Jelena Rogan - Posvećenost i dobra energija za odlične rezultate
Jelena Rogan, direktor prodaje i marketinga Toyota centra, kaže za makina.rs da je upoznavanje i poštovanje japanske kulture i filozofije otvorilo potpuno nove vidike i pristup poslu
Toyota u Srbiji prošle godine imala je zavidan broj automobilskih premijera. Da li su ispunili očekivanja?
-Sa 2019. godinom u Toyoti počinje nova uzbudljiva era. Kada kažemo
nova era mislimo na eru novih modela, nove hibridne tehnologije, nove globalne
arhitektonske platforme (TNGA platforma), kao i inovativne mobilnosti za sve. U
Srbiji je predstavljeno pet novih modela, i to RAV4, tri verzije Corolle
(Sedan, Hatchback i Touring Sport) i Camry. U svim novim modelima se prepoznaju
dve ključne inovacije - nova generacija hibrida i Toyotina nova globalna
arhitektura. Toyota već više od 20 godina proizvodi hibridna vozila i uživa
lidersku poziciju na području hibridne tehnologije.
Od 2019. godine i Corolla u svim verzijama karoserije pored
benzinskog agregata ima i hibridnu verziju. Peta generacija modela RAV4 ostaje
verna hibridnom pogonu, a Camry koji se po prvi put prodaje na našem tržištu
isključivo je dostupan kao hibrid. Toyota stavlja bezbednost u središte svojih
stremljenja ka stvaranju sve boljih automobila, a kao potvrda i ispunjenje
očekivanja je maksimalnih pet zvezdica koje su novi modeli Corolla i RAV4
dobili kao ocenu bezbednosti vozila po najnovijem i strožem ispitivanju Euro
NCAP za 2019. Što se tiče ispunjenja očekivanja u prodaji novih modela, ona ne
samo da su ispunjena nego i premašena.
Da li možete
ukratko da nam sumirate 2019. godinu?
-Prethodna godina je za Toyotu bila veoma uzbudljiva zbog novih
modela koje smo predstavili tržištu, i kao posledica toga veoma uspešna kada
pričamo o ostvarenim rezultatima. Učešće u prodaji u putničkom segmentu je u
odnosu na 2018. godinu poraslo za 1% i sada iznosi 6%, što je više od evropskog
proseka. Broj prodatih Toyota vozila u Srbiji u 2019. godini je veći za 17% u
odnosu na prethodnu godinu. Ono na šta smo jako ponosni je da je učešće hibrida
poraslo sa 11% na 25%. Toyota centar kao najveći diler u Toyotinoj mreži sa
učešćem od 40% u ukupnoj prodaji, beleži rast od 22% u odnosu na prethodnu
godinu. Fokus Toyota centra u 2019. godini je bilo povećanje prodaje hibridnih
modela i dolaskom novih modela smo uspeli da povećamo učešće hibridnih modela u
našoj prodaji na 27%.
Kakvi su Vam
planovi za ovu i koji automobilski noviteti stižu do kraja 2020. godine?
-Na samom početku ove godine Toyota će predstaviti tržištu
restilizovani model C-HR koji će pored dosadašnjeg 1.8 hibridnog agregata imati
i 2.0 hibridni agregat od 180 KS. U drugoj polovini godine nas očekuje
premijera novog Yarisa, zatim novog modela Highlander, koji će po prvi put biti
predstavljen na evropskom tržištu, kao i novog RAV4 Plug-in Hybrida. Ova prva
plug-in hibridna električna verzija RAV4 kruna je više od 20 godina liderstva
kompanije Toyota na polju tehnologije i proizvodnje hibridnih pogonskih
sklopova, a korisnicima nudi vozilo koje teži da bude još snažnije i efikasnije
od bilo kog drugog u svojoj klasi, u pogledu emisije štetnih gasova i niske
potrošnje goriva. Takođe imamo novine i u komercijalnom programu. Toyota će ove
godine učestvovati i na sajmu komercijalnih vozila gde će izložiti celu gamu i
premijerno predstaviti model Proace City.
Šta je kod
Vas presudilo da se bavite ovim poslom?
-Po struci sam profesor italijanskog jezika i književnosti i kada
sam završavala fakultet nisam ni sanjala da ću raditi u auto-industriji. Ali,
evo sada već punih 18 godina, kako ja u šali volim da kažem sam punoletna u
auto-industriji. Volim svoj posao i to je ono što je presudilo da se istim
bavim. Žene u auto-industriji u vreme kada sam ja počela da radim su bile
retkost, i to me je nekako uvek dodatno podsticalo na uspeh. Nova znanja,
ljudi, dobri međuljudski odnosi u kolektivu, mogućnost izražavanja
inovativnosti i kreativnosti, kao i mogućnost upoznavanja drugačijih načina
rada u drugim kulturama, je nešto što je meni važno u poslu i što čini da sa
osmehom idem na isti.
Čuli smo da
ste mnoge stvari promenili i uredili nabolje od dolaska u Toyota centar. U čemu
je tajna Vašeg i uspeha zaposlenih?
-Odgovor je jednostavan. Ljudi su uvek na prvom mestu. Moja
pozicija nosi odgovornost za rezultat u prodaji, a tog rezultata ne bi bilo bez
ljudi, tako da je moja prva odgovornost da vodim i podržavam tim. Pet ključnih
principa u poslovanju Toyote i jesu zapravo vezani za razvoj ljudskih resursa,
i to su poštovanje, timski rad, izazov, odlazak na izvor problema i kaizen
(konstantno unapređenje). Upoznavanje i poštovanje japanske kulture i
filozofije mi je otvorilo potpuno nove vidike i pristup poslu. Uređen sistem do
svakog detalja kakav sprovodi Toyota umnogome olakšava poslovanje. Naravno
posvećenost, dobra energija i ostrašćenost su obavezni elementi uređenog sistema
i upravo su oni ti koji čine razliku između uspešnih i manje uspešnih
kompanija.
Kupujemo nov
Toyotin automobil do 35.000, a želimo i polovan do 10.000 evra. Dajte nam savet
i zbog čega baš oni?
-Postavili ste mi baš teško pitanje, a evo i zašto. Do 35.000 evra
možete da kupite skoro svaki model koji imamo u ponudi, i to u hibridnoj
varijanti. Dakle u zavisnosti od potreba klijenata, to su modeli od malih
gradskih automobila kao što je Yaris, preko porodičnih automobila tipa Corolla,
Crossover modela C-HR, SUV modela RAV4 kao i luksuzne limuzine Camry. Svakako
savetujem automobil sa hibridnim pogonom, a za koji god od gore navedenih se
odlučite, nećete pogrešiti.
Što se tiče polovnih automobila, Toyota spada u brendove koji imaju
najbolju rezidualnu vrednost. Toyotina polovna vozila su poželjna za kupovinu i
ako me pitate za savet koja je to najbolja kupovina do 10.000 eur moj odgovor
je Toyota Corolla koja je stara oko 6 godina. Corolla nosi titulu
najprodavanijeg modela na svetu, što nam govori o zadovoljstvu naših klijenata.
Dragan Stanimirović
Komentari(0)