane sa vožnjom IONIQ-a 5 N. Kvantitivna analiza je otkrila da je 75 posto vozača iskusilo primetan pozitivni emocianalni odgovor nakon njihovih probnih vožnji. U proseku, učesnici su pokazali značajno povećanje od 28 posto u istraživačkoj DOJO metrici, u poređenju sa početnim merenjima, sa pozitivnim rasponom reakcija do 67 posto nakon probnih vožnji, nagoveštavajući da IONIQ 5 N može izazvati pozitivne emocionalne odgovore kod različitog spektra učesnika.

Kvalitativni podaci odražavaju ova osećanja, jer je 87,5 posto učesnika izjavilo da se osećaju pozitivnije nakon vožnje IONIQ 5 N u poređenju sa početnim merenjima. Ovo usklađivanje između subjektivnih iskustava i fizioloških odgovora ponovo je potvrdilo potencijal modela da poboljša emocionalno blagostanje. Među različitim biometrijskim merenjima, EDA se pokazala kao najuticajnija pokazujući prosečnu promenu od 22 procenata kod svih učesnika. Prateći pažljivo, prednja alfa asimetrija je prikazala primetno povećanje od 17 procenata u proseku, što ukazuje na pozitivnije emocionalno procesuiranje.

HRV analiza je otkrila smanjenje uzbuđenja kod 62,5 posto učesnika uz prosečan pad od 14 posto nakon vožnje. Podaci potvrđuju da vožnja IONIQ 5 N podiže DOJO na nove nivoe. Iako su ovi nalazi pružili ubedljivu osnovu za DOJO koncept kao teorijski okvir za procenu emocionalnih odgovora, eksperiment je takođe naglasio potrebu za daljim istraživanjem i validacijom. Ipak, ovi rezultati su svedočanstvo o posvećenosti Hyundaija inovacijama i nepokolebljivoj težnji za unapređenjem ljudskog iskustva kroz najsavremeniju automobilsku tehnologiju.

Iskrena radost

U ovom eksperimentu DOJO koncept je izmeren po prvi put. To je prekretnica u istraživanju emocionalnih reakcija na iskustvo vožnje. DOJO se pojavljuje kao metrika koja nudi uvid u različite emocionalne reakcije nakon vožnje IONIQ-a 5 N u mračnim zimskim uslovima u Norveškoj. Iako bioanaliza u kontekstu vožnje nije sasvim nova, jedinstveni fokus eksperimenta na zimsko vreme i njegov uticaj na učesnike koji pate od simptoma depresije je revolucionaran. To čini ovaj poduhvat pionirskim istraživanjem svakodnevne emocionalne dinamike pojedinaca koji se kreću po zaleđenim putevima i u mračnim uslovima.

Van granica automobilskog konteksta, eksperiment pokreće duboka pitanja o ukrštanju ljudskih emocija, tehnologije i faktora životne sredine. To otvara vrata daljem istraživanju širih implikacija biometrijske analize u razumevanju i unapređenju ljudskih iskustava u različitim kontekstima. Na kraju, posvećenost inovacijama prevazilazi tehnološki napredak, rezonirajući dubljim razumevanjem ljudske prirode i potencijalom za podizanjem emocionalnog blagostanja čak i u najmračnijim uslovima. Razmišljajući o implikacijama DOJO-a, eksperiment služi kao model za buduća istraživanja tehnologije i ljudskih emocija.

Komentari(0)

sortiraj