Fiat 500X Cross - Vožnja sa puno emocija
Ukoliko bi mogli trenutno da biramo četvorotočkaša iz Fiatove game vozila pri kupovini, odabir bi sigurno pao na model 500X Cross
Zanimljiv za vožnju, prostran, proveren agregat, maksimalno upravljiv... "Obojen" žutom bojom upotpunjuje i kompletira njegov izuzetno snažan izgled. U svakom trenutku je spreman da se pokaže i dokaže na skoro svim tipovima podloge. Ovo su neki od kvaliteta koji kompaktni krosover iz porodice 500 jednom vozaču i putnicima može da pruži!
Na testu makina.rs imali smo prilike da ukrstimo "koplja"
sa modelom Fiat 500X Cross. Preuzeli smo ga na 25.000 pređenih kilometara
"ucrtanih" na satu. Reklo bi se ni novo, ni staro - ni puno, a ni
malo. Međutim, taman kada mu je i vreme da vidimo od čega je skrojen, mešavinom
gradske i van asfaltne podloge kroz kilometre koje je prevalio! Predstavlja se
kao alternativa kompaktnim automobilima iz C segmenta sa sportskim izgledom.
Robustan je i čini sve da vozaču i putnicima pruži ono najbolje sa čime
raspolaže. A raspolaže sa dosta toga dobrog, ko voli ovaj segment vozila.
Prostrana unutrašnjost
Na početku teksta odmah bi izdvojili njegovu prostranost. Ogromna
je! I to od "patosa do plafona". Predstavio se prevashodno sa
odličnim komforom, i to u svakom centimetru njegovog unutrašnjeg prostora.
Mesta ima toliko da bi moglo da se smesti jedno manje obdanište. Šalu na
stranu, ovaj automobil je definitivno za sve one sladokusce koji vole da
"protegnu noge i ruke, glavu i ramena", kako na zadnjoj klupi tako i
napred. Prostora ima na pretek, pa tako i osobe visoke preko 190 centimetara
mogu maksimalno da uživaju u njegovom velikodušnom prostoru.
Prtljažni prostor od 350 litara
Zadnja klupa je uvek spremna da primi tri odrasle osobe, a da time
ne uskrati uživanje za vozača i suvozača. Porodičan je automobil od glave do
pete, a prtljažnik je pravo merilo. Njegova sedišta su malo tvrđa, ali udobna
za duža putovanja. Prtljažni prostor ima finih 350 litara i spreman je da primi
dva velika kofera i dva osrednja, kao i pregršt sitnica. Sklopiva zadnja klupa
će omogućiti dodatni prostor, jer skoro upadaju u ravninu, pa tako se ovo
vozilo može okarakterisati kao i mini-kombi u koji možete smestiti sve od
"igle do lokomotive".
Odlične dimenzije i jak agregat
Fiat 500X je dugačak 4,26 metara, širok je 1,79, u visinu ide na
1,6, dok je međuosovinsko rastojanje 2,57 metara. Ispod haube ovog Fiatovog
četvorotočkaša nalazio se odlični i dobro poznat agregat 1.6 MJTD sa motorom
snage od 120 KS, koji je uparen sa šestostepenim DDCT automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i pogonom na prednjim
točkovima. Iako ima povišen klirens, ne očekuje se od njega da preore planine,
ali svakako "blaže" van asfaltne podloge prelazi bez muke i vozi se u
potnunoj sigurnosti.
U tome vožnju olakšava i odlični šestostepeni automatski menjač
koji sve svoje obaveze u skladu sa agregatom obavlja precizno i bez greške.
Agregat je izuzetno jak i može da povuče automobil težak 1320 kilograma bez
problema. U punom trku do 100 km/h dolazi za
dobrih 11 sekundi. Maksimalna brzina kojem se kreće ovo vozilo kada se stisne
do patosa papučica gasa je 180 km/h. Ono što
treba reći da je pri velikim brzinama motor malo bučan, kao i kada "odradi"
prvo jutarnje paljenje gde se oseti malo jači zvuk rada odličnog agregata.
Posle prvih kilometara jednostavno se utapa u jednu kompletnu
"radilicu" i u službu ovog vozila, kao i putnika u vozilu.
Potrošnja od 5,8 do 7,8 litara
Ono što je bitno, nije veliki potrošač! Poštujući sva saobraćajna
ograničenja Fiatov lepotan iz rezervoara istera na otvorenom putu 5,8 litara
dizela, dok je u gradskoj vožnji potrošnja bila 7,8 litara. Kako bi se
obezbedila maksimalna efikasnost, dizel motor u sebi sadrži novi sistem koji u
jednoj jedinici spaja SCR sa ubrizgavanjem sredstva AdBlue, u cilju smanjenja
ispuštanja azotnih jedinjenja (NOx) i filter čestica čađi (DPF) kako bi se
čestice (PM) uhvatile i njihov broj se smanjio.
