Galski kvalitet, rumunska cena
Fenomenalna rumunska perjanica konkurenciju bukvalno izbacuje „iz cipela“ sa novim automatskim menjačem, kao i odličnim 0,9 TCe agregatom
Dacia je sa novim modelom Sandero definitivno napravila korak napred u svakom pogledu. Čuveni model predstavlja pokazatelj koliko je brzo i kvalitetno ovaj automobilski brend napredovao poslednjih godina i danas se već nameće kao moderan četvorotočkaš! Nova rumunska perjanica Sandero nameće se kao moderno porodično vozilo koje sa cenom od samo 10.445 evra bukvalno nema konkurenciju.
Redakcija WWW.MAKINA.RS imala je priliku da testira ovu
rumunsku uzdanicu na četiri točka u verziji 0,9 TCe Easy - R sa motorom snage od 90 KS i uveri se da je ovaj
automobil veoma komforan, a od svog prethodnika za korak kvalitetniji. Sandero
nam je odmah nametnuo svoju prostranost, udobnost i veoma lepu unutrašnjost, zahvaljujući najpre zadnjoj klupi, na kojoj mogu sedeti tri
odrasle osobe, i to bez guranja.
Menjač
pun pogodak
Unutrašnjost Sandera je maksimalno funkcionalna i prostrana. Vozač, kao i putnici imaju dovoljno mesta za noge i dobar položaj za vožnju, kao i veoma jednostavan pristup svim komandama. Klima-uređaj, podizači stakala, audio-funkcije, priključak za USB, kao i ostali detalji postavljeni su tako da vozač njima upravlja jednostavno i bez ugrožavanja sigurnosti tokom vožnje. Ovaj lepotan besprekorno leži na putu, i to zahvaljujući odličnom kvalitetu vešanja na svim tipovima podloge koje je nasledio od Renaulta. Pored dosta kvaliteta koje sa sobom nosi ova rumunska perjanica na prvo mesto ističe jedan novitet, a to je automatski robotizovani menjač. Treba istaći da je ovo više nego pun pogodak rumunskog proizvođača automobila. Vredi reći da je njegovo testiranje trajalo u fabrici više od 130.000 časova, a najzaslužniji su svakako inženjeri iz Renaulta koji su ga nazvali Easy-R. Automatski petostepeni menjač je, reklo bi se, izuzetno lagan i precizan. Odziv je odličan, kao i sam stepen prenosa od prve do pete brzine.
Easy-R
menjač ima režim D, R, N i M. Ono na šta treba obratiti pažnju je
svakako da na menjaču nema oznaka P (parking)! Na svako zaustavljanje sistem start-stop
gasi motor ispod haube, a ukoliko ne držite kočnicu vozilo će samo u leru krenuti
nizbrdo! Savet - uvek držati kočnicu kada se vozilo zaustavi i podizati ručnu
kočnicu kada stanete na nizbrdici ili parkirate Sandera.
Potrošnja 5,8 litara
Servo
sistem kod ovog lepotana reaguje veoma dobro u gradskim uslovima vožnje. Sandero
nudi veliki kapacitet prtljažnog prostora od čak 320 litara, a kada se obori
zadnja klupa dobija se fenomanelnih 1.200 litara. Kada sedišta nisu oborena, u
prtljažni prostor možete ostaviti tri odsrednje putne torbe i pregršt sitnica.
Na
našem testu ovaj rumunski automobil je na otvorenom putu potrošio 5,8, a u
gradskoj vožnji 7,7 litara benzina na pređenih 100 kilometara. Ono što treba
reći je da nismo papučicu gasa pritiskali do maksimuma i cepali gume, već smo
vozili po pravilima saobraćaja, sem kada smo ga poterali na auto-putu i vidimo
koliko može da razvije. Kada se papučica gasa stisne do maksimuma ovaj lepotan na
cajgeru isteruje dobrih 160 km/h. I pri ovoj brzini je maksimalno stabilan. Od
nule do stotke potrebno mu je 12 sekundi.
Robusna pojava
Pored odličnog spoljašnjeg
dizajna, koji daje novi identitet rumunskom proizvođaču automobila, Sandero se
diči i dobrom unutrašnjošću. Za razliku od svog prethodnika sada ima više nego
pristojan kvalitet izrade. U kabini preovladava i masivna instrument tabla koja
je reklo bi se odlično upakovana, kako za vozača, tako i za suvozača koji će u
svakom trenutku vožnje uživati u povišenom sedenju i dobroj preglednosti.
Rukohvati u vratima, kao i ostali dugmići su fino upakovani i izgledaju više
nego korektno. Čvrsta i robusna pojava ovog četvorotočkaša nikoga neće ostaviti
ravnodušnim. Zadnji deo vozila deluje savremeno i s dobro odmerenim
proporcijama. Modernog je dizajna, koji istovremneo zrači dinamikom i robusnošću
prednjeg dela. Izražajnog odlika svetlosna grupacija daje savremen izgled ovom
vozilu. Branik i maska su dobro integrisani u karoseriju, a dizajn bočnih
strana dodatno naglašava njegov zanimljiv izgled.
Za tanak džep
Sandero je dugačak nešto više od
četiri metara, širok je 1,7, a u visinu se proteže na 1,5 metara. Međuosovinski
razmak je 2,6 metara. Kod ovog novajlije,
pored odličnog automatskog petostepenog menjača, posebna pažnja je posvećena
smanjenju buke i šumova u kabini kako bi se obezbedio potpuni užitak tokom
vožnje. Bilo
da je na pravcu ili krivini Sandero bukvalno diše na putu sa svojom flotom.
Možemo reći da je Dacia sa ovim modelom, odličnim automatskim menjačem, a pre
svega cenom, zadala jak udarac
konkurenciji u klasi.
Dragan
Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 0,9 TCe
Snaga 90 KS
Menjač automatski 5-stepeni
Makismalna
brzina 160km/h
Potrošnja 5,8-7,7 l
Komentari(2)