Eksperimentom u Norveškoj utvrđeno je da Hyundai Ioniq 5 N utiče na emocije
Istraživanje Dubina radosti! Kako tehnologija stimuliše ljudske emocije pokazano je eksperimentom u Norveškoj gde je testirano koliko model Hyundai Ioniq 5 N pomaže u borbi protiv zimskog bluza
Često se kaže da vožnja izaziva radost. Ipak, kada uzmemo u obzir mračne zimske uslove koje pogađaju neke delove Evrope, ovaj osećaj dobija dublje značenje. Postavlja se pitanje da li vožnja zaista može da ima pozitivan efekat u borbi protiv zimskog bluza? U pozadini Rjukana u Norveškoj, gde se zime mogu produžiti na skoro šest meseci, a temperature često skliznuti u veliki minus i sunce je skoro nemoguće ugledati, je sproveden društveni eksperiment kako bi se odgovorilo na to pitanje.
Izabrana
grupa učesnika iz Rjukana i okolnih područja u Norveškoj, koja se bori sa
sezonskim afektivnim poremećajem je imala priliku da vozi IONIQ 5 N tokom
četiri dana. Rezultati su istraživali potencijal i mogućnosti ovog električnog
automobila sa visokim performansama da podigne duh i donese radost, posebno u
kontekstu zimskog bluza.
Merenje dubine radosti
Da bi se
otkrio potencijal modela IONIQ 5 N u borbi protiv zimskog bluza,
eksperiment je doveo neuronaučnicu Shani Tal da izmeri “Dubinu radosti” ili “DOJO”
kao novi način istraživanja uticaja vožnje IONIQ-a 5 N na emocije. IONIQ 5 N
je bio savršen model za eksperiment, jer predstavlja novi segment električnih
automobila visokih performansi fokusiranih na vozače sa novim tehnologijama i
sa povećanim trkačkim karakteristikama. Sa maksimalnom izlaznom snagom od 650
KS i obrtnim momentum od 770 Nm , IONIQ 5 N može da ubrza od 0 do 100 km/h za
samo 3,4 sekunde i dostiže maksimalnu brzinu od 260 km/h. Poboljšan je
karakteristikama poput N Grin Boost, N Drift Optimizer i N Launch Control, tako
da ovaj električni automobil visokih performansi pruža čisto uzbuđenje.
Eksperiment
je postavljen tako da se udubljuje u psihu učesnika fokusirajući se na niz
biometrijskih merenja kako bi se izmerio DOJO. Posmatrajući kroz durbin
neuronauke, Tal i njen tim su primenili Arousal-Valance Matrix da mapiraju
emocije učesnika. Model koristi dve dimenzije afektivnih odgovora: valentnost
koja određuje da li se iskustvo percipira pozitivno ili negativno i uzbuđenje
koje predstavlja intenzitet iskustva. Koristeći EEG (elektroencefalogram) kapu
i interfejs mozak-kompjuter (BCI) kako bi prikazali električnu aktivnost mozga,
eksperimentalni tim se fokusirao na metriku kao što je alfa snaga i prednja alfa asimetrija (koja predstavlja
valentnost), dok je biometrijski senzor kože beležio elektrodermalnu aktivnost
(EDA) i varijabilnost srčane frekvencije (HRV) (uzimajući u obzir
uzbuđenje).
Naučni plan je metodično sproveden, počevši od regrutovanja dvadeset učesnika koji su imali predispozicije da iskuse zimski bluz. Ovo je obezbedilo idealnu osnovu za procenu potencijalnog uticaja modela IONIQ 5 N. Eksperimentalni dizajn je obuhvatio tri ključne faze: početna merenja izvršena pre probnih vožnji, merenja tokom probnih vožnji i procene dugoročnih efekata nakon probnih vožnji. Svaka faza je potkrepljena upitnicima i detaljnim biometrijskim snimcima. Kad su učesnici krenuli u svoje probne vožnje, iščekivanje je bilo vidljivo, a svaki trenutak je bio zabeležen video snimcima i biometrijskim senzorima. Sa hipotezom zasnovanom na rastu DOJO tokom probnih vožnji, tim naučnice Tal je predvideo DOJO prikaz, koji obuhvata i dimenzije valentnosti i uzbuđenja afektivnih odgovora. Pretpotavlja se da rezultati otkrivaju DOJO rast tokom vožnje, nakon čega je usledio neprestani porast posle eksperimenta.
