Enyaq RS Race - Novi motosport koncept s održivim idejama za proizvodne modele

Niži, širi i značajno lakši! Škoda Motorsport razvija potpuno električni koncept automobil baziran na modelu Škoda Enyaq Coupe RS

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Škoda Motorsport predstavlja novi koncept potpuno električnog trkačkog automobila - Enyaq RS Race. Motosport utkan u trkački DNK češkog brenda, ovaj koncept podržava razvoj inovativnih tehnologija i održivih materijala, služeći kao pilot projekat za buduće proizvodne modele. Niži i širi koncept automobil uključuje inovativne, održive delove od biokompozita koji pružaju istu krutost i težinu kao karbonska vlakna, doprinoseći ukupnom smanjenju težine od 316 kg u poređenju sa modelom Škoda Enyaq Coupé RS na kom se temelji.

-Škoda Enyaq RS Race razvijen je u potpunosti unutar Škoda Motorsport tima. Baziran na proizvodnom modelu Enyaq Coupé RS, automobil ima prepoznatljiv dizajn sa snažnim trkačkim DNK, poboljšanom aerodinamikom i izvrsnim ubrzanjem. Što se tiče održivih rešenja, novi koncept automobil takođe služi kao pilot projekat za buduće inovacije u serijskoj proizvodnji. Biokompozitni delovi doveli su do značajnog smanjenja težine, a mi ih testiramo u motosportu, uključujući i trenutnu Škoda Fabia RS Rally2, s pogledom na buduću implementaciju - rekao je Johannes Neft, član uprave Škoda Auto za tehnički razvoj.

Potpuno električni trkački automobil definisan kroz DNK modela Škoda Fabia RS Rally2

Inženjeri Škoda Motorsport tima razvili su potpuno električni trkački automobil koji je u potpunosti usklađen s upravljanjem i prostranošću uspešne Škoda Fabia RS Rally2. Škodin trkački DNK i rigorozni zahtevi motosporta nastavljaju da pomeraju granice tehničkih inovacija. Razvoj modela Enyaq RS Race započeo je 2023. Projekat prikazuje Škodine aktivnosti u području elektrifikacije motosporta, vodeći napredak prema održivijoj budućnosti. Temeljen na modelu Škoda Enyaq Coupé RS, konceptni automobil koristi isti električni pogonski sklop, ali je 70 mm niži, 72 mm širi napred i 116 mm širi pozadi. Što je najvažnije, značajno je lakši od proizvodnog modela.

Delovi od biokompozita, koji sadrže lanena vlakna u karoseriji i unutrašnjosti, pomažu smanjenju težine automobila. Osim toga, koncept ima brojne vizuelne i tehničke izmene, uključujući širu, spuštenu šasiju, redizajnirane branike, kao i modifikovane amortizere i opruge. Potpuno novi kočioni sistem visokih performansi, trkačka sedišta i sigurnosni kavez obezbeđuju najveću moguću aktivnu i pasivnu bezbednost. Zatamnjena prednja svetla imaju prepoznatljiv Škoda Motorsport logo, s kućištima prednjih svetala modifikovanim za usklađivanje sa većim točkovima. Zatamnjena su i zadnja svetla. Na Škoda maski, Crystal Face proizvodnog modela zamenjen je jednom izduženom LED trakom koja povezuje dva prednja svetla.

Biokompozitni delovi - Smanjenje težine i povećanje održivosti

Kako bi smanjili težinu u poređenju s proizvodnim modelom, inženjeri Škoda Motorsport tima upotrebili su inovativne i održive materijale, uklanjajući sve komponente koje nisu potrebne za nameravanu upotrebu automobila. Dodatno su ugradili bočne i zadnje prozore od laganog polikarbonata. Ove mere zajedno rezultirale su ukupnim smanjenjem težine od 316 kg. Održivi delovi od biokompozita, razvijeni u saradnji sa partnerom Bcomp, korišćeni su za karoseriju, uključujući branike, blatobrane, krov, krovni otvor i zadnje krilo. Ovi lagani materijali takođe su primenjeni u unutrašnjosti, kao što su instrument tabla, paneli vrata i oslonci za noge vozača i suvozača. Dodatno, panoramski stakleni krov standardnog modela zamenjen je biokompozitnom pločom.

Održive komponente lanenih vlakana - alternativa ugljeniku

Ukupno 16 komponenti vozila izrađeno je od održivih materijala, s prirodnim lanenim vlaknima koja zamenjuju ugljenik u unutrašnjosti i spoljašnjosti. Oni su testirani u najizazovnijim uslovima trka, na primer u Škoda Fabia RS Rally2, zajedno s održivim mazivima za motore, menjače i amortizere. Jedan primer je AmpliTex, tehnički ojačana tkanina izrađena od obnovljivih lanenih vlakana uzgojenih u Evropi. Ova tkana vlakna ne samo da smanjuju vibracije u unutrašnjosti i doprinose smanjenju težine, već služe i kao vizuelno privlačan element dizajna. Štaviše, vlakna se obrađuju mehanički, a ne hemijski, a uzgoj lana ima znatno manji uticaj na tlo u poređenju s drugim usevima.

