Jelena Rogan - Posvećenost i dobra energija za odlične rezultate

Jelena Rogan, direktor prodaje i marketinga Toyota centra, kaže za makina.rs da je upoznavanje i poštovanje japanske kulture i filozofije otvorilo potpuno nove vidike i pristup poslu

    foto: Privatna arhiva
    Podeli




Toyota u Srbiji prošle godine imala je zavidan broj automobilskih premijera. Da li su ispunili očekivanja?

-Sa 2019. godinom u Toyoti počinje nova uzbudljiva era. Kada kažemo nova era mislimo na eru novih modela, nove hibridne tehnologije, nove globalne arhitektonske platforme (TNGA platforma), kao i inovativne mobilnosti za sve. U Srbiji je predstavljeno pet novih modela, i to RAV4, tri verzije Corolle (Sedan, Hatchback i Touring Sport) i Camry. U svim novim modelima se prepoznaju dve ključne inovacije - nova generacija hibrida i Toyotina nova globalna arhitektura. Toyota već više od 20 godina proizvodi hibridna vozila i uživa lidersku poziciju na području hibridne tehnologije.

Od 2019. godine i Corolla u svim verzijama karoserije pored benzinskog agregata ima i hibridnu verziju. Peta generacija modela RAV4 ostaje verna hibridnom pogonu, a Camry koji se po prvi put prodaje na našem tržištu isključivo je dostupan kao hibrid. Toyota stavlja bezbednost u središte svojih stremljenja ka stvaranju sve boljih automobila, a kao potvrda i ispunjenje očekivanja je maksimalnih pet zvezdica koje su novi modeli Corolla i RAV4 dobili kao ocenu bezbednosti vozila po najnovijem i strožem ispitivanju Euro NCAP za 2019. Što se tiče ispunjenja očekivanja u prodaji novih modela, ona ne samo da su ispunjena nego i premašena.

Da li možete ukratko da nam sumirate 2019. godinu?

-Prethodna godina je za Toyotu bila veoma uzbudljiva zbog novih modela koje smo predstavili tržištu, i kao posledica toga veoma uspešna kada pričamo o ostvarenim rezultatima. Učešće u prodaji u putničkom segmentu je u odnosu na 2018. godinu poraslo za 1% i sada iznosi 6%, što je više od evropskog proseka. Broj prodatih Toyota vozila u Srbiji u 2019. godini je veći za 17% u odnosu na prethodnu godinu. Ono na šta smo jako ponosni je da je učešće hibrida poraslo sa 11% na 25%. Toyota centar kao najveći diler u Toyotinoj mreži sa učešćem od 40% u ukupnoj prodaji, beleži rast od 22% u odnosu na prethodnu godinu. Fokus Toyota centra u 2019. godini je bilo povećanje prodaje hibridnih modela i dolaskom novih modela smo uspeli da povećamo učešće hibridnih modela u našoj prodaji na 27%.

Kakvi su Vam planovi za ovu i koji automobilski noviteti stižu do kraja 2020. godine?

-Na samom početku ove godine Toyota će predstaviti tržištu restilizovani model C-HR koji će pored dosadašnjeg 1.8 hibridnog agregata imati i 2.0 hibridni agregat od 180 KS. U drugoj polovini godine nas očekuje premijera novog Yarisa, zatim novog modela Highlander, koji će po prvi put biti predstavljen na evropskom tržištu, kao i novog RAV4 Plug-in Hybrida. Ova prva plug-in hibridna električna verzija RAV4 kruna je više od 20 godina liderstva kompanije Toyota na polju tehnologije i proizvodnje hibridnih pogonskih sklopova, a korisnicima nudi vozilo koje teži da bude još snažnije i efikasnije od bilo kog drugog u svojoj klasi, u pogledu emisije štetnih gasova i niske potrošnje goriva. Takođe imamo novine i u komercijalnom programu. Toyota će ove godine učestvovati i na sajmu komercijalnih vozila gde će izložiti celu gamu i premijerno predstaviti model Proace City.

Šta je kod Vas presudilo da se bavite ovim poslom?

-Po struci sam profesor italijanskog jezika i književnosti i kada sam završavala fakultet nisam ni sanjala da ću raditi u auto-industriji. Ali, evo sada već punih 18 godina, kako ja u šali volim da kažem sam punoletna u auto-industriji. Volim svoj posao i to je ono što je presudilo da se istim bavim. Žene u auto-industriji u vreme kada sam ja počela da radim su bile retkost, i to me je nekako uvek dodatno podsticalo na uspeh. Nova znanja, ljudi, dobri međuljudski odnosi u kolektivu, mogućnost izražavanja inovativnosti i kreativnosti, kao i mogućnost upoznavanja drugačijih načina rada u drugim kulturama, je nešto što je meni važno u poslu i što čini da sa osmehom idem na isti.

Čuli smo da ste mnoge stvari promenili i uredili nabolje od dolaska u Toyota centar. U čemu je tajna Vašeg i uspeha zaposlenih?

-Odgovor je jednostavan. Ljudi su uvek na prvom mestu. Moja pozicija nosi odgovornost za rezultat u prodaji, a tog rezultata ne bi bilo bez ljudi, tako da je moja prva odgovornost da vodim i podržavam tim. Pet ključnih principa u poslovanju Toyote i jesu zapravo vezani za razvoj ljudskih resursa, i to su poštovanje, timski rad, izazov, odlazak na izvor problema i kaizen (konstantno unapređenje). Upoznavanje i poštovanje japanske kulture i filozofije mi je otvorilo potpuno nove vidike i pristup poslu. Uređen sistem do svakog detalja kakav sprovodi Toyota umnogome olakšava poslovanje. Naravno posvećenost, dobra energija i ostrašćenost su obavezni elementi uređenog sistema i upravo su oni ti koji čine razliku između uspešnih i manje uspešnih kompanija.

Kupujemo nov Toyotin automobil do 35.000, a želimo i polovan do 10.000 evra. Dajte nam savet i zbog čega baš oni?

-Postavili ste mi baš teško pitanje, a evo i zašto. Do 35.000 evra možete da kupite skoro svaki model koji imamo u ponudi, i to u hibridnoj varijanti. Dakle u zavisnosti od potreba klijenata, to su modeli od malih gradskih automobila kao što je Yaris, preko porodičnih automobila tipa Corolla, Crossover modela C-HR, SUV modela RAV4 kao i luksuzne limuzine Camry. Svakako savetujem automobil sa hibridnim pogonom, a za koji god od gore navedenih se odlučite, nećete pogrešiti.

Što se tiče polovnih automobila, Toyota spada u brendove koji imaju najbolju rezidualnu vrednost. Toyotina polovna vozila su poželjna za kupovinu i ako me pitate za savet koja je to najbolja kupovina do 10.000 eur moj odgovor je Toyota Corolla koja je stara oko 6 godina. Corolla nosi titulu najprodavanijeg modela na svetu, što nam govori o zadovoljstvu naših klijenata.

Dragan Stanimirović

Komentari(0)

sortiraj