Tumačenje rezultata
Kroz
sveobuhvatnu analizu kako fizioloških tako i podataka o samoproceni,
eksperiment je otkrio ubedljive dokaze u borbi sa zimskim bluzom povezane sa
vožnjom IONIQ-a 5 N. Kvantitivna analiza je otkrila da je 75 posto vozača
iskusilo primetan pozitivni emocianalni odgovor nakon njihovih probnih vožnji.
U proseku, učesnici su pokazali značajno povećanje od 28 posto u istraživačkoj
DOJO metrici, u poređenju sa početnim merenjima, sa pozitivnim rasponom
reakcija do 67 posto nakon probnih vožnji, nagoveštavajući da IONIQ 5 N može
izazvati pozitivne emocionalne odgovore kod različitog spektra učesnika.
Kvalitativni
podaci odražavaju ova osećanja, jer je 87,5 posto učesnika izjavilo da se osećaju
pozitivnije nakon vožnje IONIQ 5 N u poređenju sa početnim merenjima. Ovo
usklađivanje između subjektivnih iskustava i fizioloških odgovora ponovo je
potvrdilo potencijal modela da poboljša emocionalno blagostanje. Među
različitim biometrijskim merenjima, EDA se pokazala kao najuticajnija
pokazujući prosečnu promenu od 22 procenata kod svih učesnika. Prateći
pažljivo, prednja alfa asimetrija je prikazala primetno povećanje od 17
procenata u proseku, što ukazuje na pozitivnije emocionalno procesuiranje.
HRV analiza
je otkrila smanjenje uzbuđenja kod 62,5 posto učesnika uz prosečan pad od 14
posto nakon vožnje. Podaci potvrđuju da vožnja IONIQ 5 N podiže DOJO na nove
nivoe. Iako su ovi nalazi pružili ubedljivu osnovu za DOJO koncept kao
teorijski okvir za procenu emocionalnih odgovora, eksperiment je takođe
naglasio potrebu za daljim istraživanjem i validacijom. Ipak, ovi rezultati su
svedočanstvo o posvećenosti Hyundaija inovacijama i nepokolebljivoj težnji za
unapređenjem ljudskog iskustva kroz najsavremeniju automobilsku tehnologiju.
Iskrena radost
U ovom
eksperimentu DOJO koncept je izmeren po prvi put. To je prekretnica u
istraživanju emocionalnih reakcija na iskustvo vožnje. DOJO se pojavljuje kao
metrika koja nudi uvid u različite emocionalne reakcije nakon vožnje IONIQ-a 5
N u mračnim zimskim uslovima u Norveškoj. Iako bioanaliza u kontekstu vožnje
nije sasvim nova, jedinstveni fokus eksperimenta na zimsko vreme i njegov
uticaj na učesnike koji pate od simptoma depresije je revolucionaran. To čini
ovaj poduhvat pionirskim istraživanjem svakodnevne emocionalne dinamike
pojedinaca koji se kreću po zaleđenim putevima i u mračnim uslovima.
Van granica automobilskog konteksta, eksperiment pokreće duboka pitanja o ukrštanju ljudskih emocija, tehnologije i faktora životne sredine. To otvara vrata daljem istraživanju širih implikacija biometrijske analize u razumevanju i unapređenju ljudskih iskustava u različitim kontekstima. Na kraju, posvećenost inovacijama prevazilazi tehnološki napredak, rezonirajući dubljim razumevanjem ljudske prirode i potencijalom za podizanjem emocionalnog blagostanja čak i u najmračnijim uslovima. Razmišljajući o implikacijama DOJO-a, eksperiment služi kao model za buduća istraživanja tehnologije i ljudskih emocija.
Komentari(0)