Kia Ceed - Spaja snagu i lepotu

Kia Motors je nedavno razotkrila novog Ceed-a, koji će se javnosti premijerno predstaviti na salonu automobila u Ženevi

    foto: KIA
    Podeli
  • Kia Ceed - Velika očekivanja
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Nova treća generacija Kia Ceed je dizajnirana, razvijena i napravljena u Evropi. Zahvaljujući inovativnim tehnologijama, zrelim i sportskim novim izgledom i odazivnijom vožnjom jača Kijinu prisutnost u C segmentu.

Promenjeno ime cee’d je postao Ceed

Od prve generacije cee’d-a, kojeg su u Kijinoj fabrici u Slovačkoj počeli da proizvode u decembru 2006. godine, do sada su ih napravili više od 1,28 miliona! Od 2012. godine su proizveli više od 640.000 primeraka postojeće generacije modela. U svojoj trećoj generaciji Kia od novog Ceed-a očekuje još veći prodajni udeo.

Kao i njegovi prethodnici i novi model je dizajniran, razvijen i koncipiran u Frankfurtu, u Kijinom centru za dizajn, razvoj proizvoda, istraživanja i razvoj. Proizvodiće se u Kijinoj fabrici u slovačkom gradu Žilina, gde pored postojećeg cee'd-a proizvode i modele Sportage i Venga.

Još veća uloga Ceed-a u C segmentu

Novi model će debitovati početkom marta na salonu automobila u Ženevi, gde će biti premijerno predstavljena još jedna izvedba karoserije. Proizvodnja 5-vratnog hatchbacka počinje u maju. Prodaja novog Ceed-a u Evropi počinje u drugoj polovini godine.

U prošloj godini C segment je predstavljao 22% svih prodatih vozila u Evropi i po količini je tradicionalno jedan od dva najveća segmenta. Aktuelni Ceed je u 2017. godine predstavljao 16% Kijine ukupne prodaje u Evropi i od lansiranja 2012. godine je pored Sportage-a jedan od najprodavanih modela Kia.

Ceed zauzima jedinstven položaj u Kijinoj prodajnoj ponudi, jer ga kupci doživljavaju kao najdinamičniji i sportski model, ali istovremeno i kao jednog od najpouzdanijih, praktičnih i prepoznatljivih. Kijin predstavnik u C segmentu, koji u svojoj ponudi nudi i GT i GT-Line izvedbe, predstavlja središte brenda.

Zreli sportista

Novi Kia Ceed nastao je u Kijinom evropskom dizajnerskom centru u Frankfurtu, pod vođstvom Gregorija Gijoma, vođe evropskog dizajna, i Petera Šrajera, vođe korporativnog dizajna. Novi Ceed, pružajući dašak sportskog i emocionalnog dizajnerskog karaktera Kia Stingera, pruža samouvereniji izgled, koji je i emocionalan i precizan u svom delovanju.

Niži, širi i duži

Novi Ceed, niži, širi i sa dužim zadnjim prepustom u odnosu na prethodnika, donosi kabinu sa zrelijim sportskim izgledom. Ravne linije zamenile su prethodnikove zaobljene ivice, a prednja maska je evoluirala. “Tigrov nos” je nešto širi, otvor za protok vazduha postavljen je niže nego pre, a linearne linije uokviruju njegov izgled.

Novi model u standardnoj opremi nudi LED dnevna svetla u obliku kocki leda, koje je preuzeo od prethodnikovih GT i GT-Line izvedbi. Profil karakterišu oštre, ravne linije, koje vizuelno produžuju poklopac motora i vozilu daju uspravniji izgled. Veću dozu zrelosti i snage dočaravaju ramena s produženom vodoravnom linijom. Novi model je dobio širi C stub, koji je zadnjih nekoliko godina postao Kijin zaštitni znak, koji naglašava nazad pomaknutu kabinu.

To daje gornjoj liniji prozora elegantiji izgled u obliku polumeseca. Nova zadnja LED dnevna svetla Ceed-u omogućavaju bolju vidljivost i prepoznatljivost na putu. U kombinaciji sa ravnim linijama karoserije i suptilnim donjim spojlerom, nudi stabilniji izgled. Novi Ceed će u petovratnoj, hatchback izvedbi biti raspoloživ u čak 12 boja karoserije. Kupci će moći birati između različitog dizajna i dimenzija naplataka - od 15-inčnih čeličnih, 16 inčnih čeličnih ili aluminijumskih do 17-inčnih dvobojnih, dijamantski brušenih aluminijumskih naplataka.

