Istorija - Škoda Superb od njenih početaka 1930-ih do uspešnih modernih generacija

Oznaka modela Superb ima dugu tradiciju označavanja vrhunskih modela češkog proizvođača automobila. Svaka moderna generacija modela Superb predstavlja utelovljenje inženjerske izvrsnosti od 2001.

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Prva generacija moderne Škode Superb lansirana je 2001. – gotovo sedam decenija nakon debija originalnog Superba 1934. Do danas je više od 1.600.000 jedinica sišlo s proizvodnih traka. I hatchback i combi varijante su tokom godina osvojile brojna međunarodna priznanja i nagrade renomiranih automobilskih časopisa.

Preteča - Prvi znameniti Superb modeli 1930-ih

Prethodnik današnjih modela Superb bila je udobna, tiha i brza Škoda 640 Superb. Lansiran je 1934. godine i sa 5500 mm dužine nudila je dovoljno mesta za do sedam osoba. Do trenutka kada je istorijski Superb krenuo u serijsku proizvodnju, Škoda je već proizvela nekoliko premium modela. Međutim, Superb je bio inovativan na mnoge načine, s naprednim okvirom centralne cevi s nezavisnom suspenzijom točkova, a ugrađeno ožičenje radilo je sa tada potpuno novim sistemom od 12 V, koji se i danas koristi u automobilima.

Model je pokretao šestocilindrični motor zapremine 2492 cm³ i snage 40,5 kW (55 KS). Četiri godine kasnije, 1938, Škoda je lansirala svoj novi šestocilindrični motor 3000 OHV s zapreminom od 3.137 cm³. Pružao je snagu od 62,6 kW (85 KS) i bio je efikasniji zahvaljujući novom konceptu s gornjim ventilima (OHV). Superb 3000 OHV bio je dostupan kao klasična limuzina s malim naslonom, ograničena serija kabrioleta i limuzina sa staklenom pregradom između prednjih i zadnjih sedišta. Između 1939. i 1940. Škoda je proizvela dvanaest modela Superb 4000 s osmocilindričnim motorima. Jedan od ovih retkih modela sada je centralna tačka za posetioce Škoda muzeja u Mladá Boleslavi. Od 1935. do 1949. Škoda je proizvela ukupno 2500 jedinica u svim verzijama prve generacije modela Superb.

Do 2008. oko 137.000 jedinica sišlo je s proizvodne trake

Više od 50 godina kasnije, Škoda je ponovo lansirala Superb. Predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu u septembru 2001. godine, prva moderna generacija modela Superb od tada je vodeći ICE model brenda. Do 2008. oko 137.000 jedinica sišlo je s proizvodne trake. Superb je bio prvi Škoda model koji je tada imao nekoliko tehničkih inovacija, poput bi-xenon farova, automatskog Tiptronic menjača i funkcije Coming Home, koja je kratko vreme nakon zatvaranja vrata držala kratka svetla uključenim. Dobivši brojna priznanja, nemački stručni časopis Auto Bild proglasio ga je i „Najboljim uvoznim automobilom“.

Druga generacija predstavljena 2008. godine

Godine 2008. Škoda je predstavila drugu generaciju modernog Superba, prvog koji nudi opcioni pogon na sve točkove. Hatchback je imao inovativni Twindoor, prilagodljiva vrata prtljažnika dizajnirana za delimično otvaranje, poput tradicionalnog poklopca prtljažnika, ili u potpunosti. Tako je Superb kombinovao prednosti limuzine s odvojenim prtljažnikom i hatchbacka. Od 2009. godine češki proizvođač automobila proširio je seriju tako da uključuje posebno prostranu combi verziju. Do 2015. druga generacija modela Superb pronašla jeput do 618.000 kupaca i nadmašila svog prethodnika u pogledu prodajnih podataka. Druga generacija takođe je osvojila niz međunarodnih nagrada. Britanski automobilski časopis „Top Gear“ proglasio ga je za „Luksuzni auto godine“ 2009. godine, a 2012. godine osvojio je titulu „Najbolji uvozni automobil“ u svojoj kategoriji u anketi čitalaca „Najbolji automobili“ nemačkog automobilskog časopisa „auto motor und sport“.

Treća generacija lansirana 2015. godine

Treća iteracija modernog Superba izgrađena je na MQB platformi Volkswagen grupe, a lansirana je u februaru 2015, dok je combi verzija usledila ubrzo nakon toga. Ponovo opremljen najsavremenijim tehnologijama, bio je to prvi Škoda model koji ima DCC prilagodljivu šasiju, trozonsku klimu i pionirske sisteme pomoći poput Traffic Jam Assist i Emergency Assist. Adaptivni tempomat, Lane Assist i Travel Assist proširili su ponudu Superba.

S ažuriranjem modela 2019. godine, Superb iV je debitovao kao prvi plug-in hibridni model brenda Škoda. Do sada, s više od 845.000 proizvedenih jedinica, treća moderna generacija modela Škoda Superb najprodavanija je generacija brenda do sad. Kao i njegovi prethodnici, osvojio je brojne prestižne nagrade, uključujući nagradu Red Dot 2016. za izvanredan dizajn proizvoda. Kroz sve generacije, više od 1.600.000 modela Superb proizvedeno je širom sveta, a četvrta generacija Superba spremna je da nastavi priču o uspehu vodećeg modela.

Komentari(0)

sortiraj