FCA Iza scene - Testiranje na ekstremnim temperaturama u Južnoj Africi

Druga epizoda! Nakon uspeha trejlera i prve epizode, serijal FCA Iza scene, stigao je u Južnu Afriku radi testiranja na visokim temperaturama

    foto: FCA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Prva epizoda FCA „Iza scene“ pokazala je testove obavljene na automobilima pri polarnim temperaturama u gradu Arjeplog. U drugoj epizodi, FCA ekipa putuje nekih 15.000 kilometara južno u Apington, u južnoafričku provinciju Severni Kejp, na granici s Bocvanom i Namibijom, radi testiranja u vrelim i suvim uslovima. Grad je osnovan 1884. godine i nazvan je po kolonizatoru Tomasu Apingtonu, i nalazi se na obalama reke Oranje na 835 metara iznad nivoa mora.


Apington je jedan od najtoplijih gradova

On je takođe glavna pristupna tačka za park Kalahari, jedan od najvažnijih u zemlji, koji se nalazi na granici s Bocvanom. Iako se većina testova obavlja u južnoj Evropi i Siciliji, Apington je odabran jer plan razvoja automobila nije uvek u skladu s godišnjim dobima na severnoj hemisferi, i jer grad na obalama reke Oranje ima idealne uslove za testiranje vozila po suvom i vrelom vremenu. Apington je jedan od najtoplijih gradova u Južnoj Africi i idealno je mesto za procenu graničnih ili najtežih scenarija, i za postizanje odgovarajućeg balansa između performansi pri visokim temperaturama u celini, i brzine, nadmorske visine i toplote.

Zašto se testiraju automobili na tropskim vrućinama

Svaki automobil mora stići do proizvodne faze a da može izdržati sve vremenske uslove. Konkretno, vrela klima tokom cele godine znači da se sva ispitivanja mogu izvesti više puta, na primer, na motoru, posebno se fokusirajući na hlađenje i pogon, na sistem klimatizacije kako bi se proverila njegova sposobnost da održi klimatski balans, na ponašanje materijala i na vreme reakcije sistema vozila.

Iza kulisa FCA testova u Apingtonu

Za razliku od poligona za testiranje u Arjeplogu, u Apingtonu ih nema. Testovi se izvode na lokacijama koje reprodukuju karakteristike neophodne za procenu specifičnih aspekata ili balansa performansi pod uticajem sredine. Vozila se šalju iz Torina već opremljena instrumentima potrebnim za testiranje, a pored vožnje, tehničari koji se nalaze u Južnoj Africi su takođe pozvani da analiziraju podatke prikupljene tokom specifičnih testova i transfera. Svi sistemi vozila se prate i dijagnostikuje se svako neuobičajeno ili neočekivano ponašanje radi pronalaženja rešenja. Protok iz Torina je neprekidan. Tim za testiranje se fokusira na oko dvanaest vozila po sesiji tokom koje je uposleno dvadesetak tehničara.

Zašto Južna Afrika

Južnoafričko okruženje je idealno za testiranje razvoja automobila. Glavna prednost je laka dostupnost goriva sa karakteristikama kompatibilnim sa evropskim, za razliku od Brazila, na primer, gde dostupnost benzina nije uvek zagarantovana, i zbog toga se mora obezbediti posebna logistika. U Apingtonu se mogu videti automobili različitih tipova, potpuno ili delimično kamuflirani, sa registarskim tablicama iz različitih država.

Zajedničko svim automobilima je posebna tablica koja dozvoljava putovanje 55-kilometarskim putem na kome se mogu preći lokalna ograničenja brzine i automobili mogu voziti brzinom većom od 200 km/h. Zanimljiva je i činjenica d se sprovođenje testa na mestu okruženom ogromnim predelima netaknute prirode, na putevima daleko od gradova, postoji mogućnost susreta sa egzotičnim lokalnim životinjama, dok je u Evropi nailazak na stado krava na alpskom pašnjaku uobičajeno, posebno tokom testova na planinskim putevima, u Južnoj Africi se češće sreću zebre.

Komentari(0)

sortiraj