Ergonomičnija unutrašnjost

U unutrašnjosti je Ceed ergonomičniji nego ikada pre, a svuda u kabini su korišćeni materijali visokog kvaliteta. Dobio je brojne arhitekturne detalje, koje su već dobili Kijini ostali noviji modeli, kao vodoravno postavljena armaturna ploča, koja dočarava elegantniji izgled. Dizajn onima koji sede napred pruža više prostora u predelu nogu i zahvaljujući boljoj preglednosti napred nudi bolji osećaj otvorenosti.

Armaturna ploča je podeljena na dva dela - gornji s “plutajućim” ekranom na dodir i zabavnoinformativnim sistemom i donji, gde su prekidači za podešavanje audio sistema, grejanja i hlađenja. Centralna konzola je blago okrenuta prema vozaču za lakšu upotrebu u vožnji.

U unutrašnjosti preovladavaju savremeni i na dodir mekani materijali, koji suptilno stvaraju prefinjen ambijent u kabini. Kupci mogu birati između metalnih završetaka ili onih od hroma u boji satena, a takođe je moguće birati između tapacirunga od tkanine, umetne ili prirodne kože. Uz doplatu su na raspolaganju i kožom presvučeni upravljački obruč i ručica menjača.

Platforma K2

Novi Ceed, napravljen na Kijinoj novoj platformi K2, širi je u odnosu na prethodnika za 20 milimetara (1.800 mm) i niži 23 milimetra (1.447 mm). Njegovo međuosovinsko rastojanje i dalje ostaje 2.650 mm, dok je prednji prepust kraći za 20mm (sada 880 mm), a zadnji prepust je duži za 20 mm (sada 780 mm).

Nova platforma omogućava Ceed-u efikasnije iskorišćenje prostora. Novi model je dobio 395-litarski prtljažnik (pre 380 litara) i više prostora u predelu ramena za one koji sede pozadi, više prostora za glave na prednjim sedištima i niži položaj sedenja.

Napravljen za evropske puteve

Novi Ceed je napravljen isključivo za evropske puteve i namenjen najzahtevnijim kupcima na svetu - Evropljanima. Vozne osobine novog modela su poboljšane u odnosu na prethodnika, pogotovo na području dinamičnosti i odazivnosti.

Novo nezavisno oslanjanje svojim živahnijim i direktnijim osećajem na volanu vozačima omogućava okretniju vožnju, što dopunjuju nove opruge, amortizeri i direktniji servo volan na zupčastoj letvi. Vožnju su usavršavali na različitim evropskih putevima tako da se novajlija može pohvaliti udobnom vožnjom, koja zbog bolje kontrole karoserije vozačima uliva samopouzdanje.

Odlična ponuda agregata

Ponudu novog Ceed-a pokretaće motori razvijeni da zadovolje različite potrebe kupaca. Bazni motor je savremenija izvedba Kijinog 1,0-litarskog T-GDi benzinskog motora sa turbo punjačem snage 120 KS. Turbo benzinske boje zastupa i 1.4 T-GDi, koji će zameniti 1.6 GDI motor.

Novi Kappa 1.4 T-GDi benzinski motor snage 140 KS je uprkos manjoj zapremini 4% snažniji od prethodnika. Turbo punjač pruža širi raspon obrtnog momenta u odnosu na odlazeći 1,6-litarski motor, što mu omogućava bolju odazivnost u različitim voznim uslovima, uz niže emisije. Manje zahtevnim kupcima na raspolaganju će biti 1.4 MPI benzinski motor sa multipoint ubrizgavanjem, koji proizvodi 100 konjskih snaga.

Ceed će dobiti i Kijin novi dizel motor U3. Agregat 1,6-litarski CRDi ispunjava najnoviji, stroži emisioni standard Euro 6d TEMP, jer između ostalog koristi selektivnu katalitičku redukciju (SCR - Selective Catalytic Reduction) - tehnologija za aktivnu kontrolu emisija, koja osetno smanjuje emisije. Novi motor zato proizvodi manje ugnjen dioksida, čvrstih čestica i azotnih oksida (NOx) u odnosu na starije Kijine dizel motore.

