Istorija - Prateći model Škoda Superb od početaka 1930-ih kroz generacije
Prva generacija moderne Škoda Superb lansirana je 2001. godine, gotovo sedam decenija nakon debija originalnog modela Superb 1934. Godine
Do danas je proizvedeno više od 1.600.000 jedinica. Tokom godina, i hatchback i karavan verzije karoserije osvojili su brojna međunarodna priznanja i nagrade renomiranih automobilskih časopisa.
Preteča - Prvi
znameniti model Superb iz 1930-ih
Prethodnik današnjeg modela Superb, Škoda 640 Superb,
lansiran je 1934. godine i nudio je udobnu, tihu i brzu vožnju. S dužinom od
5.500 mm pružao je dovoljno mesta za do sedam putnika. Superb je predstavio
nekoliko inovacija, uključujući napredni okvir centralne cevi s nezavisnim
vešanjem točkova. Ožičenje u vozilu radilo je s tada revolucionarnim sistemom
od 12 volti, koji se i danas koristi u automobilima. Model je pokretao
šestocilindrični motor zapremine 2.492 cm³ i snage 40,5 kW (55 KS).
2001. - : Oživljeno
nasleđe
Više od 50 godina kasnije, Škoda je ponovo lansirala Superb.
Prva moderna generacija modela predstavljena je na sajmu automobila u
Frankfurtu u septembru 2001. godine, a Superb je od tada vodeći ICE model
brenda. Do 2008. oko 137.000 jedinica sišlo je s proizvodne trake. Superb je
bio prvi Škoda model koji je nudio karakteristike kao što su bi-xenon farovi,
automatski Tiptronic menjač i funkcija Coming Home, koja je držala kratka
svetla uključena kratko vreme nakon zatvaranja vrata. Dobivši široko priznanje,
Superb je takođe proglašen „Najboljim uvoznim automobilom“ od strane nemačkog
automobilskog časopisa „Auto Bild“.
2008. - Lansiranje
druge moderne generacije
Godine 2008. Škoda je predstavila drugu generaciju modernog
Superba, prvog koji nudi opcioni pogon na sve točkove. Godine 2009. češki
proizvođač automobila proširio je seriju kako bi uključio posebno prostrani
karavan. Do 2015. druga generacija modela Superb privukla je 618.000 kupaca,
daleko nadmašivši svog prethodnika. Druga generacija takođe je osvojila mnoštvo
međunarodnih nagrada: britanski automobilski časopis „Top Gear“ proglasio ga je
„Luksuznim automobilom godine“ 2009; 2012. osvojio je titulu „Najboljeg uvoznog
automobila“ u svojoj kategoriji u anketi čitatalaca „Najbolji automobili“
nemačkog automobilskog časopisa „auto motor und sport“.
2015. - Ulazak u
hibridnu eru
Lansiran u februaru 2015, s karavanom koji je usledio ubrzo nakon toga, treća iteracija modernog Superba izgrađena je na MQB platformi Volkswagen grupe. Ponovo opremljen najsavremenijim tehnologijama, bio je to prvi Škoda model koji ima DCC prilagodljivu šasiju, trozonsku klimu i pionirske sisteme pomoći poput Traffic Jam Assist i Emergency Assist. Adaptivni tempomat, Lane Assist i Travel Assist dodati su opcijama za model Superb. Treća moderna generacija modela Škoda Superb do sada je bila najprodavanija generacija ove serije. Combi verzija iz 2016. činila je približno 57 posto od gotovo 866.000 proizvedenih vozila. U Nemačkoj, najvećem Škoda pojedinačnom tržištu, više od 90 posto svih isporučenih Superb vozila bili su Combi verzija. Međunarodne nagrade uključivale su nagradu Red Dot za izuzetan dizajn proizvoda 2016. U 2017. čitaoci nemačkog automobilskog časopisa „AUTO Straßenverkehr“ izglasali su Škoda Superb Combi najboljim uvoznim automobilom u kategoriji od 25.000 do 30.000 evra. U ažuriranju za 2019. predstavljen je prvi Škoda plug-in hibridni model – Superb iV. Kroz sve generacije, više od 1.600.000 modela Superb proizvedeno je širom sveta, a četvrta generacija modela Superb spremna je da nastavi tradiciju ređanja uspeha.
Komentari(0)