Kamioni s gorivnim ćelijama na vodonik smanjuju emisiju ugljenika Toyotine logistike u Evropi
Koristeći Toyotine module gorivnih ćelija, VDL Groep će konvertovati postojeće teške kamione u vozila s nultim emisijama
Toyota Motor Europe (TME) udružila se s holandskom kompanijom VDL Groep (VDL) kako bi se probila na evropsko tržište teških kamiona pokretanih vodonikom s nultom emisijom, uz korišćenje Toyotine tehnologije gorivnih ćelija. Saradnja ima za cilj da ubrza dekarbonizaciju u sektoru transporta i logistike, što je važan faktor u ispunjavanju ciljeva TME za realizaciju strategije potpuno neutralne emisije ugljen-dioksida do 2040. godine.
Kompanija TME uviđa značajan potencijal u korišćenju kamiona na
vodonik za niže emisije ugljenika na svojim logističkim rutama. Manja masa
vodoničnih sistema omogućava veću nosivost kamiona, a brzo punjenje vodonika
je prednost za transport s visokom efikasnošću. Kamion se može napuniti
vodoničnim gorivom jednako brzo kao i dizelom, a uz sve veću potražnju za vodonikom,
načini korišćenja kamiona pozicioniraju ih kao ključne činioce u razvoju
kvaliteta održive infrastrukture na najvažnijim pravcima snabdevanja.
Hans Bekkers
-Kompanija VDL Special Vehicles veruje u budućnost srednjih i teških kamiona s nultom emisijom,
namenjenih za vožnju kako na putevima, tako i na neuređenim podlogama. Stoga
smo izuzetno ponosni što s kompanijom Toyota Motor Europe radimo na ovom
inovativnom tehnološkom projektu koji će nam omogućiti da proširimo
aktivnosti na vodonične pogone - kaže Hans Bekkers, komercijalni direktor
kompanije VDL Special Vehicles.
VDL Groep će proizvesti prvi kamion s gorivnim ćelijama do leta 2023.
godine, nakon čega će, u jesen 2023, uslediti proizvodnja više vozila koja će
biti ispitana na logističkim linijama TME-a. Projekat će objediniti saznanja o
načinu korišćenja kamiona s gorivnim ćelijama, istovremeno podržavajući
dugoročnu viziju kompanije o dekarbonizaciji u sektoru logistike i smanjenja
Toyotinog ugljeničnog otiska, što predstavlja iskorak u odnosu na
elektrifikaciju putničkih vozila.
Leon Van Der Merwe
-Uzbuđeni smo što ćemo započeti ovaj projekat s kompanijom VDL Groep,
jer će nam to omogućiti da dodatno
smanjujemo emisiju ugljenika prilikom transporta naših komponenti, vozila i servisnih
delova na duge relacije. Teški kamioni će ostati značajan stub naše
multimodalne strategije, a uvođenje kamiona s nultom emisijom, opremljenih
Toyotinim modulima gorivnih ćelija, imaće snažan efekat na ukupno smanjenje
ugljenika u našoj logistici - objasnio je Leon Van Der Merwe, potpredsednik za
nabavku Toyote Motor Europe.
Kamioni s pogonom na gorivne ćelije takođe imaju ključnu ulogu u
razvoju šireg evropskog vodoničnog eko sistema, snažno podržavajući
dekarbonizaciju transporta i tranziciju ekološke energije. Teška vozila su
presudna u stvaranju zdrave ponude i potražnje za vodonikom. Profitabilni
rezultati će stimulisati razvoj održive infrastrukture, dok će ujedno
omogućiti da seostvare i druge nove aplikacije za mobilnost. Infrastruktura za
kamione na vodonik može se jednostavno proširiti na druga vozila na vodonik
koja mogu koristiti iste stanice za dopunu. Ovaj novi projekat razvoja kamiona
jedan je od mnogih koje je Toyota nedavno realizovala s više partnera,
uključujući i one koji se odnose na laka komercijalna vozila, brodove, vozove
i autobuse, s ciljem da se ubrza prelazak na ekonomiju vodonika.
Komentari(0)