Ovo znači da motor postiže najviši mogući nivo usklađenosti sa
ekološkim standardima za dizel sisteme na današnjem tržištu, pri tom ne
žrtvujući performanse. Krive koje prikazuju snagu i obrtni momenat potvrđuju
vrhunske osobine linije motora MultiJet II koji obezbeđuje svoj prepoznatljivi
optimalni obrtni moment pri niskom nivou obrta po minuti i u ovoj poslednjoj
konfiguraciji.
Specijalna podešavanja amortizera i prednjih i zadnjih suspenzija -
pomoću FSD (Frequency Selective Damping) tehnologije znače da model 500X
garantuje odlično prianjanje na putu, čak i pri većim brzinama, kao i izvrsno
manevrisanje i totalnu bezbednost. Iako je povišen od tla znatno od jednog
automobila, ovaj četvorotočkaš se dobro snalazi u krivinama, kao i na pravcu.
Dinamika vožnje je jasna i precizna i u svakom trenutku vozaču daje dobru
preglednost i upravljivost.
Italijanska lepota
Fiat 500X, kao i legendarni model 500, donosi sa sobom italijansku lepotu
koja svojim stilom i elegancijom zna da privuče pažnju na ulici. Izrazito
neobični izgled spoljašnjosti se prenosi i na enterijer, koji je dobro
osvetljen zbog visoko postavljenih prozora. U njegovoj unutrašnjosti pored
komfora izdvaja se i jednostavna i fino postavljena instrument tabla. Vozaču su
svi instrumenti na dohvat ruke i koriste se tako da bi olakšali putovanje kako
u gradu tako i na otvorenom putu. Istaknuti
elementi na instrument tabli daju visok sjaj ovom vozilu.
Na srednjoj konzoli ističe se audio-sistem novije generacije. Nudi
pregršt prostora u kabini, a pregrada za sitnice ima skoro na svakom mestu u
ovom izuzetno prostranom vozilu. Na njegovu modernu tehnologiju se možete
osloniti jer će u svakom trenutku brinuti o vašoj bezbednosti zahvaljujući
najnovijim sistemima za pomoć vozaču koji obezbeđuju maskimalnu udobnost i
uživanje tokom vožnje.
Upadljiv znak 500
Na prvo sedenje vidi se upadljiv znak „500”, kao i mnoštvo
stilizovanih detalja. Prostor iza restilizovanog multi-funkcionalnog
upravljača, sa dodatim hromiranim elementima, unapređenog je dizajna, sa dva
okrugla merna instrumenta, brojač obrtaja i brzinomer, na obe strane 3,5-inčnog
grafičkog displeja u boji. Savršena kombinacija upravljača i instrument table
poboljšava vidljivost, što je dodatno unapređeno pozadinskim svetlom.
Vozač takođe ima na raspolaganju inovativni 7-inčni ekran, sa kompletnim
paketom korisnih informacija. Prostor za putnike generalno je udoban, pogodan,
prilagodljiv i ispunjen svetlošću, sa obiljem pažljivo stilizovanih detalja i
bogatstvom prepoznatljivih elemenata. Inovativni koncept sa staklima sa svih
strana, poboljšava osećaj kontrole na putu, i olakšava parkiranje.
Dobro poznata spoljašnjost
Njegova spoljašnjost je dobro poznata u proteklih nekoliko godina.
Fiat 500 Cross ima jedinstven krosover izgled, masivne branike i donjom
zaštitnom pločom, 17-inčne felne i rešetku hladnjaka smelog izgleda. Možemo
reći elementi koji pojavu vozila čine sportskom i "mišićavom". Avanturistički
karakter automobila naglašen je posebnom opremom, klirensom višim za 2,5
centimetara, kao i stilskim detaljima iza kojih se krije jedinstveni izgled.
Svi upečatljivi elementi koji su karakterisali ovaj model i danas
su jednostavni i moderni. "Obojen" u žuto jednostvno ne može da ne
bude "lepak" za oči prolaznika, ali i vozača. Prepoznatljiv je sa
gornjim farovima i hromiranim elementima, kružnog i dinamičnog izgleda, i
donjoj svetlosnoj grupi sa LED dnevnim svetlima. Prednji branik u
prepoznatljivoj trapezoidnoj izvedbi, sa hromiranom, ukrašenom mrežom donje
rešetke, daje ovom automobilu atraktivan i veoma elegantan izgled. Svetla za
maglu se nalaze u donjem delu branika. U zadnjem delu su hromirani umeci koji
naglašavaju osećaj pripadnosti ovoj liniji vozila, kao i horizontalni elementi.
Cena od 14.490 evra
Za kraj treba reći da je ovaj model kreativan, individualan i
možemo slobodno reći orginalan na svoj način. Uz njegovu maksimalnu snagu,
vozaču i putnicima će pretvoriti vožnju u dimenziju avanturističkog duha bilo
da je putovanje ka moru ili planini. Fiat 500X Corss u Srbiji se prodaje od
14.490 evra.
Dragan Stanimirović
Lična karta
Zapremina 1.6 MJTD
Snaga 120 KS
Ubrzanje 11 sekundi
Potrošnja 5,8 - 7,8L
Maksimalna brzina 180 km/h
Komentari(0)