Bcompova PowerRibs™ tehnologija koristi izuzetno lagana prirodna vlakna visokih performansi takođe izrađena od lana. PowerRibs™ kombinuju maksimalnu krutost i minimalnu težinu stvaranjem 3D strukture za ojačavanje panela tankih zidova karoserije automobila. Prednosti uključuju uštedu sirovina, smanjenje težine i niže troškove proizvodnje zbog upotrebe manje potrošnog materijala. Materijal nudi uporedivu krutost i težinu u odnosu na ugljenična vlakna, a istovremeno smanjuje emisiju CO₂ za približno 85%. Ovo je prvi put da Škoda Auto koristi ovaj materijal za velike, složene komponente kao što su prednja krila, bočne strane i branici. Inženjeri su takođe u velikoj meri koristili 3D ispis u pripremi i proizvodnji prototipa, koristeći reciklirane materijale kao što su najlon i CO₂-neutralni biorazgradivi biopolimerni filamenti.

Aerodinamička optimizacija karoserije

Za izradu karoserije modela Enyaq RS Race, pojedinačni delovi karoserije uzeti su s proizvodne trake, redizajnirani od nule i ponovo sastavljeni. Uz zaštitni kavez izrađen od hrom-molibden čelika visoke čvrstoće - koji ojačava karoseriju i štiti putnike - koncept vozilo ima i druge sigurnosne elemente izvedene iz modela Škoda Fabia RS Rally2. To uključuje Atech trkačka sedišta sa sigurnosnim pojasevima u šest tačaka, punjenje sigurnosnih vrata i automatski aparat za gašenje požara. Poput WRC reli automobila, zelena i crvena svetla s obe strane vozila označavaju status visokonaponskog sistema. Visina vožnje smanjena je za 70 mm, a posebni zaštitni klizači na donjoj strani vozila sprečavaju prekomerno trošenje delova šasije i štite bateriju.

Paket aerodinamike uključuje veliko zadnje krilo, aerodinamički optimizovan krov i NACA usisnik vazduha koji usmerava vazduh ka unutrašnjosti. Mala krilca na zadnjoj strani krova usmeravaju strujanje vazduha direktno na zadnje krilo. Redizajniran je i usisnik vazduha za rashladni sistem, s prednjim delom koji je sada potpuno čvrst, a vazduh ulazi kroz donji deo branika, zbog čega je bio potreban nagnut zid hladnjaka. Redizajnirani branici s dve dodatne vazdušne zavese napred, širim branicima i novim zadnjim difuzorom zajedno s velikim zadnjim krilom povećavaju potisnu silu, poboljšavajući vozne karakteristike pri većim brzinama. Turbulencije oko točkova minimalizovane su elementima za usmeravanje vazduha u obliku krila, dok ventilacione rešetke u prednjim i zadnjim lukovima točkova poboljšavaju i aerodinamiku i hlađenje kočnica. Enyaq RS Race takođe se može opremiti aerodinamički optimizovanim točkovima.

Podešavanja spremna za trku

Stručnjaci Škoda Motorsport tima prilagodili su nekoliko komponenti modela Enyaq RS Race. Na primer, kočioni sistem proizvodnog modela zamenjen je postavkom visokih performansi iz modela Audi e-tron GT, s karbonsko-keramičkim kočionim diskovima, čeljustima s deset klipova napred, čeljustima s četiri klipa pozadi i novim sistemom hlađenja kočnica. Štaviše, konceptno vozilo opremljeno je hidrauličnom ručnom kočnicom reli tipa s dugom polugom i sistemom pedala iz modela Škoda Fabia RS Rally2.

Umesto standardnog DCC vešanja, ugrađeno je posebno sportsko vešanje koje omogućava individualno podešavanje tvrdoće opruga, kompresije i odskoka. Točkovi od 20 inča opremljeni su gumama niskog profila. Dva elektromotora, koji daju kombinovanu snagu od 250 kW, i baterija od 82 kWh identični su onima u proizvodnom modelu. Poput modela Škoda Enyaq Coupé RS, maksimalna brzina je 180 km/h, ali lakši Enyaq RS Race sada može ubrzati od 0 do 100 km/h za manje od pet sekundi.

Poboljšano upravljanje i kontrole za performanse na stazi

Potpuno redizajnirana unutrašnjost inspirisana je modelom Škoda Fabia RS Rally2, a uključuje i modifikovani infotainment sistem. S novim dugmićima, trkački upravljač podseća na upravljač uspešnog reli automobila. Umesto progresivnog upravljanja s letvom i zupčanikom koji se koristi u Enyaq Coupé RS, Enyaq RS Race opremljen je linearnim upravljanjem, s podesivom težinom upravljanja kontrolisanom putem softvera, a odnos pogona je optimizovan za trkačke performanse. Selektor pogona i centralni panel za pokretanje automobila i aktiviranje sistema za automatsko gašenje požara smešteni su između sedišta u ovom dvosedu.

Havas zvučni sistem - Pojačan za autentično iskustvo motosporta

Enyaq RS Race ima vrhunski zvučni sistem Havas koji uključuje digitalno pojačalo zvuka za isporuku karakterističnog, uzbudljivog zvuka motosporta. Ovaj potpuno novi sistem znatno je glasniji od jedinice u proizvodnom modelu Enyaq Coupé RS, a njegova nota se može menjati. Zvuk se takođe aktivira pri brzinama iznad 30 km/h, osiguravajući uzbudljiv akustični doživljaj tokom cele vožnje.

Komentari(0)

sortiraj