Fiat 500X Cross - Vožnja sa puno emocija

Ukoliko bi mogli trenutno da biramo četvorotočkaša iz Fiatove game vozila pri kupovini, odabir bi sigurno pao na model 500X Cross

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Zanimljiv za vožnju, prostran, proveren agregat, maksimalno upravljiv... "Obojen" žutom bojom upotpunjuje i kompletira njegov izuzetno snažan izgled. U svakom trenutku je spreman da se pokaže i dokaže na skoro svim tipovima podloge. Ovo su neki od kvaliteta koji kompaktni krosover iz porodice 500 jednom vozaču i putnicima može da pruži!

Na testu makina.rs imali smo prilike da ukrstimo "koplja" sa modelom Fiat 500X Cross. Preuzeli smo ga na 25.000 pređenih kilometara "ucrtanih" na satu. Reklo bi se ni novo, ni staro - ni puno, a ni malo. Međutim, taman kada mu je i vreme da vidimo od čega je skrojen, mešavinom gradske i van asfaltne podloge kroz kilometre koje je prevalio! Predstavlja se kao alternativa kompaktnim automobilima iz C segmenta sa sportskim izgledom. Robustan je i čini sve da vozaču i putnicima pruži ono najbolje sa čime raspolaže. A raspolaže sa dosta toga dobrog, ko voli ovaj segment vozila.

Prostrana unutrašnjost

Na početku teksta odmah bi izdvojili njegovu prostranost. Ogromna je! I to od "patosa do plafona". Predstavio se prevashodno sa odličnim komforom, i to u svakom centimetru njegovog unutrašnjeg prostora. Mesta ima toliko da bi moglo da se smesti jedno manje obdanište. Šalu na stranu, ovaj automobil je definitivno za sve one sladokusce koji vole da "protegnu noge i ruke, glavu i ramena", kako na zadnjoj klupi tako i napred. Prostora ima na pretek, pa tako i osobe visoke preko 190 centimetara mogu maksimalno da uživaju u njegovom velikodušnom prostoru.

Prtljažni prostor od 350 litara

Zadnja klupa je uvek spremna da primi tri odrasle osobe, a da time ne uskrati uživanje za vozača i suvozača. Porodičan je automobil od glave do pete, a prtljažnik je pravo merilo. Njegova sedišta su malo tvrđa, ali udobna za duža putovanja. Prtljažni prostor ima finih 350 litara i spreman je da primi dva velika kofera i dva osrednja, kao i pregršt sitnica. Sklopiva zadnja klupa će omogućiti dodatni prostor, jer skoro upadaju u ravninu, pa tako se ovo vozilo može okarakterisati kao i mini-kombi u koji možete smestiti sve od "igle do lokomotive".

Odlične dimenzije i jak agregat

Fiat 500X je dugačak 4,26 metara, širok je 1,79, u visinu ide na 1,6, dok je međuosovinsko rastojanje 2,57 metara. Ispod haube ovog Fiatovog četvorotočkaša nalazio se odlični i dobro poznat agregat 1.6 MJTD sa motorom snage od 120 KS, koji je uparen sa šestostepenim DDCT automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i pogonom na prednjim točkovima. Iako ima povišen klirens, ne očekuje se od njega da preore planine, ali svakako "blaže" van asfaltne podloge prelazi bez muke i vozi se u potnunoj sigurnosti.

U tome vožnju olakšava i odlični šestostepeni automatski menjač koji sve svoje obaveze u skladu sa agregatom obavlja precizno i bez greške. Agregat je izuzetno jak i može da povuče automobil težak 1320 kilograma bez problema. U punom trku do 100 km/h dolazi za dobrih 11 sekundi. Maksimalna brzina kojem se kreće ovo vozilo kada se stisne do patosa papučica gasa je 180 km/h. Ono što treba reći da je pri velikim brzinama motor malo bučan, kao i kada "odradi" prvo jutarnje paljenje gde se oseti malo jači zvuk rada odličnog agregata. Posle prvih kilometara jednostavno se utapa u jednu kompletnu "radilicu" i u službu ovog vozila, kao i putnika u vozilu.

Potrošnja od 5,8 do 7,8 litara

Ono što je bitno, nije veliki potrošač! Poštujući sva saobraćajna ograničenja Fiatov lepotan iz rezervoara istera na otvorenom putu 5,8 litara dizela, dok je u gradskoj vožnji potrošnja bila 7,8 litara. Kako bi se obezbedila maksimalna efikasnost, dizel motor u sebi sadrži novi sistem koji u jednoj jedinici spaja SCR sa ubrizgavanjem sredstva AdBlue, u cilju smanjenja ispuštanja azotnih jedinjenja (NOx) i filter čestica čađi (DPF) kako bi se čestice (PM) uhvatile i njihov broj se smanjio.

