FCA Iza scene - Testiranje na ekstremnim temperaturama u Južnoj Africi
Druga epizoda! Nakon uspeha trejlera i prve epizode, serijal FCA Iza scene, stigao je u Južnu Afriku radi testiranja na visokim temperaturama
Prva epizoda FCA „Iza scene“ pokazala je testove obavljene na automobilima pri polarnim temperaturama u gradu Arjeplog. U drugoj epizodi, FCA ekipa putuje nekih 15.000 kilometara južno u Apington, u južnoafričku provinciju Severni Kejp, na granici s Bocvanom i Namibijom, radi testiranja u vrelim i suvim uslovima. Grad je osnovan 1884. godine i nazvan je po kolonizatoru Tomasu Apingtonu, i nalazi se na obalama reke Oranje na 835 metara iznad nivoa mora.
Apington je jedan od najtoplijih gradova
On je takođe glavna pristupna tačka
za park Kalahari, jedan od najvažnijih u zemlji, koji se nalazi na granici s
Bocvanom. Iako se većina testova obavlja u južnoj Evropi i Siciliji, Apington
je odabran jer plan razvoja automobila nije uvek u skladu s godišnjim dobima na
severnoj hemisferi, i jer grad na obalama reke Oranje ima idealne uslove za
testiranje vozila po suvom i vrelom vremenu. Apington je jedan od najtoplijih
gradova u Južnoj Africi i idealno je mesto za procenu graničnih ili najtežih
scenarija, i za postizanje odgovarajućeg balansa između performansi pri visokim
temperaturama u celini, i brzine, nadmorske visine i toplote.
Zašto se testiraju automobili na tropskim vrućinama
Svaki automobil mora stići do
proizvodne faze a da može izdržati sve vremenske uslove. Konkretno, vrela klima
tokom cele godine znači da se sva ispitivanja mogu izvesti više puta, na
primer, na motoru, posebno se fokusirajući na hlađenje i pogon, na sistem
klimatizacije kako bi se proverila njegova sposobnost da održi klimatski
balans, na ponašanje materijala i na vreme reakcije sistema vozila.
Iza kulisa FCA testova u Apingtonu
Za razliku od poligona za testiranje
u Arjeplogu, u Apingtonu ih nema. Testovi se izvode na lokacijama koje
reprodukuju karakteristike neophodne za procenu specifičnih aspekata ili
balansa performansi pod uticajem sredine. Vozila se šalju iz Torina već
opremljena instrumentima potrebnim za testiranje, a pored vožnje, tehničari
koji se nalaze u Južnoj Africi su takođe pozvani da analiziraju podatke
prikupljene tokom specifičnih testova i transfera. Svi sistemi vozila se prate
i dijagnostikuje se svako neuobičajeno ili neočekivano ponašanje radi
pronalaženja rešenja. Protok iz Torina je neprekidan. Tim za testiranje se
fokusira na oko dvanaest vozila po sesiji tokom koje je uposleno dvadesetak
tehničara.
Zašto Južna Afrika
Južnoafričko okruženje je idealno za
testiranje razvoja automobila. Glavna prednost je laka dostupnost goriva sa
karakteristikama kompatibilnim sa evropskim, za razliku od Brazila, na primer,
gde dostupnost benzina nije uvek zagarantovana, i zbog toga se mora obezbediti
posebna logistika. U Apingtonu se mogu videti automobili različitih tipova,
potpuno ili delimično kamuflirani, sa registarskim tablicama iz različitih
država.
Zajedničko svim automobilima je posebna tablica koja dozvoljava putovanje 55-kilometarskim putem na kome se mogu preći lokalna ograničenja brzine i automobili mogu voziti brzinom većom od 200 km/h. Zanimljiva je i činjenica d se sprovođenje testa na mestu okruženom ogromnim predelima netaknute prirode, na putevima daleko od gradova, postoji mogućnost susreta sa egzotičnim lokalnim životinjama, dok je u Evropi nailazak na stado krava na alpskom pašnjaku uobičajeno, posebno tokom testova na planinskim putevima, u Južnoj Africi se češće sreću zebre.
Komentari(0)