Novi 1,6-litarski dizel motor, raspoloživ u dve izvedbe (115 KS i 136 KS), proizvodi 280 Nm obrtnog momenta. Emisije ugljen dioksida novog motora biće niže od 110 g/km po novom WLTP voznom ciklusu, pretvoreno u novi evropski vozni ciklus (NEDC). Svi motori će snagu do točkova prenositi preko 6-stepenog ručnog menjača, dok će novi motori 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi moći biti upareni i sa Kijinim 7-stepenim DCT menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Inovativne tehnologije

Inovacije su postavljene u središte novog Ceeda, koji će postati jedan od najnaprednijih modela u svom segmentu. Kabina nudi širok izbor novih tehnologija, koje unapređuju udobnost svih putnika u vozilu. “Plutajući” infozabavni sistem je na raspolaganju sa 5- ili 7-inčnim ekranom na dodir, ili čak 8-inčnim u slučaju da je opremljen sa navigacionim sistemom. Ceed je standardno opremljen Bluetooth tehnologijom, automatskim aktiviranjem dugih svetala i otključavanjem bez ključa.

Sistem izbora načina vožnje (Drive Mode Select) vlasnicima će omogućavati da skroje vozačko iskustvo po svojim željama - od uobičajenog do sportskog načina vožnje. Upotrebom navedenog sistema vozači mogu da podešavaju tvrdoću upravljačkog obruča, a ujedno svaki način suptilno menja karakter motora. Normalni način je namenjen ekonomičnoj vožnji i nudi mekši osećaj na upravljaču. Sportski način poboljšava odaziv na pedali gasa i omogućava brža ubrzanja, kako iz potpunog mirovanja tako i u vožnji, a takođe povećava tvrdoću volana i direktniji odziv na vozačke inpute.

Novi Ceed već u osnovnoj opremi nudi novodizajnirana LED dnevna svetla u obliku kocki leda. Ta svetla, kod cee'd-a su pre bila raspoloživa samo kod GT i GT-Line i ugrađena u prednji branik, sada su postala deo standardne opreme kod svih izvedbi Ceed-a. Opcionalno su na raspolaganju i potpuni LED farovi.

Ceed-ov opcionalni ECO paket nudi aktivnu rešetku hladnjaka, koja se otvara i zatvara s obzirom na temperaturu motora, čime poboljšava aerodinamičnost i posledično smanjuje potrošnju goriva. Pored standardnih sedam vazdušnih jastuka za bezbednost putnika u vozilu brinu i napredni sistemi asistencije vozaču, koji upotrebom aktivne bezbednosti smanjuju rizik od sudara.

Standardna bezbednosna pomagala su automatsko aktiviranje dugih svetala (HBA), sistem za upozoravanje na dekoncetrisanost vozača (DAW), sistem za održavanje vozila u voznoj traci (LKA) i upozoravanje na opasnost od naleta (FWC) uz asistenciju kod sprečavanja naleta (FCAA).

Novi Ceed će kao prvi Kijin model u Evropi nuditi sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LFA - Lane Following Assist), “2. Stepena” autonomne vožnje. Sistem LFA u vožnji prepoznaje vozila, koja se nalaze ispred Ceeda i identifikuje odgovarajući prostor na ostalim voznim trakama u koje se može sigurno pomaknuti u slučaju gustog saobraćaja. Sistem prepoznaje podne oznake na putu i održava Ceed-a na postojećoj voznoj traci, dok ujedno kontroliše ubrzavanje, kočenje i položaj upravljača u odnosu na kolonu vozila ispred. Sistem za održavanje bezbednosnog rastojanja do vozila ispred koristi spoljne senzore i deluje u rasponu brzine od 0 do 130 km/h.

U Srbiji krajem leta

Proizvodnja novog Kia Ceed-a, koji se prozvodi u Kijinoj fabrici u Slovačkoj, kreće u maju. Kia će kao i za sve ostale svoje modele 7-godišnjom garancijom (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara) garantovati za svoj vrhunski, višestruko nagrađivani kvalitet izrade.

Komentari(0)

sortiraj