Galski kvalitet, rumunska cena

Fenomenalna rumunska perjanica konkurenciju bukvalno izbacuje „iz cipela“ sa novim automatskim menjačem, kao i odličnim 0,9 TCe agregatom





Dacia je sa novim modelom Sandero definitivno napravila korak napred u svakom pogledu. Čuveni model predstavlja pokazatelj koliko je brzo i kvalitetno ovaj automobilski brend napredovao poslednjih godina i danas se već nameće kao moderan četvorotočkaš! Nova rumunska perjanica Sandero nameće se kao moderno porodično vozilo koje sa cenom od samo 10.445 evra bukvalno nema konkurenciju.

Redakcija WWW.MAKINA.RS imala je priliku da testira ovu rumunsku uzdanicu na četiri točka u verziji 0,9 TCe Easy - R sa motorom snage od 90 KS i uveri se da je ovaj automobil veoma komforan, a od svog prethodnika za korak kvalitetniji. Sandero nam je odmah nametnuo svoju prostranost, udobnost i veoma lepu unutrašnjost, zahvaljujući najpre zadnjoj klupi, na kojoj mogu sedeti tri odrasle osobe, i to bez guranja.

Menjač pun pogodak

Unutrašnjost Sandera je maksimalno funkcionalna i prostrana. Vozač, kao i putnici imaju dovoljno mesta za noge i dobar položaj za vožnju, kao i veoma jednostavan pristup svim komandama. Klima-uređaj, podizači stakala, audio-funkcije, priključak za USB, kao i ostali detalji postavljeni su tako da vozač njima upravlja jednostavno i bez ugrožavanja sigurnosti tokom vožnje. Ovaj lepotan besprekorno leži na putu, i to zahvaljujući odličnom kvalitetu vešanja na svim tipovima podloge koje je nasledio od Renaulta. Pored dosta kvaliteta koje sa sobom nosi ova rumunska perjanica na prvo mesto ističe jedan novitet, a to je automatski robotizovani menjač. Treba istaći da je ovo više nego pun pogodak rumunskog proizvođača automobila. Vredi reći da je njegovo testiranje trajalo u fabrici više od 130.000 časova, a najzaslužniji su svakako inženjeri iz Renaulta koji su ga nazvali Easy-R. Automatski petostepeni menjač je, reklo bi se, izuzetno lagan i precizan. Odziv je odličan, kao i sam stepen prenosa od prve do pete brzine.

Easy-R menjač ima režim D, R, N i M. Ono na šta treba obratiti pažnju je svakako da na menjaču nema oznaka P (parking)! Na svako zaustavljanje sistem start-stop gasi motor ispod haube, a ukoliko ne držite kočnicu vozilo će samo u leru krenuti nizbrdo! Savet - uvek držati kočnicu kada se vozilo zaustavi i podizati ručnu kočnicu kada stanete na nizbrdici ili parkirate Sandera.

Potrošnja 5,8 litara

Servo sistem kod ovog lepotana reaguje veoma dobro u gradskim uslovima vožnje. Sandero nudi veliki kapacitet prtljažnog prostora od čak 320 litara, a kada se obori zadnja klupa dobija se fenomanelnih 1.200 litara. Kada sedišta nisu oborena, u prtljažni prostor možete ostaviti tri odsrednje putne torbe i pregršt sitnica.

Na našem testu ovaj rumunski automobil je na otvorenom putu potrošio 5,8, a u gradskoj vožnji 7,7 litara benzina na pređenih 100 kilometara. Ono što treba reći je da nismo papučicu gasa pritiskali do maksimuma i cepali gume, već smo vozili po pravilima saobraćaja, sem kada smo ga poterali na auto-putu i vidimo koliko može da razvije. Kada se papučica gasa stisne do maksimuma ovaj lepotan na cajgeru isteruje dobrih 160 km/h. I pri ovoj brzini je maksimalno stabilan. Od nule do stotke potrebno mu je 12 sekundi.

Robusna pojava

Pored odličnog spoljašnjeg dizajna, koji daje novi identitet rumunskom proizvođaču automobila, Sandero se diči i dobrom unutrašnjošću. Za razliku od svog prethodnika sada ima više nego pristojan kvalitet izrade. U kabini preovladava i masivna instrument tabla koja je reklo bi se odlično upakovana, kako za vozača, tako i za suvozača koji će u svakom trenutku vožnje uživati u povišenom sedenju i dobroj preglednosti. Rukohvati u vratima, kao i ostali dugmići su fino upakovani i izgledaju više nego korektno. Čvrsta i robusna pojava ovog četvorotočkaša nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Zadnji deo vozila deluje savremeno i s dobro odmerenim proporcijama. Modernog je dizajna, koji istovremneo zrači dinamikom i robusnošću prednjeg dela. Izražajnog odlika svetlosna grupacija daje savremen izgled ovom vozilu. Branik i maska su dobro integrisani u karoseriju, a dizajn bočnih strana dodatno naglašava njegov zanimljiv izgled.

Za tanak džep

Sandero je dugačak nešto više od četiri metara, širok je 1,7, a u visinu se proteže na 1,5 metara. Međuosovinski razmak je 2,6 metara. Kod ovog novajlije, pored odličnog automatskog petostepenog menjača, posebna pažnja je posvećena smanjenju buke i šumova u kabini kako bi se obezbedio potpuni užitak tokom vožnje. Bilo da je na pravcu ili krivini Sandero bukvalno diše na putu sa svojom flotom. Možemo reći da je Dacia sa ovim modelom, odličnim automatskim menjačem, a pre svega cenom, zadala jak udarac konkurenciji u klasi.

Više slika Dacia Sandero možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs

Tekst

Dragan Stanimirović


LIČNA KARTA

Zapremina 0,9 TCe

Snaga 90 KS

Menjač automatski 5-stepeni

Makismalna brzina 160km/h

Potrošnja 5,8-7,7 l

Komentari(2)

sortiraj
Dusan 23:03 | 24.07.2017
Mislim da se prodaje ona cak nesto ispod osam hiljada evra. Mislim da je u klot verziji. Penzionerka :) Onom kome ne treba dodatna oprema auto dodje za dz. za te pare nema bolje sigurno
3 0 odgovori
Draža 22:58 | 24.07.2017
Imam prethodni model i prezadovoljan sam. Motor je 1.5 dci i trosi kao upaljac. 3,9 litara na otvorenom. Svaki evro koji sam ulozio u njega visestruko mi se isplati. Samo ljudi koji nisu vizili Daciju pogotovo novije generacije lupaju gluposti da automobil ne valja. Ok nije bmw ili mecka ali sve potrebe zadovoljava za male pare. Inace tekst je pravo dobar. Pozdrav za redakciju.
3 0 odgovori