Intervju Norbert Weber - Jasan, inovativan i održiv Škoda Enyaq iV
Novi koncept dizajna enterijera modela Enyaq iV kombinuje prostranost i „osećaj dužine“, kaže Norbert Weber, direktor za dizajn enterijera Škoda Auto
Sa modelom Enyaq iV, Škoda je postavila nove standarde kada je u pitanju dizajn enterijera. Prvi električni SUV model češkog proizvođača automobila osmišljen je po uzoru na moderno okruženje, a korišćeni su prirodni, održivi i recilkirani materijali. Norbert Weber, direktor za dizajn enterijera, objasnio je u video intervjuu novi koncept enterijera u modelu Enyaq iV.
Enyaq iV je prvo Škoda vozilo bazirano na modularnoj električnoj
platformi (MEB). Koje promene je Škoda napravila u pogledu dizajna enterijera
ovog potpuno novog vozila u poređenju sa modelom i motorom sa unutrašnjim
sagorevanjem?
-Enyaq iV koristi prednosti koje donosi dugo međuosovinsko rastojanje
MEB platforme koje, u odnosu na dimenzije automobila, nudi izuzetno prostranu unutrašnjost. Tome
doprinosi i ravan pod, dok kod vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem
nalazimo centralni tunel. Koristili smo ovu konceptualnu karakteristiku kako
bismo unutrašnjost učinili još prostranijom. Ovo se može videti, na primer, na
novoj instrument tabli koja je sada raspoređena na nekoliko nivoa.
Govorite o novom konceptu dizajna enterijera za Enyaq iV. Možete li nam
objasniti malo detaljnije?
-Novi koncept dizajna enterijera modela Enyaq iV kombinuje prostranost i
„osećaj dužine“. Umesto uobičajenih nivoa opreme i mnogobrojnih dodatnih
opcija, sada po prvi put nudimo „Design Selections“ za model Enyaq iV. Oni podećaju na moderna životna okruženja, sa savršeno usklađenim
bojama i materijalima. Pored toga, nudimo jasno definisane pakete sa raznim
temama, sa nekoliko opcija koje su dostupne za sve modele. Ovo znači da možemo
da pružimo klijentima izbore koji su jasni i jednostavni, a ujedno i
jedinstveni.
Koje su najznačajnije promene u arhitekturi enterijera modela Enyaq iV?
-Ovde nedostatak centralnog tunela nudi mnogo mogućnosti. Napred smo
iskoristili ovaj prostor za dodatnu pregradu za odlaganje ispod centralne
konzole koja je sada organizovana u nekoliko nivoa. Zahvaljujući dugom
međuosovinskom rastojanju, putnici na zadnjem sedištu sada imaju još više
prostora, čak i ispred centralnog dela, a takođe ima i dosta prostora za noge
za sve putnike. Pored velike prostranosti za putnike, Enyaq iV ima zapreminu
prtljažnog prostora od čak 585 litara.
Kako biste opisali dizajn enterijera modela Enyaq iV?
-Jasan, prozračan, inovativan i održiv. Jasan zahvaljujući tome što je
jednostavno postaviti „Design Selections“ i tematske pakete, prozračan zahvaljujući prostanosti i
odličnom osećaju za prostor. Inovativan zahvaljujući karakteristikama kao što
je centralni ekran od 13 inča i novi head-up ekran, uključujući augmentativnu
realnost, i održiv zahvaljujući upotrebi prirodnih i recikliranih materijala.
Koje nove boje i koji novi održivi materijali su korišćeni u automobilu
po prvi put?
-U jednom od „Design Selection“, na primer, presvlake sedišta su
napravljene od 40 procenata nove vune i nose pečat „Woolmark Company“.
Preostalih 60 procenata je poliester od recikliranih PET boca. Ove presvlake imaju jedinsteven osećaj i
obezbeđuju ugodnu klimu za sedenje. Drugi primer je koža koja je proizvedena na
posebno održiv način korišćenjem ekstrakta iz lišća maslinovog drveta umesto
hemikalija za tamnjenje.
Šta smatrate najznačajnijim elementom dizajna enterijera kod modela
ENYAQ iV?
-Ja posebno volim dekorativne lajsne koje se protežu celom širinom automobila, od instrument table do panela vrata, čime je dodatno naglašen osećaj prostora. Ispod centralnog ekrana, oslikava oblik Škoda rešetke, a služi i kao naslon za ruku kojom uprravljate na ekranu osetljivom na dodir. Okružena je posebno mekim materijalom koji se koristi u celoj unutrašnjosti i stvara osećaj kao kada sedite kod kuće u sofi.
Komentari(0)