Ovo znači da motor postiže najviši mogući nivo usklađenosti sa ekološkim standardima za dizel sisteme na današnjem tržištu, pri tom ne žrtvujući performanse. Krive koje prikazuju snagu i obrtni momenat potvrđuju vrhunske osobine linije motora MultiJet II koji obezbeđuje svoj prepoznatljivi optimalni obrtni moment pri niskom nivou obrta po minuti i u ovoj poslednjoj konfiguraciji.

Specijalna podešavanja amortizera i prednjih i zadnjih suspenzija - pomoću FSD (Frequency Selective Damping) tehnologije znače da model 500X garantuje odlično prianjanje na putu, čak i pri većim brzinama, kao i izvrsno manevrisanje i totalnu bezbednost. Iako je povišen od tla znatno od jednog automobila, ovaj četvorotočkaš se dobro snalazi u krivinama, kao i na pravcu. Dinamika vožnje je jasna i precizna i u svakom trenutku vozaču daje dobru preglednost i upravljivost.

Italijanska lepota

Fiat 500X, kao i legendarni model 500, donosi sa sobom italijansku lepotu koja svojim stilom i elegancijom zna da privuče pažnju na ulici. Izrazito neobični izgled spoljašnjosti se prenosi i na enterijer, koji je dobro osvetljen zbog visoko postavljenih prozora. U njegovoj unutrašnjosti pored komfora izdvaja se i jednostavna i fino postavljena instrument tabla. Vozaču su svi instrumenti na dohvat ruke i koriste se tako da bi olakšali putovanje kako u gradu tako i na otvorenom putu. Istaknuti elementi na instrument tabli daju visok sjaj ovom vozilu.

Na srednjoj konzoli ističe se audio-sistem novije generacije. Nudi pregršt prostora u kabini, a pregrada za sitnice ima skoro na svakom mestu u ovom izuzetno prostranom vozilu. Na njegovu modernu tehnologiju se možete osloniti jer će u svakom trenutku brinuti o vašoj bezbednosti zahvaljujući najnovijim sistemima za pomoć vozaču koji obezbeđuju maskimalnu udobnost i uživanje tokom vožnje.

Upadljiv znak 500

Na prvo sedenje vidi se upadljiv znak „500”, kao i mnoštvo stilizovanih detalja. Prostor iza restilizovanog multi-funkcionalnog upravljača, sa dodatim hromiranim elementima, unapređenog je dizajna, sa dva okrugla merna instrumenta, brojač obrtaja i brzinomer, na obe strane 3,5-inčnog grafičkog displeja u boji. Savršena kombinacija upravljača i instrument table poboljšava vidljivost, što je dodatno unapređeno pozadinskim svetlom.

Vozač takođe ima na raspolaganju inovativni 7-inčni ekran, sa kompletnim paketom korisnih informacija. Prostor za putnike generalno je udoban, pogodan, prilagodljiv i ispunjen svetlošću, sa obiljem pažljivo stilizovanih detalja i bogatstvom prepoznatljivih elemenata. Inovativni koncept sa staklima sa svih strana, poboljšava osećaj kontrole na putu, i olakšava parkiranje.

Dobro poznata spoljašnjost

Njegova spoljašnjost je dobro poznata u proteklih nekoliko godina. Fiat 500 Cross ima jedinstven krosover izgled, masivne branike i donjom zaštitnom pločom, 17-inčne felne i rešetku hladnjaka smelog izgleda. Možemo reći elementi koji pojavu vozila čine sportskom i "mišićavom". Avanturistički karakter automobila naglašen je posebnom opremom, klirensom višim za 2,5 centimetara, kao i stilskim detaljima iza kojih se krije jedinstveni izgled.

Svi upečatljivi elementi koji su karakterisali ovaj model i danas su jednostavni i moderni. "Obojen" u žuto jednostvno ne može da ne bude "lepak" za oči prolaznika, ali i vozača. Prepoznatljiv je sa gornjim farovima i hromiranim elementima, kružnog i dinamičnog izgleda, i donjoj svetlosnoj grupi sa LED dnevnim svetlima. Prednji branik u prepoznatljivoj trapezoidnoj izvedbi, sa hromiranom, ukrašenom mrežom donje rešetke, daje ovom automobilu atraktivan i veoma elegantan izgled. Svetla za maglu se nalaze u donjem delu branika. U zadnjem delu su hromirani umeci koji naglašavaju osećaj pripadnosti ovoj liniji vozila, kao i horizontalni elementi.

Cena od 14.490 evra

Za kraj treba reći da je ovaj model kreativan, individualan i možemo slobodno reći orginalan na svoj način. Uz njegovu maksimalnu snagu, vozaču i putnicima će pretvoriti vožnju u dimenziju avanturističkog duha bilo da je putovanje ka moru ili planini. Fiat 500X Corss u Srbiji se prodaje od 14.490 evra.

Dragan Stanimirović

Lična karta

Zapremina 1.6 MJTD

Snaga 120 KS

Ubrzanje 11 sekundi

Potrošnja 5,8 - 7,8L

Maksimalna brzina 180 km/h

Komentari(0)

sortiraj